Forum Klubu ROVERki.pl :: [Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: MaReK
Czw Maj 12, 2011 02:23
[Seria K] Nowy typ uszczelki pod głowicę!

W przypadku HGF zakładać nowy typ uszczelki
Autor Wiadomość
Falekkk 



Dołączył: 04 Paź 2016
Posty: 4

Rover 200

Wysłany: Sob Sty 20, 2018 17:38   

Montowal ktoś już ta nowa uszczelkę serii N lub tą z kompozytu i wypowie jak się sprawują?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Sty 20, 2018 17:38   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidek126 



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 179
Skąd: Piaseczno

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 12, 2018 19:52   

witam, mojego rovera znowu dopadł hgf... poprzedni hgf robiłem chyba 5 -6 lat temu więc na na eksperymenty raczej sie nie skusze. pewne jest że stary typ wzmacniany plus nowe śruby.... ale ostatnio był komplet erling ale widzę że w lepszej cenie jest victor reinz zarówno śruby jak uszczelka.... warto na tego reinza wydać kase?? przez chwilę zastanawiałem sie nad tą uszczelką stalową z drugą jako wypełnienie ale chyba raczej blok w moim 1,8 nie jest idealnie równy więc pewnie sylikon dłużej pojezdzi:)

[ Dodano: Pon Lut 12, 2018 09:29 ]
na ebay są różne fajne zestawy w niezłych cenach ale nie moge sie doprosić sprzedawców o podanie firm częsci użytych do tego zestawu.... może ktoś coś już kupował i poleca???
pozdrawiam

[ Dodano: Pon Lut 12, 2018 19:52 ]
jeśli chodzi o ceny to wygląda to tak:
uszczelka stary typ wzmacniana erling 90 zł, goetz 115
śruby erling 134, reinz 130, goetz 116
uszczelniacze trzonków zaworowych komplet na 16 v 86 zł payen.

do tego rozrząd:
pasek contiego 58zł
p.wody hepu 100
rolka evr 92zł
co wy polecicie mi?? remontuje prawdopodobnie w piątek za tydzień...
_________________
ROVER 45 ::::::)))))))
 
 
 
dzelo23 




Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 13, 2018 13:22   

Uszczelke większość z forum daje erlinga starego typu wzmacnianą, pompy hepu mają dobre opinie (przynajmniej u mnie) ja mam skf założoną. Śruby mam erlinga, pasek rozrządu mam chyba conti i dałem nowy napinacz automatyczny (nie wiem jaki jest u Ciebie ale bym zmienił tak czy siak).
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
dawidek126 



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 179
Skąd: Piaseczno

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 15, 2018 16:51   

tak u mnie jest już automatyczny napinacz.
a śruby kamax??

ile jest tych rodzajów uszczelek??
- stary typ
-stary typ wzmacniany(najbardziej polecany)
-stalowa jednowarstwowa z drugą uszczelką (wypełniającą po szlifowaniu głowicy)
- najnowsza wielowarstwowa stalowa??

dobrze to zrozumiałem czy cos nie tak:)

[ Dodano: Sro Lut 14, 2018 20:50 ]
a czy ktoś słyszał o firmie ultraparts?? ktoś zakładał ich uszczelki??

to wogule ich uszczelki czy tylko pakowacz??

[ Dodano: Czw Lut 15, 2018 11:01 ]
witam ponownie:)
czy to jest najnowszy typ uszczelki??
https://www.ebay.pl/itm/F...sIAAOxycD9TTUYh

warto spróbować??

[ Dodano: Czw Lut 15, 2018 16:51 ]
sam już nie wiem czy to hgf....
opowiem od początku.
w sierpniu jechałem na wakacje i stojąc w korku temperatura silnika (wg wskaznika) poszła do góry. tak żeby zobrazować to powiedzmy że normalnie wskazówka jest na 40 % skali a wtedy w korku było 80%.
jakieś miesiąc temu okazało się ze niema płynu chłodzenia w zbiorniczku wyrównawczym . zauważyłem pękniętą chłodnice. chłodnica wymieniona , niema wycieków ale płynu ubywa 200 ml na tydzień czyli około 200kilometrów. otwieram korek od wlewu oleju a tam niewielkie masełko. dzisiaj wyrwałem pokrywe zaworów i tam niema śladów masełka , poziom oleju ok. jest zima więc przy moich niewielkich trasach masełko się zgromadziło. dodam że jak dojezdzam do pracy to dolny przewód od chłodnicy jest jeszcze chłodny ... wyrwałem zbiornik płynu chłodzenia i jest tam kilka "oczek" olejowych i generalnie cały jest pokryty jakby tłustawą błonką ale niema jak to na zdjęciach widziałem wsadza palec a tam czarno:) czy to początek hgf-u.... zastanawiam się bo dzisiaj nadazyła się okazja zwalić głowice jutro do planowania i w sobote najdalej w niedzielę zamykam temat.... tylko czy jest tego potrzeba ( wydawać 500zł ) żeby znowu sie w wakacje zagrzał:) wiem że ktoś spyta o termostat ale jak jade trase 100km ,bo i tak sie zdarza, to dwa przewody od chłodnicy są gorące ogrzewanie działa , kolor spalin ok, świece wymieniane 5-6 mc-e temu wygląd delikatnie rdzawy....

jaka jest wasza opinia??

pozdrawiam
_________________
ROVER 45 ::::::)))))))
 
 
 
Markzo 




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 15, 2018 17:09   

dawidek126 napisał/a:
sam już nie wiem czy to hgf....
opowiem od początku.
w sierpniu jechałem na wakacje i stojąc w korku temperatura silnika (wg wskaznika) poszła do góry. tak żeby zobrazować to powiedzmy że normalnie wskazówka jest na 40 % skali a wtedy w korku było 80%.
jakieś miesiąc temu okazało się ze niema płynu chłodzenia w zbiorniczku wyrównawczym . zauważyłem pękniętą chłodnice. chłodnica wymieniona , niema wycieków ale płynu ubywa 200 ml na tydzień czyli około 200kilometrów. otwieram korek od wlewu oleju a tam niewielkie masełko. dzisiaj wyrwałem pokrywe zaworów i tam niema śladów masełka , poziom oleju ok. jest zima więc przy moich niewielkich trasach masełko się zgromadziło. dodam że jak dojezdzam do pracy to dolny przewód od chłodnicy jest jeszcze chłodny ... wyrwałem zbiornik płynu chłodzenia i jest tam kilka "oczek" olejowych i generalnie cały jest pokryty jakby tłustawą błonką ale niema jak to na zdjęciach widziałem wsadza palec a tam czarno:) czy to początek hgf-u.... zastanawiam się bo dzisiaj nadazyła się okazja zwalić głowice jutro do planowania i w sobote najdalej w niedzielę zamykam temat.... tylko czy jest tego potrzeba ( wydawać 500zł ) żeby znowu sie w wakacje zagrzał:) wiem że ktoś spyta o termostat ale jak jade trase 100km ,bo i tak sie zdarza, to dwa przewody od chłodnicy są gorące ogrzewanie działa , kolor spalin ok, świece wymieniane 5-6 mc-e temu wygląd delikatnie rdzawy....

jaka jest wasza opinia??

pozdrawiam

początek HGF na moje krzywe oko
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dawidek126 



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 179
Skąd: Piaseczno

Rover 45

Wysłany: Czw Lut 15, 2018 18:15   

robić odrazu jutro czy umyć zbiorniczek płynu chłodzenia i obserwować poziom oleju i płynu oraz konsystencje??
czym umyć ten zbiorniczek bo proszek do prania nie domył do końca...
_________________
ROVER 45 ::::::)))))))
 
 
 
dzelo23 




Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Lut 16, 2018 07:27   

Są środki specjalne do mycia narzędzi, które można kupić w sklepie motoryzacyjnym, działają całkiem spoko. Ja bym tam to wymył benzyną
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
dawidek126 



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 179
Skąd: Piaseczno

Rover 45

Wysłany: Wto Lut 20, 2018 17:28   

zbiorniczek płynu chłodzenia umyty od tej pory zrobione około 100km i jest ok. chciałem dla pewności zlac olej w czyste naczynie żeby go "obejrzeć" a potem wlać z powrotem(do wymiany mam jeszcze pół roku) ale mam pytanie gdyby 200 ml płynu dostawało sie do oleju co każde 100-200km to czy silnik nie powinien się zatrzeć?? z drugiej strony zauważyłem sączenie płynu z górnego przewodu wodnego chłodnicy i to może jest powodem ubywania ale napisałem dodatkowy ogólny temat żeby tego nie powielać...

[ Dodano: Wto Lut 20, 2018 17:28 ]
czemu w uszczelce erlinga są 4 tulejki metalowe??
_________________
ROVER 45 ::::::)))))))
 
 
 
sknerko 




Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Lut 21, 2018 08:15   

200ml na 100km płynu to byś miał zupę a nie olej, a na bagnecie, korku i wszędzie masło
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidek126 



Dołączył: 25 Paź 2009
Posty: 179
Skąd: Piaseczno

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 21, 2018 17:59   

olej zlewałem i jest ok... więc na razie wstrzymuje się z naprawą uszczelki.
tak myślę czy nie można by było posmarować dodatkowo sylikonem uszczelki( np.hylomar) w miejscach gdzie jest prawdopodobieństwo mieszania oleju z płynem????
co wy na to??
a druga sprawa to czemu w uszczelce mam 4 tulejki a nie dwie??
wydaja się takie same... ktoś zapakował podwójnie??
_________________
ROVER 45 ::::::)))))))
 
 
 
dzelo23 




Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Lut 21, 2018 19:44   

Ja ostatnio też dostałem dwie torebki, kiedyś była jedna.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Marian2oo6 




Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 16
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 01, 2018 21:34   

No i stało się. Po prawie czterech latach w moich rękach i przy przebiegu 200150 km przywitał mnie HGF. Przebrnąłem przez cały temat (ledwo :P ) i nasuwa mi się jedno pytanie. Czy po wykręceniu śrub mocujących głowicę magistrala olejowa opada, czy jest jakoś fizycznie przytwierdzona do bloku? Głowicę oddam do sprawdzenia, ale składać do kupy będę sam. A za zimno jest na leżenie pod samochodem i zrzucanie miski. Zwłaszcza jeśli nie ma takiej potrzeby.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Mar 01, 2018 22:20   

nie ma potrzeby, magistrala jest przykręcona do stóp głównych panewek.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Marian2oo6 




Dołączył: 03 Maj 2014
Posty: 16
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 01, 2018 22:24   

Dzięki. Czyli uszczelka stara wzmocniona.
 
 
cyborg 



Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Sro Mar 21, 2018 12:00   

Zadam pytanie jeszcze tu bo w wątku R75 nikt nie odpowiedział (chyba nie wiedzo ;) ), otóż czy tuleje w silniku 18K4F powinny wystawać nad płaszczyznę bloku czy powinny być na równo?
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
Markzo 




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 21, 2018 16:44   

lekko wystawać, nie mogą się chować w bloku.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
cyborg 



Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Sro Mar 21, 2018 21:25   

Sorry ale w mechanice nie ma pojęcia "lekko", chodzi mi o określony wymiar wystawania. Ktoś wcześniej podawał wartość 0,1 mm ponad płaszczyznę bloku ale wydawało mi się to dziwne, potem oglądałem na Youtube filmik Ajusy gdzie człowiek sprawdza liniałem krawędziowym blok z tulejami i nie może włożyć szczelinomierza w miejscu bloku czyli są na równo. Stąd moje wątpliwości i pytanie tutaj. Niedawno zadzwoniłem do PHJOWI i on też potwierdził że tuleje na równo z blokiem, więc wiem co robić - wklejam moje tuleje w blok i daje do zakładu zeszlifować na jeden poziom
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
Markzo 




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 22, 2018 06:39   

A patrzyles w rave?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
cyborg 



Dołączył: 08 Lut 2018
Posty: 91



Wysłany: Czw Mar 22, 2018 08:26   

No nie. Nie wiem jak się do tego zabrać, muszę gdzieś poczytać jak to uruchomić
_________________
Chrysler Voyager, Chrysler Stratus, VW T5, Citroen Xsara
 
 
Markzo 




Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Mar 22, 2018 08:49   

To od tego zacznij zanim dasz blok do szlifu.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zbiorce zamowienie rozporki KV6/K-seria/L-seria
Remigiusz Offtopic 21 Sro Sty 22, 2014 21:15
AndrewS
Brak nowych postów K-seria na Złomniku
brkzzz Offtopic 19 Czw Wrz 27, 2012 12:49
sobrus
Brak nowych postów Seria-L jaki to silnik?
Mombrey Offtopic 5 Wto Lut 15, 2011 10:36
Mombrey
Brak nowych postów [R75] BMW seria 3? 5? 7? i inny offtopic
Mombrey Offtopic 68 Czw Sty 22, 2009 15:44
Gość
Brak nowych postów seria 800 coupe w polsce
EnekaOne Offtopic 4 Nie Paź 28, 2007 18:53
EnekaOne



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink