Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 2.0 iTD] Temperatura silnika ciągłe niedogrzanie
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 2.0 iTD] Temperatura silnika ciągłe niedogrzanie
Autor Wiadomość
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

  Wysłany: Nie Lut 25, 2018 15:56   [MG ZR 2.0 iTD] Temperatura silnika ciągłe niedogrzanie
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2005

Witam , Pacjent samochód Aśki , MG ZR 2.0 ITD 2005r
Problem z ciągłym niedogrzaniem silnika

W ciągu ostatnich 2-3 tyg wymieniony już 2 raz termostat problem pojawia się po około 1 tyg od zamontowania

Na początku typowo temp leży nie ma zamiaru się nagrzać na drodze ( na postoju przy potrzymaniu na 2 - 2,5tyś obr do 5 min nagrzewa się)

Wymieniłem termostat przyszedł trochę inny niż ten który wyjąłem

nie bardzo chciał wejść do wymiennika ciepła ( w r25 już nie jest to trójnik na wężach)
musiałem obrócić bolec mocujący dopiero wszedł , ze względu na mocne wstępne naprężenie problem był ze stwierdzeniem w szklance czy działa (bolec się poruszał ale bez naprężenia całości)

po zamontowaniu termostat działał przez kilka dni poprawnie może nawet i tydzień po czym te same objawy co przed wymianą, pierw zaczął tracić temp po nagrzaniu potem już nie mógł się nagrzać wogóle.

został po raz kolejny wymieniony termostat tym razem na identyczny z tym który był pierwotnie wymontowany

szczęście trwało krótko gdyż znowu po około tygodniu objawy powróciły auto nawet przy mocnym deptaniu nie przechodzi 1/4 skali

Czy ktoś się spotkał z czymś takim bo już tracę pomysły na co to może być, dostęp do niego nie jest zbyt przyjemny zwłaszcza w warunkach polowych a i wątpię żeby drugi termostat od innego producenta zastrajkował po tygodniu od zamontowania.

układ odpowietrzony, zalany płynem chłodniczym
[/u]
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 25, 2018 15:56   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 26, 2018 00:56   

Pompa wody nowa jest ?
Egr chłodnice jeszcze ma ?
Problem występuje też jak ogrzewanie jest wyłączone ?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Lut 26, 2018 05:39   

Pompa wody nie jest nowa ,ale jej słabe działanie objawiało by się przegrzewaniem
egr jest zaślepiony
problem jest bez względu na włączone czy wyłączone ogrzewanie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 26, 2018 09:54   

Myśmy mieli podobny problem w 25 td jak wywaliłem chłodnice egr i spialem razem węże kroccem. W zimie jie mogl temp utrzymać i w kabinie zimno. Pomoglo korek wsadzic między króciec a waz żeby zablokować przepływ wody.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
bielu000 



Dołączył: 17 Paź 2015
Posty: 54



Wysłany: Pon Lut 26, 2018 17:10   

Podpinam się pod temat. U mnie też jest jakaś masakra. Stopniowo zaczął tracić temperaturę na postoju, czy zjazdach z góry, a teraz to już w ogóle szkoda gadać.
Musiałbym cały czas na 4 jechać, żeby się jako tako zagrzał, a o zagrzaniu wnętrza auta to już w ogóle nie ma mowy.

Remi mógłbyś coś więcej na ten temat powiedzieć?
Czy gdyby problem ustępował bez włączonego ogrzewania to co byłoby prawdopodobnym problemem?
Mógłbyś mniej więcej opisać gdzie znajduje się ta chłodnica egr?
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 26, 2018 18:08   

bielu000, Wymien sobie pompę wody :wink: Co tu więcej napisać, wszystko zostało napisane :wink: EGR chłodnica jest z tylu silnika miedzy kolektorem wydechowym a dolotowym :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Lut 26, 2018 20:50   

Remi ale znajdź mi jeden przypadek gdzie padnięta pompa wody powodowała by chłodzenie i niedogrzanie silnika , zawsze powoduje przegrzewanie bo płyn się gotuje w silniku i nie ma przepływu. Będę miał chwile sprawdzę ten wąż od egru, bo egr zaślepiony na przelocie do wydechu ale węże podpięte.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 1,4 16V 97r] Wycieki z silnika i ciągłe awarie
Marcinek86 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Czw Cze 05, 2008 19:04
giewu
Brak nowych postów [R 200 1.6 `98r] Temperatura silnika
Po raz setny...
wild_weasel Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 11 Wto Cze 03, 2008 16:40
piter34
Brak nowych postów [r.200 2.0 SD 86KM 97r] Temperatura silnika
lukasz18 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Nie Sty 22, 2012 19:03
kangaroo69
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 25 temperatura silnika]
Lejto Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Sob Sty 20, 2018 09:27
Adrian
Brak nowych postów [R 214 Si 96'] Problem z temperaturą silnika
Rokosz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Czw Kwi 29, 2010 21:28
pawel.o83



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink