Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR] Wymieniam uszczelę pod głowicą :)
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR] Wymieniam uszczelę pod głowicą :)
Autor Wiadomość
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Sro Sty 10, 2018 18:18   

NoPE napisał/a:
Czemu silnik klapał dalej nie wiem,

A jak szklanki wchodzą w podstawę głowicy lekko czy z oporem?? Nie ma tam zbyt dużego luzu?
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sty 10, 2018 18:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Sty 10, 2018 22:59   

LilJohn napisał/a:
jak będziesz miał dostęp do wału to przecież można już panewki wymienić i tak koszty się robią

Dokładnie, zaraz cały silnik wymienię.

[ Dodano: Sro Sty 10, 2018 22:59 ]
leszczu napisał/a:
A jak szklanki wchodzą w podstawę głowicy lekko czy z oporem?? Nie ma tam zbyt dużego luzu?

Z oporem. Film olejowy nie pozwala na jakkolwiek ruch na boki.

Na razie to nie wiem jak pozbyć się tego nagaru z tłoków.
Ech te Brytole - aut nie umieją robić...
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
LilJohn 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 62



Wysłany: Czw Sty 11, 2018 00:33   

Ja używałem AKRA na przemian z brake cleanerem I ładnie schodziło. Ogólnie średnia opcja gdy nie możesz ruszyć wałem i ten syf spływa na pierścienie olejowe ale wolałem tak niż zostawić cały ten nagar.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Sty 21, 2018 19:04   

Dedykacja dla sTERYD'a


[ Dodano: Nie Sty 21, 2018 19:03 ]
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Sty 21, 2018 22:40   

Tłoki pracują 2 na 2 , ale zawory pracują na każdym cylindrze osobno- szach mat płaskoziemcy ;)

Ja przy docieraniu zaworów dociskam jeszcze grzybek palcem. Przy docieraniu to pewnie niewiele zmienia, ale za to zawory od spodu się ładnie oczyszczają ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
IROLA 



Pomógł: 17 razy
Dołączył: 25 Lip 2009
Posty: 406
Skąd: Przemyśl



Wysłany: Wto Sty 23, 2018 20:40   

Widzę, że śruby i uszczelka ELRING, napisz jak będziesz dokręcał głowicę ? Opis przy uszczelce to 30 Nm i 2 x 180 st. podobno rave zaleca od 20 Nm, kolega oprawca_1978 kręcił inaczej : (cytuję : "Bardzo istotnym jes też sposób dokręcania tych śrub. To, co w tej materii określa RAVE (20 Nm + 2x180 stopni) - to profanacja i wręcz przepis na nadwyrężenie śruby, podkrzywienie głowicy i naciągnięcie gwintu w magistrali olejowej. Ja dokręcałem, kierując się siłą dokręcania (momentem) i podzieliłem to na siedem etapów - począwszy od 10 Nm, a skończywszy na wartości 55 Nm wskazania klucza. (choć potem klucz dynamometryczny z zapadką wykazał - po trzech latach - siłę co najmniej 85 Nm, widać klucz wyhyłowy, którym dokręcałem ją w 2006 roku był rozkalibrowany). Generalnie, powinno się dokręcać te śruby w wielu etapach, stopniując coraz więcej moment dokręcania i kończyć na wartości mniej więcej 50-60% momentu dokręcania, jaki stosuje się w "normalnych" silnikach o tej pojemności i mocy (około 110 Nm). "
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 455
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Lut 01, 2018 22:42   

Suma sumarum moment przy dokręcaniu kątowym wychodzi również 55Nm. A moment potrzebny do obrócenia śruby się zwiększy po czasie, bo po pierwszym rozgrzaniu silnika śruba rozciąga się plastycznie. Darowałbym sobie takie patenty, jak oprawca stosował i dokręcał, tak jak fabryka przykazała. Ewentualnie dzieląc etap 180 na dwa czyli 4x90, jeśli ktoś się boi coś nadwyrężyć.
 
 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Sob Lut 10, 2018 19:24   

Posiadam uszczelniacze zaworowe jesli jeszcze nie zakupiłeś :) ja z popychaczami miałem jeden problem 4 sztuki były do du.. wszystkie wypompowałem wyczyściłem w myjce ultradzwiękowej i 3 z nich były nie pewne, w sensie przy naciskaniu od wewnątrz był wyczuwalny jakiś "skok" a jeden kompletnie się zapadł.
Co do okręcenia śruby na wale od koła pasowego. Jak ktoś pisał o płaskowniku chyba ja tak zrobiłem i akurat idealnie sie oparł o jakąś część silnika no i oczywiście klucz długi by lepiej i łatwiej odkręcić,
NoPE, jęsli chcesz usunąć nagar z tłoków to polecam opcję któą napisałLilJohn, :) kup jedną butelkę i podziel całość na 4 części w sensie jak jest 400ml płynu to po 100ml i do tego ciepła woda w proporcji 1;1 i zostaw na jakiś czas niech na spokojnie sobie poleży pare godzin i wtedy pod ciepłą wodą zejdzie większość nagaru a reszte to już nożem ;)

Jak masz jakieś pytania wal śmiało ja od października skłądam silnik właśnie już głowica na miejscu i został rorząd ustawić i odpalanie :)

Pozdrawiam!
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Mar 04, 2018 17:25   

Kurcze powiadomień nie dostałem a tu tyle postów.
Dalej walczę z uszczelką i jak zwykle problem mam ze śrubami. A to przy napinaczach a to osłonie! Masakra jakaś.
Obecnie mam problem z wyciągnięciem tulejek ustalających z bloku. Te, które pozycjonują uszczelkę i później głowicę. Ani drgną.

Sposób dokręcania głowicy zastosuję z instrukcji uszczelki albo z RAVE, bo różnią się tylko momentem rozpoczęcia 20vs30 Nm.

_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 04, 2018 19:00   

NoPE napisał/a:
Obecnie mam problem z wyciągnięciem tulejek ustalających z bloku. Te, które pozycjonują uszczelkę i później głowicę. Ani drgną.

A po co chcesz je wyciągać ??
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
LilJohn 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 62



Wysłany: Nie Mar 04, 2018 19:44   

Dokładnie, zmierz czy wystają według specyfikacji i jak są ok to zostaw je. Te plastikowe kiedyś trzeba było wymieniać co zdjęcie czapy ale metalowych już nie jeżeli siedzą ok

BTW będziesz wymieniał pierścienie w końcu? Bo widzę że rozkleiłeś tuleje cylindrowe.
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Mar 04, 2018 20:32   

leszczu napisał/a:

A po co chcesz je wyciągać ??

Bo tak jest napisane w RAVE i nie zastanawiając się przystąpiłem do wyciągania.
Tym bardziej, że dostałem nowe wraz z uszczelką :/
Teraz już jedną muszę wyciągnąć, bo zniszczyłem ją kombinerkami, a później żabką i szczypcami morse'a :oops:
Nie sądziłem, że będzie je tak trudno wyciągnąć... Chyba je przewiercę i jakoś będę rwał...

LilJohn, wiesz ile mają wystawać, bo nie ma tego w RAVE?
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
LilJohn 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 62



Wysłany: Nie Mar 04, 2018 20:46   

http://www.wilmink.nl/wil..._koppakking.pdf

"NOTE: Fit dowels to a height of 10 to 11mm above the engine block face."
Tak z pamięci myślałem że jest mniejsza tolerancja.

Przewiercenie jest jakimś rozwiązaniem ;)
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Nie Mar 04, 2018 21:06   

Dzięki!

A co myślicie o posmarowaniu powierzchni bloku i głowicy cieniutką warstwą LOCTITE i
ściągnięciu jej jakąś kartą (np. kredytową), żeby ten wszedł w pory i ryski uszczelniając
tym samym elementy?

Przy uszczelce SAIC cominhandynow tak zrobił i stąd podkradam pomysł. Wydaje mi się całkiem rozsądne, ponieważ metalowe obszary uszczelki po zetknięciu z blokiem, tulejami czy głowicą odetną powietrze co powinno uszczelnić te elementy na kamień.
_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
LilJohn 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 62



Wysłany: Nie Mar 04, 2018 23:09   

A co z tymi pierścieniami w końcu? Panewki też będziesz oglądał?
 
 
NoPE 




Pomógł: 51 razy
Dołączył: 12 Lis 2012
Posty: 1422

MG ZR

Wysłany: Sro Cze 13, 2018 21:54   

Nie. Ani miski olejowej, ani pierścieni z tłoków nie ściągam.
Gładzie cylindrów są ok, nie mam startych tłoków.
Dół podejrzewam jest w porządku.

[ Dodano: Czw Mar 29, 2018 23:18 ]
Poskładałem dziada, jeździ ale ale! KLEPIE dalej :) Dobre, co?
Będą za jakiś czas filmy.

[ Dodano: Pon Kwi 02, 2018 00:12 ]


[ Dodano: Sro Cze 13, 2018 21:54 ]


_________________
Jak Kolonko, mówię jak jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR] -głowica
TheKOktajl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 27 Czw Lut 19, 2015 09:20
TheKOktajl
Brak nowych postów [MG ZR 1.8 VVC] głowica
ledwy87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Cze 18, 2011 11:44
ledwy87
Brak nowych postów [R25] Głowica
pirdola Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Gru 05, 2011 10:28
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [MG ZR 1.8]Uszczelka pod głowicą
krzychunh Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Sob Lut 06, 2016 22:39
krzychunh
Brak nowych postów [R25] Uszczelka pod głowicą ?
MateuszR25 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Sob Wrz 19, 2015 21:11
blabson



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink