Forum Klubu ROVERki.pl :: Uszczelki kolektorów T16
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Uszczelki kolektorów T16
Autor Wiadomość
slax 




Pomógł: 83 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1949
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Czw Lut 22, 2018 14:59   Uszczelki kolektorów T16

Witam.

Zastanawiam się z jakiego materiału dorobić uszczelki kolektorów. co do ssącego wyciąłem już sobie przekładkę z teflonu 3mm, czy dawać na to jeszcze uszczelkę? Poczytałem trochę internety, i ludzie piszą ze sam teflon bardzo dobrze uszczelnia, nie trzeba dodatkowych uszczelek. Ktoś ma może jakieś doświadczenia?

Uszczelka kolektora wydechowego, myślałem o miedzi. Również poczytałem trochę i miedz stosuje się np na uszczelki głowic, jednak ciężko cokolwiek znaleźć o wydechu. Ale na chłopski rozum to skoro sprawdza się pod głowica to powinna tym bardziej pod kolektorem czy na łączeniach wydechu. Miedzi mam różne grubości, wyciąć także gdzie mam kwestia czy to zadziała i warto sobie zawracać głowę

pozdrawiam.
_________________
R214 (kanciak) -> R400 -> R600 + R200 (okrąglak) -> Alfa 156 + R200 Coupe
-> R220 Coupe Turbo + R620Ti ;) ->R220 Coupe Turbo + Tourer + MG ZT 190 :D
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lut 22, 2018 14:59   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
skorpion200 



Dołączył: 27 Sty 2018
Posty: 21



Wysłany: Pon Lut 26, 2018 19:17   

siemka a nie ma u Ciebie goscia co dorabia uszczelke ? bo w rzeszowie jest moze warto dac gosciowi niz sie samemu meczyc tzw chodzi mi o uszczelke wydechu bo na ssacy tez sam robiłem z specjalnego materiału na uszczelki :) a z miedzia mozesz próbować moze sie uda tylko kolektor w ti16ma mało śrub mocujacych a co za tym idzie szczelnosc :)
 
 
slax 




Pomógł: 83 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1949
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Wto Lut 27, 2018 10:33   

skorpion200, Co do dorabiania, to mam w pracy odpowiednie maszyny, wycięcie takiej uszczelki to raptem 1,5minuty :d kwestia narysowania, ale to tez nie problem. Myślałem że ktoś może miał jakieś doświadczenia, ot co. Widać nie, także będę próbował i zamelduje co wyszło :D
_________________
R214 (kanciak) -> R400 -> R600 + R200 (okrąglak) -> Alfa 156 + R200 Coupe
-> R220 Coupe Turbo + R620Ti ;) ->R220 Coupe Turbo + Tourer + MG ZT 190 :D
 
 
Remigiusz 
Klubowicz





Pomógł: 358 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7583
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lut 27, 2018 14:17   

Probowaliscie sama pasta do wydechu Skręcić kolektor ? Tylko przed tym najlepiej zeszlifowac kolektor na płasko idealnie. Ponoć tak robią w hot rodach.
Bo niektórym dmucha usczelki miedziane i metalowe na booscie.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
slax 




Pomógł: 83 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1949
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Wto Lut 27, 2018 14:59   

Na paste nie próbowałem, na razie wytne uszczelke z miedzi zobaczymy co bedzie, jakoś dużo nie dmuchamy w te silniki przecież :D
_________________
R214 (kanciak) -> R400 -> R600 + R200 (okrąglak) -> Alfa 156 + R200 Coupe
-> R220 Coupe Turbo + R620Ti ;) ->R220 Coupe Turbo + Tourer + MG ZT 190 :D
 
 
Remigiusz 
Klubowicz





Pomógł: 358 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7583
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lut 27, 2018 15:42   

Glowny Problem nieszczelności jest nie prosty flansz w obu osiach płaszczyźny. Wiem ze dużo nie dmuchaćie :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
slax 




Pomógł: 83 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1949
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Wto Lut 27, 2018 15:46   

Remigiusz, flansze sie splanuje.
_________________
R214 (kanciak) -> R400 -> R600 + R200 (okrąglak) -> Alfa 156 + R200 Coupe
-> R220 Coupe Turbo + R620Ti ;) ->R220 Coupe Turbo + Tourer + MG ZT 190 :D
 
 
Markzo 




Pomógł: 181 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 6967
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 27, 2018 18:39   

Pasta do wydechów pod kolektor? broń Boże, błyskawicznie pęka a jej kawałki potrafią się odłamać i lecieć do wydechu (w naszym przypadku do turbo) - wiem bo miałem taki chory pomysł pare lat temu. Zdecydowanie musowo uszczelka, ja zakładam zwykłe z SZiKa + helicoil'e i gra gitara :) oczywiscie musowy jest wspornik DP/turbo do bloku i splanowany kolektor.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sail 
Klubowicz





Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 97
Skąd: Częstochowa

Rover 600

Wysłany: Sob Mar 10, 2018 21:41   

Witam chłopaki…

Wydaje mi się że miedź to bardzo dobry pomysł, temperatura topnienia to 1084 stopnie, gazy wylotowe nie powinny osiągnąć takiej temperatury (zaledwie 800-900 stopni), tak że nie grozi jej stopienie…

Myślę że oryginalne jakby były robione z samej miedzi byłby po prostu cholernie drogie i nie byłoby to koszt 50-100 PLN… ?!!

Co do samego kolektora pokazywałem go znajomemu który zajmuje się tym zarobkowo, powiedział że w większości planowanie flansz kolektorów wydechowych jest cholernie trudne, nieregularność kształtów przeważnie nie pozwala tego zamontować na jakiejkolwiek maszynie.

Metody której używał od lat 60 jego ojciec i w sumie ją kontynuują to zwykły stół (blat metalowy gruby i solidny z przytwierdzonym kamieniem ściernym plus ewentualne wykończenie stół plus papiery ścierne. I najnormalniej w świecie „moja twoja” jak przy pile.
Wspomniał też że zazwyczaj robią to praktykanci i zajmuje im to dniówkę czasem dwie….

Przy naszych rozmowach też chodziło mi to po drodze :)

A i jeszcze jedno przy rozmowie z teściem starym mechanikiem dał cenną radę, powiedział że dobrze jest jeszcze miedź uplastycznić na taką uszczelkę, tak jak to się robi ze zwykłymi miedzianymi podkładkami. Podkładkę jak ściskasz przy parokrotnym dokręcaniu to traci swoją plastyczność i staje się za każdym razem twardsza. Aby ją uplastycznić rozgrzewa się ją do czerwoności i chłodzi gwałtownie w wodzie.

Moim zdaniem tak przygotowana uszczelka pod głowicę przy pierwszym dokręceniu dopasowała by się do wszelkich nierówności pomiędzy głowicą a kolektorem i uszczelniła by wszelkie nierówności bezproblemowo.

Myślę że pomysł wart uwagi, mierzyłeś gdzieś ile ma oryginał ? ….a właśnie wróciłęm z garażu gdzie mam jedną…

Zasadniczo pytanie jest ile będzie kosztował dajmy na to materiał miedziany na taką uszczelkę powiedzmy o grubości 2-3 mm ? Przy cnc'ku odrzut to będzie jakieś 80% jak nie więcej.

Pozdrawiam
 
 
Remigiusz 
Klubowicz





Pomógł: 358 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7583
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Nie Mar 11, 2018 08:43   

Planowanie nie trzeba robić na jakieś frezarce cnc. Szeroka taśmowa szlifierka pasowa wystarczy. Musi mieć płytkę na tyle długa żeby cały kolektor miał miejsce na płaszczyźnie.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 155 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3492
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Mar 12, 2018 22:39   

sail napisał/a:
Aby ją uplastycznić rozgrzewa się ją do czerwoności i chłodzi gwałtownie w wodzie


Znam ten sposób, tak samo robi się z miedzianymi podkładkami pod manometry :-)
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Uszczelki pod glowica silniki 1.4 1.8 120 i 160 KM etc
ramzi_pl Tuning mechaniczny 38 Sro Paź 01, 2008 09:24
Gość
Brak nowych postów [R200] Wymina uszczelki pod glowica czy przelozenie silnika?
finger Tuning mechaniczny 3 Pon Maj 24, 2010 19:07
china22



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink