Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Sprężyny zawieszenia - tył, przód
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Sprężyny zawieszenia - tył, przód
Autor Wiadomość
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Paź 13, 2016 11:00   

SeniorA napisał/a:
Dobrze , dużo się wyjaśniło


cieszę się że się wyjaśniło, mi właśnie takich info praktycznych brakowało przed wymianą na jakich sprężynach jakie wysokości uzyskam.

SeniorA napisał/a:
warto by było zdobyć jeszcze info od Davidowsa


dla mnie już za późno niestety, ale dla potomnych by było :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 13, 2016 11:00   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Czw Paź 13, 2016 11:21   

Zwróćcie uwage że Dawidosa jast na 16" kolach a srebrny na 15" więc mogą nieco inaczej wyglądać
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Paź 13, 2016 12:30   

sknerko napisał/a:
mogą nieco inaczej wyglądać
tak ,wiem że inaczej to wygląda ale nas interesuje odległość błotnika od środka osi , opony dają różnicę
wysokości auta do 2 mm. co można pominąć.
Marcin84 napisał/a:
mi właśnie takich info praktycznych brakowało przed wymianą na jakich sprężynach jakie wysokości uzyskam.
to podam jeszcze , że na MONROE SP 3442 odległość błotnika od osi jest 387-390 mm. w zależności od modelu auta.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Paź 13, 2016 16:50   

SeniorA napisał/a:
to podam jeszcze , że na MONROE SP 3442 odległość błotnika od osi jest 387-390 mm. w zależności od modelu auta.


Fajnie jakby ktoś jeszcze miał pomiary dla KYB, bo tych jest masa wszędzie i nad takimi się początkowo zastanawiałem.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Pon Paź 17, 2016 23:50   

SeniorA oryginalny komplet (przod) dostępny w uk

cena funta poszła w dol, wiec "trochę taniej"
Ostatnio zmieniony przez R75 Pią Kwi 06, 2018 23:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 833
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 11, 2018 15:12   

Dzisiaj wymieniłem po raz kolejny sprężyny z tyłu.

Sprężyny KYB wytrzymały ok. 5 lat (jakieś 50000km). Teraz wstawione Lesjofors.

Było to dosłownie do trzech razy sztuka... lewa sprężyna pękła w 3 miejscach: najprawdopodobniej najpierw ułamał się sam koniuszek na dole (widziałem to przy zmianie kół na zimowe, ale zignorowałem :głupek2: ), później ok. pół zwoju na dole... i tydzień temu prawie 2 zwoje na górze.

Sprężyny z tyłu da się wymienić bez użycia ściągacza, odkręcania dolnego wahacza itp. Wystarczy odkręcić amortyzator, wypiąć przewód hamulcowy z mocowania w wahaczu wzdłużnym i użyć małego łomika do wydobycia/włożenia sprężyny na miejsce :mrgreen: (sprężynę wkładać od tyłu).

[ Dodano: Pią Maj 11, 2018 15:12 ]
Dzisiaj już do kompletu doszły sprężyny Lesjofors na przód i muszę przyznać, że komfort jazdy poprawił się drastycznie.
 
 
Dzela1993 




Dołączył: 30 Kwi 2018
Posty: 23



Wysłany: Wto Kwi 02, 2019 20:43   

No to może odświeżę temat :D
Wczoraj wymieniałem piaste z łożyskiem w tylnym kole ponieważ jego żywot się zakończył i przy okazji zauważyłem że mam pękniętą sprężyne (dodaje zdjęcie). Dodam że tył na dziurach mi się troche dziwnie zachowuje. Za kierownicą za bardzo tego nie czuć ale kilka razy miałem "przyjemność" jazdy na tylnej kanapie i tam jest istna tragedia, podskakuje strasznie. Czy to może być wina tej sprężyny czy szukać też innych usterek? Dodam że 3 miesiące temu byłem na przeglądzie i amortyzatory wyszły raczej wporządku.
Tak wiem, rudo troche u mnie :roll:
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3426
Skąd: Czestochowa/Radomsko




Wysłany: Sro Kwi 03, 2019 07:34   

Sprężyny w pierwszej kolejności, jak juz odkręcisz amortyzator od dołu to możesz nim poruszać jak pracuje, czy nie pracuje skokowo albo czy nazbyt lekko nie da sie go wcisnąć
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Arczibald 




Dołączył: 29 Wrz 2015
Posty: 97
Skąd: MIKOŁÓW



Wysłany: Sro Maj 12, 2021 12:00   

Witam kolegów,
tym razem przyszedł czas na wymianę amorów tył.
Już po zabiegu
Pytanie czy to normalne, że raz jedna raz druga strona jest niżej o 1,5cm?
Sprężyny nie są popękane, wymieniłem jakieś 4 lata temu na Monroe.
Może zwyczajnie się wysłużyły? Może tak być?

Tak czy inaczej będę musiał je zmienic. Wybrać Lesjofors o zmiennej średnicy 5275729 czy o stałej średnicy 4275729 ?
Czym one w praktyce się różnią?
Życzyłbym sobie wysokości od osi koła w granicach 380-385mm i by pasowały do amorów z S-part.
Jakaś sugestia, podpowiedź mile widziana :smile:
_________________
Każda podpowiedź jest dla mnie bezcenna
 
 
melo102 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2020
Posty: 41



Wysłany: Nie Lip 04, 2021 13:15   

Witam
Ja miałem pęknięta sprężynę, tył Mg Ztt. Nigdzie nie ma sprężyny do tego o dzwoniłem sprzedawców o producentów . Tylko UK.
Finalnie założyłem z BMW E46 sprężyny długość 250mm gruby drut 16mm o zmiennej grubości .Pasuje choć sprężyny te mają trochę większą średnicę. Twardość i prowadzenie auta w porządku. Zrobiłem jakież 2tys. km sprężyny nie ocierają o nic , jest ok .Niestety wysokości z tyłu są różne ok 10mm. Jak sprężyna była pęknięta tył siedział b. nisko i nie równo, nie równo było też z przodu.
Po założeniu zamienników od BMW auto z przodu stoi 385mm od środka piasty do błotnika z obu stron . Z tyłu z jednej ok. 375mm z drugiej 360mm. Postanowilem zamienić sprężyny stronami i obróciłem o ok 180 stopni względem osi obrotu - jest troche lepiej . Tam gdzie sprężyna starą nie była pęknięta mam 380mm lecz tam gdzie była pęknięta o ok 10mm mniej. Dodam że przód z obu ok. 385mm.
Jeszcze będę to sprawdzał tak żeby z obu stron było tak samo.

Dzięki
Ostatnio zmieniony przez melo102 Sro Lip 07, 2021 13:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Lip 04, 2021 18:19   

Jak masz nierowną wysokość, to może po prostu silent blocki na tylnym stabilizatorze dostały po pleckach jak sprezyna penkła.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
melo102 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2020
Posty: 41



Wysłany: Pon Lip 05, 2021 12:46   

Witam
Czy chodzi o łącznik stabilizatora ten krótki? Możesz zdjęcie lub rysunek wkleić z instrukcji?
Wielkie dzieki
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Lip 05, 2021 21:01   

https://rimmerbros.com/Item--i-GRID001546
Nr 2 na tym schemacie.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
melo102 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2020
Posty: 41



Wysłany: Sro Lip 07, 2021 13:40   

Dzięki za rysunek.
Sprawdzałem nie widać uszkodzeń , te gumy o dziwo całe nie zdeformowane.
Przypadkowo zauważyłem nie wiem czy to normalne -> auto podniosłem w garażu z tyłu z obu stron na tą samą wysokość 78cm od posadzki do krawędzi błotnika, tak że koła były lekko ponad glebe . Z przodu z tej strony co normalnie tył niżej jest (strona kierowcy) wys. od posadzki do błotnika była 71,5cm natomiast po drugiej stronie było 70cm. psadzka w garażu raczej bliska poziomu , buda z tyłu na takiej samej wys. z obu stron, punkty pomiaru oznaczone raczej symetrycznie a z przodu aż 1,5cm różnicy . Czy to normalne :?:
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 833
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Lip 07, 2021 14:52   

Może masz różne długości łączników stabilizatora?
 
 
melo102 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lut 2020
Posty: 41



Wysłany: Wto Sie 17, 2021 22:47   

Witam

Sprawdziłem i te łączniki - długości są takie same z przodu jeden miał osłony gumowe uszkodzone więc wymieniłem na dwa takie same,
Z tyłu długości też takie same.
Nie wiem kiedy ta stara sprężyna pękła i ile czasu wcześniejszy właściciel jeździł tak. Czy jest możliwe że na skutek pęknięcia sprężyny tył siadł a przód z przeciwnej strony miał lrzej - sprężyna mniej dostawała nastąpiło odprężenie ? a teraz po założeniu 2 takich samych sprężyn z tyłu , auto stoi nadal nirzej .
Nie widać żeby coś w zawieszeniu było ugięte, uszkodzone czy zdeformowane.
Na przeglądzie amorki z tyłu L i P trzymają podobnie , z przodu również .

Pomysły już mi się kończą jak przywrócić równy tył, ki diabeł z tyłu siedzi czy jak.

Jak to ogarnąć ?

Dziękuję za pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 75] i obniżenie zawieszenia jakie sprężyny od mg?
Matek93 Rover serii 75, MG ZT 22 Pią Paź 02, 2015 15:20
gedeon
Brak nowych postów [R75] Sprezyny przod Monroe
Svoy Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Lip 05, 2012 23:46
Svoy
Brak nowych postów [R75] wymiana sprężyny przód
kosaaro Rover serii 75, MG ZT 10 Pią Kwi 03, 2015 20:01
Balas87
Brak nowych postów [R75] Wymiana zawieszenia przód - koszt
Byron Rover serii 75, MG ZT 10 Czw Lip 26, 2018 17:08
lukasz-89
Brak nowych postów [R75] Sprężyny
Navi01 Rover serii 75, MG ZT 13 Pon Gru 22, 2014 19:49
mocu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink