Na spocie w zeszłym roku zostało mi zjarane sprzęgło (obłoki siwego dymu, brak możliwości wbicia biegów... po 2 dniach wróciło względnie do życia, ale przy 3 osobach na pokładzie nawet na 15tkach zimowych się ślizgało), udało mi się bardzo okazyjnie kupić komplet LUK'a:
tu zamontowane:
Do tego wpadł nowy uszczelniacz półosi Z reszty rzeczy nie mam fotek, ale jestem bardzo zadowolony z efektu - wymieniłem sporo gum z przedniego zawiasu:
-tuleje od mocowania amorów,
-tuleje wewnętrzne mocujące do budy,
-tylne duże tuleje razem z obudowami,
-łączniki stabilizatora
Efekt bardzo pozytywnie mnie zaskoczył, Zedzior odzyskał dawną precyzję prowadzenia i wróciło sporo trakcji Przeglądnę zawias z tyłu, czy czegoś nie trzeba wymienić (choć na SKP sprawdzali i niby wsio git), wtedy można będzie jechać na ustawienie zbieżności.
Kolejna rzecz to nowe oponki. Moje Yokohamy S.Drive miały już ok 3,5mm bieżnika niestety polecam każdemu te opony, są na prawde porządne! Teraz zdecydowałem się na kapcie Hankook Ventus V12 evo2 K120 wiem, nazwa kosmiczna
opony zamówiłem nowe, w poniedziałek powinny być u mnie - rozmiar 205/45/17.
Cały czas od zeszłego roku dłubie dalej sterownik MEMS 1.6 obecnie chce odpalić większy mapsensor (do 1.5b doładowania) bez koniecznosci lutowania rezystorków/diód. Mam nadzieję, niedługo podstroić coś więcej
Najbliższe plany to poprawa ręcznego w lewym kole i nowy DP, bo mój pękł i popierduje sobie radośnie
I zaległe fotki z zimowego setup'u:
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ostatnio zmieniony przez Markzo Nie Maj 27, 2018 17:18, w całości zmieniany 1 raz
Mowa o dużych cukierkach ? Gdzie i jakie kupiłeś bo sa dwie opcje z Olkusza całość lub z strongflexa sam wkład i trzeba resztę wycinać z orig. cukierka.
Chce u siebie na lato zrobić tylne zawieszenie bo mi to jeszcze brakuje.
Markzo napisał/a:
Efekt bardzo pozytywnie mnie zaskoczył,
hehe.. No niby trochę gumy a jednak robi różnice mnie tez 45 zaskoczył jak zrobiłem cale przednie zawieszenie. Precyzja się zrobiła jak nowy z salonu
Markzo napisał/a:
Hankook Ventus V12 evo2 K120
Mialem na dwa dni Hankook Ventus Prime 3 w 205/55R16 i oponki fajne wiec z Hankooka powinieneś być zadowolony.
Co to masz za felgi na zimę jakie ET i szerokość felgi oraz co za rozmiar opon masz na zime ?
Mnie korci kupic stalowe felgi 15" strukturalne od Opla Corsy E bo widziałem je już na żywo i fajnie to wygląda. Tylko ze używki od 250zl/stk
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
Markzo, To już wiesz kogo następnym razem za kierownicę nie wpuszczać
zdecydowanie - nikogo
Remigiusz napisał/a:
Mowa o dużych cukierkach ? Gdzie i jakie kupiłeś bo sa dwie opcje z Olkusza całość lub z strongflexa sam wkład i trzeba resztę wycinać z orig. cukierka.
greg-si napisał/a:
Mowa pewnie o dużej tylnej gumie przedniego dolnego wahacza.
Tak jak pisze Gregu, duże gumy przedniego wahacza:
Remigiusz napisał/a:
Mialem na dwa dni Hankook Ventus Prime 3 w 205/55R16 i oponki fajne wiec z Hankooka powinieneś być zadowolony.
taką mam nadzieję
Remigiusz napisał/a:
Co to masz za felgi na zimę jakie ET i szerokość felgi oraz co za rozmiar opon masz na zime ?
Mnie korci kupic stalowe felgi 15" strukturalne od Opla Corsy E bo widziałem je już na żywo i fajnie to wygląda. Tylko ze używki od 250zl/stk
felgi to O.Z. model ABT, 7 cali szerokosci z ET 35, oczywiście 15tki opon nie pamietam, 195 albo 185 55 15 chyba...
greg-si napisał/a:
Dawaj z tym mapsensorem szybciej bo zima nas zastanie
robim co możem, ale to nie takie proste hehe
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ahh oi to przod caly robilem jakos w myslach mialem wizje duzych cukierkow
Bedziesz robil tez tylne zawieszenie ?
Markzo napisał/a:
felgi to O.Z. model ABT, 7 cali szerokosci z ET 35, oczywiście 15tki opon nie pamietam, 195 albo 185 55 15 chyba...
Ahh czyli z ET35 jest ok, pytam sie bo chcialem isc w 16" na zime tez ale jak patrze na ceny opon to jednak pasuje zostac na 15", tylko ze bede montowal tez te 282 hample wiec musi byc cos sprawdzonego zeby weszlo na przod
greg-si napisał/a:
Co felg strukturalnych Dacia też takie ma 4x100, ok 700zł za komplet kiedyś były jak na nie chorowałem
No Dacia je tez mam w 4x100 tak samo Opel, na Foto to jest w ogole 17" ale chodzilo mi o wzor One tez maja ET 35 i naprawde jak na stalowe felgi bardzo fajne sa. Czasem sa oferty tych felg pojedyncze po 100zl
_________________ ( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
jesli bedzie potrzeba to tak, zobaczymy w przyszłym tygodniu na ustawianiu zbieżności.
Remigiusz napisał/a:
Ahh czyli z ET35 jest ok, pytam sie bo chcialem isc w 16" na zime tez ale jak patrze na ceny opon to jednak pasuje zostac na 15", tylko ze bede montowal tez te 282 hample wiec musi byc cos sprawdzonego zeby weszlo na przod
jest ciasno, ale ładnie hampel wypełnia felge
Korzystając z ładnej pogody umyłem dziś oba furacze, tak wygląda MG na letnich 17tkach:
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
po tym jak spadł mi bieżnik goodyear z Zt na torze to przeglądając opony trafiłem że te hanki
i kilka opni że dobrze sprawują się na torze mając mocne ścianki i nie znikają w oczach tak że powinny się darzyć
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
przed założeniem odwiedziłem SKP, sprawdzenie geometrii i ustawienie zbieżności:
Wyszło git
Co do samych opon, takie mam odczucia po paru km:
Przy przyspieszaniu od 2giego biegu jest trakcja, co jest miłym zaskoczeniem. Na zakrętach, zwłaszcza ostrych "szykanach" wydaje się, ze czuć miękką ściankę boczną, opona klei i auto jedzie tam gdzie chcemy, jednak boki opony mogły by być ciut twardsze. Poza tym brak zastrzeżeń, przyjemne opony przy wyższych prędkościach na łukach (160+) nie czuć nic podejrzanego, bardzo dobrze kleją. Ogólnie jeździ mi się lepiej niż na yokohamach s.drive ciśnienie mam na razie 2.4 przód/tył, możne dobicie do 2.6 coś poprawi? Po testuje
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Eh znowu miałem co robić przy silniku... pierwszy raz ja dałem ciała
Jesienią zeszłego roku zaczęła mi stukać "góra" silnika, nasiało się to ze spadkiem temperatury. Zrzuciłem winę na popychacze i olej. Jedno i drugie wymieniłem, niestety problem znowu się pojawił i przybrał na sile przypadkowo trafiłem na to, że w 2.0t też są 2 rodzaje uszczelek, niby zamienne, ale wychodziły do i od pewnego numeru silnika. Zacząłem drążyć - różnią się restrykatorem oleju. o co chodzi?
Do ~1995r. blok silnika był wyposażony w restrykator na linii zasilania głowicy w oleju. Głowica jest zasilania tylko z tego kanału, znajduje się on prawym dolnym "rogu", przy skrzyni biegów po stronie wydechowej, osadzony jest kilka mm poniżej krawędzi bloku, średnica jakieś 2mm.
foto:
Ponieważ w 2.0t występował problem z wyciekami dookoła głowicy po 95r. wprowadzono metalową uszczelkę MLS, która restrykator miała w sobie, ~3mm średnicy.
foto:
Cały myk polega na tym, że montując uszczelkę MLS (w zasadzie tylko Ajusa robi uszczelki starego typu, każdy inny producent robi MLS), trzeba wywalić restrykator z bloku. Niestety nie jest to uwzględnione ani w rave, ani w 2 manualach do silnika 2.0T w każdym jest zapis, żeby sprawdzić czy restrykator jest czysty i na miejscu Marne to usprawiedliwienie, bo głowice i tak musiałem zdjąć przez zamontowanie 2 restrykatory miałem zdławiony przepływ oleju przez głowice - dlatego stukały popychacze Nie znalazłem przytarć w głowicy, wałek ssący od storny rozrządu miał lekką rysę, pewnie czasem tego oleju mogło brakować poza stukotem popychaczy (bardzo mocny na zimnym silniku, im chłodniej na zewnątrz tym głośniej, w czasie jazdy na wysokich obrotach też to słyszałem) nie było żadnych innych problemów. Głowica została sprawdzona na szczelność, splanowana do tego nowa uszczelka, planowanie kolektora wydechowego, wszystkie uszczelki na góre silnika. Spróbowałem złożyć pokrywy bez silikonu - dzięki helicoilom można mocno dociągnąć pokrywy, zobaczymy za kilkaset km, czy nie leci
Zdjęć z rozbiórki i składania nie mam, bo jest ich chyba wystarczająco dużo w tym temacie wrzucam tylko końcową fotke:
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum