Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Odpowietrzanie sprzęgła
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Odpowietrzanie sprzęgła
Autor Wiadomość
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 19:47   

Ja też ;) Ale może ktoś mi powie, że nie ma czego :P
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Kwi 03, 2015 19:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Dargor 



Dołączył: 19 Sty 2014
Posty: 26



Wysłany: Sro Kwi 15, 2015 20:24   

[R75]co do odpowietrzania sprzęgła to zrobiłem na próbę sposób z youtuba ( filmik odpowietrzanie sprzęgła rover 75) czyli poluzowanie nakrętki zbiorniczka wyrównawczego i poprzez odpowietrznik wtłoczenie nowego płynu np.K 2 DOT 4 do lekkiego przelania ze zbiorniczka.Dokręcamy nakrętkę zbiorniczka i jeszcze troszkę wciskamy płynu.Dokręcamy odpowietrznik i po zabiegu Jak na razie jest oki. Dużo mniej roboty
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 134



Wysłany: Pią Lip 24, 2015 23:26   

mi od jakiegos czasu nie chcą nieraz wejsc biegi, musialem 2 razy dolac plynu bo dryzgal ta dziurka w korku jak glupi bo nie mam tego plastikowego wkladu wiec zatkalem go srubka, teraz pedal wpadl mi do ziemi, ujechalem prawie 40km i chyba wystarczylo pedal podniesc i bylo by ok bo tak zrobilem jak zajechalem do domu i wpozadku, plyn tez jest tyle co go bylo w zbiorniczku, co moze byc przyczyna?? czy to powietrze w ukladzie? ja tylko dolewalem plynu i popompowalem pedal pare razy i tyle, nie odpowietrzalem tak jak sie powinno, czy moze to byc pompka do wymiany? jadac 40km bez sprzegla biegi wpychalem na sile przy 1800 obrotow wchodza ok, czy moglem uszkodzic synchronizatory lub cos innego w skrzyni? nic nie zgrzytalo przy zmianie, tylko troche ciezko wchodzily bo pierwszy raz tak jechalem
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
Ostatnio zmieniony przez maciejk1980 Pią Lip 24, 2015 23:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lip 24, 2015 23:35   

ten gumowy wkłąd jest istotny przy pompce, wciskając pedał on się rozciąga, wypełniając lukę po płynie, co zapobiega zapowietrzaniu się pompki.
_________________
75 Red Edition
 
 
joonior 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Sty 2012
Posty: 28
Skąd: Sulęcin

MG ZT-T

Wysłany: Sob Lip 25, 2015 18:44   

Podepnę się do tematu ponieważ przestudiowałem forum w tym temacie i im więcej przeczytałem tym mniej wiem...
Pojawił mi się problem ze sprzęgłem. W marcu wymieniłem tarczę, docisk i wysprzęglik. Wczoraj po powrocie z trasy na parkingu wbiłem wsteczny, puszczam sprzęgło a pedał został w podłodze i musiałem hamulcem zgasić autko bo nie dało się wstecznego wybić. Podciągnąłem pedał sprzęgła do góry i kilka razy nacisnąłem i za każdym razem wracał, odpaliłem silnik , wbiłem 1 bieg i sytuacja się powtórzyła, jednak udało mi się podciągnąć pedał sprzęgła i 2 bieg już wszedł normalnie , pedał sprzęgła się cofnął... po trasie przy zmianie biegów od 2 do 5 nie było problemów. Dziś odpowietrzyłem sprzęgło, przelałem przez nie 500ml DOT 4, jednak dalej to samo na wstecznym i na 1 biegu, biegi wchodzą normalnie ale tak jakby sprzęgło je zasysało... Co może być problemem? Pompka ?
 
 
maciejk1980 



Dołączył: 28 Maj 2014
Posty: 134



Wysłany: Nie Lip 26, 2015 15:23   

teraz zauwazylem u mnie kiedy pedal wejdzie do samej ziemi i biegi nie chca wchodzic to wystarczy tylko podniesc pedal do gory i wszystko gra na pare kilometrow, czy to powietrze czy pompka do wymiany? nie moglem odpowietrzyc bo koncowki odpowietrznika nie idzie odkrecic
_________________
'99 Rover 75 CDT, manual
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 26, 2015 15:58   

A, którą śrubkę próbowałeś odkręćic?

Tam są na końcówce dwie. 13, którą należy przytrzymać i na końcu 8, którą kręcimy.
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
t0mi 



Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 40



Wysłany: Pon Kwi 09, 2018 21:31   

W moim R jest jakiś dziwny objaw.

Wysprzęglik mam nowy LUKA na oryginalnej pompce AP po wciśnięciu sprzęgła auto potrafiło samo ruszać, zapowietrzało się sprzęgło wymieniłem pompkę na nową.

Odpowietrzałem jak pisze Boncky nowa pompka metalowa nie ma żadnych wycieków przewód jest miedziany niby wszystko ładnie się odpowietrza do DOT4 widać bąbelki powietrza po kilkukrotnym odpowietrzeniu już nie.

Ale... na początku wszystko jest ok sprzęgło chodzi "jest twarde" na samej górze ale po przejechaniu już kilku kilometrów sprzęgło łapie od połowy, puszcza prawie od dołu.

Nie wiem co robić już, mam kilka tez do sprawdzenia

1. DOT 4 kupiony na stacji benzynowej - może jakiś droższy były lepszy
2. Miedziany przewód wydaje się, że m delikatnie mniejszą średnicę niż oryginalny
3. Gumowa uszczelka w pompce pod nakrętką jest o wiele mniejsza niż w oryginalej - nie ma w ogóle kształtu "stożka" jak w oryginale AP
4. Niewłaściwie odpowietrzone, ale przepuściłem już może z 5 zbiorniczków (nigdy w pompce podczas odpowietrzenie nie zabrakło płynu)

Po odpowietrzeniu sprzęgło chodzi prawie na sucho dopiero po odpaleniu auta i kilkukrotnym pompowaniem sprzęgła pedał robi się twardy.

Odpowietrznik odkręcam około 0,5 cm - może za mało ?

Jak odkręcam odpowietrznik tylko troszeczkę i próbuję odpowietrzyć to sprzęgło chodzi od razu sztywniej.

Proszę o jakieś sugestię, rady.
 
 
taba19 




Dołączył: 28 Lut 2016
Posty: 238

Rover 75

Wysłany: Pon Kwi 09, 2018 23:10   

Witaj nie chem nic sugerować ale ja miałem podobne symptomy na sucho było ok a po odpaleniu to samo co u ciebie i za to był odpowiedzialny niestety uszkodzony wysprzęglik(KTÓRY MIAŁ LEDWO ROK).
PS. OD wymiany wyprzęgnika już mija prawie rok zauważyłem ze w zbiorniczku na ścianach pojawiła mi się dziwna szary nalot( w sumie po naprawie nie sprawdziłem jak tam wygląda zbiorniczek płyn był i jest przezroczysty) dodam że nie wymieniam płynu po wymianie wysprzęglika bo mechanicy zawiedli a od wymiany pompki na nowa jakieś 2 lata temu i 17000 km nie wymieniałem płynu.
Cóż tam się mogło zadziać ze taka maź się pojawiła to jest może wynik wcześniej awarii wysprzeglika i należy wymienić płyn i wyczyścić pompkę przepompowując płyn ?? Sorka za wcięcie w temat
 
 
t0mi 



Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 40



Wysłany: Wto Kwi 10, 2018 19:48   

Na szczęście u mnie na pewno wysprzęglik jest sprawny ponieważ przed wymianą na nowy przepompowałem starą pompkę i stary wysprzęglik nowym płynem, ja nie miałem nalotu, ale stary płyn był wyraźnie wypracowany.
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Kwi 11, 2018 08:23   

jechałeś choć kawałek na starej pompce i nowym wysprzęgliku? jak tak to niestety ale już nie ma pewności że wysprzeglik dobry, poza tym zdarzają się mechanicy którzy potrafią uszkodzić wysprzeglik przy montażu. ja też miałem podobne objawy i niestety ale wysprzęglik wyjąłem w dwóch częściach :/
Spróbuj odpowietrzyć samą pompkę z przewodem a potem połącz razem z wysprzęglikiem. nalewasz płyn w pompkę i wciskasz zawór w środku szybkozłączki i pompujesz cięgnem aż poleci płyn bez powietrza, potem załóż pompkę i zobacz efekty, ja tak odpowietrzyłem 4 auta i jeżdżą do dziś
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
t0mi 



Dołączył: 28 Sie 2014
Posty: 40



Wysłany: Pon Cze 11, 2018 22:12   

sknerko napisał/a:
jechałeś choć kawałek na starej pompce i nowym wysprzęgliku?


Niestety jechałem :(

sknerko napisał/a:
Spróbuj odpowietrzyć samą pompkę z przewodem a potem połącz razem z wysprzęglikiem. nalewasz płyn w pompkę i wciskasz zawór w środku szybkozłączki i pompujesz cięgnem aż poleci płyn bez powietrza, potem załóż pompkę i zobacz efekty


Niby tak robiłem przed założeniem nowej pompki, ale spróbuję raz jeszcze - dodatkowo odkręcę całkowicie odpowietrznik z wysprzęglika i wyleję cały płyn i zaaplikuje jakiś "lepszy"


Tak zauważyłem, że ta rurka od odpowietrzania na wysprzęgliku doś spore ma luzy (po wyjęciu gumy przy skrzyni)


A no i jakby tego było była "2" i "4" wyskakuje - ale to chyba wina linki a konkretnie tego "grzyba" przy skrzyni co wchodzi w linkę - niby zamontowałem nową, ale ta nowa ma "seger" i nie wchodzi zbyt ochoczo, po wciśnięciu na siłę pewnie rozgią się seger i w obawie, że linka będzie spadać zrobiłem taką obejmkę, ale ona delikatnie się zsunęła i podejrzewam, że delikatnie zatrzymuję linkę o ten 1-2 mm i tego są objawy wyskakującej 2 i 4

Chodzi mi o tą część linki:

[ Dodano: Pon Cze 11, 2018 22:12 ]
Chcę jeszcze spróbować metody odpowietrzenia sprzęgła przez odpowietrznik - jak ni filmiku:
https://www.youtube.com/w...-CFMkYigs&t=34s

Nie chcę tylko demontować pompki, ale zostawić trochę płynu w zbiorniczku - odpowietrzając przez odpowietrznik powietrze wyjdzie sobie przez zbiorniczek, a dzięki temu, że jest trochę płynu na dnie powietrze nie cofnie się.

Czy ktoś próbował takiej akcji ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło, odpowietrzanie sprzęgła
Tomek0019 Rover serii 75, MG ZT 90 Pon Gru 02, 2013 00:16
djrafix
Brak nowych postów [R75] Odpowietrzanie hamulca
kRisj Rover serii 75, MG ZT 6 Sob Sie 17, 2013 19:07
dany1107
Brak nowych postów [R75] Odpowietrzanie hamulców
delrobek Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lis 15, 2014 11:24
rafalmis1
Brak nowych postów [R75]sprzęgło, odpowietrzanie
raby1b Rover serii 75, MG ZT 8 Sob Lip 23, 2016 01:40
raby1b
Brak nowych postów [R75] Układ chłodzenia - odpowietrzanie 1.8K
jezan Rover serii 75, MG ZT 11 Nie Lis 06, 2011 21:35
Boncky



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink