Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool

Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
Autor Wiadomość
tuvix 



Dołączył: 17 Wrz 2015
Posty: 8
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Sob Mar 24, 2018 19:33   

Panowie. Miałem dziś trochę czasu i odpiołem złącze że sterownika pompy ABS. I o dziwo TOAF zaczął działać na włączonym zapłonie. Wszystkie moduły poza silnikiem i abs oczywiście. Ale do silnika czyli DDE po kilku próbach dałem radę się dobrać. Choć nie wykrywa tego sterownika I wejście w silnik jest możliwe dopiero po kilku próbach. I teraz pytanie czy to oznacza uszkodzony sterownik pompy na 100%? Czy może tylko wtyczka nie kontaktuje. Choć ona jest ładna jak z fabryki i piny czyściutkie. Raz po takim zdjęciu i założeniu wtyczki zgasła mi czerwona kontrolka hamulca ale po naciśnięciu padału zapaliła się ponownie. ABS świeci cały czas.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Mar 24, 2018 19:33   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 31, 2018 20:25   

tuvix, to już ciężko zdalnie odpowiadać na te pytania. Musiałbym spędzić kilka minut przy aucie, żeby to zdiagnozować szerzej. Najlepiej w jakimś zaprzyjaźnionym warsztacie, gdzie byłoby cieplej i dostęp do podstawowych narzędzi był.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Mar 31, 2018 20:26   

tomi_zog, którą masz wersję programu?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
tomi_zog 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 151
Skąd: Lędziny



Wysłany: Sob Kwi 14, 2018 13:46   

MaReK napisał/a:
tomi_zog, którą masz wersję programu?


caly czas myslalem ze mam zainstalowana wersje 51 ale okazolo sie ze mam wersje 43, po instalacji wersji 51 udalo sie zmienic jezyk, pokazalo sie kodowanie w IPK, wielki dzieki Marku

teraz dalej walcze z PDC, zalozylem bialy modul ale nic nie brzeczy, po aktywacji dalej echo, czujniki z tylu cykaja, PDC in IPK aktywny
wyskakuje blad ze tylny generator dzwieku wylaczony, jakies pomysly??
moze wiazki w przedlifcie i lifcie sa inne??

https://zapodaj.net/6bf3dee5369b7.png.html
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3423
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Kwi 14, 2018 14:40   

Ja tez tak miałem, dołożyłem głośnik i gra, chociaż wolałbym miec pikanie w zegarach
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pon Kwi 16, 2018 00:40   

Ja się nawalczyłem trochę z tym tematem ;) Zmieniałem wiązkę z manuala na automat i ja miałem tę nowszą, a dostałem tę starszą. Kilka rzeczy przerobiłem, ale moja 'nowa' wiązka miała wyprowadzenie na głośnik w półce. Niestety trzeba było puścić przewód od modułu PDC do zegarów. Dopiero wtedy wszystko zadziałało. Nie radzę też grzebać w tym module TOAFem, bo on coś źle zapisuje i po kilku zmianach nie można niczego przywrócić, dodatkowo nie działał mi też "backup".
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3423
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Kwi 16, 2018 08:09   

MaReK, mówisz o module białym czy czarnym? Ja w czarnym kombinowałem na rożne sposoby z toafem i nic sie nie wysypało.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
tomi_zog 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 151
Skąd: Lędziny



Wysłany: Pon Kwi 16, 2018 15:23   

pogrzebalem troche w Rave,
zalaczam skan z kolorami kabelkow z Rave, z mojego auta i z kostek co byly przy kupionym module bialym
https://zapodaj.net/9e1138e09330d.jpg.html

wiazka do czujnikow z 10-09-01
a do PDC orginalna

rozebralem tez moduly i na pierwszy rzut oka niczym sie nie roznia poza datami i producentem

jesli mozna Marku jakbys cyknal fotki kostek u ciebie?? masz bialy modul czy czarny

z gory dzieki
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Pią Kwi 20, 2018 12:26   

Moim zdaniem, w RAVE'ach jest błąd. Nie do tej wtyczki do zegarów idzie kabel od modułu PDC. Sprawdzałem na różnych RAVE'ach ale tylko dzięki starej wiązce zobaczyłem, że jest kupa ;) Fajnie, jakby ktoś to potwierdził jeszcze.

dawidd napisał/a:
MaReK, mówisz o module białym czy czarnym?

Tak o czarnym. Zmieniłem rodzaj głośnika i moduł padł. Pewnie da się go uratować BMWScannerem, albo nową wersją TOAF'a nad którą trzeba będzie przysiąść jak Marcin zdobędzie już tytuł dr hab. mgr inż. elektroniki stosowanej. Tylko Marcin żeby stać się krezusem musi zmienić target i zacząć pisać oprogramowanie pod auta żyjących marek :) Do tego własny interfejs, wszystko on-line i można pobierać opłaty ;)

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2018 12:26 ]
tomi_zog napisał/a:
jesli mozna Marku jakbys cyknal fotki kostek u ciebie?? masz bialy modul czy czarny

Czego fotki byś sobie życzył? Mam moduł czarny :) Miałem wiązkę pod PDC z głośnikiem w zegarach, zmieniłem ją jednak na starszy model (pod automat) i musiałem dokonać przeróbki.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
tomi_zog 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Wrz 2010
Posty: 151
Skąd: Lędziny



Wysłany: Nie Kwi 22, 2018 13:14   

MaReK napisał/a:
Czego fotki byś sobie życzył? Mam moduł czarny Miałem wiązkę pod PDC z głośnikiem w zegarach, zmieniłem ją jednak na starszy model (pod automat) i musiałem dokonać przeróbki.


potrzebuje fotki wtyczek przy module PDC, Marku od poczatku miales czarny modul i pikanie z glosnika w zegarach??

w Rave niby z modulu PDC 4 pin odchodzi do licznika na 7 pin (k-bus) (a powinien chyba na 3 pin) (k-bus) z tym ze po drodze jest wtyczka gdzie potem z wtyczki na 7 pinie nic nie odchodzi
8 pin (speaker) idzie na 13 pin (w liczniku)
dobrze rozumuje czy nie Marku??

jeszcze sciagne licznik i zobacze co w trawie piszczy
 
 
 
viking 



Dołączył: 11 Kwi 2017
Posty: 20



Wysłany: Nie Kwi 22, 2018 17:20   

Jak zmienić serwis oleju bo jakoś mi wbija się na 3900 km i nie mogę tego zmienić na 10k jak zmieniacie dane na toafie
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Nie Kwi 22, 2018 21:42   

a co wpisujesz ?
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
viking 



Dołączył: 11 Kwi 2017
Posty: 20



Wysłany: Pon Kwi 23, 2018 21:28   

Wszystko próbowałem i 65535 daje mi 3900 km a jak np wpisałem 15000 to Wyskakuje mi 900 km przy np wartości 20000 wyskakuje mi 1100 km :|

[ Dodano: Pon Kwi 23, 2018 21:28 ]
Pomoże ktoś z tym serwisem oleju :|
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Wto Kwi 24, 2018 22:42   

Wpisz : 15872
I nie pytaj jak to jest liczone :)
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
viking 



Dołączył: 11 Kwi 2017
Posty: 20



  Wysłany: Sro Kwi 25, 2018 09:18   

Ok dzięki Ci serdecznie pytać nie mam zamiaru ważne aby serwis Oil był na 10 k na licznika h zegara a jak czytacie parametry bieżące czyli np przepływomierz, turbo doładowania, obroty silnika itd bo nigdzie tego na toafie nie mogę znaleźć
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sro Kwi 25, 2018 12:26   

W zakladce Live Data - ale nie kazdy modul to posiada.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
viking 



Dołączył: 11 Kwi 2017
Posty: 20



Wysłany: Sro Kwi 25, 2018 15:07   

Aaa ok ale coś mam nie tak z serwis oleju po wpisaniu 15872 wyskakuje mi na zegara h 900 km do wymiany oleju :cry:

[ Dodano: Sro Kwi 25, 2018 15:05 ]
Udało mi się czeba najpierw zmienić serwis ogólny km przejechanych ja miałem mniej niż 200 000 a wymianę robiłem i na zegara h mam 260 800 km zmieniłem tam dane nastanie licznika faktyczny i nic nie przelicza po prostu jaka wartość wpisze taka pojawia się do serwisu oleju bez liczenia haha jak by co to w załączniku dałem zdjęcie gdzie zmianę zrobiłem i potem serwis wpisałem wartość 10000 km i tak mi wyświetla na zegarach bez wyliczeń itd ale nie mogę namierzyć danych bieżących wartości silnika :shock:

[ Dodano: Sro Kwi 25, 2018 15:07 ]
:P :P
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3423
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Maj 03, 2018 08:55   

Czesc
Powiedzcie co oznacza błąd A0 - Wejście czujnika opóźnienia przedniej wycieraczki?

[ Dodano: Czw Maj 03, 2018 08:55 ]
Oraz
9A magistrala sterowania szyb elektrycznych uszkodzona.
Zarówno wycieraczki jak i szyby działają poprawnie. Czy może mieć to związek z dołożenie czujnika deszczu oraz przerobienie zamykania szyb na 1 klik?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Czw Maj 03, 2018 21:41   

dawidd napisał/a:
błąd A0

u mnie ten bląd czasami łapie jak coś jest nie tak z wycieraczkami - jak przymarzną i jest problem je ruszyc, albo jak gdzies po suchej szybie zle pojdze. Skoro wszystko działa - nie przejmowac sie .
dawidd napisał/a:
9A magistrala sterowania szyb elektrycznych uszkodzona.

To samo jak wyzej, nie przejmowac sie. To mogło sie pojawic podczas zmiany kodowania - a na pewno pojawia się po odlaczeniu panelu sterowania szybami.

Ponadto, błedy pojawiły się raz, czy po skasowaniu od razu powracają?

Generalnie - radze życ spokojnie i nie przejmować sie takimi pierdołami ;]
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10884
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Maj 03, 2018 23:28   

Jak to kiedyś MaReK napisał BCU łapie wszystko co może i czego nie może. w tym module to nie powinno być nazwane "błędy" tylko "zdarzenia" bo zapisuje się nawet uruchomienie alarmu, czy zadziałanie zabezpieczenia przed przytrzaśnięciem reki w szybie kierowcy.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
MATRIXorg Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 25, 2019 12:33
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT CDTI 2.0 ]PODNIESIENIE MOCY PROGRAMEM TOAF TOOL
88Belfegor Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 27, 2022 22:12
MaReK
Brak nowych postów [R75]TOAF
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 09, 2023 20:16
marcin.misek
Brak nowych postów [R75]Toaf
Dargor Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Gru 09, 2017 21:06
Dargor
Brak nowych postów [R75] 2.0 cdt problem Toaf !!!
soban666 Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Kwi 01, 2020 18:55
MATRIXorg



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink