Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] sprzęgło NATIONAL, BORG & BECK, LUK, SACHS, QH ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: walkie
Pią Lis 19, 2010 20:57
[R75] sprzęgło NATIONAL, BORG & BECK, LUK, SACHS, QH ?
Autor Wiadomość
Jullia42 



Dołączyła: 13 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: Pabianice



Wysłany: Wto Kwi 24, 2018 23:55   

No nie powiem, żebym była tym zachwycona... 2500 na częsci, plus nie wiadomo ile na wymianę, (raczej w 500 się nie zamknę) do samochodu który w tym momencie jest wart może 7 tys... Zastanawiam się, czy to w ogóle ma sens....
Ale ogromne dzięki za odpowiedź, już mam jakiś obraz sytuacji
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 24, 2018 23:55   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Kwi 25, 2018 06:11   

te części sa z najwyższej polki, czyli tez najdroższe. Sprzęgło można kupić taniej, dwumase pewnie trochę tez
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Jullia42 



Dołączyła: 13 Maj 2015
Posty: 10
Skąd: Pabianice



Wysłany: Pon Maj 07, 2018 19:01   

Panowie, czy któryś z Was robił może regenerację dwumasy? Mechanik mi poleca f-me arga, i nie wiem co z robić. Wiecie może coś na ten temat?
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Cze 26, 2019 12:39   

Po 2 latach znów przyszła pora na wymianę sprzęgła. Przejechałem może 40 tys km. Dwumas Luk - OK, docisk luk Ok, tarcza luka ma luzne hałasujące sprężyny - wiec trzeba wymienić komplet z dociskiem. Tym razem wsadzę sacha.
Wysprzeglik tazu - nie rozlał sie ale łożysko tak szumi ze słychać je w kabinie podczas wysprzeglania. Założyłem drugie używane łożysko z pierwszego tazu ktory miałem, a ktory sie rozlał. Ogólnie nie polecam wysprzeglikow tazu - ten którym teraz naprawiam po rozebraniu okazało sie ze brakuje 1 kulki w łożysko - nie dziwne ze zaczął szumieć
Co do tarczy sprzęgła luk'a - na pewno na dość szybkie zużycie sprężyn ma wpływ to ze auto jest po chipie z nowa przeplywka, turbo itd generuje b duzy moment i po prostu tarcza nie wytrzymuje.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 833
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 26, 2019 14:41   

U mnie jak na razie po przejechaniu ok. 80.000km (10 lat eksploatacji) sprzęgło i docisk LUKa działają jak nowe.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Cze 28, 2019 09:03   

A masz chipa i czy osluchiwales jak pracuje sprzęgło na jałowym że zdjęta guma z podkladki między skrzynia i silnikiem? Do samej jazdy też nie mogę się doczepić, ale nie lubię jak coś mam na wykączeniu albo hałasującego w aucie

[ Dodano: Pią Cze 28, 2019 05:15 ]
Odebrałem wczoraj sprzęgło sacha, w środku pudelka bylo AP. Dzis montaż

[ Dodano: Pią Cze 28, 2019 09:03 ]
Sprzęgło wrzucone, ciężko było wsadzić skrzynie ale jakoś poszło. Przyjrzałem się dokładnie nowemu Sachs i staremu Luk i oba są identyczne ap. Luk jest tańszy, wychodzi na to za dałem 100 zł więcej za niebieskie pudełko
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Pią Cze 28, 2019 14:12   

A jakie wysprzęgliki wsadzaliście? Co teraz jest w modzie? :)

Drugie pytanie do ludzi z Lublina - u kogo zmieniacie swoje wysprzęgliki? ;)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Cze 29, 2019 07:40   

Tak jak pisałem, zostawiłem tazu bo się nie wylał, natomiast samo łożysko przełożyłem z innego starego tazu ktory na gwarancji się rozlał ale łożysko miał ok. Samo przełożenie jest dziecinnie proste wiec nie ma z tym problemu. O golnie te produkty tazu to średnie, pompka co prawda juz ze 3, 4 lata a moze dłużej śmiga i tu nie mam zastrzeżeń, ale strasznie brudzi płyn. Zawsze płyn mam szaro-czarny, nawet jak wszystko wymyłem i wypłukałem to dosłownie po paru użyciach znów był ciemny. Nie wiem z czego jest zrobiona ta pompka ze tak płyn z nią reaguje. Do tej pory używałem shella dot4, wczoraj wlałem najtańszy K2 dot4

A u Was tych którzy maja Tazu macie czysty płyn?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sob Cze 29, 2019 12:15   

Ja mam pompkę Tazu, ale płyn jest brudny z innego powodu - uszczelka wysprzęglika się już zaczęła rozpuszczać w płynie i w zbiorniczku pływa pełno czarnych syfów, sam płyn też był już od tego zabarwiony na czarno. Po miesiącu zmieniłem płyn znowu i też był już trochę z tymi syfkami. Trudno więc ocenić, czy zabarwianie jest spowodowane przez pompkę.
Wysprzęglik jest już prawie trupem, zmiana biegów następuje po kilkukrotnym napompowaniu sprzęgła ;)

Rozważam teraz wrzucenie automatu, bo mi się nie chce machać wajchą już, a dodatkowo miałbym spokój z tymi pompkami i wysprzęglikami.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Cze 29, 2019 20:12   

Ja tez się kiedyś nad zmiana na automat zastanawiałem, szkoda ze nie ma jakiegoś tutorialu jak to zrobić :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
karolj 



Pomógł: 21 razy
Dołączył: 19 Maj 2010
Posty: 534



Wysłany: Sob Cze 29, 2019 20:20   

MaReK pewnie by mógł zrobić taki tutorial ;)
Ja i tak sam bym tego nie robił, bo nie mam gdzie. Zlecenie tego komuś to koszt rzędu 4.5 klocka za całość. Na razie jestem na etapie zastanawiania się czy warto tyle inwestować w 14 letnie auto ;)

Decyzja byłaby prostsza gdybym miał pewność, że po zmianie nie będzie tych wszystkich problemów, które mieli niektórzy właściciele diesli tutaj - telepanie na postoju z zapiętym D chociażby.
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Lip 02, 2019 16:00   

Polecam zmianę na automat ;) Mam !@!$# na wszystkie korki, wysprzęgliki, dwumasy ;)
Jeżdżę i nie męczę się wcale zastanawiając się czy zjadę ze skrzyżowania, czy może wysprzęglik się zesra.

Ponieważ części mam od sprawdzonego ADI-CZESCI, a przy tym on sam zajął się całą mechanika, stąd wiem, że to auto nie zawiedzie. Nie mam żadnych telepań, drgań, nic.

Ja zająłem się elektryką, Adaś mechaniką. Na koniec wspólnej zabawy, auto odpaliło od strzała i do dzisiaj jeździ jak trzeba. Zmieniam tylko oleje, filtry itp.

Niestety karoseria wygląda jak wygląda, ale to już trudno.
Nie zmieniam go na nic. Dojeździ swoich dni i pójdzie na złom.
Jako drugie auto mamy bawarkę i nie mam ciśnienia na zmiany.

Tutorial jest prosty. Bierzesz wiązkę od europejczyka z automatem.
Następnie gromadzisz niezbędne sterowniki oraz kilka potrzebnych detali:
- trójkącik tunelu
- pedały
- lewarek
- skrzynię
- chłodnicę skrzyni (tu polecam rozwiązanie poliftowe)

kładziesz wszystko, skręcasz i gra ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] 2.0 V6 Sprzęgło
Ozi546 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Mar 28, 2018 13:56
karol77787
Brak nowych postów [r75] sprzęgło z 1.8t do v6
aimp12 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Sty 21, 2017 17:09
dzelo23
Brak nowych postów [MG ZT] Sprzęgło lub cos ?
MaReK Rover serii 75, MG ZT 73 Pią Lut 27, 2009 17:12
Rowan
Brak nowych postów [R75] Sprzęgło
kgorzalka Rover serii 75, MG ZT 2 Wto Lip 23, 2013 11:07
koci_flak
Brak nowych postów [75] Sprzęgło
dario1282 Rover serii 75, MG ZT 13 Pią Paź 23, 2015 21:36
longer86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink