Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] SWAP na MG ZR 160
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] SWAP na MG ZR 160
Autor Wiadomość
Mina666 




Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Dynów



Wysłany: Czw Lis 23, 2017 22:02   [MGF] SWAP na MG ZR 160
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 1999

Posiadam standardowego MGFa 118KM, od 3 lat stoi w garażu, silnik do wymiany,pęknięty blok. Mam do kupienia MG ZR 160 anglika po dobrych pieniądzach, całego. Czy jest w ogóle możliwe przełożyć to do MGFa? Jakie części trzeba przełożyć? Silnik, wiązkę, komputer, co jeszcze? Nie znam się totalnie, przed chwilą dostałem ofertę na tego ZRa, ile by kosztowało takie przełożenie? Można to w ogóle wycenić? Czy lepiej się w to nie bawić i zrobić tak jak było? Z góry dzięki za wszelkie opinie.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 23, 2017 22:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 24, 2017 05:47   

Przerzucasz sam silnik + kolektor wydechowy, ssacy, przepustnica, wiazka, komputer. Jakas lekka zabawa moze byc przy podpinaniu wiazki, mozesz poszukac wiazki od mgf/tf vvc. A i wyjscie z kolektora wydechowego do tlumika bedziesz musial przerobic pod nowy kolektor. Na sam koniec wywaic immo ze sterownika vvc. Ogolnie raczej lajtowo :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pią Lis 24, 2017 22:56   

Dokladnie jak pisze Markzo.Mi również lazila po glowie zmiana silnika,lecz na dobrych wiatrach czyli dolocie i wydechu mam to samo co 160:-)
Mysl

[ Dodano: Pią Lis 24, 2017 22:56 ]
zjalo mi kawalek posta,mysle ze to będzie mila droga do zrobienia dobrego mgf-a,sam miałem na walkach piper crosa i dobrze wspominam,z seri mi wypluło na hamowni 128 kucy
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 29, 2017 13:50   

Widzę że jesteś z Dynowa :D to w sumie mamy blisko tak samo Markzo jak byś coś dłubał to daj znać jak coś to się piszę do pomocy :mrgreen:
_________________
:pisze:
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Pią Gru 29, 2017 14:01   

I'm in too !! !! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Cosmo88 



Dołączył: 09 Sty 2018
Posty: 2



Wysłany: Sob Sty 20, 2018 07:47   

Jestem jak najbardziej za tym, żeby stworzyć taką listę.

บาคาร่าบนมือถือ
 
 
skorpion200 



Dołączył: 27 Sty 2018
Posty: 21



Wysłany: Sob Sty 27, 2018 19:46   

silnik bedzie miał taka sama konstrukcje wiec przekładka tylko łap co do skrzyni to do zr raczej nie podejdzie najlepiej tez tłumik kupic ori od vvc bo twoj bedzie miał miejsza średnice i bedzie osłabiał jak bedziesz miał całe auto myśle ze warto troche pracy i fajne bedzie autko z napędem na tył :) co z praktycznych rzeczy proponuje kruciec co jest przy silniku z czujnikami załozyc od 1.8turbo jest podobny ale czujniki sa inaczej zamontowane co chroni przed podniesieniem głowicy
 
 
Mina666 




Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Dynów



Wysłany: Sob Mar 10, 2018 16:05   

ZR 160 kupiony, jednak nie anglik:





Wczoraj był oglądać go Markzo, stwierdził że jest to dobra baza do przełożenia. Wiec także będziemy działać, może bardziej on niż ja :mrgreen:
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 11, 2018 00:00   

Dawca zdrowy, będą z tego dzieci :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 13, 2018 13:54   

co tam się urodziło :mrgreen:
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Maj 13, 2018 14:43   

dzelo23 napisał/a:
co tam się urodziło :mrgreen:

zdrowe i ładne dzieciątko, poród przebiegł bez zakłóceń, sam odebrałem :rotfl:

:D MGF został uruchomiony jakieś 2 tyg temu, także czas na małe fotostory :)

rozbieram dawce, silnik wylatuje:






W tym miejscu miało nastąpić szybkie przerzucenie silnika i osprzętu jednak... tak, te 3 magiczne literki ;D HGF :(

Ktoś wcześniej majstrował przy silniku, głowica na stary napinacz, śruby głowicy odkręciły się bardzo lekko, wyciek spod uszczelki dookoła głowicy i rozrządu :(



Głowica pojechała do zrobienia, tutaj też wyszło małe kuku - sklepane zawory, niestety nie nadające się do ponownego założenia. Wleciało 16 nowych zaworów + kompletna obróbka głowicy :)

Składamy motoraaaa :D


czapka:



uszczelka starego typu, wzmocniona:


hyc, głowica siedzi:


rozebrałem i wyczyściłem popychacze:


lecimy dalej:





nowe uszczelniacze i rozrząd:





Silnik gotowy, więc czas wytargać 1,8 z MGF:





Btw całkiem sprytnie rozwiązane jest to w MGF, kilka śrubek i cały zestaw ląduje na ziemi ;) myślałem, że cięzko to będzie ogarnąć samemu, a wychodzi na to, że jedna osoba robi to na lajcie bez podnośnika :)

nowy silnik już czeka:


iiiii już czeka na odpalenie:


teraz moja ulubiona część, kabelkologia:



Tutaj było trochę problemów, bo MGF to rocznik 1999 z memsem 1,9, jednak udało się pożenić wszystko z instalacją auta :) a efekt był taki:
https://youtu.be/6Zc2UQJwgGI

Potem już z górki :) Teściu ogarnął wydech z ZR, bo nie chciał pasować :D na to poszedł bandaż:




Marcin przywiózł piękny dedykowany tłumik końcowy Miltek, pięknie gada!
https://youtu.be/QroVzrZVydE

Oczywiście musiały wyjść małe choroby wieku dziecięcego... miejsce, gdzie wchodzi kruciec termostatu było pęknięte i lał się płyn... proste rozwiązanie :)


i lekka zmota ori dolotu, który ciągnął ciepłe powietrze prosto znad wydechu :| :


Teraz ciągnie z bocznego wlotu :)

I ostatnie zdjęcia u mnie, zaraz przed przyjazdem Marcina :)



_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Nie Maj 13, 2018 16:15   

Mina666, Markzo, ładnie to tak bez nas prace prowadzić???
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Nie Maj 13, 2018 16:16   

Dałeś sobie jakiegos bubla wcisnąć, wałek rozrządu jest pęknięty na pół :P
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Nie Maj 13, 2018 16:17   

Zawsze jakaś para rąk do pomocy by sie przydała.

Tak czy inaczej pięknie to wygląda i brzmi :P

Mina666, bezawaryjności życzę i do szybkiego zobaczenia!!
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Mina666 




Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 17
Skąd: Dynów



Wysłany: Pon Maj 14, 2018 15:21   

tommasino, jak chciałbyś pomóc to może następnym razem, przydałoby się jeszcze turbo, Markzo, stwierdził, że nie będzie żadnego problemu, aby to zrobić, tylko pierwsze musi przetestować to u siebie.

MGF dzisiaj pojechał do mechanika, zawieszenie trzeba zrobić i kilka innych rzeczy. W sobotę auto dostało 4 nowe opony Hankook Ventus V12 evo2. Do malowania pojechał tylny zderzak oraz dokładka zderzaka przód, trophy. Gdzieś z UK idzie do mnie obudowa filtra powietrza od MG TF 160, jest jeszcze idea przerobienia lamp przednich, na trophy, kierunki będą białe. Po zrobieniu tych detali wrzucę jakieś zdjęcia. Oczywiście auto pierwsze zobaczy ojciec chrzestny Markzo. Musi zatwierdzić wszystkie prace. :mrgreen:
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pon Maj 14, 2018 17:11   

U siebie zalozylem puszke od 160 na dwie sikawki.W oryginale tylna lapala powietrze (cieple) z miejsca przy zderzaku tylnym a druga wlasnie w bocznym wlocie.Tato tez zalozyl taka puszke do swojego MGF-a dodatkowo przepustnice 52mm oraz wydech daytona super sport,jest bardzo zadowolony.Autko wyraźnie lepiej się zbiera :twisted:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink