Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF] Własna pompka do zawieszenia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF] Własna pompka do zawieszenia
Autor Wiadomość
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Cze 23, 2018 23:53   

mogą też membrany w gruszkach się posypać i płyn się przedostaje do części gazowej.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 23, 2018 23:53   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
fanatyk1 



Dołączył: 27 Maj 2017
Posty: 39



Wysłany: Nie Cze 24, 2018 12:36   

takie membrany lub gruszki są dostępne w sprzedaży w PL???
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Nie Cze 24, 2018 16:07   

Sa dostępne uzywki.Znajdziesz na olx lub alledrogo.Oczywiscie również można kupic w UK cale zestawy nowe.Ale koszt takiej imprezy to ponad 1000f.Jesli się dba o zawieszenie to gruchy sa naprawdę długowieczne.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
fanatyk1 



Dołączył: 27 Maj 2017
Posty: 39



Wysłany: Sro Cze 27, 2018 00:29   

Pojeździłem 3 dni, zero wycieków... po lewej stronie mam przód 32 cm, tył 31 cm, po prawej stronie (której wgl nie ruszałem) mam przód 33cm i tył 31 cm . Czy to jest ok ?? ? czy dopompować obie strony? jak tak to o ile??? żeby nie stracił na walorach estetycznych a zarazem żeby było tak jak powinno być (mam wrażenie że teraz przy skręcie maksymalnym lekko opony ocieraja o nadkola)
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sro Cze 27, 2018 09:28   

Hej.Moj Tato w swoim MGF ma po 33 cm na strone.Nizej niz ori nastaw,ale dobrze mu sie tak jezdzi.Nic mu nie ociera etc.Ale Ty masz chyba fele 16?U Taty sa 15.Pamietaj o przesmarowaniu kalamitek.To tez ma wplyw na jazde.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
fanatyk1 



Dołączył: 27 Maj 2017
Posty: 39



Wysłany: Sro Cze 27, 2018 23:19   

Teraz pozostaje pytanie że skoro miał jakieś 32,33 a ja go podniosę, to czy zbieżność się nie rozpieprzy? robiłem ja jakieś 2 miesiace temu, po wymianie opon, bo przód ścinał... ale może już wtedy był problem z obiżnieniem tylko ja go nie dostrzegałem

https://zapodaj.net/560c525c22f53.jpg.html

To ile będzie tak bezpiecznie i w ładnie wyglądać 35 cm?? czy zostawić tak jak jest
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pią Cze 29, 2018 14:18   

Z tego co pamiętam to Tato robil zbieznosc jak napompowal do 33 cm.Potem nic już nie ruszal.Inna sprawa ze po 2ch latach praktycznie nie musial nic dopompowywać,lekki ubytek i tyle.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Malignus Nie Lip 01, 2018 21:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
fanatyk1 



Dołączył: 27 Maj 2017
Posty: 39



Wysłany: Pią Cze 29, 2018 15:24   

Ja przy robieniu zbieżności nie wiem ile miałem, dzisiaj dompompuje na równe 33cm i pewnie czeka mnie zbieżność, chociaż nie wiem czy ma to wpływ podniesnienie w sumie ustawienie kół sie chyba nie zmienia
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Nie Lip 01, 2018 21:39   

Ustawienie pozostaje bez zmian,po podpompowaniu MGF-a Taty sprawdziliśmy zbieznosc.Wszystko tak jak było.Raczej tylko podnosisz autko.Pozostale parametry się nie zmieniają.W sobote podpompowałem MGF-a we Wroclawiu.Niestety tam była tragedia.O ile lewa strona trzymala to w w prawej sekcji zaworek odmowil posluszenstwa.Wyplul caly plyn.Wyglada na to iż nikt nigdy nie interesowal się tym zawieszeniem.Dobrze ze Wlasciciel MGF-a chce doprowadzić go do idealu.Trzymam kciuki za niego.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Lars 



Dołączył: 18 Kwi 2018
Posty: 20



Wysłany: Pon Cze 10, 2019 18:46   

Witam,
poniżej opiszę jak szybko, tanio (max 90zł ) bez przesyłek jeśli mieszkacie w większym mieście wykonać samodzielnie pompkę. Mi zajęło to ok 10min. będąc w wyjściowych ciuchach prosto po powrocie od klienta.

Części.
Wężyk taki jak z linku kupiłem po drodze w sklepie "Akcesoria i części do tirów" za 10zł
https://allegro.pl/oferta/przedluzka-do-zaworow-gumowa-zbrojona-150-mm-7371607007?bi_s=ads&bi_m=showitem%3Aactive&bi_c=Y2FtcGFpZ24AMTI5Njg4OTEANjk2NzUA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=6a5e4867-a214-4c7f-997a-e0b1538cb750

4km dalej miałem Castoramę w której kupiłem:
Towotnicę Yato (były tańsze ale dołożyłem 25zeta za markę)
https://www.castorama.pl/...id-1094671.html
Na dziale hydraulicznym wężyk zbrojony do podłączenia wody 70cm. gdzie z jednej strony był gwint zewnętrzny M10 a z drugiej nakrętka M12.
Na dziale ze śrubami kupiłem dwie opaski do węży, trochę większe od średnicy węża do wody, tak aby weszły bez problemu, jednocześnie mając tyle zapasu do zaciśnięcia ile się da.
Na dziale z farbami denaturat a 300m dalej od Castoramy w Nurauto koncentrat.

Po podjeździe pod garaż - Montaż.:
- z wężyka do pompowania wykręciłem zaworek aby miał swobodny przepływ
- Szlifierką kontową (mam akurat w uniwersalnym stojaku) odciąłem nakrętkę M12, ok 3 cm za zakuciem.
- Nałożyłem obie opaski i z większej odległości rozgrzałem opalarką przewód od kranu.
- następnie nałożyłem go na wężyk do pompowania tak daleko, że aż wszedł mi cały na zakucie wentyla (tam gdzie wykręciłem zaworek)
- jedną opaskę zacisnąłem na końcu zakucia wentyla a drugą na samym wentylu.
- gwintowaną końcówkę z uszczelką wkręciłem do towotnicy.
- Przygotowałem miksturę zgodnie z forumową recepturą, poluzowałem odpowietrznik i nalałem.
Ciekło trochę od tyłu do momentu, gdy nie odpowietrzyłem.

Pompowanie przebiegło bez żadnych problemów, wycieków z pompki i połączeń, za to pojawiły się pod autem...
Jutro czeka mnie zwalenie koła i nadkola. Zobaczymy co los przyniesie i jaki będzie wyrok :(

Mam nadzieję, że Wam się ten opis przyda...
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pon Cze 10, 2019 18:59   

Brawo Lars za udostepnienie budowy pompkj do F-ikow :mrgreen:
Pomogles w tym momencie wielu wlascicielom fajnych samochodzikow.U Ciebie podejrzewam wyciek z laczenia gruchy z wezykiem.Bynajmniej miejsce wycieku tak mi podpowiada.Wiem ze szybko usterke naprawisz.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Malignus Wto Cze 11, 2019 17:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Lars 



Dołączył: 18 Kwi 2018
Posty: 20



Wysłany: Pią Cze 14, 2019 16:20   

Nieszczelność jest bardzo mała, lecz hałaśliwa. W trakcie pompowania usłyszałem syk bardzo podobny do ulatniającego się powietrza z koła.

[ Dodano: Pon Cze 10, 2019 21:12 ]
Połączenie z pompką

[ Dodano: Wto Cze 11, 2019 14:21 ]
Wyrok najgorszy z możliwych. Mam małą dziurkę w gruszce. Ruda mi ją załatwiła.
Koledzy, uczcie się na czyimś nieszczęściu. W 101 napraw Grześka Dudy stosował on na pewne elementy nawieszenia neutralizator rdzy wymyślony dla przemysłu okrętowego.
Nie trzeba nawet za dużo czyścić...
Jeśli ktoś ma gruszkę na zbyciu, to chętnie przytulę :)

[ Dodano: Sro Cze 12, 2019 12:26 ]
Jeśli ktoś będzie potrzebował jednak redukcji z M10 na M8 aby nie łączyć opaskami to tokarz u mnie w firmie zrobi praktycznie od ręki. Ja w rewanżu dałem mu zgrzewkę Żubra

[ Dodano: Pią Cze 14, 2019 16:20 ]
Gruszka kupiona i zamontowana... pompka wymagała jednego usprawnienia gdy pojawiło się większe ciśnienie w układzie. Po kolejnym napełnienia pompki płynem uszczelnialem jej zamknięcie taśmą silikonową do połączeń hydraulicznych.
Po wymianie weszło do układu 2l mikstury
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pią Cze 14, 2019 21:30   

Na polozone EFKI wystarczy max 250 ml na strone.Czyli u Ciebie w normie.Ciesze się ze zrobiles autko tak jak trzeba :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] pompowanie zawieszenia
Maciek MGF i MG TF 9 Wto Lip 16, 2013 07:43
remess
Brak nowych postów [MGF] Podnoszenie zawieszenia
scooby MGF i MG TF 40 Pią Mar 07, 2014 20:54
K-750
Brak nowych postów [MGF] pompowanie zawieszenia
variat MGF i MG TF 41 Czw Wrz 19, 2019 18:57
Malignus
Brak nowych postów [MG-MGF]Pompowanie zawieszenia
ZbyszekMGF1998 MGF i MG TF 8 Pon Cze 10, 2019 07:29
ZbyszekMGF1998
Brak nowych postów [Mgf] Pompowanie zawieszenia
treblamarian MGF i MG TF 1 Nie Lip 21, 2019 18:58
Lars



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink