Forum Klubu ROVERki.pl :: [2,5 V6] wynajem blokad
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[2,5 V6] wynajem blokad
Autor Wiadomość
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Nie Lip 22, 2018 19:28   [2,5 V6] wynajem blokad
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002

Oferuję usługę wynajmu blokad Rover 2,5V6 Rover 2,0 V6
Oryginalne blokady Rover Special Tools

Kaucja 400zł
Potem 30zł za dobę.
Warunki.
Wysyłam paczkę pobranie 400zł + 27zł kurier DPD.
Korzystasz z blokad.
Zwracasz mi sprzęt i podajesz nr konta a ja zwracam kwotę kaucji pomniejszoną o opłaty za użytkowanie.
Wysyłka kurier DPD paczka ubezpieczona.
Koszt przesyłki odliczany od kwoty kaucji.

Tel 515-312-870
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lip 22, 2018 19:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Nie Lip 22, 2018 20:31   

:hahaha: Syntax to nie ten dział
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
SyntaX 



Pomógł: 93 razy
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 2228
Skąd: Łódź



Wysłany: Pon Lip 23, 2018 06:56   

To przenieście do właściwego proszę.
 
 
sir 



Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 6
Skąd: Nysa



Wysłany: Pon Lip 23, 2018 16:29   

Witam. A tak na marginesie tej oferty uwaga dotyczy posiadaczy MG ZT 190, MG ZTT i wszystkich pojazdów z silnikiem 25K4F o mocy 190 Ps. Narzędzia oferowane w zestawach nie nadają się do ustawienia rozrządu w tych silnikach. Chcesz się pożegnać z silnikiem to je zastosuj. Adapter złoty - do silnika 2.0, adapter srebrny do silnika 2.5 177Ps. W zestawie brak adaptera do silnika 190 Ps. Ma kolor czarny z oznaczeniem- głowica prawa, głowica lewa. Klucz adaptera bez przerobienia nie nadaje się do zastosowania. Klucz kół synchronicznych bez przerobienia nie nadaje się do zastosowania. Jednocześnie odradzam ustawianie rozrządu na biedronkę, innymi słowy na kropeczki. Na nalepce opisu zestawu sprzedawanego w naszym kraju jest błąd informacyjny.
VS 1290 Sealey
Zestaw narzędzi do ustawiania / blokowania silnika benzynowego V6 dla MG Rover / Land Rover KV6
1 wprowadzenie i zastosowanie
1.1. wprowadzenie
Zestaw VS1290 zawiera narzędzia niezbędne do wymiany paska rozrządu silnika dla wersji 2.0 i 2.5 z silnikiem z dwoma wałkami rozrządu ( quad cam engine) KV6 w modelach MG Rover 825,45 i 75, MGZS i MGZT / -T (160/180) i Land Rover Freelander (uwaga do silnika MGZT / ZT - T 190 - patrz 3.2 potrzebne są dodatkowe narzędzia). Silnik z czterema zaworami na cylinder KV6 ewoluował przez wiele lat, a wersja oryginalna wykorzystuje inne kombinacje narzędzi do ustawienia rozrządu do późniejszych wersji silnika. Jednak niektóre pomiary czasowe ( ustawienia) są wspólne dla wszystkich aplikacji. Silniki Rover KV6 mają przedni pasek rozrządu i dwa tylne pasy rozrządu, dlatego wymiana wszystkich 3 pasków jest objęta narzędziami w zestawie.
1.2. Aplikacje MG Rover: 825 (96-99), 45,75 MGZS (180), MGZT / ZT-T (160 / 180-) Land Rover (00-)Uwaga: w modelach MG ZT / ZT-T (190) dodatkowo wymagany jest zestaw adaptera do blokowania wałka rozrządu (nie ma go w zestawie VS1290 - patrz 3.2 powiązane narzędzia)
Instrukcje bezpieczeństwa
Ostrzeżenie - należy dopilnować, aby podczas korzystania z narzędzi przestrzegano przepisów BHP, władz lokalnych i ogólnych przepisów dotyczących wykonywania prac
x nie używaj narzędzi, jeśli są uszkodzone
Utrzymuj narzędzia w dobrym stanie, aby zapewnić najbezpieczniejszą i najlepszą wydajność
Upewnij się, że pojazd, który został podniesiony za pomocą stojaków na przedniej osi, jest odpowiednio podparty i zabezpieczony
Noś zatwierdzoną ochronę oczu. Pełna gama osobistego wyposażenia bezpieczeństwa jest dostępna u dealera Sealey
Noś odpowiednią odzież, aby uniknąć zaczepienia. Zdejmij i nie noś biżuterii. Zwiąż i zakrj długie włosy.
Sprawdzaj wszystkie narzędzia, śruby blokujące, sworznie i inne używane części by nie pozostawiać ich w silniku lub w jego pobliżu.
Ważne: instrukcje te są tylko przewodnikiem i zawsze odnoszą się do instrukcji obsługi producenta pojazdu lub do zastrzeżonej instrukcji, w celu wykonania ustalonej procedury z danych w nich zawartych.
3 treści i powiązane narzędzia

3.1. narzędzia do ustawienia przedniego paska rozrządu

1- vs 1290/01- narzędzie do blokowania wałka rozrządu (para)

2- vs 1290/02- adapter blokujący wałek rozrządu (para) srebrny (silnik 2.5)

3-vs 1290/03 - adapter blokujący wałek rozrządu (para) złoty (silnik 2.0)


4-vs 1290/04 - sworzeń blokujący wału korbowego

5-vs 125/T1 - sworzeń blokujący napinacza (825)

Narzędzia do ustawienia tylnych pasów rozrządu
6-vs1290/05 Narzędzie do ustawiania kół tylnych rozrządu

7-vs1290/06 Narzędzie do ustawiania kół tylnych rozrządu (825)

8- vs1290/07 Rozpieracz kół tylnych rozrządu

9-vs 1290/08 Wałek prowadnicy tylnego koła zębatego (para)


- w porównaniu z 12 futerałem 90/84 + wkładką
3.2. powiązane narzędzia
używać z:
Narzędzie do mocowania koła pasowego wału korbowego (45/75 / freelander) vs 1292

zestaw adaptera blokującego wałek rozrządu (modele MGZT / ZT-T 190) vs 4617


4. instrukcje
Zestaw vs1290 obejmuje narzędzia do wymiany paska rozrządu w silnikach z czterema krzywkami, o pojemności 2,0 i 2,5 litra KV6, które mają przedni pasek rozrządu i dwa tylne paski z dwoma wałkami rozrządu w głowicy.
.ta informacja wyszczególnia użycie narzędzi wymaganych do wymiany pasa, dotyczy-
rozdział 4.1.- wymiana przedniego paska rozrządu
rozdział 4.2.- wymiana tylnego paska rozrządu
Procedury wymiany paska na wszystkich wariantach KV6 są w zasadzie takie same, a informacje te dotyczą wszystkich aplikacji. Uwaga: Większość narzędzi jest wspólnych dla wszystkich silników, ale tam, gdzie wymagane są narzędzia dla konkretnego modelu / wariantu, jest on szczegółowy.
4.1. Przedni pasek rozrządu
Konieczne będzie podniesienie i podparcie przodu pojazdu, a także podparcie silnika
Zdejmij prawe przednie koło, osłonę przeciwbryzgową i tylną pokrywę lewego zespołu cylindrów (aby zobaczyć pozycję wałka rozrządu).
4.1.1. Pozycja rozrządu wału korbowego jest ustalana przez obrót wału korbowego w kierunku zgodnym z ruchem wskazówek zegara, aby - Rover 825 - osiągnąć położenie 60 BTDC należy sprawdzić, czy piasty tylnych kół zębatych wałków rozrządu (lewy głowica) są ustawione jak na rysunku 1.

Następnie włożyć wałek zabezpieczający wału korbowego VS 1290/04 przez otwór znajdujący się w dole skrzyni korbowej pod lewym cylindrem, aby "zablokować" wał korbowy
1.2. Aplikacje MG Rover: 825 (96-99), 45,75 MGZS (180), MGZT / ZT-T (160 / 180-) Land Rover (00-)Uwaga: w modelach MG ZT / ZT-T (190) dodatkowo wymagany jest zestaw adaptera do blokowania wałka rozrządu (nie ma go w zestawie VS1290 - patrz 3.2 powiązane narzędzia)
Rover 45/75 i modele MG / Freelander - wyrównanie białego oznaczenia na kole pasowym ze znakiem "SAFE" na tablicy montażowej.
Sprawdź, czy znaki rozrządu na tylnych kołach wałka rozrządu (lewa głowica) są
wyrównane jak na rys.2

4.1.2. Konieczne będzie usunięcie osłon paska, pomocniczego alternatora paska / napinacza, pompy PAS (przesuń w bok, nie odłączaj), sprężarki AC, montaż itp. I spuść olej silnikowy. Na automatycznej skrzyni biegów również wyjmij prętowy wskaźnik poziomu.
4.1.3. Koło pasowe wału korbowego musi zostać usunięte, aby zdjąć przedni pasek rozrządu w Rover 45,75, modele MG i Freelander. Użyć uchwytu koła pasowego wału korbowego VS 1292 (powiązane narzędzie, a nie zestaw), aby przeciwdziałać przytrzymaniu koła pasowego, co spowoduje zwolnienie środkowej śruby - rys.3. Przy instalacji koła pasowego należy również użyć VS1292.

4.1.4. W modelach Rover 45/75 / Freelander - usunąć gumową zaślepkę z napinacza paska.
4.1.5. Obróć napinacz paska rozrządu zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby zwolnić napięcie, a następnie wyjmij. OSTRZEŻENIE! nie odkręcaj śruby imbusowej, która przytrzymuje koło pasowe napinacza
4.1.6. Używając imadła, ostrożnie dociśnij tłok napinacza, aż otwory w korpusie i tłoku ustawią się w jednej linii, i włóż kołek VS 125 / T1, aby utrzymać wciśnięty tłok - rys.4

4.1.7.Wyjąć przedni pasek rozrządu. OSTRZEŻENIE! NIE obracaj wałem korbowym z usuniętym paskiem rozrządu.
4.1.8.Wyjąć przednie uszczelnienia olejowe z obu wałków rozrządu wydechu.
4.1.9.Wybierz odpowiedni adapter VS1290 / 02 (silnik 2.5 z wyjątkiem wariantu190 ), lub VS1290 /03 (2.0 silnik) i podłącz go do narzędzia blokującego VS1290 / 01, aby wykonać zespół narzędzia blokującego rys.5. Uwaga: w przypadku wariantów MGZT / ZT-T 190 należy użyć zestawu adaptera VS4617 (powiązane narzędzie nie znajduje się w zestawie).

Te zespoły narzędzi blokujących są używane do "blokowania" wałków rozrządu, podczas gdy przednie koła zębate są zwalniane lub dokręcane.
Uwaga: Wymagane są dwa zespoły narzędzi blokujących, po jednym na każde przednie koło zębate wałka rozrządu.
4.1.10.Aby "zablokować" wałek rozrządu wsunąć kołki adaptera blokującego wałek rozrządu w przednią zębatkę, a następnie wsunąć wrzeciono narzędzia blokującego w koniec wałka rozrządu wydechu (kołek ustalający w szczelinę w wałku rozrządu) - rys. 6.Uwaga: Po wstawieniu kołków może być trudno wyrównać wrzeciono w celu wprowadzenia do końca wałka rozrządu. Użycie prowadnicy w kwadratowym otworze napędowym w narzędziu blokującym ułatwia regulację
.OSTRZEŻENIE! może dojść do uszkodzenia wałków rozrządu, jeśli zostaną podjęte próby zwolnienia lub dokręcenia śrub koła bez zainstalowania tych narzędzi.


4.1.11. Odkręć i wyrzuć śruby koła zębatego, a następnie wyjmij narzędzia blokujące. Wymontuj przednie koła łańcuchowe wraz z zespołami piasty.
4.1.12. Oczyść koła łańcuchowe i zamontuj z powrotem na wałkach rozrządu. Wkręć nowe śruby koła zębatego do oporu, dzięki czemu koła zębate swobodnie się obracają, ale nie przechylają.
4.1.13 Zespoły narzędzi do blokowania wałka rozrządu nie są ponownie montowane. Ponieważ jednak nowy pas nie przejdzie przez te narzędzia po ich zainstalowaniu, należy umieścić nowy pasek w odpowiednim położeniu przed założeniem narzędzi.
Zamontuj oba zespoły narzędzi do przednich piast kół zębatych wałka rozrządu i do końcówek wałków rozrządu wydechu.
4.1.14.Włożyć całkowicie koła zębate, zakładać pasek zębaty w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, zaczynając od koła zębatego wału korbowego.
OSTRZEŻENIE! Podczas montażu przednich kół zębatych wałka rozrządu należy obracać minimalnie każdym kołem o minimalną wartość potrzebną do założenia paska na zęby koła łańcuchowego.
4.1.15. Obróć napinacz w prawo, aby oparł się o pas i zainstaluj zespół napinacza, nakładając Loctite na gwinty śrub. Wyjmij trzpień blokujący VS125 / T1, aby zwolnić tłok napinacza.
4.1.16. W przypadku modeli Rover 45/75 MG Freelander - ponownie założyć gumową zaślepkę wokół napinacza.
4.1.17. Gdy zestawy narzędzi do blokowania wałka rozrządu znajdują się nadal na miejscu, dokręcić śruby koła zębatego momentem 27 Nm + 90 stopni.
4.1.18.Wymontować oba zespoły narzędzi do blokowania wałka rozrządu i. Dla Rovera 825, wyjąć wałek zabezpieczający wału korbowego VS1290 / 04.
4.1.19. Ponownie zamontuj elementy silnika, ale NIE zamieniaj uszczelek olejowych wałka rozrządu wydechu, jeśli tylne pasy mają zostać wymienione. Wymień olej silnikowy.
4.20. Tylne pasy rozrządu
Procedura wymiany pasków tylnego wałka rozrządu odbywa się na pasach zarówno prawych, jak i lewych, jednak wymiana powinna odbywać się na jednym pasie na raz. Wymiana tylnego pasa wału korbowego polega na usunięciu dwóch zębatek krzywkowych wraz z istniejącym pasem, jako zespołu, przy użyciu narzędzia do ustawiania, aby utrzymać odpowiednią pozycję i odległość między dwoma zębatkami - fig.7Następnie na stole warsztatowym montuje się nowy pas nad dwoma kołami zębatymi, które rozsuwa się, aby napiąć pasek ,tak by narzędzie ustalające ponownie zamontować. Kołki prowadzące służą do montażu całego zespołu z powrotem na wałkach rozrządu - rys.7
należy podnieść i podeprzeć pojazd oraz zdjąć prawe przednie koło osłony rozrządu chroniące przed rozpryskami, filtr powietrza, kolektor dolotowy (górny) i tylny wspornik silnika



4.2.1 Obrócić wał korbowy zgodnie z ruchem wskazówek zegara, aby:
Rover 825 - ustaw tylne koła krzywkowe, aby móc dopasować narzędzie nastawcze VS1290 / 06 - rys.8 (825)
Rover 45/75 MG modele / Freelander - wyrównaj białe znaczniki rozrządu na kole korbowym i strzałkę "SAFE" na płycie montażowej i wyrównaj znaczniki rozrządu na tylnych kołach - rys.8 (modele 45/75 MG Freelander).

4.2.2. Wybrać odpowiednie narzędzia nastawcze zębatki tylnej krzywki - rys. 9, VS 1290/05 dla modeli Rover 45/75 MG i L-R Freelander lub VS1290 / 06 dla Rovera 825 i pasujących do kół łańcuchowych.
Uwaga: Narzędzia nastawcze muszą być zamontowane na zębatkach tylko przy użyciu siły nacisku.

4.2.3. Odsłoń, usuń i wyrzuć śruby koła zębatego i zespół, koła zębate, istniejące paski i narzędzia nastawcze.
4.2.4. Na stole warsztatowym zdejmij pasek z zębatek i oczyść koła zębate oraz oczyść koła zębate i piasty.
Zmontuj piasty do kół łańcuchowych i umieść je na płaskiej powierzchni, gotowe do odtworzenia zespołu do ponownego przymocowania do silnika.
4.2.5. Rover 825 - umieścić zębatki jak na rys. 10, z widocznymi krawędziami kołnierzowymi i położeniem / wyrównaniem centralnych piast. Rover 45/75 MG modele Freelander - umieścić zębatki jak na rys. 11, zwracając uwagę na położenie znaczników rozrządu.

4.2.6. Załóż nowy pas lub łańcuch wokół kół .
4.2.7. Zamontuj mechanizm rozdzielający koła VS1290 / 07 między kołami łańcuchowymi i obróć jego środkową śrubę, aby zwiększyć odległość między kołami łańcuchowymi do położenia, w którym można włożyć narzędzie do ustawiania, aby ponownie przygotować zespół do zamontowania na silniku - rys. 12.
Uwaga: Narzędzia nastawcze należy montować tylko na zębach łańcuchowych. Rozstaw musi być tak wyregulowany by przyrząd został połączony tylo przy pomocy nacisku ręki

4.2.8. Wyluzuj i usuń napinacz śróbowy VS1290 / 07 i.narzędzia ustalające.
4.2.9. Konieczne będzie pewne wyrównanie wałka rozrządu wydechu podczas montażu zespołu tylnej koronki / koła zębatego, dlatego konieczne jest zdjęcie i wyjęcie uszczelki olejowej z przedniej części wałka rozrządu wydechu, aby pasowało do wrzeciona z narzędzia blokującego VS 1290/01 . Ta uszczelka zostanie już usunięta, jeżeli przedni pas został wymieniony.
4.2.10. Dopasuj wrzeciono do przedniej części wałka rozrządu wydechu (kołek ustalający do szczeliny w wałku rozrządu) i użyj go, aby ostrożnie obrócić wałek rozrządu, aby wyrównać szczelinę napędu w tylnej części wałka rozrządu, aby dopasować tylną belkę w trakcie montażu.
Uwaga: W tym zastosowaniu osiowania kołki zespołu narzędzi blokujących nie są umieszczone w piastach kół zębatych wałka rozrządu. Wykorzystywane jest tylko wrzeciono narzędzia VS1290 / 01

4.2.10. Fit the spindle into the front of the exhaust camshaft (location pin into slot in camshaft ) and use it to carefully turn the camshaft to align the drive slot in the camshaft rear to match the rear sprocked during instalation.
Note:For this alignment application the pegs of the locking tools assembly are not located into the camshaft sprocket hubs . Only the spindle of VS1290/01 tool is used.
4.2.11. Dopasuj VS1290 / 08 kołki prowadzące z tyłu każdego wałka rozrządu, aby ułatwić montaż zespołu tylnej koronki / koła pasowego - rys. 13.



4.2.7. Dopasuj VS1290 / 07załóż napinacz śrubowy pomiędzy koła zębate i przekręć środkową śrubę tak, aby się rozsunęły do odległość w której można założyć przyrząd

,
ponownie przygotuj zestaw do instalacji jak na silniku - rys. 12.
Uwaga:
4.2.8. Usuń
4.2.9. Konieczne będzie pewne ustawienie wałka rozrządu wydechu podczas montażu zespołu tylnej koronki / koła zębatego i dlatego jest to konieczne
aby usunąć i wyrzucić uszczelkę olejową z przedniej części wałka rozrządu wydechu, aby pasowało do wrzeciona od VS1290 / 01 Narzędzie blokujące. Ta osłona
będzie już usunięta, jeżeli przedni pas został już wymieniony.
4.2.10. Włóż wrzeciono do przedniej części wałka rozrządu wydechu (kołek ustalający w szczelinę w wałku rozrządu) i użyj go, aby ostrożnie obrócić wałek rozrządu, aby wyrównać gniazdo napędu w tylnej części wałka rozrządu, aby dopasować tylne koło zębate podczas instalacji.
Uwaga: W tym zastosowaniu osiowania kołki zespołu narzędzia blokującego nie są umieszczone w piastach kół zębatych wałka rozrządu. Tylko wrzeciono z
Użyto narzędzia VS1290 / 01.
4.2.11. Dopasuj prowadnik VS1290 / 08 Kołki w tylnej części każdego wałka rozrządu, aby ułatwić montaż zespołu tylnej koronki / koła pasowego - rys. 13.
4.2.12. Przesuń zespół nad kołkami prowadzącymi.
4.2.13. Po zainstalowaniu zespołu zębatki / paska krzywkowego, wyjmij kołki prowadzące i załóż nowe śruby koła łańcuchowego. Dokręcić śruby koła łańcuchowego momentem 25 Nm + 90 stopni.
4.2.14. Wymontować narzędzie do ustawiania VS1290 / 05 lub VS1290 / 06 z tylnych kół łańcuchowych i wrzeciona VS1290 / 01 z przodu wydechu
wał rozrządczy. Zamontuj nową uszczelkę olejową wałka rozrządu wydechu
Przepraszam ale uciekły mi obrazki poglądowe
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink