18T zaaplikowana, auto odpalone, przetestowane na początek fotki:
nypelki przetoczone:
zamontowane na gotowo:
Wrażenia... wstaje tak jak 15T, nie zauważyłem większego laga - konieczne jest strojenie, bo przy bucie afr 11.6-11.9. Jak podstroję, zobaczymy dokładnie co i jak
Jest za to poważny problem - sprzęgło ślizga od drugiego biegu, zwłaszcza od 4000obr/min wzwyż to nowy LUK, zakładałem go na wiosnę uprzedzam pytania - pompka i wysprzęglik wymienione (oem z LR), łapa przesmarowana, mocowanie wysprzęglika pospawane i wzmocnione. Zostaje chyba wzmocnić docisk
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Mar 2012 Posty: 92 Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Paź 25, 2018 09:29
Kuuuuupe lat
Fajnie że jeszcze dłubiesz to auto! Trzymam kciuki za update mocowy.
Co do sprzęgła to obij tarcze kevlarem, kup drugi docisk i oddaj na przerobienie na podwójne słoneczko.
_________________ Rover 220XW Coupe 2.0 TURBO - 206KM/313Nm 0.88bar T25
Kuuuuupe lat
Fajnie że jeszcze dłubiesz to auto! Trzymam kciuki za update mocowy.
Co do sprzęgła to obij tarcze kevlarem, kup drugi docisk i oddaj na przerobienie na podwójne słoneczko.
O kurde sporo czasu minelo rovera juz pewnie nie masz?
Nad sprzeglem dumam caly czas, do wiosny cos wymysle jakby Cie ciekawilo to tak teraz smiga zs:
https://youtu.be/JxvrBXi2dbU
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Sezon się zbliża, czas przygotować gada
Pierwsze w kolejce było sprzęgło... Niestety LUK okazał się badziewiem wkurzyłem się strasznie, bo w kwietniu 2018 założyłem nowe sprzęgło Tak wygląda po 10 miesiącach jazdy:
Jak widać tarcza zjechana bardzo mocno, ślady na docisku też są ten czarny "pierścień" po wewnętrznej stronie docisku to materiał z tarczy
Wczoraj zamontowałem zestaw SACHS+ kevlar, nie wzmocnione okładziny LUK'a, często mylnie nazywane kevlarowymi. Sam docisk ma wybite AP i made in england, podobno takie szły na pierwszy montaż. Fotki:
Sprzęgło jest nowe całe zostało wysłane do firmy Makland, skąd wróciło w takim stanie:
Sprawdzono stan docisku, płaskość powierzchni + wymiana okładzin na kevlarowe
Przy okazji zwalenia skrzyni założyłem nowe przeguby/półosie - moje przeguby wewnętrzne miały wytarty rowek w miejscu kontaktu z uszczelniaczem i wyciekał tamtędy olej Działamy:
W poniedziałek chce ogarnąć przewody wspomy, łapę osprzętu (dzięki Dzejson) bez urwanych gwintów, a przy zmianie oleju pompę oleju z czujnikami i alu miskę
Pozdro!
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Kolejną rzeczą, którą ogarnąłem to łapa mocująca osprzęt i przewody wspomagania. W łapie miałem pozrywane gwinty i niestety ukręcone 2 śruby (zgadnijcie po kim jeszcze ta pamiątka...). Przez to altek krzywo siedział i pasek piszczał (chłopaki na zlocie to wyłapali - dzięki ).
Dzelo podesłał mi maaaaasę części z 420Si dzięki! a Dzejson łape osprzętu w idealnym stanie
Rozdzieeeeram:
i składam:
i na koniec, tak było (przewody od wspomy puszczone górą):
a tak jest:
Przewody puszczone dołem, tak jak w serii 220/420, wreszcie cały osprzęt wisi na komplecie śrub
A dalsze mody... takie coś kupiłem, jeździlo w jakiejś podłubanej 820Ti:
Montaż tego u mnie wymaga trochę przeróbek, a nie jestem zbytnio pewny czy taki kolektor zadziała... dlatego spróbuje go zamodelować i policzyć przepływ + porównanie z seryjnym a jak się uda to zbuduję małą maszynke do pomiaru przepływów
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Jeszcze brakuje przewodu do zbiorniczka wyrównawczego który idzie z obudowy termostatu
Strasznie wygląda ten stabilizator silnika od strony rozrządu. Krzywo fest. Na pewno tam jest wszystko równo? Może buda po dzwonie i podłużnice są za blisko siebie
PS. W serii 400 (95-00) z tego co kojarzę przewód od wspomy idzie górą ale nad kolektorem wydechowym i skrzynią.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Jeszcze brakuje przewodu do zbiorniczka wyrównawczego który idzie z obudowy termostatu
Strasznie wygląda ten stabilizator silnika od strony rozrządu. Krzywo fest. Na pewno tam jest wszystko równo? Może buda po dzwonie i podłużnice są za blisko siebie
PS. W serii 400 (95-00) z tego co kojarzę przewód od wspomy idzie górą ale nad kolektorem wydechowym i skrzynią.
O ktory przewod Ci chodzi? To jest z 220 coupe, dostalem go z silnikiem
Hehehe pewnie blacharz pokroju K... go prostowal xD a tak serio to moze dolne mocowanie silnika, ktore zrobilem sam, za bardzo ciagnie silnik w strone pasazera, jak zaloze miche z 420si to sie okaze choc na zywo to chyba wyglada lepiej
Tak, w wersji bez klimy przewod idzie nad kolektorem wydechowym, pod kolektorem ssacym nad skrzynia biegow, a mam tam weza od klimy i ciezko to bylo upchac. Przerobilem waz jak w 220 coupe, prosto w dol, mija kompresor klimy, przykrecony jest dalej do ori mocowania na sciance miski olejowej i leci nad polosia
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Chyba z klimą wspoma też idzie górą ale wiem że to nie jest najlepsze miejsce i dużo lepiej puścić to dołem.
Co do przewodu z termostatu do zbiorniczka to taki był w R420Si:
Kanciaki miał taki jak masz bo zbiorniczek wyrównawczy był w innym miejscu.
Co do samego zbiorniczka to Twój już wygląda na zmęczony
To ładuj michę alu i oem mocowania. Może to wyprostuje bo teraz wygląda to słabo. Jakoś na zlocie nie było tego tak widać. Choć nie wydaje mi się żeby to mocowanie dolne mogło wpłynąć na to. Może ogólnie to mocowanie alu na gruchę przy rozrządzie jest inne?
Co do kolektora to może lepiej obciąć tą kwadratową puchę i przyspawać ścięty walec jak np. w kolektorach do BMW czy innych tuningowanych
Kiedy hamownia
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Leniwy sposob na czyszczenie zbiorńiczka wyrownawczego:
Kupujemy butelke fosolu, rozrabiamy w plastikowej miednicy ( lub czyms podobnym - istotne aby nie bylo metalowe ) i moczymy zbiorńiczek az wszystko samo zejdzie
Co jakis czas wstrzasnac., przelac itepe, mozna sobie pomoc szczotka do mycia butelek
Zbiorniczek zasyfiony fest z osadem z rdzy na dnie po 3 dńiach byl jak nowy
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
Chyba z klimą wspoma też idzie górą ale wiem że to nie jest najlepsze miejsce i dużo lepiej puścić to dołem.
Co do przewodu z termostatu do zbiorniczka to taki był w R420Si:
ooo faktycznie, zgrabnie wygląda poszukam
greg-si napisał/a:
Co do samego zbiorniczka to Twój już wygląda na zmęczony
chciałem kupić nowy, jednak nie występuje ani w hondzie, ani nawet na rimmerbrosie trzeba będzie coś dobrać, bo jak przyjdą letnie dni może pęknąć
greg-si napisał/a:
To ładuj michę alu i oem mocowania. Może to wyprostuje bo teraz wygląda to słabo. Jakoś na zlocie nie było tego tak widać. Choć nie wydaje mi się żeby to mocowanie dolne mogło wpłynąć na to. Może ogólnie to mocowanie alu na gruchę przy rozrządzie jest inne?
na żywo nie rzuca się to w oczy, jak zarzucę michę to się okaże a mocowanie przy rozrządzie jest z 420Si, sam mi je załatwiałeś pamiętasz?
greg-si napisał/a:
Co do kolektora to może lepiej obciąć tą kwadratową puchę i przyspawać ścięty walec jak np. w kolektorach do BMW czy innych tuningowanych
https://www.youtube.com/w...jNmkNVw&t=1816s
oglądnij jak zaczyna mierzyć przepływ, co się dzieje przy małych uchyleniach przepustnicy itp. Dlatego plan jest taki, żeby jakoś to zamodelować, zasymulować przepływ i zobaczyć co wyjdzie Luke27 ma mi zaprojektować kolektor, jak znajdzie czas, porównam wyniki naszych prac
greg-si napisał/a:
Kiedy hamownia
jak wlecą letnie koła
flapjck1 napisał/a:
Leniwy sposob na czyszczenie zbiorńiczka wyrownawczego:
Kupujemy butelke fosolu, rozrabiamy w plastikowej miednicy ( lub czyms podobnym - istotne aby nie bylo metalowe ) i moczymy zbiorńiczek az wszystko samo zejdzie
Co jakis czas wstrzasnac., przelac itepe, mozna sobie pomoc szczotka do mycia butelek
Zbiorniczek zasyfiony fest z osadem z rdzy na dnie po 3 dńiach byl jak nowy
Mojemu mycie nie pomoże, zdaje się z 420sdi 1998r jest założony
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum