Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez 1.4 który to model Rovera]
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Polonez 1.4 który to model Rovera]
Autor Wiadomość
sebastian79 



Dołączył: 09 Paź 2018
Posty: 4



Wysłany: Wto Paź 09, 2018 12:25   [Polonez 1.4 który to model Rovera]
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1994

Witam wszystkich serdecznie, mam poloneza który został mi po tacie i chciałem kilka informacji ustalić co i jak. Polonez został kupiony w salonie w w-wie w 1994 r. jest to wersja AtuPlus na klapie pisze 1.4 GTI MPI . Z racji tego że od nowości jeszcze w tym samochodzie nie było wymieniane (oryginalny przebieg to 50 tysięcy) stan salonowy zero rdzy (może dlatego że przez tyle lat samochód nie jeździ w zimę) chciałbym wymienić pasek rozrządu i tutaj mam mały kłopot gdyż na stronie są różne dane odnośnie silników np. jest coś takiego https://aparts.pl/partscatalogue/kp15238xs-gates-pompa-wodna--zestaw-paska-rozrzadu-fso-polonez-iii-sedan-1-4-i-16v-1992-09-2002-03,10-00775-03877-123120-0002-03096-0100016,0100085,0100453-KP15238XS-0033-03096-000000001-KP15238XS~2GAT.aspx#
i jest coś takiego
https://aparts.pl/partscatalogue/4pk738-gates-pasek-klinowy-wielorowkowy-fso-polonez-iii-sedan-1-4-mpi-1995-10-1998-10,10-00775-03877-117500-0002-00305-0100002,0104302,0104308,0104309-4PK738-0033-00305-000000001-4PK738~2GAT.aspx#
ale po danych z tej strony wynika że silnik MPI ma 140 KM a ja mam niby też silnik MPI a mam 103 KM
Czy może mi ktoś pomóc ustalić jakie dokładnie silniki Rovera były w polonezach czy było faktycznie kilka rodzai czy tylko z jednego modelu pochodziły a jeśli tak to z którego.
Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc. Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 09, 2018 12:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 186 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7076
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 09, 2018 13:05   

Zwykle 1.4 103KM, zestaw pasek + napinacz starego typu (napinacz manualny) + pompa wody.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sebastian79 



Dołączył: 09 Paź 2018
Posty: 4



Wysłany: Wto Paź 09, 2018 14:23   

Tak tylko np z tej strony która jest w linku w pierwszym poście to który to będzie pasek?
A co z pytaniem z którego modelu Rovera dawali silnik do Poloneza?
Proszę o pomoc w odniesieniu do tamtej strony z częściami który silnik mam wybrać szukając części.
 
 
Zigg 
Klubowicz





Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 105
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Paź 09, 2018 14:39   

214Si:
https://aparts.pl/partscatalogue/rover-200-liftback-rf-1995-11-2000-11,1-00095-01484.aspx

25:
https://aparts.pl/partscatalogue/rover-25-liftback-rf-1999-09-2006-06,1-00095-04604.aspx

przy silniku 103KM - 14K4F

W poldku natomiast był bodajże aluminiowy kolektor dolotowy, co umożliwiało wkładanie LPG II-gen.
_________________
R25 + Freelander I 2,5 V6
 
 
sebastian79 



Dołączył: 09 Paź 2018
Posty: 4



Wysłany: Wto Paź 09, 2018 22:00   

Czyli po fso nie da się wyszukać części do silnika? W tych linkach które wysłał Zigg występują paski o różnej ilości zębów i o różnych szerokościach, więc który jest właściwy do poloneza?
 
 
Zigg 
Klubowicz





Pomógł: 9 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 105
Skąd: Kraków



Wysłany: Sro Paź 10, 2018 06:56   

Najlepiej będzie zdemontować i wtedy pomierzyć, policzyć - 1 dzień zwłoki w robocie a oszczędzisz sobie odsyłania, itp
_________________
R25 + Freelander I 2,5 V6
 
 
sebastian79 



Dołączył: 09 Paź 2018
Posty: 4



Wysłany: Sro Paź 10, 2018 07:13   

Tyle to ja wiem, najbardziej chodzi mi klasyfikację tego problemu, pytania dla wtajemniczonych wydają mi się trywialne, ale nie wiem dlaczego taka cisza, może jeszcze raz.

1. Dokładnie jakie jednostki rovera trafiały do poloneza
2. Czy tylko z jednego modelu rovera pochodziły silniki czy były to różne serie.
3. Czy opis silnika poloneza 1.4i 16v a 1.4 MPI to to samo (takie wersje silnikowe można spotkać szukając części)
4. Ilu konne silniki rovera były w polonezach (szukając części występują 103km i 140km przy MPI) ja wiem tylko o wersji 103km o wersji 140km nie słyszałem.
5. Czy istnieje jakaś dokumentacja do poloneza (manuale, książki serwisowe itd) ?

Jeśli ktoś może pomóc będę wdzięczny, na pewno przyda się potomnym :) , tak czy siak rozebranie, policzenie, pomierzenie i zważenie nie odpowiadają na powyższe pytania.
 
 
nanab 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 385



Wysłany: Sro Paź 10, 2018 15:41   

Z tego co wiem to były tylko dwa typy-z napiaczem manualnym i automatycznym, różnią się szerokością paska. Zdejmij osłonę i zamów taki zestaw żeby szerokość się zgadzała.
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 186 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7076
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 11, 2018 18:12   

Napisałem wyżej, nie ma co tego komplikować - to zwykły peloponez i zwykła kseria 1.4 16v. Nie dorabiajmy do tego jakiejś mitologii, 1.4 103KM było w jednej wersji, nie było jakiś specjalnych odmian dla FSO. Tym bardziej nie było wersji 140KM, chyba, że ktoś przeszczepił 1.8VVC z 218Vi/BRM/25/ZR to będzie 145KM/160KM.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 106 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1658
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Czw Paź 11, 2018 22:51   

A nie do konca

Fso dostalo od powertraina silnik zmodyfikowany dla swoich potrzeb, moc oficjalna to 108 KM i te 5 kuni ekstra to efekt innego kolektora wydechowego i dolotowego ( podobnego w konstrukcji do tego z VVC )

Dodatkowe roznice to kola pasowe, alternator, pokrywa zaworow

Wiec to nie bylo tak ze to silnik z jakiegos tam modelu - rocznikowo to najbardziej 214 gsi/gti (kanciate ) albo 114 gti

Nigdy nie bylo w poldkach wiekszej k-serii, poza pp jednym prototypem
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 186 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7076
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 12, 2018 05:33   

Moim zdaniem to po prostu adaptacja silnika z auta FWD do RWD, bez tych zmian przepustnica byla by na wysokosci kolan pasazera, a wydech wychodzil by w przednie prawe kolo :) jednak mechanicznie to zwykle 1.4 16v.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 106 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1658
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Paź 12, 2018 11:14   

Tak, dlatego napisalem ze roznica jest w kolektorach :)

I kolektor dla poloneza jest duzo lepszy od plastikowego badziewia ktore bylo wkladane do roverkow /mg - mowa o tym plastikowym w silnikach 1,4-1,6
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
nanab 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 385



Wysłany: Pią Paź 12, 2018 17:23   

flapjck1 napisał/a:

I kolektor dla poloneza jest duzo lepszy od plastikowego badziewia ktore bylo wkladane do roverkow /mg - mowa o tym plastikowym w silnikach 1,4-1,6

Akurat bardzo nieskutecznie walczę z uszczenieniem tego plastika, kolektor z gejoneza powinien pasować do rowera czy będzie z czymś kolidował?
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 155 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3499
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pią Paź 12, 2018 19:29   

nie bedzie pasowal ma wlot powietrza w druga strone
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 439
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Paź 16, 2018 13:13   

flapjck1 napisał/a:
A nie do konca

Fso dostalo od powertraina silnik zmodyfikowany dla swoich potrzeb, moc oficjalna to 108 KM i te 5 kuni ekstra to efekt innego kolektora wydechowego i dolotowego ( podobnego w konstrukcji do tego z VVC )

Dodatkowe roznice to kola pasowe, alternator, pokrywa zaworow

Wiec to nie bylo tak ze to silnik z jakiegos tam modelu - rocznikowo to najbardziej 214 gsi/gti (kanciate ) albo 114 gti

Nigdy nie bylo w poldkach wiekszej k-serii, poza pp jednym prototypem


Bzdury wypisujesz. Moc jest taka sama, 103KM i 127Nm. Silnik pochodzi z Rovera 114/414GTi ze sterownikiem MEMS 1.6 i jest w nim również kolektor aluminiowy, tyle, że zwrócony w stronę tyłu silnika. FSO w prototypie użyło tego kolektora - został po prostu przespawany, co widać na foto auta, które było użyte do prezentacji Rovera na targach MTP w Poznaniu. Później na podstawie tego Rover odlewał kolektory dla FSO, a także wykonywał instalację elektryczną silnika. Oba te elementy mają numer katalogowy według MGR.

Alternator, pokrywa i koło pasowe również pochodzą z w/w modelu. Skąd Wy bierzecie takie rewelacje?

Pasek ma mieć 143 zęby i 23mm szerokości. Prawidłowy dla 1.4/1.6 na manualnym napinaczu rozrządu.

Prototypów było sporo, 1.6 16V jeździło naście/dzieści sztuk, a 1.8 dwa. Do 1.6 16V zachowała się fabryczna dokumentacja z ośrodka badawczo rozwojowego w Falenicy. :)
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 658
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Nie Gru 02, 2018 16:39   

MultecFSO , racja. Alternator, komp [bez immo], koło zamachowe, wszystko pochodzi od 114GTI. Pasek jest ten krótszy, napinacz starego typu, dlatego, że jak była zmiana chyba w 1997/1998r na nowszy typ, to przestali w tym czasie pakować te silniki do Podków.
W polonezie zastosowano wtryski z wersji 98KM. Czyli K16, ale na jednopunkcie. Kolektor wydechowy, żeliwny od wersji 8 zaworowej . Niestety stalowy miał inne wygięcie i nie wszedł by. Po modyfikacjach jest możliwe jego włożenie. Kolektor ssący został zastosowany aluminiowy, ale specjalnie dla FSO został przeprojektowany na tzw [odbicie lustrzane]. Nie wiem, ale chyba był produkowany u nas w Polsce. Przepustnica od wersji T 2,0, chyba 136KM.
Jest jeszcze kilka rzeczy, które zostały lekko przemodernizowane, ale są to części osprzętu, mało istone.
Co do silników, to byłą jedna sztuka VVC.
Ja osobiście włożyłem silnik 1,6 16V zamiast 1,4. Jedyne co zmieniłem to wtryski od 1,6, i sprzęgło na większe. Ale to ostatnie nie miało sensu.
Samochód śmigał aż miło. Lepiej pasował do tej budy, był elastyczniejszy i palił tyle samo co 1,4, a nawet minimalnie mniej.
  
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 439
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Gru 09, 2018 23:28   

W jaki sposób mieliby zastosować w wielkopunkcie wtryski z jednopunkta? Są takie, jak były w 114GTi czyli 103KM.

Kolektor był odlewany w UK, ma nawet numer według MG-Rovera. OBRSO zrobiło prototyp - przespawany oryginalny kolektor z 114, a następnie na podstawie tego MGR (i prawdopodobnie Ricardo) odlewano nowy. Silnik przychodził kompletny z osprzętem.

Przepustnica jest ze 114GTi, które z kolei ma ją z wolnossącego T16 2.0 136KM.

VVC nie było. 1.8 parę sztuk owszem.
 
 
 
polofix 



Pomógł: 26 razy
Dołączył: 20 Gru 2009
Posty: 658
Skąd: TUREK/DOBRA

Rover 400

Wysłany: Pon Gru 10, 2018 20:24   

MultecFSO napisał/a:
W jaki sposób mieliby zastosować w wielkopunkcie wtryski z jednopunkta? Są takie, jak były w 114GTi czyli 103KM.

Kolektor był odlewany w UK, ma nawet numer według MG-Rovera. OBRSO zrobiło prototyp - przespawany oryginalny kolektor z 114, a następnie na podstawie tego MGR (i prawdopodobnie Ricardo) odlewano nowy. Silnik przychodził kompletny z osprzętem.

Przepustnica jest ze 114GTi, które z kolei ma ją z wolnossącego T16 2.0 136KM.

VVC nie było. 1.8 parę sztuk owszem.

Co do wtrysków, to nikt nigdy nie potrafił dokładnie wyjaśnić. Generalnie wtryski w Polonezie 1,4 były beżowe i szare. Ja miałem beżowe, a po zmianie silnika od 416 111KM , założyłem na te co były przy 416 i okazały się być ciemny fiolet.
Rover 114gti nie wiem jakie miał oryginalnie, także się nie wypowiem.
VVC był/ jest jeden prototyp. Teraz byłą tylko wzmianka gdzieś na necie.
  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [VVC] Polonez in Progres VVC
Lazar Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 41 Sro Paź 31, 2012 13:40
Lazar
Brak nowych postów [POLONEZ] Rozrząd
polonezrover Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 9 Sro Maj 27, 2015 19:39
MultecFSO
Brak nowych postów [Polonez 1.6 16V] raz odpala a raz nie
szerszen17194 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 20 Pon Wrz 25, 2017 21:33
piotrek789
Brak nowych postów [Polonez] Brak Cut-off'a
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Pon Kwi 13, 2015 09:47
szczur50a



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink