Forum Klubu ROVERki.pl :: [Streetwise D]przygaszone kontrolki po przekręceniu kluczyka
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Streetwise D]przygaszone kontrolki po przekręceniu kluczyka
Autor Wiadomość
shrek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 67
Skąd: Knurów



Wysłany: Wto Lis 28, 2017 14:08   [Streetwise D]przygaszone kontrolki po przekręceniu kluczyka
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

cześć,
od kilku dni obserwuje w moim Roverku dziwne zjawisko elektryczne. Po przekręceniu kluczyka zapalają się kontrolki, ale świecą BARDZO slabo (w jasny dzień nawet nie widać, ze świecą), dodatkowo nie zapalaja się wszystkie kontrolki (nie zapala się kontrolka świec żarowych). Za każdym razem muszę "zresetować system" czyli przekręcić kluczyk w pozycję 0 po czym ponownie go włączyć. Czasem wystarczy zrobić to raz, czasem potrzeba dwóch, trzech razy by kontrolki zabłysły normalnie I by zapaliła sie kontrolka świec żarowych. Po podgrzaniu świec, samochód odpala normalnie.
Problem pojawia się niezalenie od pory dnia, i niezaleznie od tego, czy silnik jest rozgrzany, czy po dłuższym postoju.
Na mój gust, to jakiś element sterownika, któremu wydaje się, ze np jest słaby akumulator i wyłącza "prądożerne" układy (np. świece żarowe). Dodam jeszcze, ze mimo przygaszonych kontrolek rozrusznik kręci bez zarzutów.
Pytanie, czy ktoś z Was spotkał sie z podobnym zjawiskiem, od czego rpozpocząć ewentualne poszukiwania?
W razie czego mam jeszcze w szufladzie zapasowy sterownik, kupiłem kiedyś by kombinowac z mapami MAFLESS, nigdy go nie wykorzystałem, teraz musiałbym tylko zrobić mu IMMO OFF

pozdrawiam,
Irek
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lis 28, 2017 14:08   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Remigiusz 
Klubowicz





Pomógł: 359 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7613
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Wto Lis 28, 2017 15:23   

Sprawdz sobie kable masowe od akumulatora :)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
shrek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 67
Skąd: Knurów



Wysłany: Sro Lis 29, 2017 07:02   

Remigiusz napisał/a:
Sprawdz sobie kable masowe od akumulatora :)



Sprawdziłem, przewód wygląda solidnie, dobrze trzyma zarówno przy klemia jak i przy drugim zacisku
 
 
Remigiusz 
Klubowicz





Pomógł: 359 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7613
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lis 29, 2017 14:24   

Wygląda czy jest solidny ? Poruszaj nimi czy są solidne.

Druga opcja może być ze coś z stacyjka nie tak.
Najszybciej było by pomierzyc spadki napięcia jak się tak dzieje i dojdziesz.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Brat 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 159
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Nie Gru 03, 2017 12:15   

Potwierdzam, warto sprawdzić stacyjkę - u mego taty było dokładnie tak samo jak u ciebie z tym że w peugocie 407 - wymiana kostki stacyjki na nową załatwiła sprawę - po rozebraniu starej okazało się że styki były zaśniedziałe i nadpalone.
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
shrek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Maj 2011
Posty: 67
Skąd: Knurów



Wysłany: Wto Paź 09, 2018 08:11   

witam,
długo długo był spokój, odnosiłem wrazenie, ze "naprawiło się samo" aż do ostatniego weekendu, kiedy to o drugiej w nocy z soboty na niedzielę nie mogłem odpalić Roverka.
Na szczęście w samochodzie miałem śrubokręt i udało mi się zdemontować osłonę kolumny kierowniczej. Po kilku próbach ruszania kablami/kostkami znalazłem miejsce występowania problemu - spora kostka z siedmioma kablami w okolicy stacyjki. Obecnie po przekręceniu kluczyka muszę dość mocno poruszać dolną częścią tej kostki by zapaliły się kontrolki, później już nie ma problem.
Pytanie czy ktoś dysponuje opisem przewodów doprowadzonych do tej kostki?
kostka jest płaska, w jednym rzędzie ma cztery złączki, z drugiej trzy. Przewody doprowadzone są grube i bardzo grube (elektrykiem nie jestem, ale oceniłbym na 2,5 i 4 mm.kw).

pozdrawiam,
Irek
  
 
 
Brat 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 159
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Czw Paź 11, 2018 09:40   

Tylko że ty ruszając wtyczką, napierasz na styki w elemencie kostki stacyjki i akurat łapie styk. Pewnie masz powypalaną kostkę w środku ( blaszki i płytki w stacyjce ) i to tylko bardzo doraźnie i na chwilę. Wymień całą kostkę to nie może być drogie.
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R216 1.6Si 96r] Kontrolki po przekręceniu kluczyka -pytanie
martin0207 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Czw Sie 05, 2010 09:38
spider666
Brak nowych postów [R214] Nie ma reakcji po przekręceniu kluczyka.
szczecinski200 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Wto Sty 17, 2012 09:33
PTE
Brak nowych postów [R200 SDI'99]Sygnał dzwiękowy po przekręceniu kluczyka
kurtki Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Wto Sie 04, 2015 16:33
kadzaf
Brak nowych postów [R220SDi 97r] Świecące kontrolki bez kluczyka w stacyjce
PP Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Czw Lis 26, 2009 17:08
PP
Brak nowych postów [R streetwise lub 25 ] Brak kontrolki ladowania
rmatus3822 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lis 01, 2012 21:30
Harry



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink