Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Czy to HGF?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Czy to HGF?
Autor Wiadomość
smoczoos 



Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 19
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 16, 2018 16:13   [R25] Czy to HGF?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004

Witam wszystkich,

Autko kupiłem z przebiegiem 113 tys. Przy 123 tys. dopadł mnie HGF. Naprawę wykonano ze szlifem głowicy, wymianą szpilek i wszystkich uszczelniaczy. Wczesną wiosną br. przy przebiegu 153 tys. autko zaczęło mi dymić na biało. W zbiorniku wyrównawczym pokazał się olej, ale tylko na ściankach. Brak było majonezu na korkach i bagnecie. W teście brak CO2. Trwało to do kwietnia. Jak się zrobiło ciepło, przestał dymić. Umyłem zbiorniczek i do września było ok. Po ochłodzeniu, ponownie puścił mi chmurkę i znów pojawił się olej na ściankach zbiornika wyrównawczego. Nadal brak majonezu na korkach i bagnecie. Płyn w zbiorniku czysty i klarowny. Jeszcze jedno - po zrobieniu HGF zaczęła mi drżeć kierownica. Wymieniłem poduszki, ale to nie pomogło. Wygląda na to, że jest to związane z silnikiem.

Może ktoś z kolegów miał podobne objawy? Czy powinienem szykować się na wymianę uszczelki? Czy olej może się przedostawać do płynu chłodzącego poza uszczelką?

Wdzięczny będę za wszystkie opinie.

Pozdrawiam.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 16, 2018 16:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Wto Paź 16, 2018 16:47   

Biały dym to może być po prostu woda ze spalin, zwłaszcza jak zimno to widać i zwłaszcza jak jest lpg. Olej w zbiorniczku to może być niedoczyszczony syf z przed naprawy HGF któy wychodzi po czasie.
 
 
smoczoos 



Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 19
Skąd: Łódź



Wysłany: Wto Paź 16, 2018 17:29   

Silnik nie jest zagazowany. Układ chłodzenia był dokładnie wypłukany,po wymianie uszczelki. Minęło od tego czasu cztery lata i przejechałem 40tyś km.
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Sro Paź 17, 2018 10:52   

Nie napisałeś czy Ci płynu ubywa, bo przecież gdyby się do cylindrów lub oleju dostawał to by znikał ze zbiorniczka. Biały dym z płynu chłodniczego jest ciężki i charakterystycznie - gryząco pachnie. Para nie pachnie wcale... Jak płynu nie ubywa to nie może być spalany. Jak ubywa, a nie widać wycieku to bym się martwił jednak.
Do tego płyn w cylindrach = spaliny w układzie i ciężko, żeby było inaczej.
 
 
smoczoos 



Dołączył: 13 Sty 2013
Posty: 19
Skąd: Łódź



Wysłany: Sob Kwi 13, 2019 08:46   

W ciągu pół roku ubyło około 2cm,czyli od maksimum do minimum. trochę ubyło przez uszczelkę kolektora ssącego.wymieniłem już dwie.

[ Dodano: Sob Kwi 13, 2019 08:46 ]
Powracam do mojego postu z ubiegłego roku. Problem z olejem w zbiorniku wyrównawczym powrócił tej zimy,ale w kwietniu się skończył.Chiałbym zaznaczyć że olej jest czysty,brak majonezu .Zarówno na bagnecie jak i na korku wlewu oleju brak majonezu. Robiłem powtórnie test na co2 iwynik był negatywny. Moim zdaniem problem występuje tylko przy włączonym ogrzewaniu. Czy ktoś z kolegów miał podobny problem.lub znając budowę układu chłodzenia pomógłby mi zdiagnozować problem.byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink