Forum Klubu ROVERki.pl :: [K-seria] Mapowanie MEMS 3 MG TF 135 KM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[K-seria] Mapowanie MEMS 3 MG TF 135 KM
Autor Wiadomość
mlodyolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 52
Skąd: Wołomin



Wysłany: Sro Sie 29, 2018 19:44   [K-seria] Mapowanie MEMS 3 MG TF 135 KM
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003

Witam. Interesuje mnie przeprogramowanie / mapowanie OEM sterownika od MG TF 135KM bądź też Rover 75 1.8 16v 120 KM. Dzwonilem do kilku firm, większości nie znają tego sterownika, a w jednej z firm powiedzieli, że trzeba lutowac. Może ktoś z was zna kogoś lub firmę która da radę zmapowac ten sterownik bez lutowania bo trzeba nanieść spore poprawki poprzez modyfikację mechaniczne. Chodzi o kompa MEMS 3 oczywiście ;) OBD wyprowadzone a silnik w Polonezie ;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 29, 2018 19:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 186 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7069
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 31, 2018 08:15   

Jedyna firma w PL, która to ogarnia to TC Performance. I w zależności od ECU (jesli dobrze rozumiem) trzeba albo lutować albo idzie to po kablu. Memsa 3 bedziemy z Dzelem dłubać we wrześniu, bo chcemy sami ogarnać remap - 1.8T w 75 i uturbione vvc w 25 vi.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlodyolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 52
Skąd: Wołomin



Wysłany: Pią Sie 31, 2018 12:09   

Dzięki za potwierdzenie ;) ktoś wcześniej wspominał mi o tej firmie ale tam jeszcze nie dzwonilem. Ja póki co N/A ale mój klient ma 1.8T też na mems3 więc i pewno on też będzie potrzebować takiego strojenia ;)
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 137

MG TF

Wysłany: Pią Sie 31, 2018 23:16   

Również przymierzam się do pewnych modow w tej firmie,ale to dopiero po weryfikacji klamotów u p.Midowicza.Troche mam do zrobienia po poprzednich właścicielach a chce wszystko zrobić raz a dobrze.
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura:
 
 
mc.hanek 



Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 4



Wysłany: Pią Paź 19, 2018 06:09   

Ewentualnie pozostaje jeszcze https://www.kmaps.co.uk ale szczerze nie jestem przekonany do mapowania komputera bez auta i bieżącego sprawdzania tego na aucie ...
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 137

MG TF

Wysłany: Pią Paź 19, 2018 21:41   

U nich jest ta sama mapa co w PL.Niestety do 135 jest jedna.Nikt nigdy nie szukal innych rozwiazan.Byla jedna firma w UK która wkladala mechaniczne sprężarki ale dawno temu już padla….
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura:
 
 
mc.hanek 



Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 4



Wysłany: Sob Paź 20, 2018 09:29   

Mechaniczne sprężarki czyt kompresory, są dostępne. Problem pojawia się właśnie z punktu widzenia wystrojenia tego. Wszystko to co widziałem było strojone na kompie emeralda. Skoro piszesz że do TF 135 jest jedna mapa i nikt nie pokusił się o stworzenie innej nowej to troszkę słabo..
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 137

MG TF

Wysłany: Sob Paź 20, 2018 16:46   

Relatywnie nie było takiej potrzeby.MGF czy TF robi się mocno niestabiny w wysokich prędkościach.A do przyjemnej jazdy wystarczy to co jest.Choc zapalencow nie brakuje,swapy na silniki Hondy etc.Do swojego z czasem wrzuce ta mapke na 150 kucy.Ale to po weryfikacji całej mechaniki.


MGTF Turbo

I lista,moze komus się przyda

MG - ROVER PETROL ZR 1.4L 105bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL ZR 1.8L 120bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL ZR 1.8L VVC160bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL ZS 1.8L 120bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL ZS 2.5L V6 180bhp EMS 2000
MG - ROVER PETROL ZT 2.5 V6 160 bhp EMS 2000
MG - ROVER PETROL ZT 2.5 V6 180 bhp EMS 2000
MG - ROVER PETROL ZT 2.5 V6 190 bhp EMS 2000
MG - ROVER PETROL TF 1.6L 115bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL TF 1.8L 120bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL TF 1.8L VVC 160bhp MEMS 3
MG - ROVER TURBO DIESEL ZR 2.0L TDi 100bhp EDC15M
MG - ROVER TURBO DIESEL ZS 2.0L TDi 100bhp EDC15M
MG - ROVER TURBO DIESEL ZT 2.0L CDT 115bhp Bosch D
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura:
 
 
Ciappo 



Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 4



Wysłany: Sob Lis 10, 2018 21:06   

Jeżeli pisze w złym temacie to przepraszam, ale temat bardzo podobny.
Czy istnieje możliwość zrobienia bądź kupienia czegoś takiego jak procedura startu w MGF? Silnik 120 koni.
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 137

MG TF

Wysłany: Sob Lis 10, 2018 21:58   

Raczej nigdzie tego nie znajdziesz.Na forach wyspiarskich tez nigdzie nie znalazłem tematu.Tu wystarczy pilnować obrotow/momentu i będzie ok.Pamietaj tez ze mgf czy tf to nie bolidy do startu spod swiatel.Najwieksza zabawa to zakrety :mrgreen:
Lubachow czyli odcinek specjalny Rajdu Polski ,i będziesz wiedzieć o co chodzi :mrgreen: Jedyne miejsce gdzie kiedyś zagotowałem plyn hamulcowy w Hondzie CB...Warto bylo :P
Dodatkowo powiem iż projektów różnorakich znajdziesz sporo.Im bardziej będziesz się zaglebiac tym więcej wyboru.Sa sprężarki Eatona oferujące do 250 kucy,sa tez rozwiązania nitro na strzale do 250 kucy więcej ( w zaleznosci od zużycia i możliwości silnika) Turbo tez czasem ktoś dolozy.Wszystko zależy jednak od 2-ch czynnikow.Zuzycia silnika( weryfikacja podzespolow) oraz od zawartości portfela.U siebie chce zrobić mapke na 150kucy oraz z czasem podtlenek na strzale max 50 kucy.
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura:
  
 
 
Ciappo 



Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 4



Wysłany: Nie Lis 11, 2018 10:05   

Po prostu lubię dźwięk procedury :D i fajnie sobie czasami tak wystartować, wiadomo nic nie zastąpi wyczucia auta. Może jakiś ogranicznik obrotów?

Co do turbo itp..po co? 120 kucy daje wystarczająco dużo frajdy z jazdy :D więcej niż 160 to strach jechać tym autkiem, staje się strasznie niestabilne...Jedyne co bym dorzucił to stożek ze względu na ryk *-* macie w swoich moze porobione doloty do stożka? Nie chce żeby ssal gorące powietrze z komory.
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 137

MG TF

Wysłany: Nie Lis 11, 2018 13:10   

Stozek niewiele daje,mialem dwa i turbo elektryczne :mrgreen: Po poprzednim wlascicielu….Sa zestawy dedykowane do MGF K&N ale jak z praktyka to ciężko powiedzieć.Sporym problemem jest odseparowanie tego ustrojstwa aby cieplego powietrza nie lapal.Tu raczej bym poszedł w kierunku puszki od Trophy lub TF 160 plus sportowy filtr,przepustnica 52mm i tłumik końcowy Militek,Scorpion czy Daytona.Powiem ze taki zestaw robi dobra robote w MGF.Oraz swietny dźwięk oczywiście.
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura:
 
 
mc.hanek 



Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 4



Wysłany: Nie Lis 11, 2018 20:49   

Procedura startu jest możliwa do dołożenia , podobnie jak wyścigowa kontrola trakcji. Procedure startu można uzyskać np modułem MSD, co do kontroli trakcji , robi to pewien jegomość jako Race TCS. Nad tym drugim byś się skłaniał bo śliski asfalt plus mid engine car to nie jest dobre połączenie.
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 137

MG TF

Wysłany: Nie Lis 11, 2018 20:55   

Jest to mozliwe.U siebie tego jakos nie widze.(nie bylo mi potrzebne)Lecz jesli masz jakies linki to bardzo chetnie.Na sliskim to raczej bym sie obawial szybkiego(ponad norme) wejscia w zakret.Bo nasze silniczki wtedy dzialaja jak wachadlo i nie wyjdzie sie z poslizgu.
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura:
 
 
Ciappo 



Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 4



Wysłany: Pon Lis 12, 2018 03:14   

Możesz powiedzieć coś więcej o module MSD

Nie o osiągi chodzi tylko o śliczne mruczenie na wyższych obrotach przy stozku :P elektryczne turbo uja daje niestety..

A co do wachadelka ja już zdążyłem się przekonać... Bylo wilgotno, wziąłem na to poprawkę, ale nie wziąłem poprawki że mam resztke błota na kołach... Zakręt, na samym końcu zakrętu trochę gazu dałem.. Z 4 razy odkrecalem i szukałem wjazdu w chodniku żeby nie przywalic w krawężnik haha...
 
 
mc.hanek 



Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 4



Wysłany: Pon Lis 12, 2018 08:55   

Rozwiązanie procedury startu jest dosyć proste, moduł wpina się między ecu a cewki i regulujesz obroty przy których ma występować odcięcie dla launch control.
Tutaj podaje przykładowy link
https://www.holley.com/pr...rols/parts/8735

Odrazu też uprzedzam że takie rozwiązania typu launch control czy flat shift jakoś szczególnie dobrze nie służą silnikowi na dłuższą metę. Podobnie dla sprzęgła i skrzyni ..
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SOLVED [MGF 1.8 k- seria, 98] Auto skacze, dusi się
gumis35 MGF i MG TF 5 Wto Paź 16, 2007 21:57
gumis35



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink