Forum Klubu ROVERki.pl :: rover 75 1.8T LPG pilnie prosze o pomoc
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
rover 75 1.8T LPG pilnie prosze o pomoc
Autor Wiadomość
Kefir_85 




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 64
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Paź 18, 2018 12:07   rover 75 1.8T LPG pilnie prosze o pomoc

Dzień dobry proszę o pomoc w szybkiej weryfikacji czy warto kupować czy nie :P

https://sprzedajemy.pl/kultowy-rover-75-1-8-t-150-km-bydgoszcz-2-6bea9f-nr56722354

Od sprzedawcy sie dowiedziałem, że na gazie pokazuje check engine czy to normalne przy tych silnikach czy oznacza to sporo kłopotów ?? Czy lepiej sobie odpuścić i szukać dalej...
_________________
To fast to furious
  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 18, 2018 12:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
YOBACK 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lut 2016
Posty: 160
Skąd: Przejdź do mapy



Wysłany: Czw Paź 18, 2018 12:31   

Ogólnie wiele samochodów na gazie ma check engine. Źle ustawiona mieszanka gazu, i pojkazuje błąd sondy lambdy. Weź TOAF'a i sprawdz go na miejscu ;) na 99% wyjdzie błąd sondy.
 
 
Kefir_85 




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 64
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Czw Paź 18, 2018 12:43   

Auto jest po wymianie czujnika gazu obecnie.... To jest instalacja roczna stag IV na gwarancji jeszcze. Nie posiadam TOAF'a , a jechać mam jutro... Właściciel auta mówił, że ten problem jedynie na gazie się pojawia nie są odczuwalne spadki mocy pomiędzy gazem, a benzyna.
_________________
To fast to furious
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 57 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1474
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 18, 2018 19:58   

Trochę mało tego gazu pali. Miałem problem z checkiem jak zainstalowano mi nieodpowiedni reduktor, niby był do 200km ale nie wyrabial i gazownik ratował się ustawieniami co skutkowało wyskakiwaniem checka przy utrzymywaniu stałej prędkości.
Zmiana reduktora z gazownikiem rozwiązała problem. Sterownik mam stag 4 plus i wyrabia przy 200kucach więc jak coś to reduktor i ciekawe jakie wtryski tam siedzą.
Ogólnie na gazie zero problemów spalanie średnie 50/50 miasto\trasa u mnie to około11,5l lpg/100km.
Toaf w sterowniku silnika pokazuje stały błąd p1520 ale to występuje chyba w każdym 1.8 zwykłym i turbo. Zwróć uwagę na gruszkę (mocowanie silnika) na łąpie przy rozrządzie ona pierwsza mi strzeliła po swapie, popatrz na turbo czy jest zalane olejem (widać je bardzo dobrze zaraz za chłodnicą), sprawdź silnik pod względem hgf'a, obroty na biegu jałowym mogą delikatnie falować (tak o grubość wskazówki) to normalne i nie tylko ja tak mam, tłumik końcowy przepala się najpierw od góry(miałem już tak dwa razy, wygląda ładnie a buczy, po zdjęciu dziura z góry :D ) reszta do sprawdzenie jak w każdej inne 75, woda w aucie, zamki itd.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Kefir_85 




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 64
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Pią Paź 19, 2018 13:57   

No i jednak nie pojechałem są problemy z wybija wode z chłodnicy... Człowiek był uczciwy i zadzwonil jeszcze wczoraj wieczorem iz nie ma sensu jechac taki kawał drogi :P
_________________
To fast to furious
  
 
 
Marcin84 
Klubowicz





Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 220
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Lis 03, 2018 16:30   

Dzisiaj go kupiłem, jak go naprawię to napiszę co mu było ;)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Kefir_85 




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 64
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sob Lis 03, 2018 17:55   

aż jestem ciekawy :P bo cena była chyba dobra jak na taki stan auta ? No nic dalej szukam kombiaka marki rover :P jeszcze się nie poddaje :P Widziałem, że w Twoim Marcin rejonie się pojawił rover 75 1.8T na komisie, ale za ~14,5 k to przesada :/ jeszcze żeby to była pełne "opcja" wyposażenia :P to bym się pewnie zainteresował :razz:
_________________
To fast to furious
  
 
 
Marcin84 
Klubowicz





Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 220
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sob Lis 03, 2018 18:43   

Cena była dobra :) Ja dla odmiany szukałem sedana przez 3 miesiące ale same trupy były :P

Tego srebrenego z komisu z Częstochowy widziałem świeżo jak był przygotowywany pod sprzedaż bo akurat byłem w tym komisie obejrzeć Skodę we wtorek :)

Silnik pracował ładnie i był suchy (jeszcze przed myciem), progi zdrowe, ogólnie ładny. Wewnątrz troszkę zmęczony ale można to ogarnąć. wszędzie miał masę naklejek niemieckich łącznie z wielkim napisem na klapie "See you in Valhalla" :D

Facet próbował mnie spławić , powiedział, żebym przyszedł na drugi dzień bo jego ludzie nie mogą pracować bo im się ręce trzęsą. Wtedy jeszcze nie chciał podać ceny.

Liczyłem, że wystawi go za jakieś 10 tyś wtedy bym go kupił 14 to przesada.

Co do komisu to byłem w nim kilka razy, właściciel to po prostu naciągacz i oszust. Wszystkie auta które u niego oglądałem były chamsko robione za wyjątkiem tego Rovera, no ale trzeba by go dokładniej sprawdzić bo ja miałem jakieś 3 minuty.

Jak zobaczył, że się nim interesuje to powiedział:

"Co fajny? Wie Pan co dobre. One się świetnie sprzedają. Tu są Panie silniki z Audi i VW." Potem zaczął mnie spławiać i powiedział, żebym przyszedł w środę jak go wycenią.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
MD 
Klubowicz





Pomógł: 28 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 895
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 03, 2018 18:56   

Marcin84, to widzę, że Janusz autohandlu nad Janusze. Silniki z Audi i VW... :D
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
Kefir_85 




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 64
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Sob Lis 03, 2018 22:51   

Marcin84, wiesz jakby był bardzo dobry stan i full opcja to w porządku, ale patrząc już po zdjeciach... koło 10 tyś powinien być wart(brak zgodności opisu z autem jesli chodzi o wyposażenie ;] ). Ja szukam fulla tylko nie wiem czy z silnikiem 1.8T jest taki :-| czy trzeba patrzec za 2.5 L :P
_________________
To fast to furious
  
 
 
adam_26 
Klubowicz





Pomógł: 36 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 901
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 04, 2018 09:55   

Kefir_85 widze że jesteś z Rzeszowa jak cos to sluze wiedza i pomocą w zakupie R75 jak będziesz miał coś na oku możemy podjechać obejrzeć w okolicach Rzeszowa pewnie razem z tommasino nawet :mrgreen:
_________________
:pisze:
  
 
 
Kefir_85 




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 64
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Lis 04, 2018 11:01   

adam_26, w naszym regionie praktycznie wcale się nie pojawiają kombiaki 1.8t albo 2.5 T :/ (chyba, że coś przeoczyłem :) , ale dzięki za pomoc :P
_________________
To fast to furious
 
 
Marcin84 
Klubowicz





Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 220
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Nie Lis 04, 2018 17:12   

Kefir_85 tu coś masz https://www.otomoto.pl/of...html#16bf9452e6
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Kefir_85 




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 64
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Nie Lis 04, 2018 21:05   

Marcin84, Już dzwoniłem kiedyś gościa i tak średnio zainteresowało mnie to... wymieniona turbina na jakąś bo stara była zepsuta i takie róże rzeczy ;P to ogłoszenie też już chwile wisi :P szukam trochę z lepszym wyposażeniem o ile to możliwe :P No nic jeszcze poczekam jak już rok czekam to i poczekam jeszcze troche :P
_________________
To fast to furious
 
 
Marcin84 
Klubowicz





Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 220
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Lis 12, 2018 08:41   

Pierwsze koty za płoty. Zacząłem trochę dłubać przy autku i są już pierwsze obserwacje. W aucie uszkodzony był rezystor wentylatora dmuchawy więc nie załączał się pierwszy bieg. Parownik zamontowany na wysokości zbiorniczka wyrównawczego :mrgreen: Zapowietrzony układ - brak ogrzewania w kabinie. Po zalaniu, odpowietrzeniu i nagrzaniu silnika między otwarciem termostatu a załączeniem 1 biegu wentylatora delikatnie wypluwa płyn spod korka na zbiorniczku wyrównawczym. Test na HGF - płyn zrobił się zielony niestety.

Z dokumentacji dołączonej do auta HGF robiony jakieś 15tyś km wstecz w zeszłym roku sprawdzona szczelność głowicy itp. Wymieniona też pompa wody, termostat korek itp.

Teraz pytanie, źle wykonana naprawa? Zepsuty rezystor spowodował przegrzanie i wywaliło uszczelkę? Wadliwa uszczelka? czy gorzej.....?


Teraz czas na chwilę zastanowienia czy robić samemu czy w warsztacie, na jakich częściach, czy może wymienić silnik :)

Kolego dzelo23 chyba że podzielisz się doświadczeniami w tej kwestii bo jeśli chodzi o 1.8T to jesteś forumowym weteranem i HGF-y Ci pewnie nie obce :)

Jak będę po to się podzielę jak się skończyło :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 57 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1474
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 12, 2018 10:54   

:mrgreen: forumowym weteranem hahaha dobre.
3 razy miałem hgf'a około 10kkm po naprawie, co do podzielenia się info to wszystko jest na forum. Jeżeli chcesz to kopsnij nr do siebie na Pw to zadzwonię i pogadamy.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Marcin84 
Klubowicz





Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 220
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Lis 12, 2018 14:42   

Przestudiowałem cały twój wątek i to był chyba mój błąd :P Wolałem tego nie wiedzieć :) Po tym jakie zło tego świata na Ciebie spadło postanowiłem, że sam zdejmę głowicę i podejmę jakąś decyzję co dalej :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Kefir_85 




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 64
Skąd: Rzeszów



Wysłany: Wto Lis 13, 2018 17:21   

No to ładnie trafiłeś to jak Ty dojechałeś do domu z powrotem tym autem :razz: Tyle, że z tego co widzę to gość jeszcze spuścił z ceny :razz: więc i tak się opłacało ;]
_________________
To fast to furious
 
 
Marcin84 
Klubowicz





Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 220
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Wto Lis 13, 2018 20:13   

Oczywiście najgorszy scenariusz typu wymiana silnika też brałem pod uwagę. Po auto pojechałem lawetą, która kosztowała mnie 1000zł. Jak dzwoniłem po lawetach w Bydgoszczy tam skąd jest auto to wołali mi 2000zł :shock: Także super okazja to też nie była z tym autem :P Ale wierz mi oglądałem sporo Roverów po całej Polsce i się załamałem bo w większości to złom. Więc postanowiłem kupić tańszego i go samemu wyszykować jak z moim poprzednim R75.
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ROVER - PORADY DOTYCZĄCE KUPNA
Zdjęcia nagich kobiet !!! + na co zwracać uwagę, kupując ROVERka ;-)
piter34 Chcę kupić ROVERka 6 Wto Maj 15, 2012 14:18
szoso
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Rover 200] Prosze o pomoc!
Adi1989 Chcę kupić ROVERka 1 Pon Wrz 02, 2013 15:10
szoso
Brak nowych postów rover 75 2.0 v6 prosze o pomoc!:)
pitbulek Chcę kupić ROVERka 3 Nie Lut 13, 2011 19:48
SeniorA
Brak nowych postów [Rover 220] proszę o pomoc
Artek84 Chcę kupić ROVERka 2 Pią Sie 27, 2010 17:35
leszczu
Brak nowych postów [Rover 220] Proszę o pomoc
Daroot Chcę kupić ROVERka 4 Sro Kwi 13, 2011 13:58
Wydryszek



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink