Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 160] Montaż pompy hamulcowej od 45
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 160] Montaż pompy hamulcowej od 45
Autor Wiadomość
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Sob Maj 26, 2012 20:44   [MG ZR 160] Montaż pompy hamulcowej od 45
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002

Witam. Gdzieś kiedyś znalazłem instrukcję jak założyć pompę hamulcową do rovera 25 od innego samochodu (z tego co pamiętam była to pompa od r 45). Czy ktoś może wie coś na ten temat? Gdzie znaleźć te informacje? Może ktoś podmieniał pompę/serwo od innego samochodu? Oryginalna pompa w r25 i mg zr jest beznadziejna jak dla mnie. Pedał wpada w podłogę, regeneracja jest ciężka i często się nie udaje, dlatego chciałbym coś z tym zrobić...

[ Dodano: Sob Maj 26, 2012 21:44 ]
OK, sprawdziłem i okazało się że pompa w rover 45 jest dużo większa (dłuższa) i nie zmieści się bo przeszkadza pompa ABS. Wpadłem na to żeby zamontować pompę od landrovera freelander. Po roku 2001 była montowana lepsza pompa. Tylko pytanie czy serwo podejdzie pod silnik. Tzn. czy były jakieś kombinacje z układem podciśnienia w tym silniku (chodzi mi o 1.8k series, bo jak mniemam był montowany do 2006r.)?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Maj 26, 2012 20:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Wto Maj 29, 2012 14:24   

Nie kombinuj, hamulce w ZR są świetne, tylko trzeba bardzo długo odpowietrzać na włączonym silniku... nie zrób sobie rzeźby niepotrzebnie... aha, pompa, serwo i abs są takie same jak w ZR 1,4 a i przypuszczam we wszystkich 25 ;) łatwo więc dostać używkę w dobrym stanie :)
 
 
pgrad 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 05 Lis 2007
Posty: 499
Skąd: Łódź

MG ZR

Wysłany: Wto Maj 29, 2012 21:03   

Ok w takim razie zaryzykuję regenerację. Jest przedmuch między sekcjami i pedał wpada w podłogę.
 
 
 
marcinmarcin 




Pomógł: 37 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 890
Skąd: Opole



Wysłany: Pią Cze 01, 2012 22:58   

Czasem można za grosze znaleźć pompę z małym przebiegiem, a w anglikach były identyczne, choć kiedyś myślałem że rurki wychodzą w drugą stronę ;)
 
 
pulinek 




Dołączyła: 01 Lis 2012
Posty: 45



Wysłany: Nie Lis 04, 2018 00:03   

Podpinam się pod temat. Czy na pewno do MG ZR 160 pompa hamulcowa będzie pasowała od Rovera 25 ?? ?
Dlaczego niektórzy producenci podają średnicę 22,2 mm a inni 20,4 mm i czego to jest właściwie średnica?
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2766
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Czw Lis 08, 2018 11:27   

Pompa jest taka sama, ale jak chcesz lepsze hamulce to pakuj od civica vti lub od legend
 
 
 
slax 




Pomógł: 83 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 1966
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Czw Lis 08, 2018 13:45   

Pompa nie jest taka sama, jedna jest 7/8 cala druga 15/16 ZTCP, różnica może być także w wyjściach na przewody. Ale to się daje ogarnąć bez problemu. W 45tce jest te większe serwo. Jak coś mam obie pompy w komplecie z serwami :D
_________________
R214 (kanciak) -> R400 -> R600 + R200 (okrąglak) -> Alfa 156 + R200 Coupe
-> R220 Coupe Turbo + R620Ti ;) ->R220 Coupe Turbo + Tourer + MG ZT 190 :D
 
 
shrek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Maj 2011
Posty: 68
Skąd: Knurów



Wysłany: Wto Lis 13, 2018 10:10   

tam gdzie mowa o średnicy w milimetrach jest to średnica otworu głównego w pompie hamulcowej. Ja się swojej pompie nie przyglądałem, ale jest możliwość, że były montowane różne pompy w zalezności od modelu samochodu. Rozmiar 20,4 i 22,2 to raczej standardowe średnice stosowane w tej klasie samochodu.
Rozmiary calowe mogą oznaczać STROKE, czyli skok pompy (to tylko mój domysł)
Nie polecałbym łączenia pompy z jednego układu razem z servem z innego układu. Może się to udać, ale równie dobrze może sprawić sporo kłopotu z tego względu, ze parametry serva są dość mocno powiązane z parametrami pompy, a tych parametrów jest naprawde sporo.
Decydując sie na przekładkę kompletu (pompa+servo) trzeba zwrócic uwagę na to, czy trzpień sterujacy (ten trzpień, do którego jest montowany pedał hamulca) ma taka samą długość i uchwyt montazowy.

Tak się składa, że pracuję w zakładzie, który produkuje takie kompletne układy. Co prawda moja funkcja jest dość odległa od samego procesu technologicznego nie mniej jednak czasem mam okazję posłuchać i pooglądać to i owo.
Dodam jeszcze, że kilka lat temu koledzy z działu technicznego, mając dostęp do wiedzy i sprzętu próbowali stworzyć jakiegoś mixa i stwierdzili, ze nie jest to dobra droga.

pozdrawiam,

Irek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200 1.4Si 16V] Odpowietrzanie pompy hamulcowej, jak??
Budyn Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Cze 17, 2011 17:37
automechanik
Brak nowych postów [R220 SDI]Montaż pompy od SD/ustawienie zapłonu L seria
kadzaf Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Sro Kwi 25, 2012 22:44
Remigiusz
Brak nowych postów [ R200 Si 1.4, 97 r] Wymiana gumek w pompie hamulcowej
yorker Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Pią Sie 20, 2010 15:26
Bordos
Brak nowych postów [MG ZR/R25] AIR BAG montaż ? ?
nexxus_2005 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Nie Lut 10, 2013 20:17
Bashful
Brak nowych postów [R214] Montaż LPG
robertd83 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 47 Czw Sty 05, 2012 16:18
kangaroo69



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink