Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 tourer] zailanie nagrzewnicy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 tourer] zailanie nagrzewnicy
Autor Wiadomość
zawiejm 



Dołączył: 28 Wrz 2018
Posty: 8



  Wysłany: Czw Lis 22, 2018 22:23   [R75 tourer] zailanie nagrzewnicy
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Szukam kogoś z rverem 75 V6 2.0 z Poznania. muszę sprawdzić czy zasilanie nagrzewnicy jest górną rurką nagrzewnicy czy dolną. Walczę z ogrzewaniem już którys miesiąc. Wymienione już wszystko, pompa wody, termostat, rurki, wyczyszczona nagrzewnica, a grzeje ledwo ledwo jakby płyn nie mógł krązyc w układzie. Nie mam już pomysłu. pomyślałem, że może przewód zasilający i odpływ został zamieniony na podłączeniu od strony grodzi silnika. jeden jest wyżej, drugi niżej. Zasilanie nagrzewnicy u mnie jest tym poniżej (tym samym zailanie jest dołem a zimna woda wychodzi górą nagrzewnicy) mam wątpliwość czy to prawidłowo. Jest ktoś z okolic poznania z v6 i pozwoliłby mi rzucić okiem przez 10 sekund pod maskę? jak co prośba o wiadomość
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 22, 2018 22:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 22, 2018 22:59   

A nie prościej sprawdzić w rave?
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
zawiejm 



Dołączył: 28 Wrz 2018
Posty: 8



Wysłany: Czw Lis 22, 2018 23:02   

kurcze sprawdziłbym ale nie mam dostępu. Widziałem, ze można ściągnąć, ale link nie działa. Ściągałem też kiedyś ETKE do Audi i poza tym że przez dwa dni bawiłem się ze sciaganiem wypalaniem, rozpakowywaniem to i tak nie działało. Jeżeli jest gdzies online to sobie sprawdzę. niesztety żaden schemat układu chłodzienia nie pokazuje tego jednoznacznie
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 22, 2018 23:10   

:hm:
Zaraz dorwe się do kompa to wkleje schemat.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
zawiejm 



Dołączył: 28 Wrz 2018
Posty: 8



Wysłany: Czw Lis 22, 2018 23:18   

dziękuję Ci bardzo...
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 22, 2018 23:30   

https://i.postimg.cc/dvWW06Xx/kv6-uk-ad-ch-odzenia.jpg

[ Dodano: Czw Lis 22, 2018 23:30 ]
:mrgreen: wow chyba o jednego drina za dużo było hihihi
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
zawiejm 



Dołączył: 28 Wrz 2018
Posty: 8



Wysłany: Czw Lis 22, 2018 23:33   

Dzięki bardzo. Ten schemat widziałem, niestety mam wątpliwość bo on jednoznacznie nie pokazuje czy zasilanie rurka do nagrzewnicy z ciepłym jest wyżej czy niżej. Jeżeli jest wyzej czyli tak jak trochę sugeruje rysunek to byłoby rzeczywiście odwrotnie niż mam założone. Potrzebowałbym mieć pewność... Jeżeli jest ktoś kto ma v6 i mógłby zajrzeć na momencik pod maskę (wystarczy zajrzeć na 5 sekund) to proszę o kontakt, powiem jak zajrzeć. jeszcze raz dziękuję Tobie za schemat
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 22, 2018 23:41   

Spoko, wydaje mi się że to nie ma jednak dużego znaczenia. Gorący płyn krąży przez nagrzewnice cały czas a ciepłe powietrze puszczają klapki, może one nie działają albo nagrzewnica jednak nie do końca jest drozna.

[ Dodano: Czw Lis 22, 2018 23:41 ]
A tak na chłopski rozum to zasilanie powinno być raczej górną rurką.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
zawiejm 



Dołączył: 28 Wrz 2018
Posty: 8



Wysłany: Czw Lis 22, 2018 23:48   

tak jak mówisz, natomiast nagrzewnica wyjęta wyczyszczona i nie mam wątpliwości, że jest drożna w całości. natomiast powrót (u mnie u góry) jest goracy jedynie na bardzo wysokich obrotach. na małych zailanie jest gorące a powrót momentalnie stygnie, jakby nie miał siły przepychać gorącego pod górę. Jedyna rzecz która przychodi mi do głowy bo wszystko jest nowe i wymienione i sprawdzone... Znalazłem pod Poznaniem kilkadziesiąt km na sprzedaż z takim silnikiem, pewnie będę musiał podjechać żeby zajrzeć pod maskę...
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lis 23, 2018 18:01   

Zasilanie dołem , góra powrót .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
zawiejm 



Dołączył: 28 Wrz 2018
Posty: 8



Wysłany: Pią Lis 23, 2018 22:29   

Dzięki bardzo. Znaczy tak jak u mnie. Więc fałszywy trop...
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Lis 23, 2018 22:45   

Cytat:
niesztety żaden schemat układu chłodzienia nie pokazuje tego jednoznacznie
jednoznacznie jest pokazane w RAVE na rysunku umiejscowienia nagrzewnicy ( HEATING AND VENTILATION / HEATER ASSEMBLY / poz. 11 i 12 .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Pią Lis 23, 2018 23:11   

Wymień nagrzewnice. Przyczyną niegrzania może być uszkodzona przegroda w zbiorniczku nagrzewnicy.Króciec dolotowy i wylotowy muszą być oddzielone, by płyn przepływał przez wszystkie lamele oddając ciepło. Jeśli przegroda jest uszkodzona płyn nie nagrzewa całej nagrzewnicy tylko przepływa po krótszej drodze.
_________________
rom
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Lis 24, 2018 08:40   

Cytat:
Wymień nagrzewnice
też tak myślę , że wymiana załatwi sprawę.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
zawiejm 



Dołączył: 28 Wrz 2018
Posty: 8



Wysłany: Nie Lis 25, 2018 23:27   

kupiłem już, wymienię, bo nie mam żadnego innego pomysłu. Podobnie jak dwóch różnych mechaników. Jeden wskazywał na uszczelkę pod głowicą ale wyeliminowałem ten trop testem.
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lis 26, 2018 11:35   

zawiejm napisał/a:
wyeliminowałem ten trop testem.
sam test CO2 w kV6 nie jest miarodajny i nie daje gwarancji , że uszczelka jest ok. Nie mniej w tym przypadku nie widzę związku uszczelki z nagrzewnicą.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
zawiejm 



Dołączył: 28 Wrz 2018
Posty: 8



Wysłany: Pon Lis 26, 2018 12:34   

co byłoby miarodajne oprócz testu co2 żeby wyeliminować tą uszczelkę?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Lis 26, 2018 13:02   

zawiejm napisał/a:
co byłoby miarodajne
pomiar ciśnienia w układzie chłodzenia podczas jazdy , pomiar spadku wytworzonego pompką ciśnienia ( ok. 1 bar ) w układzie najlepiej przy spuszczonym płynie . .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] domontaż nagrzewnicy
michar123 Rover serii 75, MG ZT 9 Sro Gru 06, 2017 14:25
SeniorA
Brak nowych postów [R75] identyfikacja elementu na nagrzewnicy
Igor_Op Rover serii 75, MG ZT 3 Czw Sie 02, 2018 15:37
Igor_Op
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R75] Dziwne stukanie nagrzewnicy
krzysiek29 Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Gru 11, 2010 22:41
apples
Brak nowych postów [R75] Sterowanie klapek nagrzewnicy
tommsz Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Gru 09, 2007 23:59
Marian_K
Brak nowych postów [R75] czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
it73 Rover serii 75, MG ZT 4 Sro Maj 29, 2013 19:09
it73



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink