Forum Klubu ROVERki.pl :: [K-seria] Mapowanie MEMS 3 MG TF 135 KM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[K-seria] Mapowanie MEMS 3 MG TF 135 KM
Autor Wiadomość
mlodyolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 70
Skąd: Wołomin



Wysłany: Sro Sie 29, 2018 20:44   [K-seria] Mapowanie MEMS 3 MG TF 135 KM
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2003

Witam. Interesuje mnie przeprogramowanie / mapowanie OEM sterownika od MG TF 135KM bądź też Rover 75 1.8 16v 120 KM. Dzwonilem do kilku firm, większości nie znają tego sterownika, a w jednej z firm powiedzieli, że trzeba lutowac. Może ktoś z was zna kogoś lub firmę która da radę zmapowac ten sterownik bez lutowania bo trzeba nanieść spore poprawki poprzez modyfikację mechaniczne. Chodzi o kompa MEMS 3 oczywiście ;) OBD wyprowadzone a silnik w Polonezie ;)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 29, 2018 20:44   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 31, 2018 09:15   

Jedyna firma w PL, która to ogarnia to TC Performance. I w zależności od ECU (jesli dobrze rozumiem) trzeba albo lutować albo idzie to po kablu. Memsa 3 bedziemy z Dzelem dłubać we wrześniu, bo chcemy sami ogarnać remap - 1.8T w 75 i uturbione vvc w 25 vi.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
mlodyolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 70
Skąd: Wołomin



Wysłany: Pią Sie 31, 2018 13:09   

Dzięki za potwierdzenie ;) ktoś wcześniej wspominał mi o tej firmie ale tam jeszcze nie dzwonilem. Ja póki co N/A ale mój klient ma 1.8T też na mems3 więc i pewno on też będzie potrzebować takiego strojenia ;)
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sob Wrz 01, 2018 00:16   

Również przymierzam się do pewnych modow w tej firmie,ale to dopiero po weryfikacji klamotów u p.Midowicza.Troche mam do zrobienia po poprzednich właścicielach a chce wszystko zrobić raz a dobrze.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
mc.hanek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 35



Wysłany: Pią Paź 19, 2018 07:09   

Ewentualnie pozostaje jeszcze https://www.kmaps.co.uk ale szczerze nie jestem przekonany do mapowania komputera bez auta i bieżącego sprawdzania tego na aucie ...
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pią Paź 19, 2018 22:41   

U nich jest ta sama mapa co w PL.Niestety do 135 jest jedna.Nikt nigdy nie szukal innych rozwiazan.Byla jedna firma w UK która wkladala mechaniczne sprężarki ale dawno temu już padla….
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
mc.hanek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 35



Wysłany: Sob Paź 20, 2018 10:29   

Mechaniczne sprężarki czyt kompresory, są dostępne. Problem pojawia się właśnie z punktu widzenia wystrojenia tego. Wszystko to co widziałem było strojone na kompie emeralda. Skoro piszesz że do TF 135 jest jedna mapa i nikt nie pokusił się o stworzenie innej nowej to troszkę słabo..
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sob Paź 20, 2018 17:46   

Relatywnie nie było takiej potrzeby.MGF czy TF robi się mocno niestabiny w wysokich prędkościach.A do przyjemnej jazdy wystarczy to co jest.Choc zapalencow nie brakuje,swapy na silniki Hondy etc.Do swojego z czasem wrzuce ta mapke na 150 kucy.Ale to po weryfikacji całej mechaniki.


MGTF Turbo

I lista,moze komus się przyda

MG - ROVER PETROL ZR 1.4L 105bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL ZR 1.8L 120bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL ZR 1.8L VVC160bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL ZS 1.8L 120bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL ZS 2.5L V6 180bhp EMS 2000
MG - ROVER PETROL ZT 2.5 V6 160 bhp EMS 2000
MG - ROVER PETROL ZT 2.5 V6 180 bhp EMS 2000
MG - ROVER PETROL ZT 2.5 V6 190 bhp EMS 2000
MG - ROVER PETROL TF 1.6L 115bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL TF 1.8L 120bhp MEMS 3
MG - ROVER PETROL TF 1.8L VVC 160bhp MEMS 3
MG - ROVER TURBO DIESEL ZR 2.0L TDi 100bhp EDC15M
MG - ROVER TURBO DIESEL ZS 2.0L TDi 100bhp EDC15M
MG - ROVER TURBO DIESEL ZT 2.0L CDT 115bhp Bosch D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Ciappo 



Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 18



Wysłany: Sob Lis 10, 2018 21:06   

Jeżeli pisze w złym temacie to przepraszam, ale temat bardzo podobny.
Czy istnieje możliwość zrobienia bądź kupienia czegoś takiego jak procedura startu w MGF? Silnik 120 koni.
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sob Lis 10, 2018 21:58   

Raczej nigdzie tego nie znajdziesz.Na forach wyspiarskich tez nigdzie nie znalazłem tematu.Tu wystarczy pilnować obrotow/momentu i będzie ok.Pamietaj tez ze mgf czy tf to nie bolidy do startu spod swiatel.Najwieksza zabawa to zakrety :mrgreen:
Lubachow czyli odcinek specjalny Rajdu Polski ,i będziesz wiedzieć o co chodzi :mrgreen: Jedyne miejsce gdzie kiedyś zagotowałem plyn hamulcowy w Hondzie CB...Warto bylo :P
Dodatkowo powiem iż projektów różnorakich znajdziesz sporo.Im bardziej będziesz się zaglebiac tym więcej wyboru.Sa sprężarki Eatona oferujące do 250 kucy,sa tez rozwiązania nitro na strzale do 250 kucy więcej ( w zaleznosci od zużycia i możliwości silnika) Turbo tez czasem ktoś dolozy.Wszystko zależy jednak od 2-ch czynnikow.Zuzycia silnika( weryfikacja podzespolow) oraz od zawartości portfela.U siebie chce zrobić mapke na 150kucy oraz z czasem podtlenek na strzale max 50 kucy.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Ciappo 



Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 18



Wysłany: Nie Lis 11, 2018 10:05   

Po prostu lubię dźwięk procedury :D i fajnie sobie czasami tak wystartować, wiadomo nic nie zastąpi wyczucia auta. Może jakiś ogranicznik obrotów?

Co do turbo itp..po co? 120 kucy daje wystarczająco dużo frajdy z jazdy :D więcej niż 160 to strach jechać tym autkiem, staje się strasznie niestabilne...Jedyne co bym dorzucił to stożek ze względu na ryk *-* macie w swoich moze porobione doloty do stożka? Nie chce żeby ssal gorące powietrze z komory.
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Nie Lis 11, 2018 13:10   

Stozek niewiele daje,mialem dwa i turbo elektryczne :mrgreen: Po poprzednim wlascicielu….Sa zestawy dedykowane do MGF K&N ale jak z praktyka to ciężko powiedzieć.Sporym problemem jest odseparowanie tego ustrojstwa aby cieplego powietrza nie lapal.Tu raczej bym poszedł w kierunku puszki od Trophy lub TF 160 plus sportowy filtr,przepustnica 52mm i tłumik końcowy Militek,Scorpion czy Daytona.Powiem ze taki zestaw robi dobra robote w MGF.Oraz swietny dźwięk oczywiście.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
mc.hanek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 35



Wysłany: Nie Lis 11, 2018 20:49   

Procedura startu jest możliwa do dołożenia , podobnie jak wyścigowa kontrola trakcji. Procedure startu można uzyskać np modułem MSD, co do kontroli trakcji , robi to pewien jegomość jako Race TCS. Nad tym drugim byś się skłaniał bo śliski asfalt plus mid engine car to nie jest dobre połączenie.
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Nie Lis 11, 2018 20:55   

Jest to mozliwe.U siebie tego jakos nie widze.(nie bylo mi potrzebne)Lecz jesli masz jakies linki to bardzo chetnie.Na sliskim to raczej bym sie obawial szybkiego(ponad norme) wejscia w zakret.Bo nasze silniczki wtedy dzialaja jak wahadlo i nie wyjdzie sie z poslizgu.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Malignus Wto Gru 04, 2018 17:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ciappo 



Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 18



Wysłany: Pon Lis 12, 2018 03:14   

Możesz powiedzieć coś więcej o module MSD

Nie o osiągi chodzi tylko o śliczne mruczenie na wyższych obrotach przy stozku :P elektryczne turbo uja daje niestety..

A co do wachadelka ja już zdążyłem się przekonać... Bylo wilgotno, wziąłem na to poprawkę, ale nie wziąłem poprawki że mam resztke błota na kołach... Zakręt, na samym końcu zakrętu trochę gazu dałem.. Z 4 razy odkrecalem i szukałem wjazdu w chodniku żeby nie przywalic w krawężnik haha...
 
 
mc.hanek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 35



Wysłany: Pon Lis 12, 2018 08:55   

Rozwiązanie procedury startu jest dosyć proste, moduł wpina się między ecu a cewki i regulujesz obroty przy których ma występować odcięcie dla launch control.
Tutaj podaje przykładowy link
https://www.holley.com/pr...rols/parts/8735

Odrazu też uprzedzam że takie rozwiązania typu launch control czy flat shift jakoś szczególnie dobrze nie służą silnikowi na dłuższą metę. Podobnie dla sprzęgła i skrzyni ..
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



Wysłany: Pią Lis 30, 2018 00:25   

Co do stożków to sie trochę nie zgodzę z kolegami , tu np. Na ultimet mg http://mgf.ultimatemg.com wystarczy wejść w air filter i nawet są wykresy z hamowni , z kolei tu youtube film tf 135 + kn apollo + regulator ciśnienia paliwa na 3.1 bar : https://m.youtube.com/watch?v=EYYGlYpUINs, oczywiście goły stożek bez nawiewu tylko zmniejszy moc i narobi chałasu ale dobrze pomyślany dolot , Angole dają np pipercross viper , doprowadzenie świerzego powietrza np z lewego wlotu dało w tym tf 20 km i 13nm , jak dla mnie 1000zł za dolot i 360 za nowa przepustnice jak ktoś ma plastikową to dość tanio za 20 km. ;-)
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 30, 2018 05:50   

Nie do konca bym w to wierzyl, mialem pipercrossa Viper dedykowanego do ZS180 i bylo -10KM i blisko 22Nm w plecy. Po powrocie do oem dolotu 180KM i 229Nm. Mierzone parenascie razy na porzadnej hamowni, sa tu na forum moje przeboje opisane ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



Wysłany: Pią Lis 30, 2018 12:46   

Zs 180 to jest troszeczką inny przypadek,zs 180 v6 prawda. Tu masz kolejną firme która zajmuje się przeróbkami silników K-seri w lotusach, caterhamach i Mg. http://www.dvapower.com/ są to różne firmy.

Zastanawia mnie tez czy miałeś oryginalny filtr pipercrossa tu masz test kn, oryginał kontra podróba i odrazu widać że przy fałszywkach jest więcej szkody niż pożytku.
https://www.youtube.com/watch?v=G2J8Y4gO4Bg

Tu też jest fajny test stożków i podchodzili do nich całkowicie sceptycznie a KN oryginalny w starej corsie 60km dał 6km czyli 10% mocy:
https://www.youtube.com/w...sBMUeyUU&t=655s

Ale jak przypatrzysz sie np VVC 170km To masz:

"Gives a very useful power and torque increase across the range and especially between 4500 and 7200, comprising a fully ported cylinder head, retiming of the VVC inlet camshafts and improved exhaust camshaft together with all gaskets, oil seals and head bolts necessary to fit. This kit retains the original VVC mechanisms and standard ECU. The head is provided on an exchange basis. Fitting includes work to your exhaust manifold and inlet plenum."

Co do tych wpisów to ostatnia aktualizacja 2017 a pierwsza chyba 98? cos koło 2000 więz trochę na rynku istnieją czyli muszą trochę się znać, co prawda tu niema nic o dolocie ani wydechu ale według nich wystarczy porting głowicy i ostre wałki żeby zrobić z tego silnika dodatkowe 25KM.

Z koleji na ultimate mg gościu testował dedykowany zestaw kn który jest otwartym stożkiem z 2ma rurami nadmuchu spod auta i tu jest wynik:

http://mgf.ultimatemg.com...s/18mpiVvvc.htm

1.8 MPi i Stożki :
http://mgf.ultimatemg.com.../18mpi_cone.htm

1.8 VVC i Stożki:
http://mgf.ultimatemg.com...ers/vvccone.htm

Warto zauważyć że pipercross vector dawał mniej mocy ale za to bardzo wypłaszaczał moment.

Po za tym jedyna różnica miedzy silnikiem vvc i vvc 160km To większy filtr powietrza + przepustnica 52mm, jest jeszcze inne osadzenie zaworów bo przylgi sa chyba zrobione na 3 skosy ale jest to raczej kosmetyka no i mems 3 jest w vvc 160, teraz niewiem gdzie widziałem , ale znalazłem kiedyś wykresy jak ludziom udało wie zrobić 160km z zwykłego vvc.

Polecam lekturę mgf.ultimatemg.com bardzo rzetelna strona jak dla mnie.

A co do kolegi Markoz To zs ma silnik z przodu i tam do dolotu nawiewa świerze powietrze, przy mgf jest problem z wentylacja komory silnikowej i dlatego w nim te doloty ciepłociąg powietrze. po zrobieniu dolotu z np lewego nawiewu nawet do oryginalnego filtra już zwiększa sie lekko moc. Co do zs To nie śledziłem twojego wątku co prawda ale żeby dobrze zbudować dolot to musiał byś mieć mapę termiczną komory i tak umieścić wlot gdzie jest najzimniej albo jako hondziarze wywalić dziurę w zderzaku.

Pozdrawiam

I przepraszam za referat :)
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pią Lis 30, 2018 23:08   

U siebie posiadam aktualnie puszke z TF 160 na dwie sikawki do powietrza.Nie chcesz wiedzieć co było wcześniej.....Polozone w/g sztuki czyli jedna w lewym wlocie a druga w standardzie czyli pod tylnym zderzakiem.W puszce siedzi Pipercros.Moge powiedzieć ze autko fajnie się zbiera.Tym bardziej iż końcowy tłumik to Daytona SS.Chce na wiosne wrzucić virusa (niestety jedyna mapa do 135 i w PL i w UK) oraz zestroić to co jest.Jesli wyjdzie 150 kucy i ciut więcej niutkow,bede zadowolony.To autko nie potrzebuje więcej.A cala radoche daje w zakretach :mrgreen:
U Taty w MGF 120 kucy zawitala tez puszka od 160 wraz z Pipercrosem oraz Daytona SS plus przepustnica 52.Nawet bez zestrojenia ten zestaw daje sobie rade.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] Kręci, ale nie pali. Brak iskry, brak paliwa. Mems 1.9
gutek071 MGF i MG TF 0 Czw Cze 17, 2021 23:21
gutek071
Brak nowych postów SOLVED [MGF 1.8 k- seria, 98] Auto skacze, dusi się
gumis35 MGF i MG TF 5 Wto Paź 16, 2007 22:57
gumis35



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink