Forum Klubu ROVERki.pl :: [K-seria] Mapowanie MEMS 3 MG TF 135 KM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[K-seria] Mapowanie MEMS 3 MG TF 135 KM
Autor Wiadomość
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



Wysłany: Sob Gru 01, 2018 15:49   

To że daje rade to wiem, co prawda jeszcz enie przyglądałem sie jak jest skonstruowana mapa w memsie i jakie czynni ki ja ograniczają. Ja do różnych aut podpinałam ecumastera det 3 i on daje super możliwości w modyfikacji mapy, najpierw sam sobie układa mape (uczy sie) z parametrów silnika, a następnie można go przełączyć w sterowanie. I modyfikować. Mapy ma 16na16(paliwowa).
Przy waszych przeróbkach naprawde najlepszym wyjściem było by założenie takiego deta i pojechania np do vtechu żeby na hamowni dopracowali mapę. Tak jak masz zrobione w swoim to jest podstawowy mod w UK ( oprócz wydechu) ale przy zastosowaniu stożka z nawiewem np K&N 57i daje bez innych przeróbek na seryjnym wydechu w vvc 15km, czyli już masz bez mapy i pakowania sie w mega koszty moc trophy. jeszcze do tego zestawu przydało by sie zapodać osłonę termiczną , żeby świeże powietrze z pod auta nawiewało tylko na stożek, i od tyłu nie miał dostępu do ciepłego. Co do twoich 2 dolotów to ja bym obydwa podłączył do wlotu z boku , ewentualnie pod autem łapać powietrze. Kształt samochodu powoduje to że powietrze pod autem musi poruszać sie szybciej niż nad , efekt skrzydła samolotu więc danie dolotu od spodu auta ma sens ponieważ z tego powietrza trochę się wtłoczy. Naprawdę ta strona ultimate mg to kopalnia wiedzy, jest tam też opisane zastosowanie airboxa z rowera 820 który ma kształt identyczny i podobne wymiary jak MAXOGEN id itg a można go wyrwać za 5 funtów :) i wsadzi sie do niego stożek pipercrossa + doprowadzi zimny nawiew, ma naprawdę niezły efekt . Choć najdrożej ale najłatwiej wsadzić apollo i też jak na tym filmiku 20koni w tf 135 zyskła to już niebagatela 155 :)
no i te 13Nm momentu a to już czuć.

Tu jest założona obudowa filtra z rover 820:
http://mgf.ultimatemg.com...stalled_mgf.htm
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Gru 01, 2018 15:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sob Gru 01, 2018 19:07   

Do v-techu tak czy siak chce podjechać.Co do stozkow jestem mocno sceptyczny.W tym momencie wole panel Pipercrosa i duza puszke.Stronke znam od dawna,w poprzednim mgf-ie miałem wlasnie stożek k&n dedykowany do niego i pomiar dal ledwo 118 kucy,po powrocie do ori puchy i panelu K&N wskoczylo 128 na hamowni.Tyle ze u mnie siedziały walki Pipercrosa.Wiecej modow w srebrnym Mgf nie miałem.Relatywnie jest duże pole do działania aby cos podlubac.Polozenia sikawek nie będę zmieniac,lewa lapie powietrze jak trzeba we wlocie a dolna wlasnie powietrze idące pod spodem auta.I umnie jest zwykla 135.Z tego co wiem można podlubac na spokojnie do 160-165 przy zmianie mapy oraz kilku modach.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 02, 2018 13:23   

Ciężko cytować, bo dużo napisaliście ;)

Z moich doświadczeń wynika coś innego niestety. Kilka lat temu testowaliśmy różne z tych patentów z Kozikiem - jego R218Vi 1,8 VVC 145KM i moim KV6. Szczerze wierzyliśmy w brytyjskie fora i tą kopalnie wiedzy, w swoim ZS180 miałem dolot i wydech zrobiony dokładnie wg pomysłów i "sprawdzonych" patentów z UK. Wyniki już przedstawiałem we wcześniejszym poście. Nie zdążyłem auta przed swapem zagonić na hamownie, jednak najlepiej jeździł na dużej puszce dolotu z 75/ZT + rezonator i dolot z oem miejsca. Nijak się to miało do "lajtowych" 190KM po modach z forum UK, bo było gorzej niż na serii :/ Kozik w swoim Vi też zaczynał od bodajże 136KM, dopiero oem dolot z wkładką, wydech z 160tki + końcowy z diesla dały efekt 146KM.

Dlatego nie obraźcie się, ale dopóki nie zobaczę wykresów z polskich hamowni przed i po zmianach - to nie uwierzę ;) nie przemawiają do mnie wykresy z excela i ich porównania, to się u nas nie sprawdza. Druga sprawa, nie bardzo widzę sens stożków i takich zmian, bo one mogą coś dać pod warunkiem, że seria jest restrykcją. Moim zdaniem seryjny dolot i wydech z VVC nie są restrykcjami. Można by było pójść w rozwiązania z rajdów, tak jak u Luke27, czyli custom kolektor ssący, do tego odpowiedni dolot, wydech i porządny remap. Wtedy to ma duży sens.

Jak już pisałem, chcę pomodzić swoje VVC - dziś rano udało się ogarnąć techniczną stronę remapu sterownika :) teraz czas na wystrojenie serii + wizyta na hamowni, zobaczymy czy da się coś ugrać. Następnie wrzucam turbo, mam nadzieję, że seryjny sterownik jakoś to przełknie.

A co do DET, czy ktoś ma potwierdzone info, że działa w VVC? Widziałem fiata 125P zrobionego na decie z silnikiem 1.8 VVC - ITB + custom kolektor 4-2-1, jednak wynik mnie rozczarował - 160KM. I moje kolejne pytanie, czy mems 3 nie ma auto adaptacji? zauważyłem to w memsie 1.6 w 2.0T, na początku det3 chodził ok, ale po ok tygodniu jazdy auto zaczynało gorzej jeździć, obroty falowały, silnik przebierał na wolnych. Odpięcie wtyki od akumulatora i reset deta = znowu chwila spokoju. Jak tak to działa w memsie 3, to jednak remap to lepsze wyjscie.

Pozdro :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Nie Gru 02, 2018 18:05   

I wlasnie dlatego najpierw hamowanie na tym co mam,potem mapa i dostrojenie tego co jest w v-techu.Tym bardziej iż skazany jestem na jedna mape (jakos tak wyszlo ze nikt nie zrobil więcej) Dolot + wylot +mapa = troche lepsze osiągi.W n/a cudow nie można się spodziewać.Kilka koni więcej i pare niutkow to i tak duzy sukces.Co do DET poczytałem to co znalazłem do 135 i jakos tematy umieraly smiercia naturalna.Zatem można wysnuć wniosek iż nie za bardzo to wszystko chciało banglac.W maju będę uderzać do V-techu to i pochwale się na pewno wykresami.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Gru 02, 2018 18:50   

Czemu ograniczasz sie do 1mapy? Jesli masz kogos kto moze wrzucic wsad do ecu i hamownia, to co stooi na przeszkodzie remapowi?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Nie Gru 02, 2018 19:02   

Bo wiem ze do mojego jest praktycznie jedna podnoszaca do 150 kucy i kilka niutkow więcej.Kilka osob cos tam probowalo modzic ale efekty były mizerne.Jakby nie patrzeć to co uzyskam będzie wystarczające.Tym bardziej ze TF jest mocno niestabilny przy dużych prędkościach.Zreszta pochwale się po zabiegach dokonanych na autku.Zapewne potem będę myslal co dalej.Apetyt niestety rosnie w miare jedzenia :mrgreen: A nie jestem takim zapaleńcem aby swap robic na inne serducho.Choc jeśli do TF/MGF wchodzi kv6 to i zapewne można by było upchac v6 Mivec z FTO.Bylem bardzo zadowolony z tego silniczka.200 kucy v6 i 2l pojemności.Czerwone pole od 8k obrotow.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
mc.hanek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 35



Wysłany: Pon Gru 03, 2018 19:45   

Przeglądam ten temat i sceptycznie podchodzę do opowieści o tym jak 20km można uzyskać montując stożkowy filtr powietrza, bez remapu i czegokolwiek innego. Co do samego customowego dolotu to trzeba by to porządnie przeanalizować pod kątem temperatury w komorze bo przy zwykłej szybszej autostradowej jeździe pod tylną klapą wszystko się już gotuje. Myślę że trzeba by porządnie odizolować termicznie dopływ powietrza z bocznego wlotu lub tak jak mówicie z pod auta. Od dłuższego czasu intryguje mnie fakt mitycznej już mapy która robi 150km z 135. Skoro MEMS3 jest programowalny, to nie wiem dlaczego nikt nie robi "dedykowanego" softu tylko warsztaty jakie znalazłem wgrywają tą mityczną już mapę za olbrzymie pieniądze.

Temat Swapa w tym samochodzie nie jest taki prosty jak by mogło się wydawać, TF w serii ma dosyć problematyczny stosunek rozłożenia masy co mocno czuć podczas gwałtownego zmieniania kierunku jazdy. Seryjny silnik waży ok 100kg, KV6 waży ponoć 150 a k20 już 200kg, dokładanie dodatkowych kilogramów na tylną oś napewno nie polepszy właściwości jezdnych tego samochodu. Anglicy wkładają KV6 , waga jakoś drastycznie nie wzrasta ale taki swap ma kilka minusów w postaci faktu że niestety karoserie trzeba ciąć , może nie jakoś drastycznie ale trzeba. Kolejnym faktem jest że jakikolwiek serwis tego silnika wiąże się z jego każdorazowym wyciąganiem co przy 1.8 można jeszcze jakoś się pogimnastykować i coś zrobić.

Reasumując czekam na jakieś pioniera w Polsce, który pokaże jakieś modyfikacje poparte sensownymi wykresami z hamowni.
 
 
Tinuviel 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 75



Wysłany: Pon Gru 03, 2018 21:58   

Przy aktualnych cenach aut i kosztach swapu na v6 ktorego pewnie nikt tu jeszcze nje robil podejrzewam ze bardziej oplacalne bedzie kupic boxstera :)
 
 
mc.hanek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 35



Wysłany: Wto Gru 04, 2018 07:14   

Polecam zapoznać się z kosztami zakupu przyzwoitego egzemplarza boxtera i jego serwisem :)
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 80



Wysłany: Sro Gru 05, 2018 11:25   

Co do stożków to chodziło mi o zamknięte układy dolotowe takie jak viper i apollo, na filmie który podałem jest wykres z hamowni tego tsa założonym apollo i ciśnieniu 3.1 bata zrobił 20 km i 13nm, ale nie jest to mój filmik wiec nie mogę potwierdzić, jeżeli chodzi o f’a czy tf’a to słusznie zauważyliście że temperatura w komorze jest bardzo wysoka w porywaniu z innymi autami. Poza tym sam osobiście posiadam f’a i tf jak wiecie jest jego rozwinięciem , a gdy porówna sie zwykle vvc z trophy albo tf 160, jedyne co rover zmienił z osprzętu to przebudował dolot(większa puszka filtra i przepustnica 52mm), skoro sam rover podawał że założenie 52 przepustnicy zamiast 48 jest upgradem i polepszy osiągi to coś w tym musi być. Ale macie racje niema wykresów to niema sie co wymądrzać. Pozdrawiam.
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
mc.hanek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 35



Wysłany: Czw Gru 06, 2018 20:43   

Wykres z hamowni zielonego TF z Apollo kitem K&N wyraznie pokazuje 133,6km i niecałe 160 niuta czyli praktycznie tyle ile zazwyczaj wychodzi w seryjnym TFie...
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Czw Gru 06, 2018 22:10   

Dobry filtr da najwyżej 1-2 kucy więcej.Stozek musi być odseparowany i co najważniejsze policzony dolot aby cos to dalo.W temacie mojego autka znajdziecie fotki jak odbyl się super tuning zrobiony przez poprzedniego wlasciciela.Dwa stozki,elektryczne turbo i kibelrurki.A moc to chyba Luke Skywalker mi zabral.Auto nie jechalo!Dopiero po wrzuceniu ori puszek i Pipercrosa nabralo wigoru.
Zdjecie jednak zalaczam.Tak aby się ciut rozweselic :twisted:




Na wiosne będę bawic się w mapy,wiec i wykresy zawitają w tym temacie oraz w glownym mojego Red Trouble
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Gru 07, 2018 08:25   

:mrgreen: te stożki, w cabrio poprzedni właściciel też dodawał mocy ;)
Śledzę temat od samego początku i mam nadzieję że wiosną będę miał czym się pochwalić.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
mc.hanek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 35



Wysłany: Pią Gru 07, 2018 20:01   

Miał ktoś wizje z montażem tych rurek od kibla.. Panowie powiedzcie mi czy macie wiedzę na temat rozmiaru przepustnicy w TF 135 ? Dzisiaj aż poleciałem sprawdzić i jak byk mam 52mm i już zgłupiałem, oryginalnie nie powinno być 48?
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pią Gru 07, 2018 20:29   

Standard to 52 wcześniejsze plastikowe miały 48 i były montowane w mgf oraz w 135 z automatem.Nie wiem czemu zastosowano taka konfiguracje.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
Ostatnio zmieniony przez Malignus Sob Gru 08, 2018 15:26, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Ciappo 



Dołączył: 19 Wrz 2018
Posty: 18



Wysłany: Pią Gru 07, 2018 20:46   

A co powiecie na tego typu gotowe puszki?
http://simota.com.pl/pl/a...0x130-77mm.html
Bardzo podobne do Apollo od KN i duuużo tańsze, wtedy kwestie dolotu chłodnego powietrza można rozwiązać rurą spiro czy plastikową jak przykład z puszką od 820stki
 
 
mc.hanek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 35



Wysłany: Pią Gru 07, 2018 21:35   

Znajomy miał to cudo w MX5, po wywaleniu tego auto ożyło więc nie wiem co o tej simocie myśleć...
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pią Gru 07, 2018 21:40   

Simota cos tam myslala do MGF i TF.Doloty,puszki etc.Nie spotkałem się z niczym co by to to zachwalalo w działaniu.Mc.Hanek,milo pogadać w realu :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
mc.hanek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Mar 2018
Posty: 35



Wysłany: Pią Gru 07, 2018 22:33   

Malignus również mi miło :wink:
Przy stożkach głównie chodzi o dostarczenie większej ilości powietrza ( buczenie pod maską to efekt uboczny) skoro dostarczymy tego powietrza więcej a dawka paliwa zostanie "po staremu" to zysk w postaci mocy może być znikomy, dlatego też nie wierzę jak wcześniej mówiłem w przyrosty rzędu 20km poprzez sam stożek. Co by wszystko miało ręce i nogi wypadało by do dobrego odseparowanego od ciepła stożka podlać trochę paliwa i miało by to sens. Wtedy wracamy do punktu wyjścia w postaci problematycznego strojenia...
Należy wspomnieć że uzyskiwanie pokaźniejszych mocy bez większych ingerencji w silnik N/A jest mało realne.
Drogi na większe moce są w sumie dwie, dmuchnięcie tego wszystkiego i modlitwa żeby nam głowicy i tulei nie wysadziło w kosmos oraz modzenie N/A na grubo. Zarówno dołożenia doładowania w postaci suszarki czy kompresora czy montaż ITB wiąże się z grubszą ingerencją i kosztami.
Myślę że przy zdroworozsądkowym podejściu polecałbym zmienić mape w ECU, odetkać wydech a w temacie stożkowego filtra skusić się na jakaś wkładkę K&N. Wkład można czyścić więc po kilku czyszczeniach powinna wyjść nie drożej niż kilka normalnych filtrów powietrza a napewno nie zaszkodzi i trochę zwiększy przepływ powietrza. "gołych" stożków bym nie polecał , raz że ich skuteczność filtrowania jest mocno dyskusyjna , poziom hałasu wzrośnie do dodatkowo mocno problematyczne może się okazać jego montaż i odseparowanie "pod maską TFa"

Oczywiście są to moje luźne przemyślenia i nie każdy się mysi z tym zgadzać :mrgreen:
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pią Gru 07, 2018 22:54   

Moja popierać Twoja :mrgreen: Masz racje we wszystkim.Dlatego czekam do wiosny aby popchnąć dolot/wylot i mape.Bede chyba robic we Wro na Granicznej,tez maja mape ta jedyna :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MGF] Kręci, ale nie pali. Brak iskry, brak paliwa. Mems 1.9
gutek071 MGF i MG TF 0 Czw Cze 17, 2021 23:21
gutek071
Brak nowych postów SOLVED [MGF 1.8 k- seria, 98] Auto skacze, dusi się
gumis35 MGF i MG TF 5 Wto Paź 16, 2007 22:57
gumis35



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink