Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool

Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
Autor Wiadomość
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Gru 02, 2018 18:34   

seraf91 napisał/a:
Jak przerzuciłem całą zawartość flasha (am29f200bb) ze starego ECU do nowego to mam błąd sumy kontrolnej w ECU więc wnioskuję, że taka operacja jest niemożliwa bo suma jest zapisane również w innym miejscu i sterownik używany trzeba dopisać do EWSa.

Mniemam, że już korespondowaliśmy na FB :) Podesłałeś też pliczki odczytane do analizy?
Przerzucenie pamięci FLASH pomiędzy jednym a drugim sterownikiem działa na 100%. Robiłem to niejednokrotnie dla ludzi, którzy chcieli sobie dłubać przy mapach sterownika. Niestety problem jest taki, że jak komputer dłużej pojeździ w aucie, to zmienią się kody i ten drugi sterownik nie odpali bez synchronizacji. Synchronizacji póki co nie zrobi TOAF, bo nie ma na czym przetestować T4 :)

dawidd napisał/a:
No wiem, wiem, chodzi mi właśnie które piny w bcu są od tych dwóch switchy zamka

Bez RAVE nie odpowiem na to pytanie, ale wydaje mi się, że i z nim nie będzie to takie proste ;)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Gru 02, 2018 18:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Gru 03, 2018 07:46   

MaReK napisał/a:
Bez RAVE nie odpowiem na to pytanie, ale wydaje mi się, że i z nim nie będzie to takie proste

Ja nie doczytałem w ravie mimo iz bardzo chciałem :) Rozbebeszył bym zamek, ale mam drzwi oklejone matami i szkoda mi to wszystko niszczyć
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
PerezPL 



Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 10



Wysłany: Nie Gru 09, 2018 12:46   

Witajcie,
Przeglądam to zacne forum pod każdym względem mojego nowego zakupu i już wiem naprawdę dużo, za co z góry dziękuje :mrgreen: :mrgreen:
Zakupiłem kabel i odpaliłem TOAF i pozostały mi takie błędy który nie potrafię sam zdiagnozować.
Mam nadzieje że pomożecie bo szukałem na forum pod każdy błąd osobno ale nie znajduje nic konkretnego. Dodam tylko że na wyświetlaczu pojawia się tylko błąd TC i co jakiś czas błąd żarówki.

Dziękuje :grin: :grin:
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Gru 09, 2018 23:23   

Wszystkie wyświetlone błędy są po skasowaniu?
Nie widzę zrzutu błędów z modułu SRS.
Samochód jest z 2000 roku, 2.0 V6 więc teoretycznie powinien się połączyć z SRS.
Brak błędów czy brak komunikacji z modułem?

Napisałeś mi w PW, że masz problem z SRS i TC. TC widzę, ale co z SRS?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
PerezPL 



Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 10



Wysłany: Pon Gru 10, 2018 09:52   

MaReK napisał/a:
Wszystkie wyświetlone błędy są po skasowaniu?


Wszystkie wcześniej usunąłem a załączone to są powracające błędy.

MaReK napisał/a:
Nie widzę zrzutu błędów z modułu SRS.
Samochód jest z 2000 roku, 2.0 V6 więc teoretycznie powinien się połączyć z SRS.
Brak błędów czy brak komunikacji z modułem?


Samochód oficjalnie jest z produkcji 09/1999, A SRS nie załączyłem ponieważ rozwiązałem problem kostką pod siedzeniem :mrgreen: :mrgreen: I żadnych błędów już nie ma jeśli chodzi o SRS.

Pozostały mi te błędy w ECU które zostały wrzucone na forum.

Jeśli chodzi o TOAF to aby nie mieć błędu TC wyłączyłem go bo i tak na przekaźnik w samochodzie TC nie reaguje.

Oprócz tego zmieniłem język wyświetlacza na ENG i wyłączyłem powiadomienia o żarówkach w LSM.

Efekt jest taki że już mam spokój na zegarach ale chciałbym aby wszystko działało jak być powinno. Samochód już z nami zostaje do końca i troszkę będę chciał go odrestaurować. :cool: :cool:
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Gru 11, 2018 08:12   

cytat:
"Zacisk R to zasilanie, miałes/masz jakis błąd z zasilaniem - lub był jego chwilowy brak. Odłączałeś ostanio akumulator albo LSM ?"
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
PerezPL 



Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 10



Wysłany: Czw Gru 13, 2018 09:35   

Witam,

Dziękuje za wyjaśnienie. Ja nie, ale przed zakupem poprzednia właścicielka trzymała go w garażu bez akumulatora. Od momentu zakupu cały czas jest podpięty. Mam się tym martwić czy samo przejdzie. Bo skasować się go da ale powraca.

[ Dodano: Czw Gru 13, 2018 09:35 ]
W TOAF, wyłączyłem wszystkie komunikaty odnośnie żarówki i funkcje TC to teraz na LCD nie mam żadnych błędów.
Obecnie męczą mnie 2 kwestie:

1: Jak dobrze zdiagnozować TC skoro ABS działa bez zarzutu.
2. Mam inspekcje na -63500 km i nie mogę jej zmienić na zworkę. Jest jakiś offset na 15 tyś km aby wprowadzić w TOAF? - > Szukałem po forum ale nic konkretnego nie znalazłem.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Pią Gru 14, 2018 21:59   

PerezPL napisał/a:
1: Jak dobrze zdiagnozować TC skoro ABS działa bez zarzutu.

A czy w Live dacie ABSu, prędkośc obrotowa silnika jest poprawnie odczytywana ?
Cytat:
2. Mam inspekcje na -63500 km i nie mogę jej zmienić na zworkę. Jest jakiś offset na 15 tyś km aby wprowadzić w TOAF? - > Szukałem po forum ale nic konkretnego nie znalazłem.

Co znaczy zmienić na zworkę ? Chcesz skasować inspekcje olejową ? IPK->informacje szczegolowe, i tam dokonujesz 3 resetów
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Nie Gru 16, 2018 01:06   

No można powiedzieć, że kolega PerezPL zrobił niezłą zworkę :)
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
PerezPL 



Dołączył: 27 Lis 2018
Posty: 10



Wysłany: Czw Sty 03, 2019 23:46   

No można powiedzieć że wyszła niezła jazda z czujnikiem położenia wału.
Dzisiaj laweta zabiera go do Garage 91 i zobaczymy co z tego wydzie, co ja tam namieszałem.
MaRek - jeszcze raz dzięki za schematy i pomoc :)

[ Dodano: Czw Sty 03, 2019 23:46 ]
Okazało się że wiązka która idzie do czujników wałka i wału + sondy robiła zwarcie. W garage 91 Udało im się to naprawić więc autko znów jeździ. Jak mogę kontynuować temat, jak mogę pozbyć się błędu w IKE - Zacisk R ??
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Sty 09, 2019 22:16   

Cytat:
Zacisk R
problem z zasilaniem
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
CoCu 



Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 62
Skąd: tunel



Wysłany: Wto Sty 22, 2019 16:16   

U mnie też jest w ATC błąd 21 i 22, tak jak na zdjęciu wyżej prezentowanym. Sama klima wydaje mi się że działa dziwnie zarówno teraz w zimę, jak i w lato. Co to może być? Czujnik temperatury zewnętrznej, ten w dolnym grillu raczej działa dobrze, bo nie pokazuje na desce głupot, tylko realną temperaturę.
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 23, 2019 02:24   

CoCu, zapewne robiłeś to w garażu, nocy lub podczas dużego zachmurzenia? To "błędy" braku sygnału z czujników nasłonecznienia (21 - lewy, 22 - prawy). Rzecz jasna one nie będą aktywne, jeżeli nie sprawdzasz klimatyzacji akurat przy dużej ilości światła. :)

Ogólnie to szukajka pozwoliła w pól minuty znaleźć to:
00 - brak błędu
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
CoCu 



Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 62
Skąd: tunel



Wysłany: Nie Sty 27, 2019 18:00   

Dziękuję za odpowiedź.

Fakt, zarówno jak wykonywałem auto test panelu klimatyzacji jak i sprawdzałem błędy w TOAFie, to robiłem to zawsze pod dachem. Ale to ma znaczenie? Brak słońca chyba nie powinien być błędem, a tylko dawać sygnał jakiś o braku nasłonecznienia.

Od pewnego czasu obserwuję jakieś dziwne działanie klimy. Teraz w okresie zimowym, w trybie auto ciepło leci ostro na nagi, a na ręce (górne kratki) wcale. W okresie letnim zaś, w trybie auto górnymi kratkami leci chłodne (czasem zimne), a dolnym cieple!

Poza tym o co chodzi z tym czujnikiem nasłonecznienia lewa i prawa strona? Czujnik jest jeden, no to jakie strony?
 
 
 
MD 




Pomógł: 30 razy
Dołączył: 22 Lut 2013
Posty: 946
Skąd: Krzepice

Rover 75

Wysłany: Nie Sty 27, 2019 22:49   

CoCu, obudowa jest jedna, a w niej dwa czujniki badające lewą i prawą stronę. Owszem, jest to trochę dziwne, że poprawne działanie przy barku nasłonecznienia pokazuje jako błąd, ale tak już to zaprojektowali. Widocznie nie chcieli robić osobnego menu testowego, tylko: wyjedź na słońce, nic nie powinno pokazywać; zakryj, winno wyświetlić błędy. Pokrętne, lecz nic z tym nie zrobisz.

Zimą zawsze nagrzewa dołem, bo ciepłe powietrze się unosi. Grzanie z kratek kokpitu nie ma żadnego sensu, bo poniżej nich dalej będzie zimno, a pod dachem parno. Analogicznie latem kratki dmuchają górne, żeby zimne powietrze opadało i mieszało się odpowiednio. Kwestia ciepłego nawiewu na dole to rzecz do osobnej diagnozy, ale teraz zbytnio pewnie tego nie sprawdzisz. :P
_________________
Jam jest MD, władca Dinożaurów
 
 
Rivo38 



Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 13



Wysłany: Pon Lut 04, 2019 21:41   

Witam,
nie bardzo wiem , gdzie podpiąć moje pytanie, spróbuję tutaj.
Interesuje mnie diagnostyka komputerowa. W większości stacji diagnostycznych nie mają kompa do R75. Z T4 jest kłopot. Pokazują nieaktualne błędy historczne lub nic. Jedno co było sensowne, że mam reflektor z anglika :mrgreen: Żaden diagnosta nie był w stanie skasować wezwania INSPECTION:)
Dowiedziałem się z forum o TOAF, ale nie mam bladego pojęcia czy to narzędzie dla zaawansowanych diagnostyków czy laik sobie z tym poradzi?

Widziałem program w tv, gdzie testowali narzędzia diagnostyczne. Znalazłem takie:
https://allegro.pl/oferta/interfejs-icar2-bluetoth-obdii-vgate-torquepropl-6320865816?reco_id=f9029980-28a6-11e9-86c8-246e96320fe8&sid=041047f9c36843e364ecb91b45c568a2755aa386fe7e14ee7421a14291fbf951

Są mniej lub bardziej rozbudowane, jednak zależy mi na Waszej opinii czy to w ogóle ma zastosowanie w R75?

Nie znam TOAF, czytałem opis, ale nie znam szczegółów i wydaje mi się , że to zbyt złożone jak na moją wiedze - to dla mnie magia. Czy dla Użytkownika (laika motoryzacyjnego) zainteresowanego odbudową R75 lepszy będzie w/w moduł czy zgłębiać temat TOAF?

Z góry dziękuję za wyrozumiałość, kolejną dawkę wiedzy lub ukierunkowanie:)
Pozdrawiam
R
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lut 05, 2019 17:17   

daj spokuj z wynalazkami, toaf jest b prosty, po polsku i kabel do niego tani, a wszystko sie z niego dowiesz o aucie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Wto Lut 05, 2019 20:53   

Rivo38 napisał/a:
nie bardzo wiem , gdzie podpiąć moje pytanie, spróbuję tutaj.
Interesuje mnie diagnostyka komputerowa.

Dobrze trafiles.
Rivo38 napisał/a:
Pokazują nieaktualne błędy historczne lub nic. Jedno co było sensowne, że mam reflektor z anglika

Chciałbym poznać tego diagnostę i program który użył do stwierdzenia że lampa to anglik...

Rivo38 napisał/a:

Widziałem program w tv, gdzie testowali narzędzia diagnostyczne

Na czym go testowali ? na Roverze 75 ?
Rivo38 napisał/a:
Są mniej lub bardziej rozbudowane, jednak zależy mi na Waszej opinii czy to w ogóle ma zastosowanie w R75?

To co prezentujesz sie nie nadaje. Tym tylko i wylacznie diagnostyka silnika, ale nie Diesla a wyłacznie benzynowy. Te bardziej zaawansowane ( np Delphi) pozwalają na wiecej. Diagnostyke wiekszej ilosci modulów. Ale tylko diagnostykę. Zapomnij o kodowaniu.
Cytat:
Nie znam TOAF, czytałem opis, ale nie znam szczegółów i wydaje mi się , że to zbyt złożone jak na moją wiedze - to dla mnie magia. Czy dla Użytkownika (laika motoryzacyjnego) zainteresowanego odbudową R75 lepszy będzie w/w moduł czy zgłębiać temat TOAF?

Odpusc sobie inne narzedzia. Przeczytaj ten temat, od pierwszej do ostaniej strony. Kup kabel i zacznij dzialac. TOAF ma tą przewagę nad innymi produktami że potrafi kodować moduły. Kodować jezcze potrafi T4, ale jak sam mowiles kiepsko z nim a i w T4 zakodowanie tak prostej rzeczy jak tylne elektryczne szyby trzeba zmienik kody ZCS - za ktore oficjalnie trzeba zaplacic !

Generalnie, czytaj temat, kupuj kabel, i innymi narzędziami sie nie interesuj - chyba ze naprawdę masz pojęcie co robisz.
Jak czegos nie wiesz, i nie udzielono jeszcze na to odpowiedzi (najpierw poszukaj odpowiedz na swoje pytanie )- pytaj smialo.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Rivo38 



Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 13



Wysłany: Wto Lut 05, 2019 21:32   

Panowie,
dzięki za porady, ale jako laik szukam najprostszych i zrozumiałych dla mnie rozwiązań. Nie jestem mechanikiem i uczę się przy moim R75 fachu :wink:
Przykład - mam autko od roku, pomijając wszystkie naprawy, ostatnio padło mi ogrzewanie. Oczywiście nagrzewnica nieco zapaprana, ale mechanik stwierdził zupełny brak płynu :mrgreen: Dolał i grzeje, może nie rewelacyjnie, ale nie muszę kocyka na kolana zakładać w mrozy :wink:

Zmierzając do brzegu....przy okazji okazało się , ze EGR był niedokręcony, co powodowało, że silnik trzepotał, trząsł i średnio się go odpalało, chodził głośno.Wcześniej wymieniłem świece (komplet z rozbiórką dolotu - mechanik mało się nie załamał odkręcając ostatnią - od nowości nie była wymieniana) , poduszki silnika....ale jakoś niespecjalnie się poprawiło. Przypadek sprawił, że dokręcenie EGR wyeliminowało wszystkie bolączki :mrgreen:

Auto pali od kopa. Chodzi o niebo ciszej (nie licząc trzeszczących plastokówboczków i uciążliwego warkotu gdzieś wewnątrz kokpituna wolnym biegu...to kolejna rzecz do rozebrania). pali 0,5l wachy na 100 km mniej :mrgreen:

TOAF to dla mnie czarna magia. Nawet jak go ściągnę to nie będę wiedział co z tym począć. Mnie nie chodzi o jakąś zaawansowane zmiany, diagnostyka silnika wystarczy. Wszak to serce. Skasować chce Inspection, no i język zmienić z niemieckiego.... :wink:

[ Dodano: Wto Lut 05, 2019 21:32 ]
PS. jak znajde wydruki tego diagnosty to podeślę. Ale namiary na niego mogę podać (ten od tej lampy z anglika - naprawdę wyszedł błąd historyczny). A okazał się faktycznym:)
https://ponicki.pl/
Pozdrawiam
R
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Wto Lut 05, 2019 21:54   

Rivo38 napisał/a:
TOAF to dla mnie czarna magia. Nawet jak go ściągnę to nie będę wiedział co z tym począć. Mnie nie chodzi o jakąś zaawansowane zmiany, diagnostyka silnika wystarczy. Wszak to serce. Skasować chce Inspection, no i język zmienić z niemieckiego.... :wink:

Nie przeczytales nic o tym a juz twierdzisz ze czarna magia.
Zdecydowana wiekszosc jest po polsku. Jasno masz napisane wszystko co i jak.
Jak chcesz zmienic jezyk to najprosciej TOAF, potem BMW Scanner, potem T4.
Kasowanie inspekcji tez mozesz zrobic TOAFem, Specjalnym kasownikiem, INPĄ albo kawalkiem druta.
Rivo38 napisał/a:
ten od tej lampy z anglika - naprawdę wyszedł błąd historyczny

Nie.. nie uwierze w błąd ktory mowi że lampa jest angielska - albo ktos tak chamsko tlumaczenie zrobil z jakeigos chinskiego na angielski i potem na polski i tak wyszlo a oznaczało to zupelnie co innego, albo sam juz nie wiem.... takiego bledu nie da sie osiagnac w R75.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
MATRIXorg Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 25, 2019 12:33
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT CDTI 2.0 ]PODNIESIENIE MOCY PROGRAMEM TOAF TOOL
88Belfegor Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 27, 2022 22:12
MaReK
Brak nowych postów [R75]TOAF
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 09, 2023 20:16
marcin.misek
Brak nowych postów [R75]Toaf
Dargor Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Gru 09, 2017 21:06
Dargor
Brak nowych postów [R75] Pomoc z Toaf'em
itemek48 Rover serii 75, MG ZT 34 Sro Mar 23, 2022 23:58
MaReK



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink