Jak przerzuciłem całą zawartość flasha (am29f200bb) ze starego ECU do nowego to mam błąd sumy kontrolnej w ECU więc wnioskuję, że taka operacja jest niemożliwa bo suma jest zapisane również w innym miejscu i sterownik używany trzeba dopisać do EWSa.
Mniemam, że już korespondowaliśmy na FB Podesłałeś też pliczki odczytane do analizy?
Przerzucenie pamięci FLASH pomiędzy jednym a drugim sterownikiem działa na 100%. Robiłem to niejednokrotnie dla ludzi, którzy chcieli sobie dłubać przy mapach sterownika. Niestety problem jest taki, że jak komputer dłużej pojeździ w aucie, to zmienią się kody i ten drugi sterownik nie odpali bez synchronizacji. Synchronizacji póki co nie zrobi TOAF, bo nie ma na czym przetestować T4
dawidd napisał/a:
No wiem, wiem, chodzi mi właśnie które piny w bcu są od tych dwóch switchy zamka
Bez RAVE nie odpowiem na to pytanie, ale wydaje mi się, że i z nim nie będzie to takie proste
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Witajcie,
Przeglądam to zacne forum pod każdym względem mojego nowego zakupu i już wiem naprawdę dużo, za co z góry dziękuje
Zakupiłem kabel i odpaliłem TOAF i pozostały mi takie błędy który nie potrafię sam zdiagnozować.
Mam nadzieje że pomożecie bo szukałem na forum pod każdy błąd osobno ale nie znajduje nic konkretnego. Dodam tylko że na wyświetlaczu pojawia się tylko błąd TC i co jakiś czas błąd żarówki.
Wszystkie wyświetlone błędy są po skasowaniu?
Nie widzę zrzutu błędów z modułu SRS.
Samochód jest z 2000 roku, 2.0 V6 więc teoretycznie powinien się połączyć z SRS.
Brak błędów czy brak komunikacji z modułem?
Napisałeś mi w PW, że masz problem z SRS i TC. TC widzę, ale co z SRS?
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wszystkie wcześniej usunąłem a załączone to są powracające błędy.
MaReK napisał/a:
Nie widzę zrzutu błędów z modułu SRS.
Samochód jest z 2000 roku, 2.0 V6 więc teoretycznie powinien się połączyć z SRS.
Brak błędów czy brak komunikacji z modułem?
Samochód oficjalnie jest z produkcji 09/1999, A SRS nie załączyłem ponieważ rozwiązałem problem kostką pod siedzeniem I żadnych błędów już nie ma jeśli chodzi o SRS.
Pozostały mi te błędy w ECU które zostały wrzucone na forum.
Jeśli chodzi o TOAF to aby nie mieć błędu TC wyłączyłem go bo i tak na przekaźnik w samochodzie TC nie reaguje.
Oprócz tego zmieniłem język wyświetlacza na ENG i wyłączyłem powiadomienia o żarówkach w LSM.
Efekt jest taki że już mam spokój na zegarach ale chciałbym aby wszystko działało jak być powinno. Samochód już z nami zostaje do końca i troszkę będę chciał go odrestaurować.
Dziękuje za wyjaśnienie. Ja nie, ale przed zakupem poprzednia właścicielka trzymała go w garażu bez akumulatora. Od momentu zakupu cały czas jest podpięty. Mam się tym martwić czy samo przejdzie. Bo skasować się go da ale powraca.
[ Dodano: Czw Gru 13, 2018 09:35 ]
W TOAF, wyłączyłem wszystkie komunikaty odnośnie żarówki i funkcje TC to teraz na LCD nie mam żadnych błędów.
Obecnie męczą mnie 2 kwestie:
1: Jak dobrze zdiagnozować TC skoro ABS działa bez zarzutu.
2. Mam inspekcje na -63500 km i nie mogę jej zmienić na zworkę. Jest jakiś offset na 15 tyś km aby wprowadzić w TOAF? - > Szukałem po forum ale nic konkretnego nie znalazłem.
1: Jak dobrze zdiagnozować TC skoro ABS działa bez zarzutu.
A czy w Live dacie ABSu, prędkośc obrotowa silnika jest poprawnie odczytywana ?
Cytat:
2. Mam inspekcje na -63500 km i nie mogę jej zmienić na zworkę. Jest jakiś offset na 15 tyś km aby wprowadzić w TOAF? - > Szukałem po forum ale nic konkretnego nie znalazłem.
Co znaczy zmienić na zworkę ? Chcesz skasować inspekcje olejową ? IPK->informacje szczegolowe, i tam dokonujesz 3 resetów
No można powiedzieć że wyszła niezła jazda z czujnikiem położenia wału.
Dzisiaj laweta zabiera go do Garage 91 i zobaczymy co z tego wydzie, co ja tam namieszałem.
MaRek - jeszcze raz dzięki za schematy i pomoc
[ Dodano: Czw Sty 03, 2019 23:46 ]
Okazało się że wiązka która idzie do czujników wałka i wału + sondy robiła zwarcie. W garage 91 Udało im się to naprawić więc autko znów jeździ. Jak mogę kontynuować temat, jak mogę pozbyć się błędu w IKE - Zacisk R
U mnie też jest w ATC błąd 21 i 22, tak jak na zdjęciu wyżej prezentowanym. Sama klima wydaje mi się że działa dziwnie zarówno teraz w zimę, jak i w lato. Co to może być? Czujnik temperatury zewnętrznej, ten w dolnym grillu raczej działa dobrze, bo nie pokazuje na desce głupot, tylko realną temperaturę.
CoCu, zapewne robiłeś to w garażu, nocy lub podczas dużego zachmurzenia? To "błędy" braku sygnału z czujników nasłonecznienia (21 - lewy, 22 - prawy). Rzecz jasna one nie będą aktywne, jeżeli nie sprawdzasz klimatyzacji akurat przy dużej ilości światła.
Ogólnie to szukajka pozwoliła w pól minuty znaleźć to:
00 - brak błędu
11 - czujnik temperatury wewnętrznej
12 - błąd magistrali K-bus z informacją o temp. zewnętrznej
13 - czujnik parownika
14 - czujnik temperatury chłodziwa w nagrzewnicy
21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe
31 - silniczek serwo lewego nawiewu
32 - silniczek serwo prawego nawiewu
33 - silniczek serwo dystrybucji
Fakt, zarówno jak wykonywałem auto test panelu klimatyzacji jak i sprawdzałem błędy w TOAFie, to robiłem to zawsze pod dachem. Ale to ma znaczenie? Brak słońca chyba nie powinien być błędem, a tylko dawać sygnał jakiś o braku nasłonecznienia.
Od pewnego czasu obserwuję jakieś dziwne działanie klimy. Teraz w okresie zimowym, w trybie auto ciepło leci ostro na nagi, a na ręce (górne kratki) wcale. W okresie letnim zaś, w trybie auto górnymi kratkami leci chłodne (czasem zimne), a dolnym cieple!
Poza tym o co chodzi z tym czujnikiem nasłonecznienia lewa i prawa strona? Czujnik jest jeden, no to jakie strony?
CoCu, obudowa jest jedna, a w niej dwa czujniki badające lewą i prawą stronę. Owszem, jest to trochę dziwne, że poprawne działanie przy barku nasłonecznienia pokazuje jako błąd, ale tak już to zaprojektowali. Widocznie nie chcieli robić osobnego menu testowego, tylko: wyjedź na słońce, nic nie powinno pokazywać; zakryj, winno wyświetlić błędy. Pokrętne, lecz nic z tym nie zrobisz.
Zimą zawsze nagrzewa dołem, bo ciepłe powietrze się unosi. Grzanie z kratek kokpitu nie ma żadnego sensu, bo poniżej nich dalej będzie zimno, a pod dachem parno. Analogicznie latem kratki dmuchają górne, żeby zimne powietrze opadało i mieszało się odpowiednio. Kwestia ciepłego nawiewu na dole to rzecz do osobnej diagnozy, ale teraz zbytnio pewnie tego nie sprawdzisz.
Witam,
nie bardzo wiem , gdzie podpiąć moje pytanie, spróbuję tutaj.
Interesuje mnie diagnostyka komputerowa. W większości stacji diagnostycznych nie mają kompa do R75. Z T4 jest kłopot. Pokazują nieaktualne błędy historczne lub nic. Jedno co było sensowne, że mam reflektor z anglika Żaden diagnosta nie był w stanie skasować wezwania INSPECTION:)
Dowiedziałem się z forum o TOAF, ale nie mam bladego pojęcia czy to narzędzie dla zaawansowanych diagnostyków czy laik sobie z tym poradzi?
Są mniej lub bardziej rozbudowane, jednak zależy mi na Waszej opinii czy to w ogóle ma zastosowanie w R75?
Nie znam TOAF, czytałem opis, ale nie znam szczegółów i wydaje mi się , że to zbyt złożone jak na moją wiedze - to dla mnie magia. Czy dla Użytkownika (laika motoryzacyjnego) zainteresowanego odbudową R75 lepszy będzie w/w moduł czy zgłębiać temat TOAF?
Z góry dziękuję za wyrozumiałość, kolejną dawkę wiedzy lub ukierunkowanie:)
Pozdrawiam
R
nie bardzo wiem , gdzie podpiąć moje pytanie, spróbuję tutaj.
Interesuje mnie diagnostyka komputerowa.
Dobrze trafiles.
Rivo38 napisał/a:
Pokazują nieaktualne błędy historczne lub nic. Jedno co było sensowne, że mam reflektor z anglika
Chciałbym poznać tego diagnostę i program który użył do stwierdzenia że lampa to anglik...
Rivo38 napisał/a:
Widziałem program w tv, gdzie testowali narzędzia diagnostyczne
Na czym go testowali ? na Roverze 75 ?
Rivo38 napisał/a:
Są mniej lub bardziej rozbudowane, jednak zależy mi na Waszej opinii czy to w ogóle ma zastosowanie w R75?
To co prezentujesz sie nie nadaje. Tym tylko i wylacznie diagnostyka silnika, ale nie Diesla a wyłacznie benzynowy. Te bardziej zaawansowane ( np Delphi) pozwalają na wiecej. Diagnostyke wiekszej ilosci modulów. Ale tylko diagnostykę. Zapomnij o kodowaniu.
Cytat:
Nie znam TOAF, czytałem opis, ale nie znam szczegółów i wydaje mi się , że to zbyt złożone jak na moją wiedze - to dla mnie magia. Czy dla Użytkownika (laika motoryzacyjnego) zainteresowanego odbudową R75 lepszy będzie w/w moduł czy zgłębiać temat TOAF?
Odpusc sobie inne narzedzia. Przeczytaj ten temat, od pierwszej do ostaniej strony. Kup kabel i zacznij dzialac. TOAF ma tą przewagę nad innymi produktami że potrafi kodować moduły. Kodować jezcze potrafi T4, ale jak sam mowiles kiepsko z nim a i w T4 zakodowanie tak prostej rzeczy jak tylne elektryczne szyby trzeba zmienik kody ZCS - za ktore oficjalnie trzeba zaplacic !
Generalnie, czytaj temat, kupuj kabel, i innymi narzędziami sie nie interesuj - chyba ze naprawdę masz pojęcie co robisz.
Jak czegos nie wiesz, i nie udzielono jeszcze na to odpowiedzi (najpierw poszukaj odpowiedz na swoje pytanie )- pytaj smialo.
Panowie,
dzięki za porady, ale jako laik szukam najprostszych i zrozumiałych dla mnie rozwiązań. Nie jestem mechanikiem i uczę się przy moim R75 fachu
Przykład - mam autko od roku, pomijając wszystkie naprawy, ostatnio padło mi ogrzewanie. Oczywiście nagrzewnica nieco zapaprana, ale mechanik stwierdził zupełny brak płynu Dolał i grzeje, może nie rewelacyjnie, ale nie muszę kocyka na kolana zakładać w mrozy
Zmierzając do brzegu....przy okazji okazało się , ze EGR był niedokręcony, co powodowało, że silnik trzepotał, trząsł i średnio się go odpalało, chodził głośno.Wcześniej wymieniłem świece (komplet z rozbiórką dolotu - mechanik mało się nie załamał odkręcając ostatnią - od nowości nie była wymieniana) , poduszki silnika....ale jakoś niespecjalnie się poprawiło. Przypadek sprawił, że dokręcenie EGR wyeliminowało wszystkie bolączki
Auto pali od kopa. Chodzi o niebo ciszej (nie licząc trzeszczących plastokówboczków i uciążliwego warkotu gdzieś wewnątrz kokpituna wolnym biegu...to kolejna rzecz do rozebrania). pali 0,5l wachy na 100 km mniej
TOAF to dla mnie czarna magia. Nawet jak go ściągnę to nie będę wiedział co z tym począć. Mnie nie chodzi o jakąś zaawansowane zmiany, diagnostyka silnika wystarczy. Wszak to serce. Skasować chce Inspection, no i język zmienić z niemieckiego....
[ Dodano: Wto Lut 05, 2019 21:32 ]
PS. jak znajde wydruki tego diagnosty to podeślę. Ale namiary na niego mogę podać (ten od tej lampy z anglika - naprawdę wyszedł błąd historyczny). A okazał się faktycznym:)
https://ponicki.pl/
Pozdrawiam
R
TOAF to dla mnie czarna magia. Nawet jak go ściągnę to nie będę wiedział co z tym począć. Mnie nie chodzi o jakąś zaawansowane zmiany, diagnostyka silnika wystarczy. Wszak to serce. Skasować chce Inspection, no i język zmienić z niemieckiego....
Nie przeczytales nic o tym a juz twierdzisz ze czarna magia.
Zdecydowana wiekszosc jest po polsku. Jasno masz napisane wszystko co i jak.
Jak chcesz zmienic jezyk to najprosciej TOAF, potem BMW Scanner, potem T4.
Kasowanie inspekcji tez mozesz zrobic TOAFem, Specjalnym kasownikiem, INPĄ albo kawalkiem druta.
Rivo38 napisał/a:
ten od tej lampy z anglika - naprawdę wyszedł błąd historyczny
Nie.. nie uwierze w błąd ktory mowi że lampa jest angielska - albo ktos tak chamsko tlumaczenie zrobil z jakeigos chinskiego na angielski i potem na polski i tak wyszlo a oznaczało to zupelnie co innego, albo sam juz nie wiem.... takiego bledu nie da sie osiagnac w R75.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum