Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75 ben 2.0 v6] Wybija płyn chłodzący.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75 ben 2.0 v6] Wybija płyn chłodzący.
Autor Wiadomość
Gusio92 



Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 102
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT-T

Wysłany: Sob Paź 27, 2018 10:24   

Po to będę dzisiaj kulał:)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 27, 2018 10:24   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
tomek92k2 



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 50



Wysłany: Sob Paź 27, 2018 11:07   

Orginalnie mam czarny zbiorniczek i był biały korek . Miałem jakiś czas wsadzony 140 ale wydaje mi się ze węże były zbyt twarde .. a mam obawy ze mógłby pęknąć waż bo już taka sytuacje miałem ..
 
 
SeniorA 
Klubowicz





Pomógł: 576 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4773



Wysłany: Sob Paź 27, 2018 12:04   

Rodzaj korka w sprawnym silniku i układzie chłodzenia w kV6 nie ma wielkiego znaczenia bo ciśnienia w układzie oscyluje w okolicy 0,7 bar w temperaturze 90 st.C dla minimalnego poziomu płynu na zimnym. . W sprawnym i dobrze chłodzonym silniku spada nawet do 0,5 - 0,6 bar. W ekstremalnych warunkach może wzrosnąć nawet do 0,98 bara dlatego zastosowano dla bezpieczeństwa korek 140
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
tomek92k2 



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 50



Wysłany: Sob Paź 27, 2018 12:35   

Teraz patrzyłem i zauwazylem ze po nocy węże są miękkie a płyn zakrywa poziom max . Zastanawiam się czy może płynu nie było za dużo i dlatego wyrzucało sam nie wiem
 
 
SeniorA 
Klubowicz





Pomógł: 576 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4773



Wysłany: Sob Paź 27, 2018 13:43   

tomek92k2 napisał/a:
Zastanawiam się czy może płynu nie było za dużo i dlatego wyrzucało
płynu może być więcej nawet o 2 cm i nie powinno wyrzucać przez dobry korek trzymający ciśnienie. Zbiornik ma pojemność ok. 1 litra , a płyn zwiększa swoją objętość o 0.4 l , czyli nawet połowa zbiorniczka nie powinna być problemem.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
tomek92k2 



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 50



Wysłany: Sob Paź 27, 2018 14:00   

Znowu wyrzuciło płyn ehh . Mam pytanie jak odpowietrzyć układ w sensie czy mam zakręcić korek a odkręcić odpowietrznik ?

[ Dodano: Sob Paź 27, 2018 14:00 ]
Jeden korek mam z oznaczeniem 140 i tak trzyma ciśnienie ze jak pojeżdżę trochę wieczorem to na drugi dzień w południe węże nie są miękkie ..i zastanawia mnie czy tez nie jest np uszkodzony
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 173
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Sob Paź 27, 2018 16:23   

Odciagnij płyn do odpowiedniego poziomu. Daj korek 140, jeśli na drugi dzień węże są twarde to jest nadal trochę ciśnienia w układzie chłodzenia, to dobrze ! Korek przy odkrecaniu powinien robić cicho "tssssy" jak schodzi cisnienie. Jak węże będą całkiem miękkie, to nie dobrze.. U mnie węże były całkiem miękkie bo miałem pękniętą głowice i ciśnienie uciekało, a po rozgrzaniu silnika, układ się zapowietrzał i wywalało płyn + spore ubytki.
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
SeniorA 
Klubowicz





Pomógł: 576 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4773



Wysłany: Sob Paź 27, 2018 16:38   

tomek92k2 napisał/a:
robiłem test na obecność CO2 w układzie i wyszedł negatywny czyli uszczelka dobra
W kV6 ten test jest mało wiarygodny i nie daje pewności , że uszczelka jest dobra . Trzeba wykonać jeszcze inne testy np. pomiary ciśnienia .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
tomek92k2 



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 50



Wysłany: Sob Paź 27, 2018 17:03   

Tylko ze mnie jest czysty płyn chłodniczy i brak płynu w oleju czyli bagnet czysty nie dymi na biało silnik chodzi idealnie nie ma spadku mocy itp czyli wg mnie nie bd to uszczelka bo test tez tego NIE wykazał a robiłem go dwa razy i nie tylko na wolnych obrotach

[ Dodano: Sob Paź 27, 2018 17:03 ]
A właśnie koledzy odpowietrzac na zamkniętym korku ??
 
 
SeniorA 
Klubowicz





Pomógł: 576 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4773



Wysłany: Sob Paź 27, 2018 17:17   

tomek92k2 napisał/a:
Tylko ze mnie jest czysty płyn chłodniczy i brak płynu w oleju czyli bagnet czysty nie dymi na biało silnik chodzi idealnie nie ma spadku mocy itp czyli wg mnie nie bd to uszczelka bo test tez tego NIE wykazał a robiłem go dwa razy i nie tylko na wolnych obrotach
to o niczym nie świadczy . Czym robiłeś ten test na CO2 ?.

[ Dodano: Sob Paź 27, 2018 17:17 ]
odpowietrza się na otwarty korku
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
tomek92k2 



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 50



Wysłany: Sob Paź 27, 2018 17:21   

Kupiłem na internecie zestaw do sprawdzania na CO2 . Po zrobieniu pierwszego testu sam dmuchnąłem w rureczke by sprawdzić czy się zabarwi bo musi .i tak się stało czyli uważam ze test był miarodajny
 
 
SeniorA 
Klubowicz





Pomógł: 576 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4773



Wysłany: Sob Paź 27, 2018 18:26   

tomek92k2 napisał/a:
Kupiłem na internecie zestaw do sprawdzania na CO2
tak myślałem skoro wywala płyn a test jest ok. , i pewnie był robiony przez 3 -5 minut. Dla pewności trzeba założyć dobry/nowy korek , jeśli to nie pomoże , to jaka przyczyna wzrostu ciśnienia ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
tomek92k2 



Dołączył: 05 Kwi 2015
Posty: 50



Wysłany: Nie Paź 28, 2018 18:10   

Chyba kupię kolejny korek chłodnicy np od BMW i zobaczę co będzie .. bo gdyby był np olej w zbiorniczku to mogła by być np chłodniczka oleju .. a mam pytanie czy możliwe żeby przez np kolektor ssący ?

[ Dodano: Nie Paź 28, 2018 18:09 ]
??

[ Dodano: Nie Paź 28, 2018 18:10 ]
??

[ Dodano: Nie Paź 28, 2018 18:10 ]
??
 
 
CoCu 



Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 60
Skąd: tunel



Wysłany: Pon Sty 14, 2019 01:25   

U mnie były ubytki płynu chłodniczego, ale były nieszczelności w układzie, na przewodach do instalacji gazowej. Gazownik wymienił przewody oraz stwierdził że chyba mam korek uszkodzony, bo wywala nim płyn. I faktycznie po jeździe widać zawsze małe kropelki w okolicy rureczki przelewowej, a płynu nadal mi ubywa. Może układ tylko jest zapowietrzony?
Chcę kupić nowy korek. Mam czarny zbiorniczek wyrównawczy, korek 100. W książce Haynesa podali, że powinno być tak: benzyniak 100, a diesle 140. Wy powyżej nieco inaczej to określaliście. Ogólnie jednak wychodzi że mam kupić korek 100? Tylko że wszędzie widzę tylko 140 w sprzedaży. No to problem gdzie to kupić? Tylko na eBay widzę zamienniki.
 
 
 
SeniorA 
Klubowicz





Pomógł: 576 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4773



Wysłany: Pon Sty 14, 2019 11:47   

CoCu napisał/a:
W książce Haynesa podali, że powinno być tak: benzyniak 100, a diesle 140. Wy powyżej nieco inaczej to określaliście.
bo Rover w ramach akcji serwisowej wprowadził 140 we wszystkich od numeru VIN 158719.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
CoCu 



Dołączył: 14 Gru 2017
Posty: 60
Skąd: tunel



Wysłany: Pon Sty 14, 2019 19:23   

O, to bardzo przydatna informacja. Dzięki.
Czyli kupuję 140 i nie ma obawy, że ciśnienie w układzie będzie za wysokie i wybije mi gdzieś indziej, gdzie niekoniecznie bym chciał?

P.S.
Możesz napisać coś więcej o tej akcji serwisowej? Bo zaciekawiło mnie to.
A nie jest to jakoś związane z samym zbiorniczkiem? Bo mój jest czarny, na zdjęciu wielu innych egzemplarzy widzę żółty. Wymieniano sam korek, a nie wraz ze zbiorniczkiem?
Poza tym, powinien u mnie być chyba korek 140, skoro mam VIN 160220?
 
 
 
SeniorA 
Klubowicz





Pomógł: 576 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4773



Wysłany: Wto Sty 15, 2019 19:50   

CoCu napisał/a:
Czyli kupuję 140 i nie ma obawy, że ciśnienie w układzie będzie za wysokie i wybije mi gdzieś indziej, gdzie niekoniecznie bym chciał?
jeżeli nie ma usterki w silniku to ciśnienie nie powinno wzrosnąć w ekstremalnych warunkach powyżej 1 bar , piszę o tym kilka postów wyżej. Jeśli jest podejrzenie , że jest coś nie tak , to trzeba zmierzyć ciśnienie w ukł. chł podczas jazdy bo nawet ciśnienie 1.4 w dłuższym czasie może uszkodzić starą chłodnicę czy rozerwać sparciałego węża.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Płyn chłodzący
lukasz1980r1 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 25, 2010 01:38
Zukowaty
Brak nowych postów [MG ZTT] Płyn chłodzący
REMO Rover serii 75, MG ZT 4 Czw Kwi 16, 2009 17:14
REMO
Brak nowych postów [R75] Gotuje się płyn chłodzący
koci_flak Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Sie 05, 2017 09:02
rafal113009
Brak nowych postów [R75] Wyrzuca płyn chłodzący
derek131 Rover serii 75, MG ZT 7 Pią Mar 02, 2012 09:27
mistaken
Brak nowych postów [R75] Płyn chłodzący - wymiana CDT
leszek_1982 Rover serii 75, MG ZT 13 Wto Lis 26, 2013 23:01
developer01



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink