Trochę podziałałem ostatnio, postaram się w miarę chronologicznie opisać co się działo
Pierwsza w kolejności była pompa oleju, stwierdziłem, że zanim dmuchnę więcej trzeba ogarnąć wszystko co tylko się da:
stare bebechy:
założyłem zębatki i dekiel kupione od Remiego, w zdecydowanie lepszym stanie:
W pierwszym manualu do Tserii znalazłem wzmiankę, że dekiel pompy ma być złożony na klej, pompa z diesla i z 420Si, które miałem w zapasie nie miały śladów kleju. Dla świętego spokoju użyłem loctite'a i na oleju 5W40 na wolnych obrotach ciśnienie wyglądało tak:
Kolejną rzeczą była zmiana zmęczonej życiem miski olejowej (blaszanej) ze spływem na alu miskę z 420Si. Przy okazji założyłem nie pogięty spływ:
Otwór na spływ + uszczelka:
Blacha wyczyszczona a śrubki wkręcone na loctite'a:
Dolne mocowanie silnika wreeeeeeeeeszcie zmienione na OEM + poliuretan:
Wszystko poskładane, nowa micha ze spływem i podstawka oleju z czujnikami, filtr oleju z diesla:
Zalałem docelowy olej:
Teraz coś, z czego jestem cholernie zadowolony UKP. Zaprojektowałem obudowę, która została wydrukowana w technologii 3D.
Tutaj już wklejona w obudowę kolumny kierowniczej i wstępnie wykończona żywicą:
Wyszlifowana i pomalowana w czarny mat:
Montuje
Montaż zajął mi kilka dni, jest dużo zabawy z kabelkami Póki co podpięte mam:
-AFR,
-EGT,
-boost,
-ciśnienie oleju,
-temperaturę oleju,
-ładowanie,
-prędkość,
Zamiast fabrycznej 3 przyciskowej klawiatury wykorzystałem przyciski od sterowania radiem (ori z R45), ładnie wpasowały się w kiere z TF'a
Chcę podpiąć wtryski, zbiornik paliwa i czujnik temperatury zewnętrznej. Tak wygląda w czasie pracy:
Jestem bardzo zadowolony z jakości odczytów UKP, wszystko działa płynnie, bez żadnej zmuły z dobrą dokładnością. Świetna sprawa to alerty, można jest ustawić dla każdego parametru. Muszę pobawić się z kalibracją niektórych odczytów i na tym finisz.
Niektórych ciekawiło jakie mam temperaturę i ciśnienie oleju:
-w czasie normalnej jazdy olej trzyma 78-80st, ciśnienie na wolnych 2,7-2,8b, powyżej 1300-1400obr/min osiąga 4bary, powyżej 5000obr/min jest ~5,8bara,
-przy dynamicznej jeździe po "górkach", 2/3 bieg do końca z gwałtownym przyspieszaniem i hamowaniem udało mi się osiągnąć 87-90st, po zatrzymaniu na ostudzenie temperatura wzrosła do 95st i zaczęła maleć, przy takiej temperaturze ciśnienie oleju wynosi ~2,4b.
Podejrzewam, że jak na zewnątrz będzie 25-30st to i olej osiągnie więcej, jednak na razie wygląda to raczej ok.
Kolejna sprawa to wyciek płynu z pompy wspomy. Miałem tylko wymienić simmering od strony pompy wody, ale zrobiłem wszystko: nowe łożysko i uszczelnienia
numery części:
składam:
Potestowałem dziś, pompa jest cichsza i sucha
Co do planów, spory postęp dokonał się w strojeniu MEMS'a 1.6 Sail wykonał świetną robotę i dzięki niemu da się mapować nasze ECU po kabelku co więcej, znalazł też limiter doładowania! Czyli boostcut to nie jest koniec zakresu mapsensora czy też map samych w sobie po przesunięciu limitera w całym zakresie obrotów można zamknąć mapsensora (206kPa to maksymalna wartość jaką może pokazać) i nie będzie boostcuta także chciałbym podjechać teraz na hamownie, wystroić ZS na 1,1-1,2b i również odwiedzić rolki
Na sam koniec chciałem podziękować Dzelowi i Slaxowi za masę części do ZS'a, dzięki czemu były możliwe te wszystkie mody dzięki wielkie Panowie!
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
proszę bardzo
Nie wiem skąd Ty i Slax macie tyle energii do takich prac, może z brody?
Szacun za robotę i mam nadzieję że autko się odwdzięczy dając coraz większą frajdę.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
proszę bardzo
Nie wiem skąd Ty i Slax macie tyle energii do takich prac, może z brody?
Szacun za robotę i mam nadzieję że autko się odwdzięczy dając coraz większą frajdę.
broda poweeerrr
Cytat:
Bardzo fajny UKP, zastanawia mnie jak się wyświetlacz sprawuje w pełnym słońcu, wszystko dokładnie widać?
zrobiłem już sporo kilometrów z UKP, widoczność zawsze jest super, nawet w ostrym świetle wszystko jest czytelne, a w nocy nie męczy
Dziś zmieniłem zbiornik płynu chłodzącego, dzięki Slax widać "drobną" różnicę
Po weekendzie mam nadzieję dźwignąć boosta
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
twoj stary szloby domyc - robie tak ze zbiorniczkami z mini, butelka fosola za 8 pln mieszam z woda w miednicy i mocze kilka dni w zaleznosci od potrzeby - efekt finalny jak na tym nowym
_________________ '99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv
robie tak ze zbiorniczkami z mini, butelka fosola za 8 pln mieszam z woda w miednicy i mocze kilka dni w zaleznosci od potrzeby - efekt finalny jak na tym nowym
To ja sobie tak zrobię w moim MG ZR bo zbiorniczek wygląda jak by był olejem zalany i to nie hgf
Dość duży krok w remapie memsa 1.6 - boostcut. To co było przez wszystkich brane za koniec zakresu mapsensora jest limiterem software'owym. Na filmie widać, że przesunąłem go na wartość ~ 0.2b. Udało mi się również wyjść poza 1b doładowania, jednak UKP ma mapsensor do 1b boost i nie wiem ile dokładnie dmuchnęło turbo na dniach wymieniam mapsensor i testuje dalej cel to stabilne 1.2b boostu
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Cieszę się, że niektórych elektryzują wieści o remapie MEMS'a 1.6 ja za to mam inne, równie "elektryzujące" wieści
Jakby tu zacząć.... ohhh shiiiiit... here we go again
Zapewne większość z Was kojarzy moją walkę ze stukaniem, która zaczęła się pewnie dobre 1,5 roku temu. Dobrą wiadomością jest to, że wreszcie wiem co stuka!! złą, że fajnie nie będzie
Tłoki mają luz w cylindrach. ZA DUŻY. Dużo za duży. Chodzi o pasowanie tłok/cylinder. Do tłoków z SR20DET ma ono wynosić 0,05mm. U mnie na 1 i 3 cylindrze łapiąc ręką za korbę jestem w stanie ruszyć tłokiem na tyle, że obija się o ścianki (przód/tył). Po konsultacji z paroma zakładami postawiono właśnie taką diagnozę - skopany rozwiert bloku. Przebieg od złożenia to chyba 18000km, do póki pierścienie dawały radę to było ok, potem przez luz i "bujanie" tłoka w cylindrze szalg je trafił
Auto jeździ, nawet całkiem żwawo heh. Sprężanie na zimno wynosi: 8, 11, 6, 11. Na ciepło (olej i woda 100st): 10, 11, 6, 11.
Nie wygląda, żeby winny okazał się większy boost, choć zdarzyło mi się przywalić 1,6 bara a może nawet więcej (brakło skali na zegarze), brak objawów połamanych półek czy potopionych tłoków.
Po raz kolejny jakaś podstawowa rzecz niweczy wszystko Co dalej? Zobaczymy...
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum