Forum Klubu ROVERki.pl :: (R75) Zmiana silnika 1.8N/A na 1.8Turbo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
(R75) Zmiana silnika 1.8N/A na 1.8Turbo
Autor Wiadomość
karas_111 




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 126



Wysłany: Pon Lut 25, 2019 11:42   

Ktoś mi wytłumaczy po co tyle tego silikonu tam dane, przecież tam normalna uszczelka jest,skręcić to i ma jeździć a nie kilogram silikonu ładować jeszcze. :D
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 25, 2019 11:42   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 25, 2019 15:30   

Karaś, ja Ci tego nie wytłumaczę ale jeżeli ktoś ma jakąś teorię na temat "co autor miał na myśli" to chętnie poczytam.
Zagłębiając się głębiej w komorę silnika było coraz ciekawiej.
Termostat

Chyba się czarny silikon skończył :D
Zdjęcie głowicy zajęło z 20 minut, już po odkręceniu wszystkich szpilek :o
tak, to czarne dookoła głowicy to silikon/masa uszczelniająca.
Uszczelki nie dało się normalnie zdjąć, śrubokręt i operowanie nim jak dłutem dopiero uwolniło ją od powierzchni bloku (mina rzeczoznawcy bezcenna, szczene miał na posadzce :D )

a pod uszczelką też ciekawie


między 3 a 4 tuleją coś wystaje, to kawałek silikonu/masy uszczelniającej długości ok 5cm

_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
prebenny 




Pomógł: 46 razy
Dołączył: 18 Wrz 2014
Posty: 2319
Skąd: Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Lut 25, 2019 16:29   

I weź tu zostaw 'fachofcowi' samochód...
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=874423
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pon Lut 25, 2019 18:20   

Mozę jakiś uczeń to robił :roll: Ameryka na silikonie stoi :mrgreen: Ale po co tyle nawalić tego to ja tez nie wiem :mrgreen:

Ale twój blok to ma niezłe wżery :neutral:
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 25, 2019 19:55   

Po jaka cholera dawać silikon na uszczelkę głowicy ?
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Lut 26, 2019 08:17   

leszczu napisał/a:
Po jaka cholera dawać silikon na uszczelkę głowicy ?

słyszałem ze niektórzy nie wymieniają uszczelki pod głowicą tylko stara silikonuja. Moze tu tak było :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 26, 2019 08:59   

Ja tam sądzę że nie tylko uszczelka została stara.
Jak tylko znajdę chwilę przy komputerze to silikonowej historii będzie ciąg dalszy.
Oj będzie :d
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
mlodyolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 70
Skąd: Wołomin



Wysłany: Wto Lut 26, 2019 13:44   

A gdzie druga tuleja? Tak nisko jest czy to pierścień? :| :roll:
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 26, 2019 14:06   

Pierścień, tuleja wyszła na spacer ;)
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Lut 28, 2019 20:24   

Poprosimy daaaalej :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 01, 2019 13:08   

Proszę bardzo



Patrząc na te zdjęcia nie mam sił ich opisywać :| te czarne coś nie pochodzi z silnika, jest to jakieś ciało obce bardzo twarde.
Na uszczelniaczu wałka został...





silikon, silikon, silikon

[ Dodano: Pią Mar 01, 2019 13:08 ]
i silikon, silikon...

śruby koła zamachowego
połówki bloku też złożone na ....


a dalej to już tylko silikon,silikon....




Jeżeli oglądacie jego filmiki to możecie zweryfikować to co pokazuje z tym co robi, mi ciągle brakuje słów na opisanie tego zjawiska. "Zawodowiec" motyla noga :/
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
mlodyolek 



Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Sty 2010
Posty: 70
Skąd: Wołomin



Wysłany: Pią Mar 01, 2019 15:21   

Cudnie. Nawet handlarzom tak się nie robi :p ilość silikonu w tym silniku to masakra jakas
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 01, 2019 16:03   

Tuleje wyszły z bloku bez najmniejszego oporu



przebieg silnika to max 500km


_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 01, 2019 19:52   

Może po tej dawce pesymizmu jakiś promyk dobrej nowiny? :D

Na początek... skąd Dzelo wziął się ponad 400km od domu? ;D jak zawsze, zaczęło się od luźniej gadki, podczas przebojów z Krisem gdzieś pod koniec września 2018. Coś w stylu: "Ty Dzelo, a może złożyć Ci motor?" - "no dobra, dawaj!" ;D Zupełnym przypadkiem po swapie na 1,8VVC u Marcina w MGF został 1.8 NA, którego Marcin u mnie zostawił ;) szybkie machnią i w monster szopie ruszyła rozbiórka silnika z 1999r ;D wysezonowanego :lol:


W silniku poprzedni mechanicy zdiagnozowali pęknięty blok :o okazało się, że pęknięta była obudowa termostatu, którą polepili jakimś gipsem ;D



Silnik został rozebrany, wyczyszczony i zacząłem go składać. Razem z Dzelem zdecydowaliśmy zapakować tłoki z kobrami z 1.8T (na denku wybite 160), które Kris odrzucił jako niezdatne do montażu, tuleje, wał, głowica z silnika Marcina. Także mały mix :D Głowica została sprawdzona na szczelność, splanowana, szlif gniazd i zaworów + nowe zawory wydechowe. Lecimy:



Tłoki i tuleje gotowe do włożenia, tuleje wklejone na Hylomar:




Po wklejeniu tulei docisnąłem je głowicą, śruby dokręciłem na 20Nm:


Po 2 dniach zdjąłem głowicę, dokręciłem korby:



gotowa głowica:


Uszczelka starego typu, wzmocniona:



Pierwszy większy etap zakończony:


bez silikonu :D


A tutaj foto z instrukcji dostarczanej przez producenta uszczelki, odnośnie wklejania kołków ustalających na jakikolwiek klej ;)


Nowe szpilki dla kolektora wydechowego + odpowiednie nakrętki:


Nowa uszczelka kolektora wydechowego:



Montaż wałków, połówki głowicy i pokrywy zaworów:





Ponieważ blok jest z 1999r nie miał miejsca na spływ oleju, Dzelo wyciął go ze swojego starego silnika a kolega to pospawał:



Jedyny moment, kiedy Freelander ma odpowiednią moc ;D


Zrobiłem co miałem zrobić, motor wyczyszczony i gotowy na przybycie Dzela :D





a w piątek w samo południe, jak w dobrym westernie ;D 75 przyjechało ;) niedługo potem zaczęła się najfajniejsza część ;D




Coraz bliżej:


Już za momencik...

Przy okazji została wymieniona wiązka silnika i na nowo podpięty gaz, stara wiązka została niestety zmolestowana i nie nadawała się do niczego...

Tadam!


Pierwsze odpalenie:
https://youtu.be/cq4CK8ZmhSc

Pierwsza jazda:
https://youtu.be/3PHNlJcPleA

I było by pięknie, w sobotę ostatnie poprawki i ogień na testy... no ale, jak to Dzelo mówi - zezowate szczęście ;D Kris nadwyrężył śrubę od zasilania turbo w olej (banjo) i przy dokręceniu pękła :/ w sobotę o godzinie 13.... na szczęście w Rzeszowie znaleźliśmy odpowiednią, dojeżdżając do sklepu na 10min przed jego zamknięciem ;D Po jeszcze paru "niespodziankach" zrobiliśmy coś koło 200km i chyba można było uznać operację za udaną ;) czego nie omieszkaliśmy uczcić :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 01, 2019 20:27   

Co można powiedzieć. Gratuluję :wink:
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pią Mar 01, 2019 20:32   

No i fajnie :wink:
Generalnie past uszczelniających nie można stosować do uszczelniaczy, pomp wody( jak mają uszczelkę) ale niektórzy nadal myślą, że lepiej...
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Mar 01, 2019 21:15   

eR ma już nalatane 2500km, choroby wieku dziecięcego mijają, szalejalejące turbo ( :d ktoś nawet wężyki podcisnień źle podpiął) opanowane. Det 3 wywalony (ktoś uwalił sterownik silnika zmieniając olej podczas naprawy gwarancyjnej, kupiłem kolejny sterownik i nagle się okazało że elektryk coś zrobił ale nie wiadomo co i ożył a że det był na tym samym zasilaniu co ori ECU to nie ryzykowalismy jego montażu.
Także eR śmiga na "nowej" wiązce, nowym zaworze EBC (co ciekawe montowany w dwóch markach aut, rover/mg i porsche :d ) seryjnym doładowaniu :/ i prawie wszystkim w serii.
Jako że silnik był stary i przeszedł przez rączki Frankenboosta trzeba było sprawdzić jego stan.
I kurde wyszło

:d
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Pon Mar 04, 2019 19:57   

O kuźna!!!!! I takie to się rzeczy pod nosem na Podkarpaciu działy? :evil: :evil: :evil:

Ale fajny materiał do przeczytania.
dzelo23, życzę, aby fura śmigała aż miło, no i żeby w niepamieć poszły dotychczasowe przygody :)
Gratuluję! A Markzo, ?? ? Jak zawsze największy szacun dla Ciebie Panie Turbo :brawa: :brawa: :brawa: :brawa: :brawa:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pon Sie 19, 2019 09:39   

dzelo23 nie to, żebym Cię podpuszczał, ale Anglicy wycisnęli z tego silnika 320hp :twisted: Tak na poważnie to nie zastanawiałeś się nad gotowym ECU od Kmaps zamiast DET3?
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 19, 2019 10:23   

Zastanawiałem się ale......
Oni wysadzili już dużo silników, te ich 200kucy nigdy tyle nie miało, na hamowniach ludziom wychodziło po 18x kucy. To że te silniki robią po 300km wiem już od dawna ale to nie w kmaps.
Od siebie dodam tylko że jest w pl taki magik co modzi k serie tak że skończyła mi się wydajność układu paliwowego :d
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZS] zmiana silnika na vvc
djdk Tuning mechaniczny 38 Czw Sty 17, 2019 11:50
polonez_vvc
Brak nowych postów [R25] zmiana silnika
komoss Tuning mechaniczny 10 Pon Sty 20, 2014 21:18
Harry
Brak nowych postów zmiana silnika w 200 z 1.1 na 1.4 16v
karolkr Tuning mechaniczny 3 Pią Lut 06, 2009 14:57
NEOSSS
Brak nowych postów [r200] zmiana silnika
rudealis Tuning mechaniczny 52 Pon Lip 25, 2016 21:17
Markzo
Brak nowych postów [Rover 200 vi]1.8 vvc zmiana silnika
sebek22445 Tuning mechaniczny 2 Pią Maj 02, 2014 14:31
sebek22445



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink