Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25 1.4] Po dłuższym postoju znika/ubywa płyn chłodniczy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25 1.4] Po dłuższym postoju znika/ubywa płyn chłodniczy
Autor Wiadomość
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Wto Lut 12, 2019 15:11   

Robertus74 napisał/a:
Ile to ml płynu?

Dolej i zobacz ile z butelki ubyło :P
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 12, 2019 15:11   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
nitek44
[Usunięty]






Wysłany: Sro Lut 20, 2019 00:02   

Robertus74 napisał/a:
No u mnie z pozycji MAX na pozycję MIN ubyło w ciągu 3 tygodni, ale mało jeździłem - jakieś 200km.

[ Dodano: Wto Lut 12, 2019 13:38 ]
No tak to chyba wygląda u mnie. Z pozycji MAX do MIN spada po ok. 250km.
Ile to ml płynu?
Czy można jakoś poznać, że winny jest korek?
Chociaż raczej podejrzewam zaciski na wężach.


Jakieś 350ml płynu, na korek nie mam pomysłu, niby powinien trzymać 1,4 bara więc teoretycznie da się go sprawdzić, ale czy to warte zachodu to trudno stwierdzić.
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Nie Mar 03, 2019 22:54   

Czyli jeśli nie da się łatwo rozpoznać, czy to korek, to może warto go wymienić i sprawdzić, czy pomogło?
Jeszcze zależy ile taki korek kosztuje.
Mam szukać pod konkretny model, czyli 214 Si, czy jest to uniwersalny korek o konkretnym gwincie?
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 04, 2019 13:16   

Warto. Kilkanaście zł. Nie musi być dobrany do silnika - pasuje każdy od Rovera, ale też od poloneza.
Jak przymierzałem to nawet do Megane też pasuje, ale nie jestem pewien czy parametry odpowiadają.
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Pon Mar 04, 2019 19:34   

mi płyn ucieka przez małą dziurke na wężu idącym do nagrzewnicy, normalnie nic nie widac bo od razu odparowuje.

Słabe grzanie w aucie miałem ale jakos jeździłem, minęło duuuużo czasu i kiedys mysle - moze pompka nie da rady przepchac powietrza które jest w nagrzewnicy i ściskałem węże, a tu patrze kapie z węża :p
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Nie Mar 10, 2019 10:19   

seraph napisał/a:
Warto. Kilkanaście zł. Nie musi być dobrany do silnika - pasuje każdy od Rovera, ale też od poloneza.
Taki?
https://allegro.pl/oferta/korek-zbiorniczka-wyrown-rover-100-200-400-25-45-7499108686
KOREK ZBIORNICZKA WYRÓWN. Rover 100 200 400 25 45

Saaphyri napisał/a:
mi płyn ucieka przez małą dziurke na wężu idącym do nagrzewnicy, normalnie nic nie widac bo od razu odparowuje.

Będziesz wymieniał wąż czy coś innego zrobisz? A może zignorujesz?
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 10, 2019 12:42   

Dokładnie taki.
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Nie Mar 10, 2019 22:05   

Będziesz wymieniał wąż czy coś innego zrobisz? A może zignorujesz?

Nawiew grzał słabo, więc bym to robił, ale z racji że idzie lato i nie będę potrzebował grzania, a do układu chłodniczego będę mógł dolewać wody destylowanej to raczej zignoruje. Duzo płynu nie gubię,, rzadko kiedy dolewam.

A gdyby szła zima to bym nie szczelność owinął taśmą samowulkanizującą albo spróbował zalepić silikonem a jakby sie to nie sprawdziło to poszukał bym węża na szrocie.

[ Dodano: Nie Mar 10, 2019 22:01 ]
a no i taka ilość płynu jaką gubisz to dosyć sporo.

Może podjedz na stacje kontroli pojazdów, badanie składu spalin kosztuje z 20zł a wydaje mi się że dużo może powiedzieć.

[ Dodano: Nie Mar 10, 2019 22:05 ]
Aa no i ja bym na zimnym silniku poprostu ściskał dwoma rękami górnego węża od chłodnicy co chyba wymusi obieg, na pewno ściskając węże spowodujesz ruch płynu i może gdzieś zauważysz że kapie :wink:

[ Dodano: Nie Mar 10, 2019 22:05 ]
Pod maską w roverze dużo miejsca więc powinieneś dać rade :)
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Nie Kwi 07, 2019 12:12   

No cóż, dłuuuugo nic nie wychodziło oprócz ubywania płynu, ale ostatnio w zbiorniczku pojawiły się beżowe plamy.
No cóż, czyli znowu HGF po około 5-6 latach od poprzedniej takiej samej awarii.
Teraz już raczej nie będę tego naprawiał. Auto ma 23 lata i koszt naprawy pewnie przekroczy jego wartość. Pojeżdżę chyba do śmierci pojazdu.
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Nie Kwi 07, 2019 16:24   

Ostatnio chyba mam to samo, ubywający płyn, z wydechu dużo pary, a w oleju masło(chociaż nie jestem pewien czy te ostatnie nie przez temperaturę, bo ostatnią zimę tylko bardzo krótkie odcinki jeździłem).
trochę szkoda samochodu bo blacharsko nieźle się trzymał jak na samochód za 1500zł, klima działa i ogólnie miło się jeździło. Ale jak mam jeździć z myślą czy dzisiaj mi nie wywali z kaprysu upg to wolę zezłomować, dorzucić 500zł do tego co mi dadzą na szrocie i kupić coś pewnego.
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Czw Paź 07, 2021 15:53   

Ciekawe, czy taki objaw HGF oznacza, że silnik jeszcze długo pożyje czy już nie?
Jakie będą następne konsekwencje w przyszłości? Po prostu silnik się nie uruchomi?
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Czw Paź 07, 2021 22:53   

A dlaczego miałby się nie uruchomić?
Nieszczelność pomiędzy kanałem wodnym a olejowym będzie się stopniowo powiększać i w końcu dojdzie do tego, że podczas jazdy płyn będzie znikał tak szybko, że silnik będzie tracił chłodzenie.
Gdyby się nie powiększała jakimś cudem to będziesz stopniowo powolutku przycierał silnik, ale żeby go kompletnie zblokowało to pewnie i tak byś się nie doczekał.
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Sob Mar 19, 2022 10:23   

Miałem wczoraj taką sytuację, że mimo normalnej jazdy wskazówka temperatury przekroczyła połowę. Płynu w zbiorniczku było mało, poniżej minimum, ale jednak był. Dodam, że od około 2 lat jeżdżę z HGF i staram się pamiętać, żeby co kilka tygodni dolewać płynu chłodzącego.
Płyn jest oczywiście brązowy po zmieszaniu z olejem.
Czy na fakt przegrzania się silnika mogło mieć wpływ to, że mimo HGF układ chłodzący dawno nie był czyszczony i nie był wymieniany cały płyn, a jedynie dolewany jest stopniowo w miarę ubywania?

[ Dodano: Sob Mar 19, 2022 10:23 ]
Wygląda na to, że większe obroty bardzo pomagają wskazówce przekroczyć połowę. :sad:
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sob Mar 19, 2022 23:09   

Niekoniecznie hgf, podobne objawy sa jesli plyn znajdzie droge przy kolektorze. Sprawdz tam uszczelke. Jesli puszcza plyn, to juz wiesz co robic
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Nie Mar 20, 2022 23:50   

Malignus napisał/a:
Niekoniecznie hgf, podobne objawy sa jesli plyn znajdzie droge przy kolektorze. Sprawdz tam uszczelke.

To znaczy nawet jeśli w zbiorniczku jest gęsty zasyfiony brudny płyn to niekoniecznie oznacza to, że mam HGF?
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pon Mar 21, 2022 10:27   

Temat niedawno kolega Tikkal przerabial w swoim TF. Na bagnecie i pod korkiem syf. Oraz znikanie plynu. Uszczelka pod kolektorem oraz plukanie ukladu zalatwily temat. Oczywiscie test na spaliny tez zrob. Tak dla pewnosci.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Robertus74 



Pomógł: 7 razy
Dołączył: 25 Cze 2008
Posty: 317
Skąd: Podkarpacie



Wysłany: Pon Mar 21, 2022 15:36   

I przez wydmuchaną uszczelkę pod kolektorem olej może przejść do płynu chłodzącego?

A co do testu spalin, to chodzi o taki standardowy test robiony przy każdym corocznym przeglądzie rejestracyjnym?
Co powinien taki test pokazać, żeby wykluczyć lub potwierdzić HGF?
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pon Mar 21, 2022 16:07   

Test za pomoca ustrojstwa podlaczanego do zbiorniczka wyrownawczego. Gdzies byly tematy na forum. U Tikkala plyn sie mieszal wlasnie przez walnieta uszczelke.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Wto Mar 22, 2022 00:25   

Kolektor nie ma żadnego połączenia z olejem
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Wto Mar 22, 2022 09:06   

To pytnij Tikkala i Sknerka. Wiem od nich ze mieli taka sama sytuacje, dlatego odpowiedzialem.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214i ??r] płyn chłodniczy znika !!
Elutka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Pią Mar 06, 2009 14:07
emo
Brak nowych postów [R214 97r] Po naprawie HGF nadal znika płyn chłodniczy
duzy102 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 38 Sob Sty 17, 2009 12:16
oprawca_1978
Brak nowych postów [R214Si] Ubywa płyn chłodniczy
blackbetty Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 34 Wto Mar 03, 2009 11:43
blackbetty
Brak nowych postów [R200] Ubywa płyn chłodniczy
ryba1947 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 35 Pon Cze 03, 2013 16:29
robsson78
Brak nowych postów [R 25 1,4 16v] zagadka: szarpie i ubywa płyn chłodniczy
Grzesiek79 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 31 Czw Lut 09, 2012 13:02
Grzesiek79



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink