Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS180] Nieustanny problem z wieszającymi się obrotami
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS180] Nieustanny problem z wieszającymi się obrotami
Autor Wiadomość
sc4rface 




Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 11



Wysłany: Nie Kwi 14, 2019 22:02   [MG ZS180] Nieustanny problem z wieszającymi się obrotami
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002

Witam forumowicze, może któryś z was miał podobny problem ze swoim Roverkiem i będzie w stanie pomóc zdiagnozować usterkę. Problem polega na tym, że jadąc samochodem po dodaniu gazu i chwilowym przytrzymaniu obroty stają na tych którymi się poruszałem i pozostają zawieszone do momentu, póki nie zrobię przegazówki - wtedy spadają. Kiedy natomiast wrzucę na luz (czy nawet przy naciśnięciu sprzęgła między biegami), obroty rosną do 3 tysięcy i tak trzymają dopóki nie przegazuję.

Próbowałem trików z naciąganiem linki gazu na przepustnicy i późniejszą jej adaptacją - pomagało do czasu, aktualnie nie działa. Zmieniałem również TPS na przepustnicy - przez chwilę dało to efekt, ale też od czasu do czasu obroty się zawiesiły (z tymże zdecydowanie mniejszą częstotliwością), teraz problem nie ustępuje żadnym znanym mi sposobem. Ktoś z was spotkał się już z czymś takim? Z góry dzięki za jakiekolwiek wskazówki :smile:
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Kwi 14, 2019 22:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
szymonenek 



Dołączył: 14 Mar 2019
Posty: 6



Wysłany: Wto Kwi 16, 2019 22:47   

Może u kolegi w Roverku coś się dzieje z silnikiem krokowym od wolnych obrotów ,bądź jest zasysane lewe powietrze .
 
 
iktorn73 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 517
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Sro Kwi 17, 2019 15:58   

A potencjometr od gazu sprawdzałeś? Może się wiesza?
 
 
sc4rface 




Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 11



Wysłany: Czw Kwi 18, 2019 13:14   

szymonenek napisał/a:
z silnikiem krokowym od wolnych obrotów ,bądź jest zasysane lewe powietrze .


Jeżeli chodzi o wolne obroty - to wątpie, obroty wieszają się podczas jazdy gdy chwilę dłużej przytrzymam pedał gazu w jednej pozycji. Z lewym powietrzem również mało prawdopodobne, bo przeglądałem wszystkie węże podciśnienia, a dosyć niedawno zmieniałem również ten gruby wąż od przepustnicy do filtra na nowy (był uszczerbiony na końcu)

[ Dodano: Czw Kwi 18, 2019 13:14 ]
iktorn73 napisał/a:
A potencjometr od gazu sprawdzałeś?


Szczerze mówiąc na to nie wpadłem - jakieś protipy jak to sprawdzić? Twoje przypuszczenia na logikę mogą być uzasadnione, tym bardziej że te obroty właśnie wieszają się w momencie dodawania/ujmowania gazu, a po przegazówce spadają.
 
 
tommasino 
Klubowicz





Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 414
Skąd: Rzeszów

MG ZT-T

Wysłany: Czw Kwi 18, 2019 13:43   

sc4rface, a podmieniałeś przepustnicę? Dla mnie to wygląda na walnięty czujnik położenia przepustnicy.

Jeśli nie masz kogoś w okolicy, kto mógłby służyć pomocą to możesz przepustnicę kupić. Kosztują naprawde niewiele.
_________________
MG ZT-T 190 Blue Trophy by tommasino



-Garaż- :fura:
 
 
iktorn73 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 517
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Czw Kwi 18, 2019 14:42   

Niestety nie wiem jak sprawdzić czy to potencjometr,najprościej podmienić na inny :) . Blisko Warszawy mógłbym pomóc bo taki mam :) .
 
 
sc4rface 




Dołączył: 09 Kwi 2018
Posty: 11



Wysłany: Pią Kwi 19, 2019 18:02   

tommasino napisał/a:
sc4rface, a podmieniałeś przepustnicę? Dla mnie to wygląda na walnięty czujnik położenia przepustnicy.

Jeśli nie masz kogoś w okolicy, kto mógłby służyć pomocą to możesz przepustnicę kupić. Kosztują naprawde niewiele.


Przepustnicy jako przepustnicy nie podmieniałem, ale jakoś niedawno zmieniałem właśnie TPS'a (czyli czujnik położenia przepustnicy) i na chwilę to pomogło, ale nie na długo.
 
 
szymonenek 



Dołączył: 14 Mar 2019
Posty: 6



Wysłany: Pią Kwi 19, 2019 22:20   

Potencjometr gazu to dobra wskazówka, podłącz komputer nawet ELM powinien mieć podgląd na położenie pedału gazu .
 
 
tommasino 
Klubowicz





Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 414
Skąd: Rzeszów

MG ZT-T

Wysłany: Pią Kwi 19, 2019 22:30   

szymonenek, przecież w V6 jest linka przy pedale, nie potencjometr

[ Dodano: Pią Kwi 19, 2019 22:30 ]
sc4rface, podnień przepustnicę, może ona jest wadliwa.
_________________
MG ZT-T 190 Blue Trophy by tommasino



-Garaż- :fura:
 
 
iktorn73 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 07 Sie 2008
Posty: 517
Skąd: Warszawa/Magdalenka



Wysłany: Sob Kwi 20, 2019 08:35   

Nie zauważyłem że masz silnik 2.5 :) . Wciąż żyję dieslem :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] problem z obrotami
cieszes Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Sro Lis 16, 2011 13:47
cieszes
Brak nowych postów [R 45+ lpg] problem z obrotami
panwilli Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 20 Pią Lip 06, 2012 13:10
leszczu
Brak nowych postów [R45 iDT 01r] problem z obrotami
bartoslaw1988 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Maj 16, 2010 18:35
PHJOWI
Brak nowych postów [r45] problem z obrotami
rover45 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Lis 06, 2013 18:17
rover45
Brak nowych postów [R45] Problem z obrotami
_PUO_ Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Wto Paź 11, 2011 10:53
najko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink