Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214Si] Klocek lewy przód starty a z prawej jak nowy
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214Si] Klocek lewy przód starty a z prawej jak nowy
Autor Wiadomość
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 23, 2019 00:37   [R214Si] Klocek lewy przód starty a z prawej jak nowy
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam, z przodu z lewej strony klocek całkowicie starty, zaczął hałasować - a z prawej jak nowy.

Zapieczony cylniderek ? Zapowietrzenie ?


Jaką średnicę posiada cylinderek ? :razz:

Rover 214, 1.4 benz. 103km, 96 rok, Z przodu tarcze lite nie wiem jaka średnica, z tyłu bębny.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Maj 23, 2019 00:37   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 23, 2019 14:58   

Z lewej strony oba klocki, czy jeden przy jednym kole? Klocki masz przecież 4...

Jakbyś miał cokolwiek zapowietrzone to wszystko hamowałoby słabo, bo siła wtedy idzie na ściskanie powietrza.
Jak cały zacisk słabo hamuje to do regeneracji, a jak hamuje (zdziera 1 klocek) niesymetrycznie to masz zapieczone prowadnice w jarzmie.
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Czw Maj 23, 2019 23:59   

Z lewej strony oba klocki, czy jeden przy jednym kole? Klocki masz przecież 4...

C mogę powiedzieć na pewno, to starty jest lewy przedni klocek od zewnętrznej strony tj. ten który widać " przez felgę" a po prawej przedniej strony klocek zewnętrzny czyli również też który zobaczymy " przez felgę " jest jak nowy.
O pozostałych nic nie wiem jeszcze nie zaglądałem " głębiej " :)

Zapowietrzeniem tak, ale pomyślałem, że może sie gdzieś powietrze zacięło w wężyku.

Co do pozostałych - Dzięki za radę, kiedyś kiedyś rozbierałem hamulce, i na prowadnice nie dałem smaru ceramicznego tylko jakiś zwykł jaki miałem, bo jeszcze nie wiedziałem i nie pomyślałem, żeby użyc odpowiedni smar a nie zielony.

Zacisk do regenracji to masz na myśli zestaw naprawczy + dokładne czyszczenie czy jeszcze może cos ?
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pią Maj 24, 2019 04:35   

Regeneracja, czyli dokładnie zestaw nowych uszczelek i nowy tłoczek, bo stary pewnie zardzewial i dlatego stanął. Aczkolwiek zdarza się, że wystarczy smarowanie i wcisniecie go do oporu żeby ruszył i zaczął działać - nie zaszkodzi spróbować.
Zwykły smar na hamulce to chyba najgorsze co można zrobić. Jedno hamowanie i wypływa oblepiajac wszystko. Prowadnice się czyści na błysk i albo nie smaruje wcale, albo daje minimalną warstwę ceramicznego - dosłownie, żeby tylko zabielić.
Zresztą za nic nie ma się co brać póki nie ocenisz kompletu klocków. Zmierz też grubość tarczy. Minimalna grubość dla litych to 11 mm.
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 26, 2019 01:26   

Z prawej strony obydwa klocki sa jak nowe, a tarcza ma 13,8mm - odjąć od tego rant to z 13 bedzie miała.

W sziku kupiłem jakąś paste do tłoczków i cylinderków, czy mogę delikatnie wysunąć sobie tłoczek, przesmarować tą pastą i wcisnąć ?
Oprócz tego wymienię prowadnice przesmaruje odpowiednim smarem zmienie klocki i zoabcze jak to sie bedzie zachowyuwac po powiedzmy 2 tygodniach.

[ Dodano: Nie Maj 26, 2019 01:26 ]
Rozpedzilem sie dzisiaj do koklo 30 i ostro zahamowalem, oba koła łapią.

Wgl to przypomniałem sobie, że byłem z 2 miesiace temu na stacji diagnostycznej i sprawdzałem sobie hamulce, z przody oba hamują dobrze, oraz z tą samą siłą.

wydaje mi sie, że to będzie zapieczony tłoczek po stronie startego klocka - nie odbijał i klocek cały czas lekko hamował. Jak sprawdze to dam znać :razz:
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 26, 2019 10:31   

Prędzej śruby pływające.
Co znaczy "wgl"?
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 27, 2019 16:01   

Wgl to skrót od " W ogóle" przynajmniej w moich stronach :))

"W ogóle, to przypomniałem sobie.. " - mogłem napisać " Swoją drogą, to przypomniałem sobie.. " hehe :D

Zobaczymy, czekam na nowe prowadnice i klocki i wtedy dokonam diagnozy :p
Nie chce wymieniac całego tłoczka narazie pojde najprostszą drogą
 
 
Harry 


Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Pon Maj 27, 2019 18:53   

Prowadnice do wymiany tzn. zacisk do regeneracji
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Maj 28, 2019 22:47   

seraph napisał/a:
Prowadnice się czyści na błysk i albo nie smaruje wcale, alb

prowadnic nie smarujesz? Prowadnice muszą byc pozbawione rdzy i smar ate do hamulców, lub trw. Nowe reperaturki i będzie działać
Warto zobaczyć jakiś filmik jak to wszystko powinno wyglądać:
https://www.youtube.com/watch?v=xfye1xn1vfU
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Pią Maj 31, 2019 16:36   

To zależy od konstrukcji. Jak chodzi metal na metal to smarować, jak prowadnica w gumowej tulei to nie wolno smarować.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Cze 01, 2019 08:04   

Zarówno w systemach ATE jak i Lucas prowadnica ślizga sie w plastyku czy gumie i w każdym wypadku trzeba smarować prowadnice. W lucasie prowadnica ma bliżej do metalu, ale osadzona jest na kołnierzu reperaturki

[ Dodano: Sob Cze 01, 2019 08:04 ]
nanab, tak sobie szperam po necie i znalazłem coś co popiera twoja teorie o systemach w których się nie smaruje prowadnic
http://www.ate-hamulce.pl/media/3142/rys-3-i-4.jpg
Ale szperając dalej znalazłem info że tyczy się to nowego oryginalnego zestawu.
Przeczytałem też 6 stron na innym forum dotyczące właśnie tematu smarowania prowadnic. Zdania są podzielone.
Wniosek mam taki jak nowe oryginalnie prowadnice to można nie smarować, jak stare to trzeba. Dotyczy to systemu ATE. W Lucas trzeba smarować
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Sob Cze 01, 2019 14:36   

U mnie prowadnice chodzą w metalu, gumowa jest jedynie osłona, mam smar ceramiczny nowe klocki i tarcze.

Pytanie mam, przesmarował bym tłoczek, czy w tym celu muszę go wyciągnąć ? Czy mogę wcisnąć hamulec celem jego wysunięcia i przesmarowania ? Oczywiście rozsądnie, żeby nie wyleciał.
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 02, 2019 00:16   

tłoczka akurat na pewno nie smarujesz.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Nie Cze 02, 2019 15:17   

Gumowe tulejki prowadnic robią za sprężyny cofające klocek, więc muszą trzymać prowadnicę, jak prowadnica będzie się ślizgać, to urośnie spalanie i będzie zjadało zewnętrzne klocki.
Do smarowania tłoczków(a właściwie uszczelek tłoczków) są specjalne smary odporne na płyn hamulcowy, np. bremszylinder. I to nie to samo co plastilube.

Saaphyri napisał/a:

Pytanie mam, przesmarował bym tłoczek, czy w tym celu muszę go wyciągnąć ? Czy mogę wcisnąć hamulec celem jego wysunięcia i przesmarowania ? Oczywiście rozsądnie, żeby nie wyleciał.

Nie baw się w druciarstwo, bo to nic nie da a tylko stracisz czas i nerwy. Zdejmij zaciski, rozkręć, sprawdź co jest i zrób porządnie jak człowiek.
Żeby się upewnić podnieś samochód, zobacz czy koło zblokowane, jak tak to odkręć odpowietrznik i zobacz czy zacznie się kręcić. Jak tak to masz przewód elastyczny do wymiany, jak nie to zaciski do zrobienia.
Saaphyri napisał/a:
Z prawej strony obydwa klocki sa jak nowe, a tarcza ma 13,8mm - odjąć od tego rant to z 13 bedzie miała.

Nowa ma 13mm, coś źle zmierzyłeś
 
 
Saaphyri 



Dołączył: 29 Sie 2016
Posty: 236

Rover 200

Wysłany: Pon Cze 03, 2019 22:53   

Stare już zabrał złomiarz więc pomiaru nie powtórze.

Koła nie były zablokowane. Lekko chodziły.

Zapmniałem dodać, że przy hamowaniu coś mi biło, może ocierało klocek, jeden był wyraźnie bardziej starty niż drugi. Oczywiście z lewej strony. Z prawej klocki praktycznie jak nowe.

Na przyszłość pooznaczam sobie przy demontażu które to klocki zewnętrzne a które wewnętrzne.

Narazie zmieniłem tarcze i klocki bo potrzebuję samochodu, zobaczę może za 2 tygodnie jak to się zachowuje, pomierzę grubości klocków i dalej coś będę działał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Naprawa kierunkowskaz lewy przód, wymiana żarówek
neo88 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lis 18, 2013 10:36
neo88
Brak nowych postów [R214Si] reparturki nadkola lewy tyl
dla rocznika 98: czy w ogole istnieja?
Dziekan Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Pon Paź 05, 2009 18:10
Dziekan
Brak nowych postów [R214Si] Lewy kierunkowskaz po odpaleniu silnika
lucas202 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Paź 05, 2014 21:19
lucas202
Brak nowych postów [r214Si] nie dzialaja wycieraczki przod ?
radomraptile Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Nie Gru 11, 2011 19:28
leszczu
Brak nowych postów [R214Si 97 r.]pukanie, stukanie prawy przód.
JaroChomicz Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Czw Lip 12, 2007 10:22
Kris



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink