addb1, masz jaki swój temat z opisem tego co robisz?
Ja zaciski ogarnąłem, teraz jest bajka z tyłem, zarówno z ręcznym jak i nożnym hamulcem. Wczoraj 4 tarcze oddałem to przetoczenia, jutro tył i przód powinienem miec gotowy.
Co do lewarka - ja zrobiłem tak: W tuleje od dźwigni wprasowałem pexa 16 - idealnie pasuje. W to poszła śruba 12. Dwie nakrętki przyspawałem do wodzika/cięgna, doszły tam jeszcze 2 podkładki - wszystko jest sztywne i nie ma najmniejszego luzu. Dzis będę szukał jeszcze jakiegoś krzyżaka żeby połączyć to z wybierakiem skrzyni.
Mam pytanie do znawców systemów hamulcowych Lucas
W przednich zaciskach w jarzmach prowadnica jedna jest lita druga z gumkami
Na dole czy na gorze powinna być ta z gumkami?
Czy w tylnych zaciskach tez powinna jedna prowadnica być z gumkami? U mnie są obie lite
Kolejne rzecz - klocki z blaszkami sygnalizacyjnymi powinny być obsadzone od wewnątrz tarczy, a blaszka powinna być u dołu klocka?
nowe zakupy
suchy smar do piast, klocki na tyl trw, i krzyżak z forda fiesty. Chociaż przyszedł mi do głowy pomysł żeby wykorzystać krzyżak z kluczy nasadowych, ale one maja lekki luz (chociaż może nie wszystkie) bo było by znacznie taniej
[ Dodano: Sro Maj 22, 2019 14:35 ]
No i pojawił się mały problem. Średnica tłoczka z przodu u mnie ma 57mm, według sklepu i internetu zestaw naprawczy do mg zr 160 to D4444, ale tam jest napisane ze tłoczek ma miec 54mm. Orientuje sie jak powinno być w zr? jaki symbol nosi zestaw naprawczy do tłoczka 57mm? I czy taki zacisk wychodził fabrycznie z tym autem czy może został wymieniony przez kogoś?
dziękitommasino, robię na tyle na ile czas pozwala, auto mam już miesiąc i tak naprawdę niewiele jest przy nim zrobione
Remigiusz, faktycznie dzięki za podpowiedz, poszukam jeszcze zestawu bez tłoczka i może dziś/jutro auto stanie na kołach
Puki co wczoraj wymieniłem sobie łożysko igiełkowe w zacisku z tyłu, ze starego łożysko zostały tylko jakieś okruchy
Co do przegubu przy skrzyni to z fiesty, escorta chyba 3 z 90r pasuje p&p,
https://www.google.com/se...lYx-zvGrsu-pBM:
trzeba tylko cięgno uciąć przy samym spawie starego przegubu. Ja sobie uciąłem 2 cm dalej i te 2 cm brakło i musiałem przedłużać rurkę cięgna
[ Dodano: Czw Maj 23, 2019 09:51 ]
Teraz drążek zmiany biegów chodzi jak w jakimś nowym aucie
[ Dodano: Czw Maj 23, 2019 09:58 ]
skok na lewo i prawo jest mniejszy niż w oryginale - taki short sifter ale tylko na boki Ogólnie bardzo mi się to podoba, ale jak pojeżdżę trochę to ocenie czy tak zostawić czy zrobić jak w oryginale. Żeby skok na bok był większy wystarczy dospawać nad krzyżakiem powiedzmy 1-2 cm jakiejś rurki i do niej doczepić cięgno
[ Dodano: Czw Maj 23, 2019 21:37 ]
Dziś za wiele nie udało się zrobić, oczyściłem tylko 4 piasty z rdzy, ta ze zdjęcia była w najgorszym stanie, ale jakoś tez sie oczyściła, najpierw szczotka na szlifierce, później pilnikiem bo szczotki polerują rdze i nie usuwa ja jej w całości. Na koniec wszystkie piasty potraktowałem suchym smarem. Odebrałem tez 4 tarcze po przetoczeniu. Koszt za 4 to 100zl
Jutro składam do kupy i jadę się przejechać zanim znów go rozbiorę
[ Dodano: Pią Maj 24, 2019 22:06 ]
Dzis cały dzień zszedł mi na hamulcach i jak na złość na samym końcu brakło mi płynu hamulcowego i nie pojeździłem
Długo mi zeszło bo robiłem wszystko z duza starannością, a to najwięcej czasu pochlania. Jedna piasta miała ukręcone śruby, postanowiłem je rozwiercić i przegwintowac, i się pod koniec gwintownik w dziurze złamał - i już 1h w plecy.
Jarzma tylne były przykręcone śrubami z podkładkami - tak powinno być? Wywaliłem te podkładki i śruby wkręciłem na klej do gwintów.
Bicie tarczy na najgorszej piaście sięgało ok 0,3mm - postanowiłem poprawić. Po ponownym szlifie bicie juz miało 0,6mm. To dalej pilnik i jazda - i doszedłem do ok 0,25mm i tak zostało. Druga strona tez ma ok 0,2mm. Przód pięknie 0,05 mm
Zaciski z przodu oczyszczone i wstępnie prysnąłem sobie sprayem do tłumików, docelowo będę robił piaskarkę syfonowa i wtedy je porządnie pomaluje.
Jarzma z przodu były zamienione stronami - pin z gumka powinien byc od strony atakującej tarczy, a nie dało si go tak przełożyć wiec zamieniłem jarzma stronami i jest ok
Nie dałem nowych tłoczków, ani nawet uszczelnień. Tłoczki wyszlifowałem Jak będzie coś nie tak to wymienię przy kolejnym piaskowaniu i malowaniu. Ale gumki sa w super stanie, na prowadnicach lucasa a pyłowa trw. Ktos to niedawno musiał wymieniać, Szkoda ze pinow nie wyczyścił albo wymienił
Jutro odpowietrzam, tradycyjna metoda w 2 osoby (mój patent z pompa próżniową okazał się porażka. Ciągnie piane a nie płyn)
i parę fotek:
[ Dodano: Pon Maj 27, 2019 08:42 ]
[ Dodano: Wto Maj 28, 2019 19:56 ]
Dziś dotarła nowa szyba przednia i graty do jej montażu, do tego znalazłem świece OEM NLP100290 platynowe po 35zl. Niedługo montaż
Mam wątpliwości co do polaczenia na ostatnim zdjęciu poprzez scisniecie sruba, bez żadnej zawleczki czy kolka jak w oryginale, czy jest to na tyle pewne ze z czasem np przez drgania sie nie rozlączy
a BTW ogolnie super robota
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Czas pokaże czy to wytrzyma. Jest skręcone b mocno. Za jakiś czas skontroluje czy się nie wysuwa. Ostatnio robiłem mazda premacy i tam jest niemal identyczny przegub od wybieraka można kupić za grosze. To tak na przyszłość jak by ktoś coś z tym kombinował
[ Dodano: Wto Maj 28, 2019 22:24 ]
AndrewS napisał/a:
BTW ogolnie super robota
Dzięki, staram się dokumentować swoje prace bo może komuś pomogą, albo zachęca do napraw swoich autek
[ Dodano: Czw Maj 30, 2019 20:20 ]
Dzis tylko ustawiłem sobie wkładkę pod nowy kluczyk w korku od paliwa. (ostatnio na stacji sie mocno zdziwiłem )
no, kiedyś na pewno
Dzis powinny wpaść nowe świece, zobaczymy czy będzie odczuwalna różnica miedzy starymi oryginałami a nowymi tez oem
[ Dodano: Pią Maj 31, 2019 14:51 ]
Świece siedzą już nowe, raczej nie czuć żadnej różnicy. Założyłem też opony 205x55x16 z przodu. Tylnie felgi zostały w zakładzie do prostowania. Z przodu raczej nic nie trze i wizualnie wygląda jeszcze lepiej niż na poprzednich 205x50x16
[ Dodano: Pon Cze 03, 2019 22:46 ]
Felgi wyprostowane, założone z oponami 205/55/16.
[ Dodano: Wto Cze 04, 2019 08:27 ]
mam do Was pytanie. Szukam w rimmerbros w układu wydechowego do vcc, ale nie potrafię znaleźć. Czyżby go tam nie było? Wszędzie przy pojemności 1.8 jest dopisek z "wyjątkiem vcc"
Moze ktoś pomoc, gdzie są rysunki oryginalnego wydechu wraz z numerami w rimmerbros
https://rimmerbros.com/ItemList--MG-ZR-Exhausts--m-12807
myślałem ze dla vcc jest osobna zakładka, przejrzałem kilka pozycji z tego 1.8 i początkowe wszystkie są opisane jako "z wyjątkiem vcc" ale niżej faktycznie jest tłumik dla VCC. \
Ale tak przeglądam tłumiki końcowe dla VCC to nie ma na nich przepustnicy - wiec jaki to oryginał ?
Oryginalny z tego co wiem wyglądał dla 1.8 160 tak:
https://www.google.com/se...sPU7d0P5uChxUM:
Czy może były tez oem bez przepustnicy?
i gdyby nie ta chora cena ze przerdzewiałego szrot to bym go kupił
dzelo23, ZR wychodziły z końcowym tłumikiem na przpeustnicy
Najlepsze jest to że znajomy co ma vvc i koncowy z przepustnicą to ten układ nie działa. Po za tym posiadam ową końcówke z przepustnicą i jest to naprawdę !@!$# temat Kable które idą od ECU do zaworu podciśnienia w RAVE są inaczej opisane. Markzo mi pomógł i wuszykał mi to od czego są kable.
Także ta końcówka powinna się otwierać już przy ponad 3k obrotó kiedy VVC się odpala no ale nie działa to ani u mnie ani u znajomego.
Więc na zlot będzie to zrobione ale na przycisk ja to będe nazywał kiedy otworzę klapkę to będzie "wkurwione MG"
_________________ Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
addb1, a powiedz jaki jest dźwięk z zamkniętą klapka? Jest jak cicha bryczka których pełno na ulicy i dopiero po otwarciu przepustnicy pojawia się ryk?
dawidd, mam tego zamontowanego. Poza tym będę robił kompletnie inaczej niż jest normalnie. Ja będę robił oddzielnie jedna końcówka będzie z tłumika leciała a z klapka już na przelocie.
Wiem że na ttym tłumiku jak jest otwarta to bucxy
_________________ Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum