Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Raptile
Nie Wrz 06, 2015 11:58
MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
Autor Wiadomość
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pon Mar 04, 2019 12:34   

Mam całkiem spoko zbiorniczek z zsa jak coś :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Mar 04, 2019 12:34   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 19, 2019 17:54   

Trochę podziałałem ostatnio, postaram się w miarę chronologicznie opisać co się działo :)

Pierwsza w kolejności była pompa oleju, stwierdziłem, że zanim dmuchnę więcej trzeba ogarnąć wszystko co tylko się da:

stare bebechy:




założyłem zębatki i dekiel kupione od Remiego, w zdecydowanie lepszym stanie:




W pierwszym manualu do Tserii znalazłem wzmiankę, że dekiel pompy ma być złożony na klej, pompa z diesla i z 420Si, które miałem w zapasie nie miały śladów kleju. Dla świętego spokoju użyłem loctite'a i na oleju 5W40 na wolnych obrotach ciśnienie wyglądało tak:


Kolejną rzeczą była zmiana zmęczonej życiem miski olejowej (blaszanej) ze spływem na alu miskę z 420Si. Przy okazji założyłem nie pogięty spływ:





Otwór na spływ + uszczelka:


Blacha wyczyszczona a śrubki wkręcone na loctite'a:


Dolne mocowanie silnika wreeeeeeeeeszcie zmienione na OEM + poliuretan:


Wszystko poskładane, nowa micha ze spływem i podstawka oleju z czujnikami, filtr oleju z diesla:



Zalałem docelowy olej:


Teraz coś, z czego jestem cholernie zadowolony :D UKP. Zaprojektowałem obudowę, która została wydrukowana w technologii 3D.


Tutaj już wklejona w obudowę kolumny kierowniczej i wstępnie wykończona żywicą:





Wyszlifowana i pomalowana w czarny mat:




Montuje :D




Montaż zajął mi kilka dni, jest dużo zabawy z kabelkami :/ Póki co podpięte mam:
-AFR,
-EGT,
-boost,
-ciśnienie oleju,
-temperaturę oleju,
-ładowanie,
-prędkość,
Zamiast fabrycznej 3 przyciskowej klawiatury wykorzystałem przyciski od sterowania radiem (ori z R45), ładnie wpasowały się w kiere z TF'a :)

Chcę podpiąć wtryski, zbiornik paliwa i czujnik temperatury zewnętrznej. Tak wygląda w czasie pracy:


Jestem bardzo zadowolony z jakości odczytów UKP, wszystko działa płynnie, bez żadnej zmuły z dobrą dokładnością. Świetna sprawa to alerty, można jest ustawić dla każdego parametru. Muszę pobawić się z kalibracją niektórych odczytów i na tym finisz.

Niektórych ciekawiło jakie mam temperaturę i ciśnienie oleju:
-w czasie normalnej jazdy olej trzyma 78-80st, ciśnienie na wolnych 2,7-2,8b, powyżej 1300-1400obr/min osiąga 4bary, powyżej 5000obr/min jest ~5,8bara,
-przy dynamicznej jeździe po "górkach", 2/3 bieg do końca z gwałtownym przyspieszaniem i hamowaniem udało mi się osiągnąć 87-90st, po zatrzymaniu na ostudzenie temperatura wzrosła do 95st i zaczęła maleć, przy takiej temperaturze ciśnienie oleju wynosi ~2,4b.

Podejrzewam, że jak na zewnątrz będzie 25-30st to i olej osiągnie więcej, jednak na razie wygląda to raczej ok.

Kolejna sprawa to wyciek płynu z pompy wspomy. Miałem tylko wymienić simmering od strony pompy wody, ale zrobiłem wszystko: nowe łożysko i uszczelnienia :)




numery części:




składam:














Potestowałem dziś, pompa jest cichsza i sucha :)

Co do planów, spory postęp dokonał się w strojeniu MEMS'a 1.6 :) Sail wykonał świetną robotę i dzięki niemu da się mapować nasze ECU po kabelku ;) co więcej, znalazł też limiter doładowania! Czyli boostcut to nie jest koniec zakresu mapsensora czy też map samych w sobie :) po przesunięciu limitera w całym zakresie obrotów można zamknąć mapsensora (206kPa to maksymalna wartość jaką może pokazać) i nie będzie boostcuta :D także chciałbym podjechać teraz na hamownie, wystroić ZS na 1,1-1,2b i również odwiedzić rolki :)

Na sam koniec chciałem podziękować Dzelowi i Slaxowi za masę części do ZS'a, dzięki czemu były możliwe te wszystkie mody :) dzięki wielkie Panowie!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 19, 2019 19:36   

:mrgreen: proszę bardzo
Nie wiem skąd Ty i Slax macie tyle energii do takich prac, może z brody?
Szacun za robotę i mam nadzieję że autko się odwdzięczy dając coraz większą frajdę.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Xakari 




Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 73

MG ZS

Wysłany: Sob Kwi 20, 2019 15:49   

Bardzo fajny UKP, zastanawia mnie jak się wyświetlacz sprawuje w pełnym słońcu, wszystko dokładnie widać?
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 09, 2019 19:56   

dzelo23 napisał/a:
proszę bardzo
Nie wiem skąd Ty i Slax macie tyle energii do takich prac, może z brody?
Szacun za robotę i mam nadzieję że autko się odwdzięczy dając coraz większą frajdę.

broda poweeerrr :D

Cytat:
Bardzo fajny UKP, zastanawia mnie jak się wyświetlacz sprawuje w pełnym słońcu, wszystko dokładnie widać?

zrobiłem już sporo kilometrów z UKP, widoczność zawsze jest super, nawet w ostrym świetle wszystko jest czytelne, a w nocy nie męczy :)

Dziś zmieniłem zbiornik płynu chłodzącego, dzięki Slax ;D widać "drobną" różnicę :D



Po weekendzie mam nadzieję dźwignąć boosta :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tommasino 
Moderator




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 472
Skąd: Rzeszów

MG ZT

Wysłany: Czw Maj 09, 2019 21:45   

Taka drobna rzecz a jak oko cieszy :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Maj 10, 2019 17:34   

twoj stary szloby domyc - robie tak ze zbiorniczkami z mini, butelka fosola za 8 pln mieszam z woda w miednicy i mocze kilka dni w zaleznosci od potrzeby - efekt finalny jak na tym nowym :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Pią Maj 10, 2019 18:12   

flapjck1, Stary zbiorniczek był już popękany... Także czyszczenie nie pomogło by :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3423
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Maj 10, 2019 19:43   

d
flapjck1 napisał/a:
robie tak ze zbiorniczkami z mini, butelka fosola za 8 pln mieszam z woda w miednicy i mocze kilka dni w zaleznosci od potrzeby - efekt finalny jak na tym nowym

To ja sobie tak zrobię w moim MG ZR bo zbiorniczek wygląda jak by był olejem zalany i to nie hgf :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 09, 2019 22:34   

Chyba mozna odkurzyc temat ;)

https://youtu.be/61pDKAag03U

Dość duży krok w remapie memsa 1.6 - boostcut. To co było przez wszystkich brane za koniec zakresu mapsensora jest limiterem software'owym. Na filmie widać, że przesunąłem go na wartość ~ 0.2b. Udało mi się również wyjść poza 1b doładowania, jednak UKP ma mapsensor do 1b boost i nie wiem ile dokładnie dmuchnęło turbo :( na dniach wymieniam mapsensor i testuje dalej :D cel to stabilne 1.2b boostu :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sail 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 107
Skąd: Częstochowa

Rover 600

Wysłany: Pon Cze 10, 2019 11:28   

I co nie da się !! !! !! wszystkim niedowiarkom mówimy stanowczo NIE !! !! !! Wspieram cie jak tylko mogę bo jestem tak samo zwariowany jak ty :)
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Cze 11, 2019 18:49   

Banda świrów :d
;)
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 19, 2019 18:38   

https://youtu.be/w4IIzoh4g1w
1.1 bara ;) tak sobie lata ZS :) bez diody zenera, deta itp ;) wszystko na ori sterowniku :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Sro Cze 19, 2019 19:04   

:tak:
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
JohnyWalker 




Dołączył: 27 Lis 2009
Posty: 26
Skąd: Stalowa Wola



Wysłany: Wto Cze 25, 2019 13:03   

Czuję się zelektryzowany wieścią o boostcucie :D :D
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Cze 26, 2019 15:19   

dzelo23 napisał/a:
Nie wiem skąd Ty i Slax macie tyle energii do takich prac, może z brody?


to nie to bo ja brodę mam a siły brak, chyba że musi być dłuższa :-|
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 27, 2019 21:37   

Cieszę się, że niektórych elektryzują wieści o remapie MEMS'a 1.6 ;) ja za to mam inne, równie "elektryzujące" wieści ;D

Jakby tu zacząć.... ohhh shiiiiit... here we go again :roll:

Zapewne większość z Was kojarzy moją walkę ze stukaniem, która zaczęła się pewnie dobre 1,5 roku temu. Dobrą wiadomością jest to, że wreszcie wiem co stuka!! :D złą, że fajnie nie będzie :cry:

Tłoki mają luz w cylindrach. ZA DUŻY. Dużo za duży. Chodzi o pasowanie tłok/cylinder. Do tłoków z SR20DET ma ono wynosić 0,05mm. U mnie na 1 i 3 cylindrze łapiąc ręką za korbę jestem w stanie ruszyć tłokiem na tyle, że obija się o ścianki (przód/tył). Po konsultacji z paroma zakładami postawiono właśnie taką diagnozę - skopany rozwiert bloku. Przebieg od złożenia to chyba 18000km, do póki pierścienie dawały radę to było ok, potem przez luz i "bujanie" tłoka w cylindrze szalg je trafił :/

Auto jeździ, nawet całkiem żwawo heh. Sprężanie na zimno wynosi: 8, 11, 6, 11. Na ciepło (olej i woda 100st): 10, 11, 6, 11.

Nie wygląda, żeby winny okazał się większy boost, choć zdarzyło mi się przywalić 1,6 bara a może nawet więcej (brakło skali na zegarze), brak objawów połamanych półek czy potopionych tłoków.

Po raz kolejny jakaś podstawowa rzecz niweczy wszystko :/ Co dalej? Zobaczymy...
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 27, 2019 21:47   

:/
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Czw Cze 27, 2019 22:03   

Nie mierzyles nigdy przy składaniu silnika średnicę cylindrów i tłoków czy są w normie mikrometrem ? :-(

Lipa jak coś ale przynajmniej wiadomo co przyczyną jest. Nie łatwiej teraz nowy blok poszukać ?

Znając ciebie i to ogarniesz :-)
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Cze 27, 2019 22:08   

Cytat:
Nie mierzyles nigdy przy składaniu silnika średnicę cylindrów i tłoków czy są w normie mikrometrem ? :-(

Mierzyli to w szlifierni, stwierdzili, że jest OK i mieli zrobić dla każdego zestawu cylinder/tłok pasowanie 0,05mm...

Remigiusz napisał/a:
a jak coś ale przynajmniej wiadomo co przyczyną jest. Nie łatwiej teraz nowy blok poszukać ?

no ten blok to raczej się po 86mm tłoki nie nadaje...

Remigiusz napisał/a:
Znając ciebie i to ogarniesz

zobaczymy..
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink