Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZS 2,0 TURBO - 240KM/333Nm, wykres s.75
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Raptile
Nie Wrz 06, 2015 11:58
MG ZS 2,0 TURBO - 240KM/333Nm, wykres s.75
Autor Wiadomość
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 187 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7146
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 03, 2019 09:28   

Cytat:
Chyba z klimą wspoma też idzie górą ale wiem że to nie jest najlepsze miejsce i dużo lepiej puścić to dołem.
Co do przewodu z termostatu do zbiorniczka to taki był w R420Si:

ooo faktycznie, zgrabnie wygląda ;) poszukam ;D

greg-si napisał/a:
Co do samego zbiorniczka to Twój już wygląda na zmęczony

chciałem kupić nowy, jednak nie występuje :/ ani w hondzie, ani nawet na rimmerbrosie :/ trzeba będzie coś dobrać, bo jak przyjdą letnie dni może pęknąć :/

greg-si napisał/a:
To ładuj michę alu i oem mocowania. Może to wyprostuje bo teraz wygląda to słabo. Jakoś na zlocie nie było tego tak widać. Choć nie wydaje mi się żeby to mocowanie dolne mogło wpłynąć na to. Może ogólnie to mocowanie alu na gruchę przy rozrządzie jest inne?

na żywo nie rzuca się to w oczy, jak zarzucę michę to się okaże :) a mocowanie przy rozrządzie jest z 420Si, sam mi je załatwiałeś ;D pamiętasz?

greg-si napisał/a:
Co do kolektora to może lepiej obciąć tą kwadratową puchę i przyspawać ścięty walec jak np. w kolektorach do BMW czy innych tuningowanych

https://www.youtube.com/w...jNmkNVw&t=1816s
oglądnij jak zaczyna mierzyć przepływ, co się dzieje przy małych uchyleniach przepustnicy itp. Dlatego plan jest taki, żeby jakoś to zamodelować, zasymulować przepływ i zobaczyć co wyjdzie ;D Luke27 ma mi zaprojektować kolektor, jak znajdzie czas, porównam wyniki naszych prac ;D

greg-si napisał/a:
Kiedy hamownia

jak wlecą letnie koła :)

flapjck1 napisał/a:
Leniwy sposob na czyszczenie zbiorńiczka wyrownawczego:

Kupujemy butelke fosolu, rozrabiamy w plastikowej miednicy ( lub czyms podobnym - istotne aby nie bylo metalowe ) i moczymy zbiorńiczek az wszystko samo zejdzie

Co jakis czas wstrzasnac., przelac itepe, mozna sobie pomoc szczotka do mycia butelek

Zbiorniczek zasyfiony fest z osadem z rdzy na dnie po 3 dńiach byl jak nowy

Mojemu mycie nie pomoże, zdaje się z 420sdi 1998r jest założony :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Mar 03, 2019 09:28   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 83 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2001
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Pon Mar 04, 2019 12:34   

Mam całkiem spoko zbiorniczek z zsa jak coś :D
_________________
R214 (kanciak) -> R400 -> R600 + R200 (okrąglak) -> Alfa 156 + R200 Coupe
-> R220 Coupe Turbo + R620Ti ;) ->R220 Coupe Turbo + Tourer + MG ZT 190 :D
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 187 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7146
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Kwi 19, 2019 17:54   

Trochę podziałałem ostatnio, postaram się w miarę chronologicznie opisać co się działo :)

Pierwsza w kolejności była pompa oleju, stwierdziłem, że zanim dmuchnę więcej trzeba ogarnąć wszystko co tylko się da:

stare bebechy:




założyłem zębatki i dekiel kupione od Remiego, w zdecydowanie lepszym stanie:




W pierwszym manualu do Tserii znalazłem wzmiankę, że dekiel pompy ma być złożony na klej, pompa z diesla i z 420Si, które miałem w zapasie nie miały śladów kleju. Dla świętego spokoju użyłem loctite'a i na oleju 5W40 na wolnych obrotach ciśnienie wyglądało tak:


Kolejną rzeczą była zmiana zmęczonej życiem miski olejowej (blaszanej) ze spływem na alu miskę z 420Si. Przy okazji założyłem nie pogięty spływ:





Otwór na spływ + uszczelka:


Blacha wyczyszczona a śrubki wkręcone na loctite'a:


Dolne mocowanie silnika wreeeeeeeeeszcie zmienione na OEM + poliuretan:


Wszystko poskładane, nowa micha ze spływem i podstawka oleju z czujnikami, filtr oleju z diesla:



Zalałem docelowy olej:


Teraz coś, z czego jestem cholernie zadowolony :D UKP. Zaprojektowałem obudowę, która została wydrukowana w technologii 3D.


Tutaj już wklejona w obudowę kolumny kierowniczej i wstępnie wykończona żywicą:





Wyszlifowana i pomalowana w czarny mat:




Montuje :D




Montaż zajął mi kilka dni, jest dużo zabawy z kabelkami :/ Póki co podpięte mam:
-AFR,
-EGT,
-boost,
-ciśnienie oleju,
-temperaturę oleju,
-ładowanie,
-prędkość,
Zamiast fabrycznej 3 przyciskowej klawiatury wykorzystałem przyciski od sterowania radiem (ori z R45), ładnie wpasowały się w kiere z TF'a :)

Chcę podpiąć wtryski, zbiornik paliwa i czujnik temperatury zewnętrznej. Tak wygląda w czasie pracy:


Jestem bardzo zadowolony z jakości odczytów UKP, wszystko działa płynnie, bez żadnej zmuły z dobrą dokładnością. Świetna sprawa to alerty, można jest ustawić dla każdego parametru. Muszę pobawić się z kalibracją niektórych odczytów i na tym finisz.

Niektórych ciekawiło jakie mam temperaturę i ciśnienie oleju:
-w czasie normalnej jazdy olej trzyma 78-80st, ciśnienie na wolnych 2,7-2,8b, powyżej 1300-1400obr/min osiąga 4bary, powyżej 5000obr/min jest ~5,8bara,
-przy dynamicznej jeździe po "górkach", 2/3 bieg do końca z gwałtownym przyspieszaniem i hamowaniem udało mi się osiągnąć 87-90st, po zatrzymaniu na ostudzenie temperatura wzrosła do 95st i zaczęła maleć, przy takiej temperaturze ciśnienie oleju wynosi ~2,4b.

Podejrzewam, że jak na zewnątrz będzie 25-30st to i olej osiągnie więcej, jednak na razie wygląda to raczej ok.

Kolejna sprawa to wyciek płynu z pompy wspomy. Miałem tylko wymienić simmering od strony pompy wody, ale zrobiłem wszystko: nowe łożysko i uszczelnienia :)




numery części:




składam:














Potestowałem dziś, pompa jest cichsza i sucha :)

Co do planów, spory postęp dokonał się w strojeniu MEMS'a 1.6 :) Sail wykonał świetną robotę i dzięki niemu da się mapować nasze ECU po kabelku ;) co więcej, znalazł też limiter doładowania! Czyli boostcut to nie jest koniec zakresu mapsensora czy też map samych w sobie :) po przesunięciu limitera w całym zakresie obrotów można zamknąć mapsensora (206kPa to maksymalna wartość jaką może pokazać) i nie będzie boostcuta :D także chciałbym podjechać teraz na hamownie, wystroić ZS na 1,1-1,2b i również odwiedzić rolki :)

Na sam koniec chciałem podziękować Dzelowi i Slaxowi za masę części do ZS'a, dzięki czemu były możliwe te wszystkie mody :) dzięki wielkie Panowie!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 59 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1557
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75


Wysłany: Pią Kwi 19, 2019 19:36   

:mrgreen: proszę bardzo
Nie wiem skąd Ty i Slax macie tyle energii do takich prac, może z brody?
Szacun za robotę i mam nadzieję że autko się odwdzięczy dając coraz większą frajdę.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Xakari 
Klubowicz





Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 18



Wysłany: Sob Kwi 20, 2019 15:49   

Bardzo fajny UKP, zastanawia mnie jak się wyświetlacz sprawuje w pełnym słońcu, wszystko dokładnie widać?
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 187 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7146
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Maj 09, 2019 19:56   

dzelo23 napisał/a:
proszę bardzo
Nie wiem skąd Ty i Slax macie tyle energii do takich prac, może z brody?
Szacun za robotę i mam nadzieję że autko się odwdzięczy dając coraz większą frajdę.

broda poweeerrr :D

Cytat:
Bardzo fajny UKP, zastanawia mnie jak się wyświetlacz sprawuje w pełnym słońcu, wszystko dokładnie widać?

zrobiłem już sporo kilometrów z UKP, widoczność zawsze jest super, nawet w ostrym świetle wszystko jest czytelne, a w nocy nie męczy :)

Dziś zmieniłem zbiornik płynu chłodzącego, dzięki Slax ;D widać "drobną" różnicę :D



Po weekendzie mam nadzieję dźwignąć boosta :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
tommasino 
Klubowicz





Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 396
Skąd: Rzeszów

MG ZT-T

Wysłany: Czw Maj 09, 2019 21:45   

Taka drobna rzecz a jak oko cieszy :mrgreen:
_________________
MG ZT-T 190 Blue Trophy by tommasino



-Garaż- :fura:
 
 
flapjck1 



Pomógł: 106 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1688
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pią Maj 10, 2019 17:34   

twoj stary szloby domyc - robie tak ze zbiorniczkami z mini, butelka fosola za 8 pln mieszam z woda w miednicy i mocze kilka dni w zaleznosci od potrzeby - efekt finalny jak na tym nowym :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 83 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2001
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Pią Maj 10, 2019 18:12   

flapjck1, Stary zbiorniczek był już popękany... Także czyszczenie nie pomogło by :D
_________________
R214 (kanciak) -> R400 -> R600 + R200 (okrąglak) -> Alfa 156 + R200 Coupe
-> R220 Coupe Turbo + R620Ti ;) ->R220 Coupe Turbo + Tourer + MG ZT 190 :D
 
 
dawidd 




Pomógł: 27 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 2810
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Maj 10, 2019 19:43   

d
flapjck1 napisał/a:
robie tak ze zbiorniczkami z mini, butelka fosola za 8 pln mieszam z woda w miednicy i mocze kilka dni w zaleznosci od potrzeby - efekt finalny jak na tym nowym

To ja sobie tak zrobię w moim MG ZR bo zbiorniczek wygląda jak by był olejem zalany i to nie hgf :)
_________________
Dobra kawa z ekspresu
serwis sprzedaż ekspresów 504602363
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 187 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7146
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Cze 09, 2019 22:34   

Chyba mozna odkurzyc temat ;)

https://youtu.be/61pDKAag03U

Dość duży krok w remapie memsa 1.6 - boostcut. To co było przez wszystkich brane za koniec zakresu mapsensora jest limiterem software'owym. Na filmie widać, że przesunąłem go na wartość ~ 0.2b. Udało mi się również wyjść poza 1b doładowania, jednak UKP ma mapsensor do 1b boost i nie wiem ile dokładnie dmuchnęło turbo :( na dniach wymieniam mapsensor i testuje dalej :D cel to stabilne 1.2b boostu :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sail 
Klubowicz





Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Mar 2010
Posty: 103
Skąd: Częstochowa

Rover 600

Wysłany: Pon Cze 10, 2019 11:28   

I co nie da się !! !! !! wszystkim niedowiarkom mówimy stanowczo NIE !! !! !! Wspieram cie jak tylko mogę bo jestem tak samo zwariowany jak ty :)
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 59 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1557
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75


Wysłany: Wto Cze 11, 2019 18:49   

Banda świrów :d
;)
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 187 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7146
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Dzisiaj 18:38   

https://youtu.be/w4IIzoh4g1w
1.1 bara ;) tak sobie lata ZS :) bez diody zenera, deta itp ;) wszystko na ori sterowniku :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 59 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1557
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75


Wysłany: Dzisiaj 19:04   

:tak:
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink