Forum Klubu ROVERki.pl :: [R25] Porady dla nowego użytkownika Rovera ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R25] Porady dla nowego użytkownika Rovera ?
Autor Wiadomość
Iped 



Dołączył: 10 Lip 2019
Posty: 2



Wysłany: Czw Lip 11, 2019 00:12   [R25] Porady dla nowego użytkownika Rovera ?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 2002

Witam.
Chciałbym na początku się przywitać ze wszystkimi gdyż jestem nowym użytkownikiem na forum.
Mam takie pytanie. Za jakiś czas jadę na oględziny Rovera 25 1.4 2002r (139 tyś)

1.Na co najbardziej przyglądać się przy oględzinach przy tym modelu?

Naczytałem się że Rovery maja największa wadę z uszczelka pod głowica.
2.Jak się zorientować przy oględzinach ze uszczelka powoli jest do wymiany ?

3. Są jakieś sposoby żeby uszczelka pod głowica jak najdłużej wytrzymała ?
Miałem kilka pomysłów np.
- Zrobić płukankę całego układu chłodzenia i wlać świeży płyn.
- Wymienić uszczelkę od kolektora.
- Zamontować włącznik w samochodzie do włączania wentylatora żeby płyn tak szybko się nie nagrzewał.

Pozdrawiam
Kacper
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 11, 2019 00:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
seraph 




Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 346

Rover 200

Wysłany: Czw Lip 11, 2019 07:19   

Uszczelka jak uszczelka - w każdym silniku może dawać podobne objawy.
Płyn chłodniczy ma być czysty i najlepiej jak nawet przy odkręcaniu korka przy zimnym silniku usłyszysz syk powietrza - trzymanie ciśnienia to bardzo dobry znak. Aczkolwiek nieszczelność zawsze może być zwyczajnie na wężu...
"Majonez" pod korkiem oleju to najwyżej wskazówka i nie brałbym tego za jakiś typowy objaw.
Jeśli płyn chłodniczy dostaje się do cylindrów to zimny silnik ma problem z odpalaniem i kopci na biało po starcie, ale to może być wina uszczelki kolektora.

Płukanka i nowy płyn to jest zawsze dobry pomysł. Porywając się na wymianę uszczelki kolektora wyjmij kulkę z zaworu zwrotnego przed wężem przelewowym płynu chłodniczego to nie będzie go blokować. Jest o tym parę tematów. Ten wyłącznik to moim zdaniem fanaberia - latem bez sensu, a zimą wystarczy mieć ciągle załączony ciepły nawiew i nagrzewnica owiewana zimnym powietrzem wystarczająco spowolni nagrzewanie silnika.

Podstawowa zasada to kontrola płynu chłodniczego i nie przegrzewanie silnika pod żadnym pozorem. Często jak wskazówka temperatury dojdzie do czerwonego pola to już jest za późno - cały silnik masz z aluminium, uszczelka jak firanka i długie śruby głowicy - to wszystko bardzo łatwo się odkształca.
 
 
CEDZIOR 
Klubowicz





Pomógł: 2 razy
Dołączył: 04 Cze 2015
Posty: 44
Skąd: SO snowiec

MG ZR

Wysłany: Czw Lip 11, 2019 20:52   

Oględziny:
1.Zobaczyć czy zimny silnik. Żeby zobaczyć jak odpala na zimnym.
2.Zobaczyć czy jest płyn chłodniczy w zbiorniczku i czy jest go wystarczająco.
3.Czy nie ma czarnej mazi w zbiorniczku wyrównaczym(płynu chłodniczego).
Czy nie ma pod korkiem oleju tzw. majonezu, choć nie sugerowałbym siętym, bo tak się też dzieje jak samochód robi małę dystane i nie nadązy się szybko silnik rozgrzać.
4. Można też kupić test na zawartość spalin w układzie chłodzenia. Uszczelka pod głowicą może pęknąć w różnym miejscu i nie zawsze występują objawy takie jak wyżej. Przez dostanie się oleju do ukłądu chłodzenia będzie się robić w zbiorniczku czarna/brązowa tłusta maź.
5. Zobaczyć wiązke kabli w klapie bagażnika przy mocowaniu klapy. Sprawdzić same mocowanie bagażnika bo tam lubi rdza chrupać.
I to takie z ważniejszych usterek do zobaczenia. Żeby się na wpuścić w krzaki.




UPG(Uszczelka pod głowicą):
Silniki się strasznie szybko nagrzewają. Ale jak jest zimny to trzeba strasznie uważać żeby nim na początku nie piłować. Tak max do 3tyś obrotów jeździć zanim złapie temperaturę roboczą. Pilnować wszyskiego co jest związane z układem chłodzenia. Tzn. wentylator, płyn chłodniczy, termostat. Wentylator żeby się załączał, najlepiej też to sprawdzić przy oględzinach. Termostat czy temperatura nie spada jak się wyjedzie na trase czy dogrzewa się samochód po zimny odpaleniu silnika, tak do 15minut powinien złapać temperaturę roboczą. No i żeby zawsze był płyn chłodniczy w zbiorniku.

To tak ogólnie powiedziane, żeby się nie naciągnąć na duże wydatki. :mrgreen:
_________________
>>>NIE MA FACHOWCA NA CEDZIORA Z SOSNOWCA <<<
facebook.com/cedzior
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: !! ZASADY KĄCIKA "Porady techniczne" !!
Przeczytaj, zanim napiszesz PIERWSZEGO posta!!!
kasjopea Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Czw Lis 18, 2010 02:40
kasjopea
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [MG ZR] woda w bagażniku nic nowego
Gość Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 15 Czw Kwi 19, 2012 09:15
tronsek
Brak nowych postów [Rover All] Zabezpieczenie nowego tłumika
robsson78 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Wto Lut 19, 2013 07:14
chudson
Brak nowych postów [Rover 200 1.6 Si 98r.] Zakładanie Nowego Alarmu
rybaplmcteam Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pią Kwi 30, 2010 08:43
darek_wp
Brak nowych postów [Rover 214 Si] Założenie nowego centralnego zamka
czubek Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Paź 29, 2013 22:00
pawel2707



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink