Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Strojenie Stag 4 Plus 1.8T
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Strojenie Stag 4 Plus 1.8T
Autor Wiadomość
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Lip 11, 2019 10:03   [R75] Strojenie Stag 4 Plus 1.8T
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2005

Witam koledzy, pracuję nad strojeniem LPG w moim Roverku, raz że warsztaty w okolicy kiepskie a dwa chciałbym umieć zrobić to dobrze samemu :)

Zrobiłem juz bardzo dużo ale jeszcze sporo można poprawić ;)

Przy jeździe na 3 biegu powyżej 5000 obrotów zaczyna mi się szarpanie (na innych biegach nie). Chwilowe szarpanie następuje również na 2,3 i 4 przy gwałtownym wciśnięciu gazu w podłogę, przy wkręcaniu powoli tego nie ma. Na benzynie silnik jeździ aksamitnie w całym zakresie obrotów na każdym biegu.

Czy miałby może ktoś możliwość podzielenia się screenami z poprawnie wystrojonej i skonfigurowanej instalki Stag 4 Plus? - zapewne coś przeoczam :)


W skrócie co mam i co zrobione:

Auto: Rover 75 1.8T
Kod Silnika: 18K4G
Moc: 150

Elektronika: Stag 4 Plus
Wtryskiwacze: Hana Green
Reduktor: AC R01 Black

Założony filtr 16x2x12, zasilanie listwy doprowadzone z dwuch stron. Zasilanie od butli Faro 10mm. Ciśnienie reduktora ustawione na 1,15. Wężyki do kolektora równe i króciutkie. Spalanie mam około 10-11 litórw LPG.

Cały układ zapłonowy nowy - na benzynie działa perfekcyjnie.

Zmiana ciśnienia reduktora w górę skutkuje komunikatem o za dużych dyszach, w dół o ciągle otwartych wtryskach. Mnożnikiem udało mi się punkt szarpania przenieść z 4000 obrotów na 5000 obrotów, ale chaiłbym się go pozbć całkowicie :)

Przy spokojnej jeździe miejskiej auto na LPG jeżdzi bardzo dobrze problem poza miastem ;)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lip 11, 2019 10:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lip 11, 2019 10:18   

Co do gwałtownego ruszania i szarpania- masz wycięte dotryski?
Poza tym napisz na LPG forum, albo na forum staga, tam napewno więcej fachowców w tej dziedzinie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Czw Lip 11, 2019 10:43   

Z dotryskami próbowałem, w jeździe nic to nie wniosło a centralka zaczęła wywalać błędy sondy lambda więc z tej opcji zrezygnowałem. Teoretycznie wtryski które mam są szybkie i powinny dać radę nawet jak w silniku są dotryski Pb.

Pisałem trochę na forum LPG jak walczyłem na początku bo kupiłem auto z totalnie niesprawną instalacją (chociaż miała dopiero rok). Sporo pomogli ale atmosfera forum jest kiepska szczególnie jak jest ktoś nowy :P bo albo twierdzą że się wymądrzasz jak pytasz o szczegóły. A jak z czymś się nie zgodzisz do końca to piszą "jak wiesz lepiej to zrób sobie sam" :)

Marzy mi się strojenie AFR ale w okolicy nie mam gdzie zrobić :(

Sporo materiałów już przestudiowałem i wiem , że K seria nie jest zbyt lubiana przez gazowników mniej doświadczonych dlatego pytam tutaj :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Czw Lip 11, 2019 23:01   

Do dobrego gazownika smigalem ponad 50km i strojenie miałem po afr. Poszukam jakichś fotek z ustawień bo coś mi świta że robiłem screeny tylko nie pamiętam czy na seri czy już nie.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lip 12, 2019 09:39   

Marcin84, A byłeś w kusietach na ustawianie LPG?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Lip 17, 2019 10:37   

dawidd napisał/a:
Marcin84, A byłeś w kusietach na ustawianie LPG?

Do VIS EKO około 10 lat wstecz wszyscy znajomi tam jeździli z autami na montaż albo poprawki po innych, sam ich podwoziłem. Dzisiaj podobno firma bardzo kiepsko działa, mają coraz więcej złych opinii w necie i nie tylko, nawet ich strona www już nie działa. Tak jakby trochę podupadali.

dzelo23 byłoby super jakbys coś miał.

Wiem, że jakąś pierdołę robię nie tak :) Mapy LPG i PB pokrywają mi się bardzo dobrze. Bebechy przerobione i ustawione zgodnie z poradami z forum LPG. Jedyna jeszcze ewentualność to że wtryski mam do kitu. Mam HANA green z przebiegiem może 25tyś km ale wszyscy mówią, że są teraz bardzo kiepskiej jakości. Mam juz polecone Barracudy na wymianę ale najpierw chciałbym się upewnić, że soft mam ustawiony ok :)

[ Dodano: Sro Lip 17, 2019 10:37 ]
Panowie, żeby temat został zakończony dla potomnych. Dzięki koledze dzelo23 zorientowałem się, że moja sonda lambda na Pb oraz LPG stoi w miejscu na 0,63V. Po sprawdzeniu jej przez OBD było widać, że pracuje w pełnym zakresie. Chwila grzebania w instalacji i okazało się , że gazownik który zakładał gaz w tym aucie poprzedniemu właścicielowi nie podpiął sondy lambda wogóle :o miał zresztą więcej rzeczy na sumieniu bo ta instalacja to była masakra na początku :) szarpanie już praktycznie znikneło, teraz tylko dopieszczenie map można nabijać kilometry :)
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lip 17, 2019 12:09   

wielu gazowników nie podpina sondy pod komputer lpg, taki sposób montażu
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Lip 17, 2019 12:45   

Masz rację :) Siegnąłem źródła i mam informacje od producenta że STAG nie bierze pod uwagę odczytów z sondy :shock: Ma ona charakter diagnostyczny i pomaga w ustawianiu map.... Czyli wychodzi na to, że w końcu dobrze trafiłem z mapą :D
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lip 17, 2019 15:28   

Marcin84 napisał/a:
Ma ona charakter diagnostyczny i pomaga w ustawianiu map

dokladnie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Pią Sie 09, 2019 10:21   

Jako że byłem na strojeniu AFR u jednego fachowca i wyszło marnie a drugi znany i szanowany na forum lpg nie podjął się, sam się za to wziąłem :P uzbroiłem się w zestaw Stag AFR i zgłębiłem trochę tajnej wiedzy :wink: Ten silnik na serio nie jest do ogarnięcia przez pierwszego lepszego gaziarza :mrgreen: wychodzi na to że na WOT AFR dla LPG stroi się wyżej niż na Pb. Pierwsze efekty są obiecujące..... dzelo23 pamiętasz jaki miałeś wystrojony AFR na WOT w serii i po modach?
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
dzelo23 




Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 09, 2019 13:08   

Na gazie przy bucie miałem 11,3 z tego co pamiętam i to było po modach, gazownik zdejmował paliwo bo sterownik przylewał za bogato.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
Marcin84 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 25 Mar 2013
Posty: 370
Skąd: Częstochowa



Wysłany: Sro Sie 14, 2019 07:34   

Ja jestem teraz na 11.8 i auto zaczęło żyć na lpg, oczywiście jeszcze sporo przede mną... Szkoda , że nie możesz zczytać swoich parametrów z auta wiedziałbym czy w dobrą stronę idę :)

[ Dodano: Sro Sie 14, 2019 07:34 ]
Wystroiłem gada :cool: jest idealnie ;) na Pb i Lpg do odcinki idzie tak samo. Po drodze znalazłem jeszcze niedomagającą świece mimo iż nowe platynowe :evil: Ogólnie podsumowując pierwszy lepszy gaziarz tego auta nie zrobi :P
_________________
Rover 600SDi, Rover 75 2.0 CDT, Rover 75 1.8T
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink