Forum Klubu ROVERki.pl :: MEMS 3 - remap silników K-series
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MEMS 3 - remap silników K-series
Autor Wiadomość
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 188 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7204
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 22, 2019 23:02   

Ok to od początku, bo mnie zaciekawiłeś :)

GoldenFSO napisał/a:
Mam memsa 1.6

masz memsa z Roverowskiego 2.0? czy z Poloneza (1.4)? Jeśli z Rovera, to jakiego? 2 wtyczki przy ecu? Jakie masz do tego wtryski, 380/460 czy z 1.8?

GoldenFSO napisał/a:
W czasach kiedy zaczynałem zabawę z wkładaniem 1.8 do poloneza (okolice 2008 r.) zdjęcie immo z memsa 1.9 kosztowało ponad 500 zł , nie mówiąc już o cenach sterowników. Generalnie wyszło na dobre bo mam dużo momentu.

Masz jakiś wykres?

Używasz Deta 3, w jakim trybie? FI czy świnia? Ponawiam pytanie o zapłon, jesteś w stanie go zmieniać? Pytam, bo nie bardzo komukolwiek z forumowiczów (memsy 1.9 i 1.6) udało się ruszyć zapłon - trigger zapłonu z DETa to 18-1-18-1, natomiast zamachy z memsów 1.6 i 1.9 mają troche inny wieniec:

4 wycięcia :)

Czy detem tylko korygujesz paliwo, a zapłon nie jest modyfikowany? Obroty musisz mieć, żeby to w ogóle działało - czy tylko wklepałeś ilość sygnałów na obrót i dopasowałeś odczyt z deta do rzeczywistych obrotów?

GoldenFSO napisał/a:
Jeśli chodzi o sterowniki od auta z automatem, to słyszałem o wykorzystywaniu takowych z aut ze skrzynią stepspeed. Ale w PL to chyba nie jeździ taki żaden.

tak, dokładnie o to chodzi :) chociaż ja dziś zacząłem używać MBC i jest nawet orajt :) chociaż EBC na pewno jest dużo lepsze, w ZS wyraźnie widać różnice :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
  
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Wrz 22, 2019 23:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
GoldenFSO 



Dołączył: 21 Wrz 2019
Posty: 12



Wysłany: Pon Wrz 23, 2019 00:15   

Sterownik bodajże z 820 2.0, 1 wtyczka, wtryski z 1.8 ale nie pamiętam czy standard - 218 ccm, albo 198 ccm (oczywiście mogę się dogrzebać do numerów wtrysków i sterownika, ale do auta mam 70 km ).

Wykres: hamownia
pomiar na lekkiej nieszczelności po zejściu 4-2 i zdjętym paliwie (prosty wskaźnik z wąskiej sondy nigdy nie wchodzi na bogate) ze względu na szarpnięcia, które okazały się później uwaloną elektrodą na świecy - poźniej już nie klikane, ale "dupohamownia" wykazywała przed tym faktem lepsze parametry, szczególnie powyżej 5000 rpm.

na dolocie: przepustnica 2.0rover/1.4 polonez, kolektor vvc przespawany na układ wzdłużny zespołu napędowego: spasowane przejścia góra/dół/głowica - dodatkowo wyszkiełkowany wewnątrz oraz przekładki terrmiczne głowica/dół/góra, filtr z puszką ori polonez 1.4/ rover 2/0.
na wylocie: w głowicy nic nie ruszane, długie 4-2-1 (długości zejść wzorowane z freelandera) z zachowaniem pulsacji spalin, w kolektorze obrobione spawy,do zejścia w 1 owinięte i na 56 mm, tłumniki żadne przeloty, rynny itp :) - środek t4 a końcowy passat b4 2.0b

Na pozostałe pytania odpowiem po konsultacji z kolegą który mi to wstępnie klikał, bo do prawdziwego strojenia na hamowni obciążeniowej nie doszło :(
  
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 188 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7204
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 24, 2019 07:13   

Hmm... Strasznie duzo Nm jak na tak niska moc, weryfikowales to gdzies? Z tego co piszesz zaplonem nie kreciliscie, tylko paliwo? Jak sie czegos dowiesz to daj znac :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2022
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Sro Wrz 25, 2019 10:11   

Łup :D
_________________
R214 (kanciak) -> R400 -> R600 + R200 (okrąglak) -> Alfa 156 + R200 Coupe
-> R220 Coupe Turbo + R620Ti ;) ->R220 Coupe Turbo + Tourer + MG ZT 190 :D
 
 
GoldenFSO 



Dołączył: 21 Wrz 2019
Posty: 12



Wysłany: Sro Wrz 25, 2019 10:11   

Pomiar w obecnym setupie był tylko raz wykonywany - potwierdzenia z innej hamowni nie mam. Mam tylko wykres z poprzedniego setupu - przyrostu jest jakieś 10 km i 30 NM.
Trigger z DETa: "Rover K Series" dodany jakiś czas temu (kilka lat) przez Jadźwina na prośbę jakiegoś tam człowieka co coś dłubał na mgr z silnikiem 1.4.
Zapłon ruszony - obroty czytane bez kombinacji, paliwo - sygnał z DETa wlutowany bezpośrednio pod mapsensor w serowniku oryginalnym.
Zapłon ruszony ostrożnie bo stukało, ale jak się później okazało z innego powodu. Aha mam dołożony stuk sensor - tak jak w 2.0 i czujnik temp. paliwa.
Ostatnio zmieniony przez GoldenFSO Sro Wrz 25, 2019 10:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 188 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7204
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 25, 2019 10:27   

Ok to najpierw kolejny istotny krok :D dzieki Johnemu Oio udalo sie usunac boostcut w sterowniku z 75/ZT 1.8T ;) mozna dmuchac powyzej 0.95b :D

GoldenFSO,
Ciekawe info, bo jesli uzywasz sterownika z 2.0 to ten trigger z deta nie dziala ;) przerabialem temat i niestety nawet sam Ecumaster (Jadzwin albo Kisiel) przyznali, ze det nie dziala z steronikiem rovera. Tutaj tez dziwi mnie stukowe, w swoim 1.8 (jeszcze bez turbo) mocno waliłem zaplonem i na paliwie 95 nie bylo stukowego, mowie tu o wyprzedzeniu 20-21st przy butowaniu ;) a mozesz w decie np ustawic odciecie na 5000rpm i bedzie dzialac? A i na ustawieniu Rover kseries auto bedzie jezdzic, jednak jak porownasz obroty w det z rzeczywistymi to sie rozjezdzaja :/
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
  
 
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2022
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Sro Wrz 25, 2019 11:03   

GoldenFSO, ale zaraz zaraz, uzuwasz ECU z 2.0 NA? z Kołem zamachowym k series?

[ Dodano: Sro Wrz 25, 2019 11:03 ]
Bo z tego co piszesz wynika że trigger dla 2.0 i k series jest taki sam. Przerobiłem temat zapłonu na wszystkie strony i zapłonu nie dao sie ruszyć.
_________________
R214 (kanciak) -> R400 -> R600 + R200 (okrąglak) -> Alfa 156 + R200 Coupe
-> R220 Coupe Turbo + R620Ti ;) ->R220 Coupe Turbo + Tourer + MG ZT 190 :D
 
 
GoldenFSO 



Dołączył: 21 Wrz 2019
Posty: 12



Wysłany: Sro Wrz 25, 2019 22:24   

Tak, używam ECU z 2.0 kod silnika 20T4H. Trigger w polonezowskim kole od 1.4 jest taki sam jak w 2.0 rovera. Z tego co się orientuję w 1.4 montowanym w roverach jest już koło z innym triggerem - dlatego też w moim przypadku nie można mówić o typowym kole dla kseries (no chyba, że się mylę - bo to wiedza z przed 10 lat ;) ).
Jeśli chodzi o obroty to porównując odczyt z deta i memsdiaga to pokrywały się. O ile rozjeżdzają się te obroty? - bo to może było nie do wyłapania w warunkach drogowych. Odcinka nie była przesuwana.

Spalanie stukowe: mam takie wrażenie, że ECU spóźnia się z korekcją zapłonu - może to wina złego umiejscowienia stuk sensora. Sprężanie też miałem po 15,5 bara co na pewno sprzyjało stukaniu.
Jutro jestem u kolegi na dłubaniu przy głowicy to będę mógł odświeżyć wiadomości na temat przebiegu strojenia.
Natomiast przed zimą może uda mi się sprowadzić auto do miasta i będzie można odnieść się do Waszych pytań w sposób doświadczalny oraz dokonać pomiaru na hamowni.

Wracając do sterownika z 18k4g - drugą sondę jesteście w stanie "wyłączyć"?
  
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 188 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7204
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Wrz 26, 2019 10:16   

A masz moze zdjecie wienca z Twojego kola zachowego? Ma 2 czy 4 wyciecia? Jesli dwa i sterownik z pierwszych tserii to sprawa wyjasniona ;)

Druga sonda lambda na razie jezdzi na emulatorze, pomysle nad softowym usunieciem ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
GoldenFSO 



Dołączył: 21 Wrz 2019
Posty: 12



Wysłany: Sob Wrz 28, 2019 20:45   

Zdjęcie nie przedstawia mojego koła, ale mam takie samo:

Sterownik bez X.
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 188 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7204
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Wrz 29, 2019 13:03   

I wsio jasne ;) dzieki ;) jak bedziesz mial mozliwosc to zrob fotke ecu i numeru na nim :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
LilJohn 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 44



Wysłany: Wto Paź 01, 2019 16:26   

Co do wyłączenia drugiej sondy lambda to jestem w trakcie opracowywania rozwiązania. Jest szansa że przy czytaniu błędów będą widoczne ale będą traktowane jako nieistotne - brak check engine.
U nas na przeglądach błędów w komputerze nie sprawdzają także będzie jak na razie ok :smile:
 
 
GoldenFSO 



Dołączył: 21 Wrz 2019
Posty: 12



Wysłany: Wto Paź 01, 2019 19:35   

A w MEMSIE odczyt z drugiej sondy jest jakoś istotnie brany pod uwagę przy dawkowaniu paliwa, czy raczej informacyjnie?
A nie dało by się ustawić stałej, "dobrej" wartości? Bo podejrzewam, że całkowitego pominięcia nie da się zrobić.
 
 
LilJohn 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 44



Wysłany: Wto Paź 01, 2019 21:43   

Druga sonda sprawdza jedynie sprawność katalizatora i nie jest brana pod uwagę przy dawkowaniu paliwa. Na odłączonej sondzie jest stała wartość bodajże 450mV czyli można powiedzieć że "dobra".
Więc po wyłączeniu sondy w mapie po prostu nie będzie się świecił check engine z tego powodu.
Ale jeszcze chwilę mi pewnie zejdzie żeby to opracować. Stay tuned ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [L-series PO '04] Remap bez przepływki & Dual mapping !
Raptile Tuning mechaniczny 153 Czw Mar 17, 2016 22:15
Remigiusz
Brak nowych postów [L-series po 00'] Remap bez przepływki & Dual mapping
Remigiusz Tuning mechaniczny 671 Nie Maj 21, 2017 18:24
dja13k
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Nie Maj 13, 2012 00:56
Markzo
Brak nowych postów Chip Roverków wolnossących, ecu remap - ktoś się bawił?
Raga Tuning mechaniczny 1 Nie Mar 28, 2010 19:37
kolin
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 21:23
markos620SDi



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink