Forum Klubu ROVERki.pl :: [R214 1.4 si 103KM] Pobór prądu na zgaszonym silniku
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R214 1.4 si 103KM] Pobór prądu na zgaszonym silniku
Autor Wiadomość
kurtki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 149
Skąd: Lublin/Kraśnik



Wysłany: Czw Wrz 19, 2019 10:19   [R214 1.4 si 103KM] Pobór prądu na zgaszonym silniku
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998

Witam. Ostatnio zauważyłem, że dość często pada akumulator. Po wstępnym zbadaniu okazuje się, że samochód na postoju, przy wyłączonych wszystkich urządzeniach, pobiera prąd wartości dwóch postojówek. Tak jakby bez przerwy się świeciły.
Po gruntownym badaniu elektryk stwierdził, że winowajcą jest komputer pokładowy. Czy ktoś już może rowiązywał podobny problem ?
Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Wrz 19, 2019 10:19   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Czw Wrz 19, 2019 13:02   

Co tzn dość często? 2 żarówki 5W ciągną prawie 1A prądu, więc nawet nowiuśki i pełny akumulator 45Ah nie wytrzyma dwóch dni.
Przy sprawnej instalacji pobór prądu na postoju powinien być w okolicach 0,05A.

Ja bym najpierw spróbował odłączyć wiązkę tylnej klapy legendarną, bo jeśli to naprawdę ECU to poza wymianą komputera nic nie zrobisz.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Wrz 19, 2019 22:26   

Jak to sprawdziłeś że ECU jest winne?
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
kurtki 



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Maj 2006
Posty: 149
Skąd: Lublin/Kraśnik



Wysłany: Pią Wrz 20, 2019 17:32   

samochód jest ruszany 2 razy w tygodniu na krótkie dystanse, czasami raz. Doładowywać go trzeba raz na miesiąc. Wydawało się to normalne. Po przyjeździe do sklepu z akumulatorami, pan zbadał pobór prądu, ładowanie alternatora i stwierdził, że coś jest nie tak. Po wizycie u elektryka okazało się, że komputer pobiera prąd bez przerwy. jak go badał ? nie mam pojęcia. To nie mój samochód tylko rodziców. Tylko zastanawia mnie jedna rzecz, czy przypadkiem, komputera nie powinien odłączać jakiś przekaźnik ?
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pią Wrz 20, 2019 19:21   

I słusznie Ci się wydawało, że to normalne. Jak się nie jeździ to skąd ma się prąd w aku brać i jak utrzymywać skoro alarm i czujnik centralki musi być ciągle zasilany?
Tak jak napisałem wyżej - samochód na postoju pobiera ciągle 0,05A, więc w idealnych warunkach (niemożliwych, bo zakłada się 100% sprawność akumulatora) samochód może tak stać miesiąc. W realnym świecie to będzie w stanie odpalić może po 2 tygodniach, ale to i tak jak masz dobry akumulator i raczej nie zimą.
Alarm i czujnik centralki siedzi właśnie w ECU i module immo, więc nie może być odłączany. ECU nie tylko steruje silnikiem, ale całym samochodem.
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Sob Wrz 21, 2019 19:08   

kurtki napisał/a:
dwóch postojówek.

Nie znam takiej jednostki, ile to?
kurtki napisał/a:
Po przyjeździe do sklepu z akumulatorami, pan zbadał pobór prądu, ładowanie alternatora i stwierdził, że coś jest nie tak.

Mierzył chociaż parę minut po zamknięciu samochodu czy podłączył i zmierzył?
W tym rowerze nie było fabrycznie komputera pokładowego, więc to jakaś rzeźba, może być źle podpięty albo źle zbudowany, odłącz go i zmierz pobór jeszcze raz.
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Sob Wrz 21, 2019 20:33   

Eeee wydaje mi się, że chodzi raczej o sterownik silnika/komputer, a nie komputer pokładowy, a tym bardziej dokładany...
 
 
Zigg 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 131
Skąd: Kraków



Wysłany: Pon Wrz 23, 2019 11:11   

Zdejmij klemę + i wepnij się szeregowo amperomierzem między nią a + akumulatora.
Miernik wystaw poza maskę, zamknij klapę i obserwuj (oczywiście na zgaszonym silniku i powyłączanych wszystkich odbiornikach typu radio dmuchawy lampki) co się dzieje przy otwartych zamkach, po ich zamknięciu oraz kilkanaście minut po ich zamknięciu.
I powiedz nam co zauważasz.
Może to komp, może radio źle podpięte, może wzmak od tuby z bagażnika podpięty na stałe:D
_________________
R25 + Freelander I 2,5 V6
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Wrz 23, 2019 15:41   

Zigg napisał/a:
może wzmak od tuby z bagażnika podpięty na stałe

a jak go inaczej podpiąć ? Chyba nie po kluczyku :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
wladi 




Dołączył: 04 Wrz 2019
Posty: 57
Skąd: Hel



Wysłany: Pon Wrz 23, 2019 16:12   

dawidd napisał/a:
Zigg napisał/a:
może wzmak od tuby z bagażnika podpięty na stałe

a jak go inaczej podpiąć ? Chyba nie po kluczyku :)
No właśnie przecież wzmak ma swoje sterowanie i przy włączeniu radia się załącza :wink:
 
 
Zigg 




Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Maj 2007
Posty: 131
Skąd: Kraków



Wysłany: Wto Wrz 24, 2019 10:22   

Różne nazwijmy to "rozwiązania" są stosowane - szukamy faktycznego złodzieja prądu ;)
_________________
R25 + Freelander I 2,5 V6
 
 
sknerko 




Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Wrz 24, 2019 12:31   

wladi napisał/a:
No właśnie przecież wzmak ma swoje sterowanie i przy włączeniu radia się załącza
wcale niekoniecznie, miałem wzmak który na czuwaniu kradł prąd i musiał być przez przekaźnik
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Sro Paź 23, 2019 12:28   

Sprawdź sobie sondę lambda. Miałem podobną sytuację w R111, że po 2 dniach nie jeżdżenia akumulator klękał. Okazało się, że sonda lambda dostała zwarcia i to ona była "złodziejem prądu" bo po rozgrzaniu silnika nie wyłączała grzałki.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Paź 23, 2019 19:02   

Steff napisał/a:
Sprawdź sobie sondę lambda. Miałem podobną sytuację w R111, że po 2 dniach nie jeżdżenia akumulator klękał. Okazało się, że sonda lambda dostała zwarcia i to ona była "złodziejem prądu" bo po rozgrzaniu silnika nie wyłączała grzałki.

Trochę to dziwne bo to sterownik załącza grzałkę w sondzie, nawet jak była uszkodzona to i tak nie mogła sama z siebie pobierać prądu
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Czw Paź 24, 2019 07:47   

Ja z elektryką jestem na bakier. Opisałem tylko moją przypadłość. Nic nie stoi na przeszkodzie wypiąć wtyczkę z sondy i sprawdzić czy nadal jest pobór prądu :mrgreen: a przy okazji wykluczysz jedną możliwych przyczyn.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 105] Pobór prądu w MG ZR 105
Spiro Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Wrz 13, 2013 12:09
Spiro
Brak nowych postów [R200] Duży pobór prądu
wiciu5 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 4 Nie Sty 26, 2014 19:06
wiciu5
Brak nowych postów [R214Si] Niezidentyfikowany pobór prądu :/
kangaroo69 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Sro Lut 13, 2013 23:15
kangaroo69
Brak nowych postów [R214Si 103KM 97`] Buczenie w silniku
Kruti Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pią Sie 21, 2009 13:19
Kruti
Brak nowych postów [R25] Spalanie w silniku 103KM mniejsze niż w 84KM?
narkil Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Czw Wrz 01, 2011 15:15
PTE



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink