Typ: GTi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996
Witam, nawiązując do wcześniejszych tematów odnośnie rozrządu i jego wymiany w silniku 1.4 chciałbym was zapytać jakie macie patenty na zablokowanie koła zamachowego, aby odkręcić śrubę koła pasowego. Jedni piszą że wciśnięcie hamulca na najwyższym biegu, ale inni piszą że to nie działa. Inni blokują śrubokrętem, ale niech chociaż powiedzą gdzie dokładnie wkładają ten śrubokręt. Nie każdy jest mechanikiem, nie każdy wymienia rozrząd raz w tygodniu. Proszę o wyrozumiałość mniej doświadczonych "mechaników" Pozdrawiam
SPAMU¦
Wysłany: Pią Lis 22, 2019 07:52 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Zablokowanie kól nie ma szans działać, bo nie ma między nimi i wałem żadnego solidnego połączenia. Od jakiegoś czasu podchodzę do wymiany u siebie i jedyne rozwiązanie poza pneumatem jakie mi się nasuwa to stary rozrusznik przerobiony na blokadę.
Jak to nie ma solidnego połączenia, wał korbowy połączony ze skrzynią potem skrzynia z wałem napędowym. Przy dobrze wciśniętym hamulcu może się udać. A co sądzicie o tej blokadzie https://www.ebay.co.uk/it...f9adc%7Ciid%3A1 będzie pasowała do poloneza?
Tak przy okazji dokręciłem kilka dni temu śrubę tylnego koła na 200 nm (ręcznie) w celu sprawdzenia klucza i koło nawet nie drgnęło, więc niby dlaczego ma się nie udać z śrubą wału skoro przykręca się ją z podobnym momentem?
Jak to nie ma solidnego połączenia, wał korbowy połączony ze skrzynią
Nie jest połączony ze skrzynią, to oddzielne elementy.
To jest malutki benzynowy silniczek, tam nie ma sprzęgła z ciągnika, pewnie już poniżej 200Nm będzie się ślizgać.
sebastian79 napisał/a:
więc niby dlaczego ma się nie udać z śrubą wału skoro przykręca się ją z podobnym momentem?
Raz że żeby odkręcić trzeba większej siły niż ta z jaką się dokręca. Dwa że to było nie odkręcane od xx lat. Trzy że jest przykręcone na klej.
A co jeśli chodzi o tą blokadę z linku na ebay da się ją zastosować w takim ułożeniu silnika? Czy jest to blokada w miejsce rozrusznika czy na koło zamachowe od strony skrzyni biegów?
Nie wiem, ale duża szansa że nie będzie pasować skoro napisali że do silników z pg1.
Swoją drogą ponad 150zł za taki kawałek blaszki to lekkie przegięcie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum