Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75/ZT] - TOAF Diagnostic Tool

Temat dotyczący programu TOAF, narzędzia diagnostycznego dla samochodów marki Rover 75/MG ZT
Autor Wiadomość
Winu 



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 22 Gru 2015
Posty: 174



Wysłany: Pią Lip 05, 2019 11:18   

Hej,
Mam taką zagwozdkę z ECM od CDT MY'01. Jakakolwiek próba ingerencji w jego nastawy kończy się niepowodzeniem.

Kabelek jest na 100% ok, (kupiony z linku na stronie TOAF), z innymi modułami współpracuje, koduje nastawy bez problemu itd.
Jedyny problem jest z ECM. Kody ZCS odczytują się raz na kilka połączeń, próba wgrania mapy wiąże się z komunikatami IDENT Error, albo Security Error, albo wcale nie nawiązuje połączenia.

Akumulator jest podpięty pod ładowarkę, piny delikatnie doginałem. Mam informację że kiedyś ktoś wgrał tam jakąś mapę na 140 koni, ale auto jeździ kulawo więc chciałem powrócić do oryginału. Czy jest możliwe że poprzednik dłubiący w ECM "coś" zablokował , czy ECM jest zwyczajnie "strzelony" i trzeba go wymienić.

Pozdrawiam :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lip 05, 2019 11:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
piotrpg 




Dołączył: 12 Lip 2015
Posty: 36



Wysłany: Pią Lip 26, 2019 12:23   

Witam. Da się włączyć żeby przy zamykaniu auta lusterka składało? Nie znalazłem nic związanego z lusterkami :neutral:
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3426
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Lip 26, 2019 14:26   

piotrpg napisał/a:
Witam. Da się włączyć żeby przy zamykaniu auta lusterka składało? Nie znalazłem nic związanego z lusterkami
nie
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sro Sie 07, 2019 14:24   

Winu napisał/a:
zy jest możliwe że poprzednik dłubiący w ECM "coś" zablokował , czy ECM jest zwyczajnie "strzelony" i trzeba go wymienić.

Jak się identyfikuje ten komputer? Możesz podać to co ma na obudowie oraz to co widzi program TOAF? Czy odczyty np. pracy wtryskiwaczy są możliwe?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Brat 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Cze 2016
Posty: 200
Skąd: Jaworzno



Wysłany: Pon Lis 04, 2019 21:17   

Hejo.

Gdzie dokładnie znaleźć wartości z czujników poziomowania świateł xenon?

Dodam że do live data LCM dodałem sobie live na poziomowanie świateł, ale tam ciągle pokazuje mi zero - jak by pozycję z ręcznego sterowania poziomem świateł, a nie automatycznego.

U mnie poziomowanie działa, robi początkowy test, a potem ustawia się raczej na odpowiedniej pozycji ( na pewno nie łapie błędu i nie obniża się na ziemię ) pisze raczej, bo czasem światła są minimalnie wyżej a czasem minimalnie niżej i nie mam pewności czy któryś potencjometr na wahaczu nie świruje :)

Dodam od razu, mam LCM bez pokrętła poziomu świateł czyli oryginał xenon, a w kodowaniu mam ustawione światła xenon.

Pozdro.
_________________
Rover 75, 2.5 kv6 LPG '01
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Pon Gru 23, 2019 12:48   Odwrotne sterowanie testowaniem

Cześć ludziska. Podpiąłem dziś Toafa, żeby na zimę zmienić światła dzienne. Przy okazji grzebałem w modułach. Przy testowaniu np siedzenie do przodu> siedzenie cofa się i odwrotnie przy siedzenie do tyłu. Podobnie przy zamykaniu wszystkich drzwi. Otwieranie> zamyka, zamykanie >otwiera. Czy to wina, że program 32 bitowy, a system Win10 64? Dodam, ze kiedyś wszystko działało bez problemu.
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Pon Gru 23, 2019 23:54   

Posprawdzaj wszystkie kodowania, może zmieniłeś coś na angielskie, albo coś w ten deseń.

[ Dodano: Pon Gru 23, 2019 23:54 ]
Aha ... W BCU
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3426
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Gru 24, 2019 07:25   

z fotelami u mnie tez tak było. Niestety próby zabawy z fotelami skutkowały utrata pamieć fotelów i na nic się zdało wgrywanie pliku ktory Marcin przygotował, do dziś pamieć u mnie działa jakość dziwnie, przez moment działa, po chwili nie działa, dostosowanie fotela do kluczyka pierwszego lub drugiego tez nie działa.
Mniej więcej wygląda to tak, ze puki silnik jest zgaszony to fotel działa ok, jak go odpalę to już trzeba przyciskać przycisk pamieć wielokrotnie żeby fotel ustawił sie do zadanej pozycji. Moze nie ma to nic wspólnego z odpaleniem silnika a z czasem podawania zasilania na moduł pamieć fotelów.
Temat odpuściłem bo głownie ja jeżdżę r75 wiec tak bardzo mi to nie przeszkadza
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Wto Gru 24, 2019 12:54   

Po świętach sprawdzę, czy faktycznie coś się nie przestawiło. Kiedyś już ktoś pisał, żeby foteli nie ruszać, bo twórcy Toafa (niech im piwo dane będzie) niestety nie rozgryzli, jak zapisywać w tym module zmiany... Ciekawe czy kwestia błędnego działania central zamka może wynikać z uszkodzonego guzika od zamykania, koło hamulca ręcznego? Bo wszystko się zaczęło właśnie tam. Na początku nie działało otwieranie. Przeczyściłem, popsikałem kontaktem. Otwieranie teraz działa, ale o dziwo, zamykanie dopiero wtedy, gdy wcześniej zamknę i otworzę pilotem. W każdym innym wypadku tylko szarpie zamkami, gdy chcę zamknąć z guzika przy hamulcu ręcznym. Jutro dostanę nowy przełącznik, może się coś wyjaśni.
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Czw Sty 02, 2020 11:47   

Nie rozgryźli? Jest jakaś poprawka na stronie dla tych co bawili się fotelami.
Może chodzi o sumy kontrolne? Nie pamiętam dokładnie, ale też żaden z nas nie miał foteli do testowania podczas pracy nad TOAFem ;)

mocu napisał/a:
z uszkodzonego guzika od zamykania, koło hamulca ręcznego?

A zmieniałeś sobie moduł BCU na taki z otwieraniem zamka klapy bagażnika z pilota?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Czw Sty 02, 2020 21:11   

Właśnie chodzi o sumy kontrolne, ale w naszym module SMAC I tak nie ma co programować.
Inna sprawa, że po grzebaniu w fotelach trzeba odłączyć akumulator, żeby zadziałało.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
mocu 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 208
Skąd: Jastrzębie Z



Wysłany: Wto Lut 04, 2020 18:58   

Po wymianie przycisku centralnego zamka (tego przy hamulcu ręcznym) zamykanie i otwieranie działa. Co do modułu, to mam oryginalny, nie zmieniałem. Gzie można ściągnąć plik wsadowy do modułu foteli? Na stronie Toafa są wsady do modułu świateł i chyba poduszek...
_________________
teraz 75 cdt, wcześniej 216 SE i 214 Si może kiedyś jagular... :)
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3426
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sro Lut 05, 2020 09:12   

Marcin go chyba jak dobrze pamiętam w tym watko udostępnił, parę stron wstecz
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sro Maj 13, 2020 19:56   

Na czyjaś prośbę z FB wrzucam wsady do modułu siedzeń.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Cze 27, 2020 12:10   

marcin.misek napisał/a:
Na czyjaś prośbę z FB wrzucam wsady do modułu siedzeń.

Nie można tego wpieprzyć na stronę?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1130 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10885
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Cze 27, 2020 18:14   

No jak Ty MaRku nie wiesz to chyba sie nie da ;)
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Wto Cze 30, 2020 15:46   

Nie wiem czemu tego nie ma na stronie, może był jakiś wyraźny powód ;) ?
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Linkoln60 



Dołączył: 27 Maj 2018
Posty: 52



Wysłany: Czw Lip 23, 2020 12:20   

Mam pytanie, czy przy tym kablu też trzeba lutować 2 piny że sobą?
http://allegro.pl/interfe...5311409654.html

Jeśli tak to są kable którego nie trzeba modyfikować?
 
 
BetJar 
Klubowicz





Pomógł: 22 razy
Dołączył: 19 Maj 2008
Posty: 626
Skąd: Gliwice



Wysłany: Czw Lip 23, 2020 15:11   

http://toaf.roverki.eu/index.php/pl/download-pl


Cytat:
W związku z licznymi zapytaniami o interfejs współpracujący z programem TOAF przypominamy: BMW DS2 INPA/DIS/NCSEXPERT oparty o układ FTDI.
Może być też interfejs do diagnostyki aut z grupy VAG ale konieczne będzie zmostkowanie (zlutowanie) dwóch pinów 7 i 8 ze sobą.



Kiedyś widziałem taki z przełącznikiem ale nie pamiętam gdzie, chyba to samoróbka była. A może i nie.
_________________
ɹɐɾʇǝq ɯɐıʍɐɹpzod
nie ma za co- kliknij POMÓGŁ
R420 Di'97,był
R111 LSi'96,był
R420 Di'97,był
R75 CDT+'02,jest
MG TF '04,jest
 
 
MaReK 
Instytucja wspierająca


Pan
Wszechomogący :)


Pomógł: 131 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 7983
Skąd: Warszawa/Mokotów

MG ZT

Wysłany: Sob Lip 25, 2020 00:57   

https://allegro.pl/oferta/interfejs-dla-bmw-inpa-2k-dcan-z-przelacznikiem-pl-6249907133

Produkują i takie. Są też wielopozycjne przelączniki i przeznaczone do innych aut i zwierające inne piny.
_________________
Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu

dolny śląsk:marcin.misek
wielkopolska: longer86
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Toaf Tool Chip Tuning - CDT -> CDTI
MATRIXorg Rover serii 75, MG ZT 21 Pon Lut 25, 2019 12:33
MaReK
Brak nowych postów [MG ZT CDTI 2.0 ]PODNIESIENIE MOCY PROGRAMEM TOAF TOOL
88Belfegor Rover serii 75, MG ZT 1 Czw Sty 27, 2022 22:12
MaReK
Brak nowych postów [R75]TOAF
grota10 Rover serii 75, MG ZT 6 Sro Sie 09, 2023 20:16
marcin.misek
Brak nowych postów [R75]Toaf
Dargor Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Gru 09, 2017 21:06
Dargor
Brak nowych postów [R75] 2.0 cdt problem Toaf !!!
soban666 Rover serii 75, MG ZT 2 Sro Kwi 01, 2020 18:55
MATRIXorg



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink