Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Dluuga historia
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Dluuga historia
Autor Wiadomość
Milek 



Dołączył: 25 Gru 2019
Posty: 3



Wysłany: Pią Sty 17, 2020 21:22   [R75] Dluuga historia
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001

Wiatajcie, pomozcie. Auto po przejsciach. Po zakupie auta poszla panewka. Wymienilem silnik ale mechanik spierdzielil rozrzad i glowice poszly sie walic. Auto stalo od sierpnia u mechanika...Zabralem je z policja i na lawecie pojechalo do drugiego warsztatu. Tam jako tako je zrobiono ale auto wariuje na wolnych obrotach. Nie wiem czy to wolne... :D miedzy 1200-1500 sobie skacze...tak jakby ktos w rytm muzyki sobie wciskal pedal gazu...ponizej link ze zdjeciem z TOAF z bledami...pojawiaja sie caly czas...nie moge dodac zalacznika bo siedze na linuksie..:/
kody bledow to:
p0480
p0155
p0482
p0107
p0113
p0505
p0444
p0481
BTW check engine sie nie zapala choc kontrolka dziala...
dzieki za pomoc
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Sty 17, 2020 21:22   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Sob Sty 18, 2020 13:28   

wentylator chłodnicy - coś nie podłączone lub oberwane przewody
grzałka sondy
MAP, czujnik temp i zawór w kolektorze to też może być oberwane lub nie popodłączane i te trzy są na jednej odnodze wiązki

jeśli łapie lewe powietrze to sprawdzisz plakiem lub lepiej motostartem z eterem psikając na silniku w miejscach gdzie może być nieszczelność - łączenia kolektorów z głowicą, łączenie plastikowego kolektora, wtryski, jeśli jest lpg to wężyki, wężyki plastikowe od wolnych obrotów, za przepustnicą .
 
 
Milek 



Dołączył: 25 Gru 2019
Posty: 3



Wysłany: Sob Sty 18, 2020 19:43   

Wentylator chodzi na kazdej predkosci kiedy sprawdzam go w toaf.gdzie szukac tej wiazki map sensora itp? Mam dodatkowa przepustnice jak mniemam od 2,5..czujniki sa te same, powymieniac? Mechanik pierdola ktory wymienial mi silnik i rozwalil glowice wycial tez sobie kata...czy to tez moze powodowac takie bledy?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sty 18, 2020 22:17   

Milek napisał/a:
Mam dodatkowa przepustnice jak mniemam od 2,5.
ta druga przepustnica jest do kontroli trakcji i tak ma być.
Wymieniłbym bezpieczniki F1 i F4 w komorze silnika , jak dalej będą błędy to sprawdzić czy jest sygnał sterowania na wtyczkach krokowego , sondy 2 , MAP i zaworze pochłaniania par paliwa . Można by podmienić krokowy i pozostałe czujniki ale mało prawdopodobne by naraz wszystkie padły , raczej jest kłopot ze sterowaniem i sygnałem bo wszystkie błędy mówię o zwarciu lub przerwie w obwodzie w tych czujnikach..
Jeździsz bez sprawnego wentylatora ?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Milek 



Dołączył: 25 Gru 2019
Posty: 3



Wysłany: Nie Sty 26, 2020 21:04   

Wentylator sie wlacza, nie ma z nim problemow. Gdzie szukac tej wiazki? Ma ona jakies slaby punkt ktory czesto sie psuje? Mowiac o drugiej przepustnicy mialem na mysli ze kupilem "nowa" bo mechanik zaproponowal mi zebym ja wymienil ale jest nieco inna niz ta ktora mam. Ma dodatkowe ciegno ktorego u mnie nie ma. Kupilem taka: https://allegro.pl/oferta/rover-75-2-0b-przepustnica-jzx6583-8003241892 a u mnie w aucie jest cos takiego: https://allegro.pl/oferta/przepustnica-rover-75-mg-zt-2-0-2-5-v6-jzx6597c-7498769478 z tym ze ta ktora kupilem na wymiane pierwsza klape ma w pozycji otwartej, niby nr itd sie zgadzaja. Warto to przekladac? Pierwszy mechanik mial za duzo plaka pod reka i podobno az sie lalo z niej dlatego kupilem druga i przeplywomierz.

[ Dodano: Nie Sty 26, 2020 21:04 ]
Sygnal na krokowym jest, jest reakcja silnika kiedy go wypinam/wpinam
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pon Sty 27, 2020 15:03   

Milek napisał/a:
ta ktora kupilem na wymiane pierwsza klape ma w pozycji otwartej,
tak ma być , otwarta jak by jej nie było . Gdy koło straci przyczepność , jest ona odpowiednio przymykana linką przez siłownik TC by zmniejszyć obroty silnika bez ingerencji kierowcy do odzyskania przyczepności kół samochodu. W normalnych warunkach nie wpływa na pracą silnika bo jest w pozycji poziomej/otwartej.
Milek napisał/a:
Pierwszy mechanik mial za duzo plaka pod reka i podobno az sie lalo z niej
to nie wina mechanika ani nie plak , tylko olej z odmy , tak jest jak nie ma odolejacza.

[ Dodano: Pon Sty 27, 2020 15:03 ]
Milek napisał/a:
Warto to przekladac?
zależy od tego czy będziesz chciał kiedyś doposażyć R w kontrolę trakcji (TC) .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Centralny zamek - nieprawdopodobna historia z R 75.
Viking6 Rover serii 75, MG ZT 21 Wto Sie 26, 2014 17:25
Punx
Brak nowych postów [R75] Przednie sprężyny ciekawa historia
Qbs Rover serii 75, MG ZT 11 Pon Kwi 12, 2010 23:34
witia24
Brak nowych postów [r75] krótka historia problemów - w poszukiwaniu rozwiązania
baxspace Rover serii 75, MG ZT 4 Pon Mar 23, 2015 09:29
baxspace



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink