Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] Twarde zawieszenie. Co wymienić?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] Twarde zawieszenie. Co wymienić?
Autor Wiadomość
proartur 




Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 33



Wysłany: Nie Lut 09, 2020 19:02   [R75] Twarde zawieszenie. Co wymienić?
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: 2000

mam problem po wymianie przedniego zawieszenia
(wahacze, końcówki, łączniki)
po tych manewrach, lub przy zbiegu okoliczności auto stało się sztywne jak wóz drabiniasty. wcześniej tłukło ale było w miarę miękko....
co mogło ulec uszkodzeniu? sprężyny całe, czy amortyzatory mają na to wpływ?
sprężyny się "skończyły" ? nie wiem... a strasznie mi to dokucza
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 09, 2020 19:02   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Nie Lut 09, 2020 19:22   

proartur napisał/a:
wcześniej tłukło ale było w miarę miękko....

A może w końcu jest tak jak powinno być ?
Może coś źle skęciłeś...
Jedz na stacje diagnostyczną - sprawdz sprawność amortyzatorów.
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
proartur 




Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 33



Wysłany: Nie Lut 09, 2020 19:44   

a co oprócz amortyzatorów ?
myślę że tak jak jest to być nie powinno... nawet jak mówię coś do kogoś i wiem że będzie hopka to przerywam bo efekt jest taki jakby ktoś klepnął mnie w plecy... totalny wóz drabiniasty na metalowych kołach.
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Nie Lut 09, 2020 19:58   

proartur napisał/a:
a co oprócz amortyzatorów ?

Upewnij się że wszystko dobrze poskładałeś. Tuleje wahacza też wymienialeś ?
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pon Lut 10, 2020 07:44   

a jak wbiłeś tuleje tylne na wahacz? I dałeś tradycyjne czy poliuretanowe? Przy tradycyjnych jak źle je wbijesz na wahacz to zanim je zerwie, będzie twardo
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
proartur 




Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 33



Wysłany: Pon Lut 10, 2020 14:26   

nie montowałem tego sam, tylko pracownik warsztatu, więc nie wiem jak założył te tuleje
które są zwykłe, gumowe takie jak dostałem w zestawie z wahaczami
czy to może być ta tuleja? czy jej wymiana to znowu wyciąganie wahacza?
no i jeśli kupić to jaką aby to się poprawiło, bo jest masakra...
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Lut 13, 2020 13:28   

kup poliuretanowe z Olkusza, będziesz z nich zadowolony. Wachacze dłużej na nich wytrzymują, bo nie wpadają w drgania. Jeśli złe wbita tuleja jest u Ciebie problemem to te z olkusza je rozwiążą, bo ich nie trzeba ustawiać, jedynie trzeba pamiętać żeby odwrotnie nie wsadzić bo nawet tacy majstry sa ze to potrafią - ktoś tu na forum o tym pisał i wstawiał fotki :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Lut 13, 2020 20:59   

proartur napisał/a:
a co oprócz amortyzatorów ?
sprężyny , pewnie nie oryginalne albo o innej charakterystyce.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 29, 2020 08:54   

dawidd napisał/a:
kup poliuretanowe z Olkusza, będziesz z nich zadowolony. Wachacze dłużej na nich wytrzymują, bo nie wpadają w drgania. Jeśli złe wbita tuleja jest u Ciebie problemem to te z olkusza je rozwiążą, bo ich nie trzeba ustawiać, jedynie trzeba pamiętać żeby odwrotnie nie wsadzić bo nawet tacy majstry sa ze to potrafią - ktoś tu na forum o tym pisał i wstawiał fotki :)


Jeżeli ktoś na pierwszym miejscu stawia maksymalny komfort to poliuretany w zawieszeniu to nie ten kierunek...
Sam je używam, super poprawiają precyzję prowadzenia, nie rozpadają się po roku jak guma ale żeby podniosły komfort prowadzenia to bym nie powiedział...
proartur czy wymianie w/w elementów nie towarzyszyła np. zmiana felg na większe? Z ciekawości zapytam na jakich kołach masz tego Rovera?
Na komfort/"twardość zawieszenia" mają wpływ oczywiście sprężyny, amortyzatory, ale grubość oponek ma też spore znaczenie.
Przekonują się o tym boleśnie pasjonaci wozów pewnej trzyliterowej marki pochodzącej z Bawarii montując w nich opony o grubości żyletki :mrgreen:
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
borsuk88 




Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 323
Skąd: Przejdź do mapy

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 29, 2020 17:38   

Komfort to na zawieszeniu org z rovera i 16 calowych kołach jest całkiem duży , ale dla mnie zbyt miękko - sam u siebie mam zawieche od mg zt plus opony 18 cali 225/40 i fajnie się prowadzi , kosztem komfortu .
_________________
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=89116&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
 
proartur 




Dołączył: 30 Sty 2018
Posty: 33



Wysłany: Sob Lut 29, 2020 23:49   

Koła mam założone zimowe, 15 185/65 więc te stuki to nie od kół.
Byłem też na stacji diagnostycznej i luzów ani jakiś nieprawidłowości nie stwierdzono.
Tak teraz myślę, że kiedyś gdy strzeliła sprężyna to założono mi jakieś tanie HART (???)
ale nie przypominam sobie żebym wtedy narzekał na to stukanie.
Dodatkowo na pomiarze amortyzatorów wyszło około 70% na stronę więc to odpada.

Co do BMW :) to zamieniłem E34 na Rovera 75 i stare to było auto ale komfortowe bardzo. A z roverem ciągła walka... jak nie wysprzęglik to zawieszenie to przepływomierz to klamki urwane i ciągle coś.
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 01, 2020 09:15   

Największy komfort jest właśnie na 15" :)
Przyjrzałbym się w takim razie sprężynom...
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 833
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 01, 2020 10:53   

Ja ostatnio zakładałem sprężyny Lesjöforsa - przód i tył. Wcześniej miałem z przodu chyba jeszcze fabryczne, a z tyłu KYB.

Komfort poprawił się dość znacznie.
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 28, 2020 09:07   

proartur napisał/a:

Co do BMW :) to zamieniłem E34 na Rovera 75 i stare to było auto ale komfortowe bardzo. A z roverem ciągła walka... jak nie wysprzęglik to zawieszenie to przepływomierz to klamki urwane i ciągle coś.

Dużo zależy od użytkownika i od jego chęci do "tjuningowania" ukochanych 4 kółek...
Pewnie to zupełnie zbieg okoliczności ale są marki które są dużo częściej "tjuningowane" niż inne :mrgreen:

Zdarza mi sie widywać u mnie w okolicy posiadacza pojazdu powyższej marki na felgach mocno chyba przekraczających rozmiar 18" lekko oczywiście wystających poza obrys błotników. Zawieszenie ma oczywiście tak obniżone tak że nie wiem czy stopę dałoby się wsunąć pod samochód.
Jak pokonuje progi zwalniające to ruch w całej okolicy staje bo robi to z prędkością~ 100m/godzinę i pod kątem żeby nie zniszczyć przedniego spojlera który wisi chyba centymetr na podłożem. Bardzo to ciekawe widowisko...

[ Dodano: Wto Kwi 28, 2020 09:07 ]
:mrgreen: He He. Nie mogłem się oprzeć żeby nie cyknąć zdjęcia.
Tak odnośnie tjuningu i twardego zawieszenia...
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 833
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 28, 2020 10:06   

Jak takie coś przechodzi przegląd techniczny? :shock:
 
 
christopher7 
Klubowicz





Pomógł: 26 razy
Dołączył: 19 Sty 2008
Posty: 803
Skąd: Poznan

Rover 75

Wysłany: Wto Kwi 28, 2020 10:13   

Pewnie korespondencyjnie...
Aż miałem ochotę zajrzeć pod spód jak modyfikacji uległo też same zawieszenie na :mrgreen: twardsze. Ale naprawdę ciężko nawet stopę było wsunąć pod spód tak nisko wisiał. Sam przejazd po tej kosteczce na zdjęciu to zapewne niezapomniane przeżycie...
_________________
Kontakt: 780177880
email
wiadomość
nadmiarowe części, gadżety i akcesoria do Rovera 75 i MG :szoping:
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Wto Kwi 28, 2020 13:02   

Za takie zajechane zawieszenie "samochody" powinny być holowane na koszt właściciela bezpośrednio do huty. Za za duże felgi/za małe opony tak samo. Nie stać na naprawę zawieszenia i normalne opony to niech autobusem jeździ
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Czw Kwi 30, 2020 07:33   

ale wieśniacko to wygląda. Kiedyś jechałem na 3-pasmowce za takim przerobionym malaczem - jechał 80km/h lewym pasem bo środkowy był w koleinach - jechałem za nim i światłami zmusiłem go do zjechania w koleiny - tak nim rzucało ze ciężko mu było nawet wyzywać - się uśmiałem :)
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [Twarde zawieszenie]
LukaszJ1984 Rover serii 75, MG ZT 1 Nie Lis 23, 2014 21:50
sTERYD
Brak nowych postów [R75] Twarde zawieszenie po wymianie piast
ahaja Rover serii 75, MG ZT 0 Wto Wrz 01, 2020 17:13
ahaja
Brak nowych postów [R75] Amortyzatory, twarde/sportowe
Kris Rover serii 75, MG ZT 2 Pią Wrz 17, 2010 13:09
Kris
Brak nowych postów [R75]Twarde, skrzeczące sprzęgło
Lesnik985 Rover serii 75, MG ZT 6 Nie Paź 06, 2013 15:05
markozalko
Brak nowych postów [MG ZT] twarde węże płynu chłodniczego
Jasiu Rover serii 75, MG ZT 51 Pon Sie 31, 2020 16:36
Jasiu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink