Hmm.. co miało się niby zepsuć, skoro on się nawet nie dostał do sterownika
Zła identyfikacja to efekt najprawdopodobniej braku prawidłowego podłączenia się do OBD, ew. wyłączony zapłon lub sianie głupot po linii komunikacyjnej.
Poprawne połączenie będzie wtedy, kiedy sterownik silnika prawidłowo się zidentyfikuje i poprawnie program odczyta kody ZCS. Wtedy można próbować robić 'tuning'
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Wrócę jeszcze raz do tematu. Tym razem podszedłem do wszystkiego rzetelnie, piny posprawdzane, dla pewności potraktowane kontaktem, kody ZCS sczytane poprawnie(komunikat "ZCS Codes reading...Done"). Generalnie program łączy się poprawnie ale niestety ponownie jest problem z wgraniem map. Wyskakuje DDE security fail.
Jest sens inwestować w nowy kabel czy może ktoś w okolicach Radomia ma na chwilę użyczyć swojego? Przy okazji zapisałem logi podczas przyśpieszania. Dobrze odczytuje, że na niskich obrotach jest za mała dawka powietrza i z tego powodu jest mułowaty. Co ciekawe odpięcie przepływomierza nie daje poprawy.
W załącznikach logi w notatniku, nie wiem czemu ale program nie zapisywał mi ich do pliku tylko musiałem je kopiować do schowka itd. Jeśli ktoś mógłby mi z tym pomóc to byłbym bardzo wdzięczny. Chciałem zaprowadzić samochód do Mariusza z BritishCars ale niestety już tych egzemplarzy nie przyjmuje do napraw
Piszesz o Roverze 75? Bo opisówka pod Twoim nickiem mówi co innego.
mrkz napisał/a:
Chciałem zaprowadzić samochód do Mariusza z BritishCars ale niestety już tych egzemplarzy nie przyjmuje do napraw
wie co robi chłopak Z tymi autami to trochę zabawa gównem bez patyka
Możesz zaprowadzić Adasia z Zakroczymia lub do Lubiczowa, Warszawska 91.
Z którego roku masz auto? Możesz mi podać numerki ze sterownika silnika?
Czy kiedykolwiek udało Ci się odczytać mapę i wrzucić do sterownika jakąś modyfikację?
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Tak, chodzi mi o 75-tke. Stary 620 zezłomowałem, muszę zmienić opis.
Mój egzemplarz jest z 2000 r. Tzn buda bo drugi silnik chyba z 1999r. Mapy ze sterownika program normalnie sczytuje, problemy są podczas zapisywania nowych. Myślałem, że problem był w starym laptopie bo przez jakiś czas nie dało się kopiować plików na inne nośniki czy urządzenia. Po zmianie laptopa historia jest taka sama. Co do numerów sterownika program pokazuje
ID1 7785541
ID2 NNN100692
Sorry za offtop ale wrócę do logów z live data, wczoraj trochę poczytałem i widzę, że któraś pompa paliwa może nie domagać, do tego ten przepływomierz. Myślę, że przy pomocy programu i ze znajomymi mechanikami jakoś sobie z tym autem poradzę. W tym roku zlot będzie blisko mnie więc trzeba będzie się pochwalić
Tak, chodzi mi o 75-tke. Stary 620 zezłomowałem, muszę zmienić opis.
Super. Teraz wszystko jest jasne
mrkz napisał/a:
Mój egzemplarz jest z 2000 r. Tzn buda bo drugi silnik chyba z 1999r.
Chodzi o moduły w tym sterownik silnika zamontowany w aucie oraz ew. moduł świateł (możesz podejrzeć jego CI w Toafie).
mrkz napisał/a:
Myślałem, że problem był w starym laptopie bo przez jakiś czas nie dało się kopiować plików na inne nośniki czy urządzenia.
Jeżeli nigdy nie wrzucałeś map TOAFem, to jest szansa jeszcze na poprawienie tego problemu. Jeśli jednak Ty lub poprzednik wrzucił/próbował wrzucić do tego sterownika mapy - to jest problem.
Niestety jakiś czas temu udało mi się uceglić taki sterownik w roczniku auta jak Twój. Nie pamiętam już dokładnie co było przyczyną, ale po wrzuceniu w sterownik mapy (teoretycznie z sukcesem), zaczął się właśnie tak zachowywać jak u Ciebie. Tyle tylko, że on przyjął poprawnie mapę raz, ale musiało coś pójść nie tak, bo korekty wtrysków się rozjechały, auto paliło dziwnie, występowały błędy zupełnie z kosmosu. Mapka była przerabiana na bazie oryginału, więc sądzę, że coś w komunikacji z tymi starszymi sterownikami jest inaczej niż w autkach powyżej 1999r.
Niestety nie dało się już wgrać ponownie nawet oryginału. Nie pomagało flashowanie np. Galletto, czy MPPSem. Po prostu sterownik sypał komunikatami o niepoprawnym sec access.
Mam go gdzieś w czeluściach na wolne zimowe wieczory - może będę się nad nim pastwił.
Rozwiązaniem problemu w moim przypadku (czas naglił) było przełożenie komputera od innego, zdrowego dawcy. Dopisanie go do auta i ponowny remap. Komputer był już z nowszego auta, dlatego udało się to zrobić bez problemu.
Inny przypadek, to podobne rocznikowo auto, w automacie. Wysypał się sterownik w taki sposób, że nie dało się nawet odpalić silnika. Tam też nie pomagało galetto. Wymiana sterownika załatwiła sprawę. Niestety, to był jakiś zagraniczniak i wszystko odbywało się zdalnie.
Jeśli u Ciebie galetto nie podoła z odczytem i zapisem mapy, to pewnie będziesz musiał wymienić DDE na coś powyżej rocznika 1999. Jeśli masz kabel oparty o układ FTDI, możesz mieć program Galetto do sprawdzenia. Jakby co pisz na pw albo na messengerze.
Pozdrawiam,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Faktycznie TOAF moduł silnika datuje na 15/99. Map pomimo kilku prób nie udało się wgrać, na szczęście samochód nie wykazuje żadnych objawów zniszczenia. Jeden wtrysk ma wskazania na poziomie +1.90, -0.80, -0.90, +0.90 ale na dniach postaram się wymienić przynajmniej dwa. A propo na jednym z wtrysków ze starego silnika zauważyłem, że ta jakby ruchoma tulejka stoi nieruchomo a na pozostałych nie. Próbuję rozgryźć tajemnicę starego silnika gdzie płyn szedł do oleju. Na UPG nie widać było żadnych uszkodzeń, za to odma olejowa była w opłakanym stanie. Jeszcze chłodnicę oleju muszę dokładnie obejrzeć.
Co do nowych map chyba następnym krokiem będzie kupno nowszego sterownika i próby znęcania się nad starym, chyba że autorzy programu mają chęci go przetestować to mogę go wysłać Kabel chyba jest oparty u ww układ, kupiłem go z odnośnika dp aukcji na stronie TOAF, muszę zatem jeszcze Galetto z internetu wykopać i spróbować.
Mały update. Galetto w wersji 1260 już mam, program normalnie zadziała na nowszym systemie niż Windows XP?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum