Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Raptile
Nie Wrz 06, 2015 11:58
MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
Autor Wiadomość
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Lut 16, 2020 14:01   

ktory to bieg?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Lut 16, 2020 14:01   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Nie Lut 16, 2020 14:40   

flapjck1, drugi
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Lut 16, 2020 15:09   

heh, teraz sie dopatrzylem ze podpisany film :D
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lut 22, 2020 19:25   

https://youtu.be/5TThwpucRiY

Strojenie idzie do przodu ;) 0.9 bara (około), zapłon 10-11st. Trzeba ogarnac zwieche z przodu, bo tuleje po rolu czasu sie rozpadly i auto plywa po drodze :/ jak to ogorane to podbijam boosta na docelowe 1.1-1.2 ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Xakari 




Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 73

MG ZS

Wysłany: Wto Lut 25, 2020 17:37   

Oj tam tuleje, pływa bo moc rośnie :P
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
bzet 



Dołączył: 03 Lip 2018
Posty: 9



Wysłany: Sro Lut 26, 2020 10:05   

Jednym z czynników wpływających na pływanie samochodu jest również indeks nośności.
Jest to element który bezpośrednio wpływa rownież na pływanie, wychylanie się - zwłaszcza na zakrętach.
Indeks nośności to jeden z istotniejszych czynników.
Tutaj można sprawdzić jak to wygląda na przykładzie opon od Dębica Passio.
Ostatnio zmieniony przez bzet Pią Lut 28, 2020 08:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sro Lut 26, 2020 10:51   

Akurat zawieszenie ma duży wpływ na pływanie. Pamiętam u siebie jak nawet optycznie dobrze gumy i tuleje wymieniłem w 45 na PU to z przód jak wymieniłem było różnice czuć od razu że sztywniejsze auto jest.
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1001
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Sob Maj 09, 2020 12:37   

Halo moderator jakoś spam tu mamy
_________________
:pisze:
 
 
marcin.misek 
Klubowicz



Profesor
Coding Group


Pomógł: 53 razy
Dołączył: 13 Maj 2012
Posty: 1055



Wysłany: Sob Maj 09, 2020 15:10   

adam_26, już po :)
_________________
Kodowanie, diagnoza R75/MG ZT
Dopisywanie kluczy, pilotów
Chiptuning : CDT -> CDTI-> i wiecej
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 11, 2020 10:10   

Skoro już odkopaliście mój temat, to może mała porcja fotek? ;)
Zacznijmy od kolejnej "ciekawostki"... :D wrócił problem wypadania zapłonów na zimnym motorze, nieregularnie i kompletnie losowo. Zacząłem bardzo mocno drążyć temat i znalazłem info, ze mogą to powodować popychacze hydrauliczne. Ja kupiłem nowe, ale nie miałem innego tropu :/
I to był strzał w 10 :o nowe popychacze zacinały się i bardzo porysowały korpusy, nie wiem czemu :/ Miałem je zamontowane w starym silniku i tam były podobne jaja... widać, najmniej oczywiste rozwiązanie było na wyciągnięcie ręki :/



Wrzuciłem komplet z Dzelowego silnika:




I problem rozwiązany! Trochę byłem w szoku, jednak ciesze się, bo była to mam nadzieje ostatnia mechaniczna zagwozdka :D

Przy okazji tej wymiany zmuszony byłem wrzucić seryjne wałki rozrządu :( customy z rewaru miały dość (zużyły się:( ) i zamontowałem seryjne wałki.



Co dalej, elektryka ;) dorwałem instalacje wentylatorów z r45 i taki modzik poczyniłem:






Dzięki temu mam wiatraki jak oem dla memsa 3, 2 programowalne temperatury załączenia wolnego i szybkiego biegu. Dodatkowo od razu podpięta została klima i wyprowadzona druga sonda, elektrycznie swap na MEMSa 3 zakończyłem.

Niemiłą niespodzianka było rozszczelnienie oringa w podstawce filtra oleju, stało się to w czasie jazdy (puścił krzywo osadzony oring)... Na szczęście UKP jest czujne :D kiedy pojawił się spadek ciśnienia oleju od razu wyskoczył komunikat (lampka ciśnienia oleju nawet nie mrugnęła). Udało się zareagować szybko i nie uszkodzić silnika. W zasadzie gdyby nie UKP to w ogóle bym się nie zorientował - hydraulika nie grała, temperatura oleju nie skoczyła, dosłownie nic. Spadek nie był do zera, bo alarm mam na 1,1b minimalnego ciśnienia oleju. Z motoru zdarzyło uciec z 2-3l oleju!!! Nie ryzykowałem i dałem nowe polskie oringi w podstawkę i docelowy olej LM 10w60. Kontrolnie sprawdziłem zaworek w pompie oleju:



Stan super, a ciśnienie oleju...wystraszyłem się, ze jest nawet za duże :D wszystko jest na szczęście w normie ;)


Kolejny etap to montaż PU w przednie dolne wahacze. Kupiłem zestaw z firmy StrongFlex. Moim zdaniem lepiej wykonane od deuteru. Male tulejki twardość 90, tylne duże 80(chyba).




Po montażu jestem bardziej niż zadowolony. Pewność prowadzenia wróciła, do tego auto dyzo łatwiej jest kontrolować kiedy gubi trakcje, nawet na nowych seryjnych gumach nie było tak dobrze. Wrzucę jeszcze łączniki staba i gumy staba z PU, powinno być jeszcze lepiej.

Dalej... Hebelki ;)
Postanowiłem podejść jeszcze raz do tematu 4ro tłoczków ;) kolega Karas_111 sprezentował mi obłędne zaciski z MG TF :D dzieeeeeeekuuuujeeeee !:D

A ja zacząłem zabawę ;) Wykorzystałem oprogramowanie do modelowania 3d do dopasowania tarczy, piasty, zwrotnicy i zacisku do siebie ;) wydrukowałem papierowe rysunki w skali 1:1 i sprawdziłem pasowanie na żywca. Teraz chcę wydrukować w 3d adaptery, czy na pewno wszystko pasuje, a następnie CNC:










Wymiany doczekał sie również filterek powietrza, na większy model:



Wypadałoby zmierzyć, jak to w ogóle śmiga ;) a zatem na doldowaniu 0.7-0.8b (boost na samej gruszce, bez kontrolera doładowania) i przy UKP skalibrowanym 1:1 z GPS (100km/h na ukp to 100km/h gps) udało się zrobić taki czas 0-100:

Jechaliśmy w 2 osoby z polowa baku paliwa. Na pewno da się to poprawić, choć jest lekki problem z trakcja ;)

Modzik wizualny - nowe fele! Waga... Miało być dobrze i jest mega dobrze :D 7,1kg sztuka ;) i kilka fotek na koniec:








Zrobiłem jeszcze dużo drobiazgów, żeby nie wracać więcej do jakiś detali, w ECU jest tylko błąd drugiej sondy - nie została jeszcze wkręcona w wydech. Reszta działa i nie zgłasza żadnych errorów :D oby tak zostało na dłużej ;) a i musiałem mocniej zamocować rurkę krokowca, bo boost ją zdarł z przepustnicy :D

Najbliższe dni to wymiana cewek zapłonowych na pojedyncze, ponieważ te z VVC nie mieszczą sie miedzy pokrywami zaworowymi :/ spróbuje z takimi cewkami ;)



Pozdro!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Pon Maj 11, 2020 17:47   

Gratulacje za ogrom wlozonej pracy.Milo oglada sie takie projekty :mrgreen:
Heblownia z TF daje rade,bynajmniej jest znacznie lepsza od standardowej.
Fajnie autek sie prezentuje.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3425
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Wto Maj 12, 2020 07:15   

no ładne cacko
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
karas_111 




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 126



Wysłany: Wto Maj 12, 2020 20:06   

Masakra ile wkładasz w ten samochód pracy, pasji i serca ;)
Za zaciski będziesz się mógł niedługo odwdzięczyć( mam nadzieję) :D
ehh, mi to się marzyły te cewki z RS6 szkoda że z nimi nie pyknie... 'Dawaj te i oby zapłon zniósł dużego boosta :D
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 20, 2020 09:21   

E tam, przesadzacie ;) każdy z nas wkłada serce w swojego Grzmota :D i o to kaman!

Lecimy dalej z opowieścią :) Zamarzyło mi się obniżenie ZSa...zakupiłem Eibach ProKit -30mm:



tak siadło:






iiii co.... najgłupszy pomysł ever :!: Auto prowadziło się fatalnie, podskakiwało na najmniejszych nierównościach :roll: Seryjna zwiecha jest milion razy lepsza. Dlatego na drugi dzień powrót do serii:


I tak raczej zostanie :)

Kwestia cewek też została rozwiązana - wróciłem do cewki z 2,0T mems 1.9 :mrgreen:


Cewki z forda/volvo niestety są za słabe, powyżej 0,5b boost zdmuchiwał iskrę. Wrzuciłem ori cewkę, zwiększyłem prąd ładowania i jest bajka :)

Miałem również małą awarię :/



Chłodnica wody pękła przy króćcu :( wpadła nowa, lepiej ją ułożyłem + zamontowałem izolację rur dolotowych:



Kolejny krok to wymiana kolektora ssącego - dolna część była wiercona pod LPG (mój ori kolektor niestety pękł i taki dokupiłem) a górna miała 2 otwory po moich próbach z mapsensorem...




Dodatkowo zamontowałem przekładki z teflonu i gambitu od Slaxa:




Mapsensor zmienił lokalizację:


Cewka też poszła w chłodniejsze miejsce, nad skrzynię biegów. Tak wyszła całość:

Izolacja dolotu nie dała spektakularnych wyników na IAT, ponieważ nie wyrabiał intercooler :/ Natomiast relokacja mapsensora na przepustnicę ograniczyła jego grzanie od kolektora i odczyt temperatury powietrza jest dużo szybszy i dokładniejszy.

Również od Slaxa dostałem wkład łapy silnika, dolny już miał PU, teraz wrzuciłem to w górny:


Pomysł na walkę z temperaturą w dolocie wziął się od Dzela :D Po montażu fmica w jego 75 bardzo spadło IAT i fura pięknie ganiała. U mnie IAT leciał po 50st w czasie sprintu na 3jce przy ok 18st na zewnątrz. Powodowało to cofki zapłonu i czasem stukowe :/ dlatego....


Intercooler turboworks 550x230x65:


stary vs nowy:


Zamontowane bez cięcia zderzaka :D


Wrażenia są świetne. IAT spadła na pysk dosłownie, AFR wzrósł środkiem z 11,5 do 12,1-12,2. Musiałem podlać ok 6% paliwa środkiem obrotów :D Stukowego brak, zapłonu można było jeszcze dołożyć!

Niestety ZS nie chce dogadać się z MBC, mimo różnych gruszek WG i ich połączeń MBC nie ogarnia, działa skokowo i nieprzewidywanie :/ dlatego wróciłem do twardej gruszki z diesla, z lekkim naciągiem. Boost to ok 0,95 bara :( czekam, na kontroler EBC od Xakariego i Saila :D wtedy powinno być jeszcze fajniej :D


A i udało się poprawić czas 0-100km/h :D kwestia wjeżdżenia się w furę i ogarnięcia startów, moj rekordzik:


Pozdro!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Xakari 




Dołączył: 05 Cze 2017
Posty: 73

MG ZS

Wysłany: Czw Sie 20, 2020 22:04   

Pięknie ICek trzyma temperaturkę, czasy 0-100 jak na potworka przystało, full profeska :)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 24, 2020 23:18   

Dzieki! A teraz obowiązkowe dopełnienie: wykresik :)



267KM/362Nm przy booscie 0.85b ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Czw Sie 27, 2020 18:08   

git że dłubiesz!

IAT do jakiej wartości spadł w porównywalnych warunkach?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 27, 2020 18:22   

greg-si napisał/a:
git że dłubiesz

Mam nadzieje, że i Ty wyjedziesz swoim Turbasem ;)

greg-si napisał/a:
IAT do jakiej wartości spadł w porównywalnych warunkach

Przy ok 25st na zewnatrz mialem wczesniej nawet 48-50st przy koncu 3ciego biegu, teraz 32-35. Na hamowni bylo 31st, iat spadało do 35 i na koniec pomiaru 37. Poprawa jest duża, widać po braku cofania zapłonu.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Sob Sie 29, 2020 10:41   

Nieźle Marecki :-) podoba mi się kolejny postęp. Pytanie co to jest za chłodnica wody ? Do 2.0 turbo ?
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Sie 29, 2020 15:43   

Cytat:

Nieźle Marecki podoba mi się kolejny postęp. Pytanie co to jest za chłodnica wody ? Do 2.0 turbo

Dzieki ;) chlodnica z 620Sdi/Ti, jakis sensowny nowy zamiennik. Dodatkowo po montazu fmica widac, ze temp wody jest nizsza i szybciej spada, wiec tez maly plus ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink