Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZS 180 2.5L manual] poduszki silnika
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZS 180 2.5L manual] poduszki silnika
Autor Wiadomość
el_arturro 



Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 4



Wysłany: Nie Maj 17, 2020 00:14   [MG ZS 180 2.5L manual] poduszki silnika
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2003

Pytanie może głupie może nie :)

Czy dla wersji UK i na Europę jest inny układ poduszek silnika?

Znalazłem taką:

https://rimmerbros.com/Item--i-KKB000371

"right hand side" Czy tu chodzi o to że znajduję się po prawej stronie silnika czy może, że przeznaczona dla aut z kierownicą po prawej stronie?

Druga kwestia:

Jeśli taka poduszka by pasowała to jaki może być jej stan? Bo przecież tych aut nie produkują od x czasu a to oryginał. Czy zużycie następuje wskutek mechanicznego użytkowania czy może już guma w takiej poduszce mimo że część jest nieużywana sparciała?
Ostatnio zmieniony przez el_arturro Nie Maj 17, 2020 22:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 17, 2020 00:14   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1091 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10582
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Maj 17, 2020 13:47   

Right hand side, czyli po prawej. Aut nie produkują, ale części i owszem. Przede wszystkim sporą część chinskie MG zużywają podobnych, a drugie to póki po europie jeździ tego trochę to jest jako-takie zapotrzebowanie, więc opłaca się poddostawcom robić.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
el_arturro 



Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 4



Wysłany: Sro Maj 20, 2020 18:23   

Dziękuję za wyjaśnienie Panie Steryd. Czyli mogę zamawiać element :)

Jeśli ktoś ma doświadczenie z poduszkami to prośba o podzielenie się wiedzą, bo prawdopodobnie jest to typowa usterka jak wysprzęglik i być może łatwo zlokalizować winowajcę.

Generalnie silnik (skrzynia?) po dodaniu/odjęciu gazu wariuje pod maską tak jakby miał zaraz wypaść, słychać to tutaj:

https://streamable.com/td32qs

Przyspieszanie przy 60km/h na 4ce raczej nie powinno powodować dźwięku jakby wór ziemniaków się tam przewalał.

Oprócz tego miałem jeszcze jedną ciekawą "przygodę". Podczas spokojnej jednostajnej jazdy autostradowej zaczął wyskakiwać piąty bieg. Dodatkowo zmiana z 1 na 2 była bardzo ciężka a odległość jaką pokonywał lewarek z luzu na trzeci bieg i z luzu na czwarty była inna - przy trójce to był bardzo krótki ruch a czwórce długi. Podejrzewam, że coś się przesunęło, najprawdopodobniej wskutek wypracowania elementu gumowo-metalowego. Na stronie Powerflex znalazłem taką (s)tulejkę:

https://powerflex.pl/produkt/mocowanie-drazka-skrzyni-biegow-przod/

Pasuje do skrzyni PG1 (opus magnum brytyjskiej motoryzacji) i otworka 40mm. Pytanie jaki otworek jest w MG ZS 180 2.5L? Dla średnicy 49mm odsyłają do:

https://powerflex.pl/produkt/tuleja-duwigni-zmiany-biegow-2/

Czy wypracowanie tego elementu mogło spowodować sytuację na autostradzie opisaną powyżej? Czy to raczej poduszka samej skrzyni czyli:

https://rimmerbros.com/Item--i-GRID003335

element 15 ze schematu? Do której niestety chyba nie ma wkładu... :(

Są jeszcze 2 poduszki reakcyjne, rozumiem ze do nich odpowiednio trzeba wstawić:

https://powerflex.pl/produkt/poduszka-silnika-stabilizujaca-duza-2/
i
https://powerflex.pl/produkt/poduszka-silnika-stabilizujaca-mala/


Oprócz tych są jeszcze 2 albo 3 ale one są dość małe więc chyba nie ma z nimi problemu.

[ Dodano: Pon Maj 18, 2020 08:20 ]
A na górze pod maską po stronie skrzyni jest jeszcze takie coś

KKU000440

https://i.ebayimg.com/images/g/ULgAAOSws1ZZroUp/s-l640.jpg

Więc wychodzi na to że jest co najmniej 5

[ Dodano: Pon Maj 18, 2020 10:59 ]
edit3:

Przy zmianie biegów jest jeszcze ŁUP, też poducha?

[ Dodano: Sro Maj 20, 2020 18:23 ]
Ryśki jeszcze 2 pytania:

1.Czy jak odkręcę poduszkę po stronie pasażera (1.jpg) celem jej wymiany to silnik nie opadnie?

2.Pod górną poduszka po stronie kierowcy (2.jpg) jest kropla oleju (?). Czy to poduszka olejowa i to by wskazywało na to że padła?
  
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 191 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7269
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Maj 22, 2020 19:30   

Odkręcenie poduszek odpowiadających za stabilizacje poprzeczna silnika nie spowoduje jego wypadnięcia z komory ;) kup wkłady poliuretanowe ale licz sie z wibracjami na budzie. Jeśli chodzi o lewarek, to sprawdź luzy na krzyżaku, wymień tez poduszkę pod samym lewarkiem (nad wydechem, na wysokości foteli przednich).
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
dawidd 




Pomógł: 31 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3047
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Maj 23, 2020 08:40   

Sprawdź sobie jeszcze tuleje z Olkusza, są tańsze od powerflex
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
el_arturro 



Dołączył: 11 Maj 2020
Posty: 4



Wysłany: Sob Maj 23, 2020 14:37   

@Markzo

Ok może źle to napisałem, nie chodziło mi tyle o opadnięcie co niebezpieczne przeniesienie ciężaru na resztę. Parkuję na lekkim wzniesieniu może 10 stopni, stąd obawa że silnik trochę poleci. Tą poduszkę chciałem na parkingu zmienić niezwłocznie, do reszty wiem że potrzebny już kanał niestety

Mówisz o tej https://powerflex.pl/produkt/mocowanie-drazka-skrzyni-biegow-przod/
?

@dawidd
Tak, ale czy nie idzie to w parze z jakością? Pozatym na stronie Olkusza widzę tylko wkłady do Rovera. Kiedyś wysłałem do nich wiadomość czy np z 45 będzie pasował to dostałem wiadomość że pasuje do konkretnego modelu, czyli nie do ZS KV6
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 191 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7269
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wczoraj 7:44   

el_arturro napisał/a:
Ok może źle to napisałem, nie chodziło mi tyle o opadnięcie co niebezpieczne przeniesienie ciężaru na resztę. Parkuję na lekkim wzniesieniu może 10 stopni, stąd obawa że silnik trochę poleci. Tą poduszkę chciałem na parkingu zmienić niezwłocznie, do reszty wiem że potrzebny już kanał niestety


Sprawdz sobie, czy dolna poduszka silnika przy budzie nie "połączyła się" ze śrubą. Lubi to zardzewieć i trzeba się sporo namordować, żeby france wyjąć :/

el_arturro napisał/a:
Tak, ale czy nie idzie to w parze z jakością? Pozatym na stronie Olkusza widzę tylko wkłady do Rovera. Kiedyś wysłałem do nich wiadomość czy np z 45 będzie pasował to dostałem wiadomość że pasuje do konkretnego modelu, czyli nie do ZS KV6

Wkład poduszek silnika jest taki sam jak w Roverach 25/45 z silnikiem diesla i np LR Freelanderze. Ten element Cie interesuje:
https://poliuretany.olkusz.pl/pl/p/Tuleja-wspornika-skrzyni-biegow-ROVER-25-45-1szt./23110395
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R400] Poduszki silnika
zychMajster Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 17 Sob Gru 16, 2017 12:13
barney79
Brak nowych postów [R420 Di] poduszki silnika
artokolos Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Lut 22, 2012 16:16
Gonia
Brak nowych postów [R 416 SI R97] Poduszki zawieszenia silnika
ar3k Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Sob Sie 01, 2009 10:28
ar3k
Brak nowych postów [ROVER 45] PODUSZKI SILNIKA
Kleszcz Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Nie Gru 13, 2009 10:10
Kleszcz
Brak nowych postów [R400] Wymiana poduszki silnika
kezmanq Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Wto Wrz 10, 2013 19:58
kezmanq



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink