Forum Klubu ROVERki.pl :: [25 2.0 iDT] Przerywa po wymianie pompy wtryskowej
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[25 2.0 iDT] Przerywa po wymianie pompy wtryskowej
Autor Wiadomość
krystian_96 



Dołączył: 16 Lip 2020
Posty: 1



Wysłany: Sob Lip 18, 2020 14:13   [25 2.0 iDT] Przerywa po wymianie pompy wtryskowej
Typ: IDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam. Kupiłem ostatnio Rovera 2.0 iDT z niesprawną pompą wtryskową. Objawy takie że na wolnych obrotach chodził dobrze a podczas dodawania gazu przerywał i puszczał z rury białe bąki. Po diagnozie okazało się że przyśpieszacz kąta wtrysku stał w miejscu. Pompa rozebrana i na obudowie pompy było widoczne mocne wytarcie. Tak więc zamówiłem pompę używaną podobno w 100% sprawną wymontowaną z jeżdżącego auta. Po złożeniu do kupy odpalił, kąt na wolnych obrotach na zimnym silniku -3 stopnie. Przy wkręcaniu na obroty kąt się zmienia ale znowu przerywa tylko bez białych bąków powoli się wkręca, ponadto na wolnych obrotach utrzymuje dłuższą chwile -3 stopnie i bez dotykania gazu zaraz przeskakuje na -10 stopni i gaśnie. Gdzie szukać teraz przyczyny ? Czy to sterownik pompy źle wysterowuje zaworek czy może kolejna pompa na śmieci ? Z góry dzięki za pomoc :wink:

[ Dodano: Sob Lip 18, 2020 14:13 ]
Problem rozwiązany. Pompa poszła na stół, została rozebrana i dogłębnie wyczyszczona. Lepsze graty ze starej pompy zostały użyte do złożenia jednej sprawnej. Winny prawdopodobnie był sam sterownik pompy gdyż zaworek jak i sam przestawiacz były sprawne, nie zatarte. Trochę muszę go na zimnym pokręcić żeby odpalił ale przestawiacz chodzi teraz normalnie i nic nie przerywa. Kąt wyprzedzenia jest w okolicach -2.0 -1.5 stopnia na rozgrzanym. Jaki powinien być prawidłowy kąt ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lip 18, 2020 14:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Czw Mar 18, 2021 13:37   

Podłączę się pod temat, bo mam problem z moim 2.0 iDT. Od dłuższego czasu, mam zaświeconego "czeka" z silnika, bo był problem z przepływka. Potem zaczęły się włączać wiatraki z chłodnicy i klimy, mimo że było poniżej zera. Od tego momentu rovem nie da się jechać. Co chwila szarpie, szczególnie jak się rozgrzeje.
Dziś wyszedł kolejny problem. Nagle pedał gazu przestał reagować o obroty skoczyły na 4000!! Ratowałem się hamowaniem silnikiem i hamulcami. Hamulce chyba spaliłem bo dymy poszły. Ale jaka może być przyczyna, że nagle silnik wchodzi na 4000 obrotów??
Poprzednio jak pojawiał się problem, obroty skakały do ok 1500.
Ktoś coś może poradzić ??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Remigiusz 




Pomógł: 375 razy
Dołączył: 12 Gru 2007
Posty: 7755
Skąd: Podkarpacie

Rover 45

Wysłany: Pią Mar 19, 2021 07:17   

A nie przyszło tobie na myśl odczytać kody błędów najpierw :-)

Obstawiam na wiązkę gdzieś .
_________________
( ͡° ͜ʖ ͡°) Diagnostyka i Chip Tuning Rover/MG Diesel oraz kodowanie pilotów
 
 
 
Steff 



Pomógł: 10 razy
Dołączył: 26 Mar 2009
Posty: 272
Skąd: Sosnowiec



Wysłany: Nie Mar 21, 2021 17:05   

Był i chyba nadal jest problem z przepływką. Potem przy -5 przy odpalaniu zaczęły się włączać wiatraki od chłodnicy i klimy. Od tego czasu zaczęło nim szarpać pali bez problemu ale szarpanie pojawia się po rozgrzaniu. Ale te obroty, które samoistnie skoczyły na 4tyś ??
Będę się kontaktować z serwisem Bosza bo mam najbliżej.
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [220SD]Po wymianie pompy wtryskowej mega wysokie obroty!
1dawidb Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Pon Kwi 25, 2016 22:07
Remigiusz
Brak nowych postów [220 SD] Wyciek z pompy wtryskowej
iwan00 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 0 Pią Sty 15, 2010 17:39
iwan00
Brak nowych postów [R 220 2.0 sdi] USzczelki do pompy wtryskowej
poszukuje
b0lec Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Nie Sie 23, 2009 12:41
pablom1978
Brak nowych postów [R200 SDI] Przewody pompy wtryskowej
Nilbul Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 17 Nie Mar 08, 2009 09:08
Nilbul
Brak nowych postów [R25 2.0 iDT 2001r] Ustawienie pompy wtryskowej
Leoon Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Sro Lis 10, 2010 15:46
Leoon



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink