Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT] Uszczelka pod głowicą czy może coś innego
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT] Uszczelka pod głowicą czy może coś innego
Autor Wiadomość
bula3546 



Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 59



Wysłany: Sro Sie 05, 2020 17:35   

Tak, na rozrządzie. Może być tak, że jeszcze jakoś tam działa i daje na tyle ciśnienia w układ, że się nie przegrzewa. Z resztą wskaźnik temperatury jest tak wyskalowany, że wskazówka pozostaje na połowie wysokości przez dość duży zakres temperatur. Pisałeś, że układ działa Ci tak jakby obieg był słaby , więc pompa wody to jedna z pierwszych rzeczy do sprawdzenia przy takiej diagnozie. Włącz sobie tryb diagnostyczny na zegarach, zostaw auto na wolnych obrotach i patrz jakie są wskazania. Wentylator masz sprawny?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Sie 05, 2020 17:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pachuxd 



Dołączył: 21 Lip 2020
Posty: 16



Wysłany: Czw Sie 06, 2020 12:51   

Wentylator jest sprawny, jakbys mógł powiedzieć jak włączyć ten tryb byłym wdzięczny.
Generalnie próbowałem go jeszcze jakoś odpowietrzyć ale to tez nic nie dało.
Ogólnie ktoś podsunął mi taki styl odpowietrzania żeby włożyć butelkę do pojemniczka wyrównawczego i czekać aż się będzie podnosić płyn, tak właśnie zrobiliśmy, kilkakrotnie, i z nawiewów wtedy leciało ciepłe powietrze (przy otwartym korku i podnoszącym się płynem w tejże butelce.
Bardzo dziwna sprawa :cry:
Już serio brakuje pomysłów
U mechaników kazdy ma inna diagnozę jeden ze klapki się nie przestawiają, jedni ze uszczelka pod głowica, jedni ze pompa wody, jedni ze gazownik zle podłączył gaz.
Tracę nerwy :oops:
 
 
bula3546 



Dołączył: 30 Mar 2013
Posty: 59



Wysłany: Czw Sie 06, 2020 18:15   

Tu masz opisany tryb diagnostyczny https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=85346#85346
A co do odpowietrzania, stosuj się do tego co jest w Rave i wiesz, że zrobisz to prawidłowo. Wszystkie te rzeczy które wymieniłeś mogą być powodem tego co opisujesz, więc po kolei postaraj się wszystko potwierdzić/wykluczyć. Niestety nikt tego za Ciebie poprzez forum nie zrobi. Wejdź sobie w workshop manual na forum, może ktoś już miał podobny problem do Ciebie.
 
 
pachuxd 



Dołączył: 21 Lip 2020
Posty: 16



Wysłany: Czw Sie 06, 2020 18:29   

Ehhh no nic dzięki za porady, dam znać co z tego wyjdzie w poniedziałek oddaje do mechanika zobaczymy co wymyśli
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Pią Sie 07, 2020 21:32   

pachuxd napisał/a:
Okazało się ze nagrzewnica jest w 100% drożna po podłączeniu spowrotem do samochodu okazuje się ze górna rurka jest chłodna a dolna gorąca
nie jest drożna , jeśli dolna rurka ( zasilająca ) jest gorąca a górna zimna to jak może być drożna nagrzewnica , płyn nie przechodzi do górnej rurki , nagrzewnica jest zatkana. Wymień nagrzewnicę.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Gusio92 



Dołączył: 08 Maj 2018
Posty: 167
Skąd: Przejdź do mapy

MG ZT-T

Wysłany: Sob Sie 08, 2020 14:25   

Witam. Bo troche sie juz gubię z tymi wężami wodnymi. Ja górny wąż z chlodnicy (gruby) mam po jeździe twardy jak piłka do tenisa. To znaczy lekko się go da ugiąć nie tak jak na filmiku zamieszczony na pierwszej stronie tematu. I właśnie nie wiem czy to jest dobrze czy źle;)
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sob Sie 08, 2020 15:05   

Gusio92 napisał/a:
właśnie nie wiem czy to jest dobrze czy źle
do póki nie zmierzysz ciśnienia w 90 st. C po dłuższej jeździe i po wcześniejszym ustaleniu właściwego poziomu płynu na zimnym to nie będzie wiadomo .
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Nie Sie 09, 2020 08:43   

zrobiłeś to ? jak coś to w Gnieźnie mogę ci to obadać jeśli nie masz za daleko
 
 
pachuxd 



Dołączył: 21 Lip 2020
Posty: 16



Wysłany: Sro Sie 12, 2020 12:14   

SeniorA napisał/a:
pachuxd napisał/a:
Okazało się ze nagrzewnica jest w 100% drożna po podłączeniu spowrotem do samochodu okazuje się ze górna rurka jest chłodna a dolna gorąca
nie jest drożna , jeśli dolna rurka ( zasilająca ) jest gorąca a górna zimna to jak może być drożna nagrzewnica , płyn nie przechodzi do górnej rurki , nagrzewnica jest zatkana. Wymień nagrzewnicę.


Wyjmowalismy ja zalewaliśmy woda z octem, potem sama gorącą wodą żeby zobaczyć czy zrobi się gorąca, zrobiła się. Potem zimna żeby zobaczyć czy przez obie rurki woda wyleci wyleciała bez problemu. Wiec nie jest zatkana

[ Dodano: Sro Sie 12, 2020 09:58 ]
Mariuszczs napisał/a:
zrobiłeś to ? jak coś to w Gnieźnie mogę ci to obadać jeśli nie masz za daleko


Nie zrobiłem, stoi u mechanika, będziemy coś kombinować z dodaniem elektrycznej pompki wody prawdopodobnie.
A co do pomocy to do Gniezna kawał drogi z Łodzi, ale dzięki

[ Dodano: Sro Sie 12, 2020 12:14 ]
Przygoda z mechanikiem zakończona niepowodzeniem, specjalista(czytaj sprzedający mi samochód) stwierdził ze nie ma pojęcia co tu się dzieje i ze nie podejmie się tego.
Jest tu może ktoś z Łodzi kto by mi w tym pomógł ?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sie 12, 2020 13:49   

pachuxd napisał/a:
czy przez obie rurki woda wyleci wyleciała bez problemu. Wiec nie jest zatkana
to nie jest żaden dowód w przypadku tej nagrzewnicy , trzeba znać jej wewnętrzną budowę , wystarczy , że jedna rurka jest drożna a cała reszta rurek zatkana i efekt będzie taki jak opisujesz.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
pachuxd 



Dołączył: 21 Lip 2020
Posty: 16



Wysłany: Sro Sie 12, 2020 14:16   

SeniorA napisał/a:
pachuxd napisał/a:
czy przez obie rurki woda wyleci wyleciała bez problemu. Wiec nie jest zatkana
to nie jest żaden dowód w przypadku tej nagrzewnicy , trzeba znać jej wewnętrzną budowę , wystarczy , że jedna rurka jest drożna a cała reszta rurek zatkana i efekt będzie taki jak opisujesz.


W takim razie jak to sprawdzić czy jest z nią wszystko okej ?
Zalać ją czymś ? (Dodam ze wrzątkiem była zalewana i chwila moment i zrobiła się gorąca). Czy może kupić druga i sprawdzić czy będzie tak samo ?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sie 12, 2020 15:33   

pachuxd napisał/a:
Dodam ze wrzątkiem była zalewana i chwila moment i zrobiła się gorąca

zależy którą rurką była zalewana, czy dopływem czy odpływem. Nagrzewnica zbudowana jest tak , że zatykanie zaczyna się od prawej strony na dole , od strony pasażera i stopniowo idzie dołem w lewo do początku nagrzewnicy zmniejszając jej powierzchnię działania aż do całkowitego jej wyłączenia. Z czyszczeniem jej jest różnie a jeśli ktoś zastosował np. uszczelniacz ukł. chłodzenia to prawie niemożliwe. Wpisz do szukajki ''nagrzewnica'' i poczytaj. Np. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=61590 ,
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65815
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
pachuxd 



Dołączył: 21 Lip 2020
Posty: 16



Wysłany: Sro Sie 12, 2020 18:36   

SeniorA napisał/a:
pachuxd napisał/a:
Dodam ze wrzątkiem była zalewana i chwila moment i zrobiła się gorąca

zależy którą rurką była zalewana, czy dopływem czy odpływem. Nagrzewnica zbudowana jest tak , że zatykanie zaczyna się od prawej strony na dole , od strony pasażera i stopniowo idzie dołem w lewo do początku nagrzewnicy zmniejszając jej powierzchnię działania aż do całkowitego jej wyłączenia. Z czyszczeniem jej jest różnie a jeśli ktoś zastosował np. uszczelniacz ukł. chłodzenia to prawie niemożliwe. Wpisz do szukajki ''nagrzewnica'' i poczytaj. Np. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=61590 ,
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65815


Zalewana była dopływem i był moment i była gorąca
Sprawdziłem jeszcze trybem diagnostycznym temp płynu podczas jazdy ponad 100stopni dochodziła nawet do 107
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Czw Sie 13, 2020 14:56   

A nie masz tam jakiegoś lpg dziwnie podłączonego ? jak coś to mam nagrzewniczkę na sprzedaż. ( nagrzewniczkę bo to miniaturka jest nagrzewnicy )
 
 
pachuxd 



Dołączył: 21 Lip 2020
Posty: 16



Wysłany: Czw Sie 13, 2020 16:33   

Mariuszczs napisał/a:
A nie masz tam jakiegoś lpg dziwnie podłączonego ? jak coś to mam nagrzewniczkę na sprzedaż. ( nagrzewniczkę bo to miniaturka jest nagrzewnicy )


Zaciskaliśmy kable od lpg i było bez zmian wiec raczej dobrze, pokaz foto tego co masz
 
 
Mariuszczs 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Lip 2019
Posty: 89



Wysłany: Nie Sie 16, 2020 14:47   

mam dwie sztuki
 
 
pachuxd 



Dołączył: 21 Lip 2020
Posty: 16



Wysłany: Sob Wrz 05, 2020 14:48   

Odkopuje temat, ponieważ zakupiłem nagrzewnice, zamonotowałem i nadal bez zmian. Odpowietrzyłem układ tym sposobem :
mirekbzyk napisał/a:
Potrzeba butelka(u mnie Coca-Cola 2l) i taśma izolacyja. Obcinamy dno butelki a taśmą owijamy gwint od korka. Butelka musi ciasno i szczelnie wchodzić do zbiorniczka wyrównawczego. Wpychamy butelkę w otwór zbiorniczka, odkręcamy odpowietrznik i lejemy płyn starajac się utrzymać poziom płynu w butelce powyżej silnika. Jak zaczyna wypływać z odpowietrzenia, zakręcamy. Dolewamy aż poziom będzie stabilny. Z butla wypełnioną do ok 1/5 odpalamy silnik( butelka musi być dosyć siasno, żeby się nie wyłożła :) ). Dolewamy w razie potrzeby . Kiedy termostat się w pełni otworzy możemy wyłączyć silnik. Po chwili mozna odpalić na chwilę i sprawdzić czy nie bąbluje powietrze. jeśli nie to idziemy na cherbatkę. Jak wystygnie demontujemy nasze urządzenie, ustalamy poziom płynu i zakręcamy zbiorniczek.
. Gdzie dalej szukac?
Niepokoi mnie fakt tzw. wulkanu ze zbiorniczka wyrównawczego podczas odpalonego silnika, kiedy sie rozgrzeje.
Nadal dolna rurka od nagrzewnicy parzy a górna chłodna :c
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Czw Wrz 10, 2020 13:38   

pachuxd napisał/a:
Z tego co slyszałem to główne objawy uszczelki to między innymi biały dym z wydechu czego kompletnie nie ma oraz osad na korku którego też nie ma
tylko , że to w R75 jest prawie niezauważalne.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Zawory a może coś innego??
Arczik1981 Rover serii 75, MG ZT 12 Nie Sie 16, 2009 15:08
REMO
Brak nowych postów [R75] Mrozy. Paliwo, czy może coś innego?
MokraWoda Rover serii 75, MG ZT 40 Sro Sty 06, 2016 17:40
MokraWoda
Brak nowych postów [R75] Uszczelka pod głowicą
zimek-1985 Rover serii 75, MG ZT 30 Czw Cze 14, 2018 14:59
cyborg
Brak nowych postów [r75] 1.8 uszczelka pod głowicą
tomimacko Rover serii 75, MG ZT 2 Pon Paź 13, 2014 18:17
paolinio
Brak nowych postów [R75] Uszczelka pod głowicą
duraj Rover serii 75, MG ZT 13 Czw Maj 08, 2014 10:00
sknerko



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink