Forum Klubu ROVERki.pl :: [Polonez 1.4] Blokada koła zamachowego.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Polonez 1.4] Blokada koła zamachowego.
Autor Wiadomość
sebastian79 



Dołączył: 09 Paź 2018
Posty: 16



Wysłany: Pią Lis 22, 2019 07:52   [Polonez 1.4] Blokada koła zamachowego.
Typ: GTi Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Witam, nawiązując do wcześniejszych tematów odnośnie rozrządu i jego wymiany w silniku 1.4 chciałbym was zapytać jakie macie patenty na zablokowanie koła zamachowego, aby odkręcić śrubę koła pasowego. Jedni piszą że wciśnięcie hamulca na najwyższym biegu, ale inni piszą że to nie działa. Inni blokują śrubokrętem, ale niech chociaż powiedzą gdzie dokładnie wkładają ten śrubokręt. Nie każdy jest mechanikiem, nie każdy wymienia rozrząd raz w tygodniu. Proszę o wyrozumiałość mniej doświadczonych "mechaników" :) Pozdrawiam
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pią Lis 22, 2019 07:52   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
nanab 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 560



Wysłany: Pią Lis 22, 2019 16:06   

Zablokowanie kól nie ma szans działać, bo nie ma między nimi i wałem żadnego solidnego połączenia. Od jakiegoś czasu podchodzę do wymiany u siebie i jedyne rozwiązanie poza pneumatem jakie mi się nasuwa to stary rozrusznik przerobiony na blokadę.
 
 
sebastian79 



Dołączył: 09 Paź 2018
Posty: 16



Wysłany: Pon Lis 25, 2019 11:58   

Jak to nie ma solidnego połączenia, wał korbowy połączony ze skrzynią potem skrzynia z wałem napędowym. Przy dobrze wciśniętym hamulcu może się udać. A co sądzicie o tej blokadzie https://www.ebay.co.uk/it...f9adc%7Ciid%3A1 będzie pasowała do poloneza?
Tak przy okazji dokręciłem kilka dni temu śrubę tylnego koła na 200 nm (ręcznie) w celu sprawdzenia klucza i koło nawet nie drgnęło, więc niby dlaczego ma się nie udać z śrubą wału skoro przykręca się ją z podobnym momentem?
 
 
nanab 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 560



Wysłany: Pon Lis 25, 2019 13:27   

sebastian79 napisał/a:
Jak to nie ma solidnego połączenia, wał korbowy połączony ze skrzynią

Nie jest połączony ze skrzynią, to oddzielne elementy.
To jest malutki benzynowy silniczek, tam nie ma sprzęgła z ciągnika, pewnie już poniżej 200Nm będzie się ślizgać.
sebastian79 napisał/a:
więc niby dlaczego ma się nie udać z śrubą wału skoro przykręca się ją z podobnym momentem?

Raz że żeby odkręcić trzeba większej siły niż ta z jaką się dokręca. Dwa że to było nie odkręcane od xx lat. Trzy że jest przykręcone na klej.
 
 
sebastian79 



Dołączył: 09 Paź 2018
Posty: 16



Wysłany: Pon Lis 25, 2019 15:17   

A co jeśli chodzi o tą blokadę z linku na ebay da się ją zastosować w takim ułożeniu silnika? Czy jest to blokada w miejsce rozrusznika czy na koło zamachowe od strony skrzyni biegów?
 
 
nanab 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 560



Wysłany: Pon Lis 25, 2019 23:00   

Nie wiem, ale duża szansa że nie będzie pasować skoro napisali że do silników z pg1.
Swoją drogą ponad 150zł za taki kawałek blaszki to lekkie przegięcie
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2052
Skąd: Kamienica Szlachecka



Wysłany: Wto Lis 26, 2019 08:30   

Sugerował bym poszukać postów kolegi oprawca79 :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
oprawca_1978 




Pomógł: 143 razy
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 1510
Skąd: Zegrze



Wysłany: Czw Paź 15, 2020 19:27   

Jestem! Zeby zablokowac silnik jak trzeba, wrzucasz czwarty, czy piaty bieg, jeden cisnie na hamulec a drugi odkreca srube. Jak sie nie da, to klucz pneumat i w lewo i prawo, nie za duzym momentem, rąbać, az w koncu pusci. Metoda na rozrusznik to chamstwo i niszczenie sprzetu. Recznie zazwyczaj bedzie bardzo ciezko. Musi byc klucz ktorym trzepie sie ta srube w lewo i prawo, az pusci.
_________________
Człowiek pochodzi od małpy. W czerwonym.
 
 
dawidd 




Pomógł: 34 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3194
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Pią Paź 16, 2020 08:00   

ja robiłem inaczej. Obecnie używam pneumata i nawet nigdy nie blokuje silnika bo i po co
Ale do rzeczy, gdy robiłem pierwszy raz moja k-serie i śruba byla zapieczona jak mało która to żadne hamulce i biegi 4,5 i 10 nie dawały nic bo wszystko sprężynowało i cala sila przykładana do klucza szła w skrzynie...
Zrobiłem tak: przez okno rewizyjne widać koło zamachowe - tam wsadziłem klucz plaski tak by oparł sie na zębach kola blokując silnik i dopiero tak udało sie odkręcić ta śrubę.
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Rozrusznik Polonez 1.4 vs Rover 1.4
goorsky Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 4 Sro Sty 11, 2017 22:11
goorsky
Brak nowych postów [Polonez 1.6 16V] raz odpala a raz nie
szerszen17194 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 20 Pon Wrz 25, 2017 21:33
piotrek789
Brak nowych postów [Polonez] Brak Cut-off'a
fsomr88 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 10 Pon Kwi 13, 2015 09:47
szczur50a
Brak nowych postów [Polonez 1.4] Manual do
sebastian79 Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 1 Nie Paź 13, 2019 11:56
sTERYD
Brak nowych postów [VVC] Polonez in Progres VVC
Lazar Inne (np. Polonez 1.4, MG Maestro, Rover SD1 itp.) 41 Sro Paź 31, 2012 13:40
Lazar



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink