Forum Klubu ROVERki.pl :: [MGF VVC] Swap silnika...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MGF VVC] Swap silnika...
Autor Wiadomość
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 49



  Wysłany: Sob Paź 10, 2020 00:12   [MGF VVC] Swap silnika...

Zacząłem rozważać różne opcje tuningu k serii w vvc bo takową posiadam.
Ale jak przeliczam koszta ,czyli złotówki na konie to do głowy
wpadl mi pomysl na swap ,
tylko chcial bym zachować obecną wagę auta ,a jak by sie dalo
to moze i ja obniżyć. oczywiscie jezeli bym poszedł tą drogą.
wiec tak zastanawiałem sie nad opcjami, najlatwiej kseria
turbo z 75/zt.
druga opcja 2zz-ge od toyoty , zmienne fazy zmienny wznios mała masa
trzecia opcja wsumie według mnie najciekawsza
2.0 16v z clio sport 172/182 km odrazu mamy 200Nm
w serii a goły słupek waży 106 kg, czyli chyba mniej od roverowej kserii.
oczywiscie zdaje sobie sprawe co wiaze sie z takim swapem skrzyniaby została
wiec flansza , zrobić łapy , wiazka silnika + ecu , customowy wydech (polaczyc kolektor z katalizatorem od mg).
Co myślicie na ten temat?
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 10, 2020 00:12   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
addb1 
Klubowicz





Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 190

MG ZR

Wysłany: Sob Paź 10, 2020 03:29   

Wszystko wiąże się z jednym ;) złotówkami... Lepiej uturbić VVC niż pakować inny silnik. No chyba że k20 z hondy :D
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
nanab 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 560



Wysłany: Sob Paź 10, 2020 16:04   

A papierkologia? To największy problem przy swapie.
Wstaw turbo, te 2 czy 3 tysiaki dasz ale swap pewnie podobnie by wyszedł, a nie ma tyle babraniny w urzedach i skp, no i elektryka się nie zmienia prawie.
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 49



Wysłany: Sob Paź 10, 2020 19:45   

jak nie ma , Mienia sie moc, wied musisz miec wbitą w dowód, mozesz tego nie zrobic ale przy np wypadku jak ktos zacznie sie doszukiwac to moga ci nie uznac ubezpieczenia , a silnik to samo jedziesz na stacje podajesz zmiane pojemnosci i numer silnika i dostajesz odpowiednia adnotacje i z tym ci zmieniaja dowód, producent silnika jest niewazny bo silnik to część wymienna. pozatym z tym turbo w mgf blisko baku i moich pleców to niejestem przekonany predzrj bym poszedł po taniości i eatona na kolektorze założył.
Hehe co do k20 tolepszy byl by swap z s2000 odrazu masz 240 km
tylko niewiem w ktora sie kreci, a co do motoru z clio sport to jest fajny silnik na start 200 Nm no i lrzejszy jest niż kseria.
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
  
 
 
nanab 



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 560



Wysłany: Sob Paź 10, 2020 20:31   

nowy889 napisał/a:
ak nie ma , Mienia sie moc, wied musisz miec wbitą w dowód,

Robisz dwie wycieczki do urzędasów płacisz haracz i masz ogarnięte. Spróbuj zmienić pojemność i wbić zmiany konstrukcyjne pod silnik z którym ta bud nie była homologowana, żaden diagnosta który wychodzi chociaż z kanciapy w czasie przeglądu ci tego nie podbije.
 
 
marekp90 



Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 52

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 16, 2020 12:43   

kumpel zrobił swap w rx8 na 1.8 turbo. Diagnosta, papier z warsztatu i urząd. Jak nie jest zrobiona rzeźba to podbiją bez problemu. Sam będę zmieniał z 1.4 16v na 2.0 turbo z innego auta silnik
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 192 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7303
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 19, 2020 07:49   

nowy889 napisał/a:
serii a goły słupek waży 106 kg, czyli chyba mniej od roverowej kserii.

oj nie, Kseria nasza jest z 30-35 kg lżejsza :) ogólnie to jest jeden z lżejszych silników w ogóle.

nowy889 napisał/a:
druga opcja 2zz-ge od toyoty , zmienne fazy zmienny wznios mała masa

nowy889 napisał/a:
2.0 16v z clio sport 172/182 km odrazu mamy 200Nm

orobisz się, cały guzik rzeczy spasuje, rzeźba :D jeśli swap to na coś z potencjałem - vagowe 1,8T, K20/K24. Coś, co da 300-400KM bo robić swapa dla 20-30KM o ile tyle wypluje to po swapie? cięższe motory, masa zniweluje plus w mocy. I znając życie ożenienie elektroniki skończy się na EMU - worek siana.

Zacznij od podstawowej rzeczy - zmierz serie. Jedź na wiarygodną hamownię, zobacz co wyjdzie. Dalej uważam, że najprościej przejść na MEMS3, podejrzewam, że po sofcie i na ZDROWYM motorze bez śmiesznych stożków i powycinanych katów zbliżysz się w okolice 170KM/180Nm. Zrobić sprytny wydech, może kolektor ssący iii bawić się dalej.

Najprościej turbo, ja mam chyba 33000km z turbo za sobą i baaaardzo mi szkoda, że tyle lat pieprzenia głupot tu na forum skutecznie zabiło dłubanie tych silników. Kusi mnie wrzucić wydajeniejsze turbo i podwoić moc na seryjnym silniku.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 49



Wysłany: Wto Paź 20, 2020 20:25   

Z tym memsem sie dalej zastanawiam, dlatego narazie nie ruszałem silnika, bo niewiem co chce zrobić do końca,
swap na k20/k24 niby fajnie ale jak mówisz to sie skończy na emu pewnie też, cały czas mysle czy nie grzebać w swoim. Ale tak jak mówisz musze sie wybrac na hamownie gdzieś w szczecinie najbliżej to mam chyba tylko vtech, niewiem czy mają wiarygodne rolki. Jeżeli grzebac kserie, to myąlałem o wałku pipera, programie no i wypadało by porting zrobić , ale troche sie boje zrywać głowice bo nie mieżyłęm jej wysokości i niewiem czy tam zostanie co zbierać.
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
flapjck1 



Pomógł: 107 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1712
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Paź 20, 2020 22:47   

jakby ktos chcial dlubac k-serie to mam walki od newmana do glowicy bez vvc pod "mechanike" kopie QED Motorsport

o takie :) https://qedmotorsport.co.uk/product/q425mk-a-mechanical-profile-camshaft/
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
nowy889 




Dołączył: 22 Lis 2018
Posty: 49



Wysłany: Sro Paź 21, 2020 23:48   

U mnie mechanizmy vvc na pewno zostaną nawet jak będę chciał dłubać k serie :)
_________________
MGF 1.8 VVC , ratujemy klasyka
https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=107915
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 457
Skąd: Przejdź do mapy

MG TF

Wysłany: Czw Paź 22, 2020 18:52   

Kiedys mialem MGF z walkami Pipera.Seria 120 kucy a na hamowni wyplulo 128.Tyle ze w BHP :mrgreen: Czyli ciut wiecej niz norma.Silnik z przebiegiem ciut ponad 110k mil.Z tego ja zrobilem 60k.Wiec chyba nie bylo zle.Procz walkow wszystko seria.Na wiosne zobacze co da mi zmiana dolotu i wydechu,brak innych ingerencji w TF.W razie W zawsze moge wgrac wirusa do 135.Jest tylko jedna mapa wiec zobaczymy.Nie chce pchac sie w turbo bo bazuje na mocnym prawie ori :mrgreen:
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura:
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 192 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7303
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 22, 2020 20:46   

Cytat:
Jest tylko jedna mapa wiec zobaczymy

Nie ma czegoś takiego. Masz dojscie do jednego gotowca :) tak pisz ;) pod dolot i wydech można normalnie wystroić na seryjnym ecu, nie ma to nic wspólnego z gotowym wsadem.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 457
Skąd: Przejdź do mapy

MG TF

Wysłany: Czw Paź 22, 2020 21:17   

Tyle ze nikt nie chce sie tego podjac. Wszyscy bazuja na tej jednej mapie i maja reszte tam gdzie slonko nie dochodzi. Kolega Jerry1 przerabial ten temat. I wrocil do oryginalu. Prosciej jest wystroic vaga czy inne ustrojstwo.
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura:
 
 
Markzo 
Klubowicz





Pomógł: 192 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7303
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 23, 2020 10:01   

Laboga...przeciez i Johny i ja stroimy te kompy....co za problem umowic sie i wystroic fure?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Malignus 
Klubowicz





Pomógł: 13 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 457
Skąd: Przejdź do mapy

MG TF

Wysłany: Pią Paź 23, 2020 10:06   

I wszystko jasne.Jak poskladam reszte klamotow do Reda to zrobie sobie wycieczke krajoznawcza do Ciebie ;)
_________________
Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia ;)
:fura:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [r200 1.1] swap silnika 1.1 8v na 1.4 16v od 25
PHJOWI Tuning mechaniczny 9 Nie Paź 19, 2008 11:59
Konix
Brak nowych postów [214i 97] swap silnika na 1.6 16V
wrobcio Tuning mechaniczny 102 Nie Gru 11, 2011 17:15
Wiotki
Brak nowych postów [rover 420] swap silnika na 2.0SDI z 620
witek91 Tuning mechaniczny 31 Pon Lis 24, 2014 07:38
witek91
Brak nowych postów [R200 1.4 8v] Swap silnika na B16Z6?
kris_1987 Tuning mechaniczny 3 Sob Lis 14, 2009 21:28
bebechu.
Brak nowych postów Swap silnika z 220 turbo do 216gti
PabloWRC Tuning mechaniczny 1 Pon Sty 28, 2008 08:12
stanley200



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink