Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover25] Wysokie spalanie.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover25] Wysokie spalanie.
Autor Wiadomość
werdew 




Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 18
Skąd: Berkshire



  Wysłany: Czw Paź 15, 2020 13:57   [Rover25] Wysokie spalanie.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2004

Drobny rys sytuacyjny.
Mieszkam pod miastem. Do pracy w mieście mam 20kilometrów z haczykiem (nie, nie drugie tyle), powiedzmy że (do + z) łącznie 42 kilometry.
85% tego to spokojne puste (w miare) drogi gdzie średnia prędkość to 70/80 na godzine (można setką tylko poco?)
Pozostałe 15% to miasto ale drogi o wysokiej przepustowości.

Do sedna - spalnie na poziomie 8L/100km to max co udało się wymościć.
Sprawdzałem opory toczenia czy przypadkiem gdzieś łożysko albo hamulec nie trzyma. Jak go popchnąć to trzeba się sprężać żeby złapać.
Ciężkość nogi - poziom emeryt.
Wykończenie - przyznam że pierwszy raz mam autko z tak małym silniczkiem (maluch się nie liczy) może jednak jest jakiś patent na obniżenie spalania?
Będę wdzięczny za podpowiedź.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 15, 2020 13:57   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 16, 2020 06:49   

8 L to minimum, a średnio ile pali? 10? Ciężką masz nogę? Używasz całego zakresu obrotów?
Takie spalanie przy 100 konnym (ciekawe ile już padło) 16 letnim silniku to nie jest jeszcze jakaś tragedia chociaż rzeczywiście ciut wysokie.
Filtr powietrza jest świeży? Patent na obniżenie spalania poza oszczędną jazdą to utrzymanie silnika w jak najlepszej kondycji. Przydałoby się zacząć od kontroli sondy lambda, potem wtryskiwaczy, bo może ciut zalewają, ciśnienie kompresji.
 
 
werdew 




Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 18
Skąd: Berkshire



Wysłany: Pią Paź 16, 2020 09:11   

Napisałem że noga cięzka - poziom emeryt.
Ale taki rozsadny:) nie zamulam ale też nie ruszam z piskiem opon:)
Obrotami operuje chyba całkiem przyzwoicie.
Co do mocy, to w/g rejestru fabrycznie miał caluśkie 83kucyki :o

Stan silnika? chyba nie najlepszy, nic o nim nie wiem poza tym że chyba uszczelka pod głowicą się poci.
Autko kupiłem za grosze na dojazdy do pracy a w tym czasie szukam czegoś większego :)
Aktualnie na liczniku 179k kilometrów.
Startuje, skręca, hamuje a nawet ręczny jest. Nic nie puka nic nie stuka.

Podobno kolektor wydechowy troszke dmucha i dlatego checkengin sie świeci.
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 16, 2020 10:04   

A to ten 83 KM - możesz wymienić przepustnicę na większą i będzie 103 KM, bo tylko taki prosty kaganiec zrobili :P
Jeśli dziurawy kolektor powoduje błąd składu spalin to sonda widzi za dużo tlenu, więc nic dziwnego, że leci za dużo paliwa. Ewentualnie już uśrednia dawkę co w sumie wychodzi na to samo.
U mnie też ręczny działa i pali mi tyle samo co Tobie, ale gazu. Doprowadź silnik do ładu to spalanie powinno spaść, ale skoro i tak czegoś szukasz to może się nie opłacić.
 
 
werdew 




Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 18
Skąd: Berkshire



Wysłany: Pią Paź 16, 2020 13:52   

seraph napisał/a:
... ale skoro i tak czegoś szukasz to może się nie opłacić.

O to to, właśnie :lol:

Kosztował mniej niż 1000pln, zakładałem że maleńki silniczek to i spalanie malutkie, a tu ...a :???:
Drugie autko mam 1.8diesel, spalnie 5.5/100 więc te 8/100 to troszke mnie tak ... zaskoczyło? :cool:
No nic, trzeba intensyfikować poszukiwania docelowego wozidła.
Dzięki za podpowiedz.
Ostatnio zmieniony przez werdew Sob Paź 17, 2020 12:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Pią Paź 16, 2020 14:12   

Mały silnik (w małym samochodzie, a R200/25 to taki średni jest raczej) może mało palić, ale musi być sprawny. Do tego benzyna zawsze spali więcej niż diesel - cudów nie ma. A na tej pojemności to już niejeden się przejechał wierząc w downsizeing...

Powodzenia więc :wink:
 
 
dawidd 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 02 Wrz 2007
Posty: 3424
Skąd: Czestochowa/Radomsko



Wysłany: Sob Paź 17, 2020 13:34   

mój vcc 160konny przy bardzo dynamicznej jeździe i gwałtownym ruszaniu pali trochę poniżej 40zl na 100km, ale u mnie wszystko jest na tiptop ze stanem silnika i całej reszty
_________________
Ekspresy do kawy, serwis 504602363
mój MG ZR160: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=108158
 
 
nanab 



Pomógł: 22 razy
Dołączył: 21 Kwi 2017
Posty: 684



Wysłany: Sob Paź 17, 2020 18:35   

Napełnienie 100l wanny zawsze zabierze 100 litrów nieważne jakim kranem lejesz. Spalanie nie zależy od średnicy tłoka czy wykorbienia tylko od oporów powietrza i od używania hamulców.
8litrów to ok 15zł, całkiem normalny wynik.
No ewentualnie tu może być problem:
werdew napisał/a:
Ciężkość nogi - poziom emeryt.

Takie dziadkowe pałowanie silnika zwiększa trochę spalanie
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sob Paź 17, 2020 20:20   

W TF 1.8 135 spalanie na trasie przy spokojnej jezdzie do 3k obrotow i 120 na budziku przy otwartym dachu to okolo 7-8 litrow.Przy 180 i wiecej nie wychodze z 15.Wiec jak sie depcze to widac zuzycie.Ale mam teraz jako daily Cytrynke elisse z waga jak tf czyli 1090 kg w gnojowce 1.6 hdi i w mieszanym gdzie mam ciezka noge spala 4,8 litra na 100.Kwestia jazdy i tyle.Dla odmiany mialem zastepcza Dacie Duster z kartonem mleka zamiast silnika(1 litr pojemnosci) i to cholerstwo palilo wiecej niz dokker z silnikiem 1.2....Mniejszy silnik i ciezka buda= spore spalanie
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
werdew 




Dołączył: 20 Lip 2011
Posty: 18
Skąd: Berkshire



Wysłany: Pon Paź 19, 2020 09:49   

nanab napisał/a:

No ewentualnie tu może być problem:
werdew napisał/a:
Ciężkość nogi - poziom emeryt.

Takie dziadkowe pałowanie silnika zwiększa trochę spalanie

Myślałem że to "gołowąsy" tak pałują obrotami :grin:
Ja Napisałem że noga cięzka - poziom emeryt.
Ale taki rozsadny:) nie zamulam ale też nie ruszam z piskiem opon:)
Obrotami operuje chyba całkiem przyzwoicie.

To nie jest moje pierwsze auto.
btw. chyba znalazłem jeden z czynników odpowiedzialnych za podwyższone spalanie.
Włącznik ogrzewania tylnej szyby jest zepsuty i szyba grzeje nonstop.
Czyli - więcej pradu - obciązenie na alternator - obciazenie na silnik.
Ale ja się na tym nie znam.
 
 
seraph 




Pomógł: 20 razy
Dołączył: 05 Lut 2016
Posty: 404

Rover 200

Wysłany: Wto Paź 20, 2020 06:49   

Rozsądek najlepszy. Pałować nie ma co, ale nie po to szczyt mocy jest powyżej 6000 obr/min, żeby nigdy z tego nie korzystać :mrgreen:
Ogrzewanie tylnej szyby nie ciągnie więcej prądu niż światła i zwiększa spalanie, ale pewnie o jakiś ułamek litra na 100 km. Zawsze można wyjąć bezpiecznik, albo mechanicznie odpiąć szybę i się przekonać.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R214 1.4 97r]wysokie spalanie
simpIe Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 20 Pon Lis 03, 2014 23:04
Prawdziwy_Danie
Brak nowych postów [R214i 8v 98r.] Wysokie spalanie
rudolfinho Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 48 Pon Kwi 09, 2012 21:41
robsson78
Brak nowych postów [R200] Wysokie spalanie po HGF
thebloody Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 12 Sro Kwi 24, 2013 08:30
ADI-mistrzu
Brak nowych postów [Rover 214] Wysokie spalanie
kaczorek1979 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 19 Pon Lis 03, 2014 22:27
slawo
Brak nowych postów [R200 1,4 8V 1999r] Za wysokie spalanie
ash Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 7 Czw Gru 20, 2007 13:46
giewu



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink