Wysłany: Sob Paź 10, 2020 00:12 [MGF VVC] Swap silnika...
Zacząłem rozważać różne opcje tuningu k serii w vvc bo takową posiadam.
Ale jak przeliczam koszta ,czyli złotówki na konie to do głowy
wpadl mi pomysl na swap ,
tylko chcial bym zachować obecną wagę auta ,a jak by sie dalo
to moze i ja obniżyć. oczywiscie jezeli bym poszedł tą drogą.
wiec tak zastanawiałem sie nad opcjami, najlatwiej kseria
turbo z 75/zt.
druga opcja 2zz-ge od toyoty , zmienne fazy zmienny wznios mała masa
trzecia opcja wsumie według mnie najciekawsza
2.0 16v z clio sport 172/182 km odrazu mamy 200Nm
w serii a goły słupek waży 106 kg, czyli chyba mniej od roverowej kserii.
oczywiscie zdaje sobie sprawe co wiaze sie z takim swapem skrzyniaby została
wiec flansza , zrobić łapy , wiazka silnika + ecu , customowy wydech (polaczyc kolektor z katalizatorem od mg).
Co myślicie na ten temat?
A papierkologia? To największy problem przy swapie.
Wstaw turbo, te 2 czy 3 tysiaki dasz ale swap pewnie podobnie by wyszedł, a nie ma tyle babraniny w urzedach i skp, no i elektryka się nie zmienia prawie.
jak nie ma , Mienia sie moc, wied musisz miec wbitą w dowód, mozesz tego nie zrobic ale przy np wypadku jak ktos zacznie sie doszukiwac to moga ci nie uznac ubezpieczenia , a silnik to samo jedziesz na stacje podajesz zmiane pojemnosci i numer silnika i dostajesz odpowiednia adnotacje i z tym ci zmieniaja dowód, producent silnika jest niewazny bo silnik to część wymienna. pozatym z tym turbo w mgf blisko baku i moich pleców to niejestem przekonany predzrj bym poszedł po taniości i eatona na kolektorze założył.
Hehe co do k20 tolepszy byl by swap z s2000 odrazu masz 240 km
tylko niewiem w ktora sie kreci, a co do motoru z clio sport to jest fajny silnik na start 200 Nm no i lrzejszy jest niż kseria.
ak nie ma , Mienia sie moc, wied musisz miec wbitą w dowód,
Robisz dwie wycieczki do urzędasów płacisz haracz i masz ogarnięte. Spróbuj zmienić pojemność i wbić zmiany konstrukcyjne pod silnik z którym ta bud nie była homologowana, żaden diagnosta który wychodzi chociaż z kanciapy w czasie przeglądu ci tego nie podbije.
kumpel zrobił swap w rx8 na 1.8 turbo. Diagnosta, papier z warsztatu i urząd. Jak nie jest zrobiona rzeźba to podbiją bez problemu. Sam będę zmieniał z 1.4 16v na 2.0 turbo z innego auta silnik
serii a goły słupek waży 106 kg, czyli chyba mniej od roverowej kserii.
oj nie, Kseria nasza jest z 30-35 kg lżejsza ogólnie to jest jeden z lżejszych silników w ogóle.
nowy889 napisał/a:
druga opcja 2zz-ge od toyoty , zmienne fazy zmienny wznios mała masa
nowy889 napisał/a:
2.0 16v z clio sport 172/182 km odrazu mamy 200Nm
orobisz się, cały guzik rzeczy spasuje, rzeźba jeśli swap to na coś z potencjałem - vagowe 1,8T, K20/K24. Coś, co da 300-400KM bo robić swapa dla 20-30KM o ile tyle wypluje to po swapie? cięższe motory, masa zniweluje plus w mocy. I znając życie ożenienie elektroniki skończy się na EMU - worek siana.
Zacznij od podstawowej rzeczy - zmierz serie. Jedź na wiarygodną hamownię, zobacz co wyjdzie. Dalej uważam, że najprościej przejść na MEMS3, podejrzewam, że po sofcie i na ZDROWYM motorze bez śmiesznych stożków i powycinanych katów zbliżysz się w okolice 170KM/180Nm. Zrobić sprytny wydech, może kolektor ssący iii bawić się dalej.
Najprościej turbo, ja mam chyba 33000km z turbo za sobą i baaaardzo mi szkoda, że tyle lat pieprzenia głupot tu na forum skutecznie zabiło dłubanie tych silników. Kusi mnie wrzucić wydajeniejsze turbo i podwoić moc na seryjnym silniku.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Z tym memsem sie dalej zastanawiam, dlatego narazie nie ruszałem silnika, bo niewiem co chce zrobić do końca,
swap na k20/k24 niby fajnie ale jak mówisz to sie skończy na emu pewnie też, cały czas mysle czy nie grzebać w swoim. Ale tak jak mówisz musze sie wybrac na hamownie gdzieś w szczecinie najbliżej to mam chyba tylko vtech, niewiem czy mają wiarygodne rolki. Jeżeli grzebac kserie, to myąlałem o wałku pipera, programie no i wypadało by porting zrobić , ale troche sie boje zrywać głowice bo nie mieżyłęm jej wysokości i niewiem czy tam zostanie co zbierać.
Kiedys mialem MGF z walkami Pipera.Seria 120 kucy a na hamowni wyplulo 128.Tyle ze w BHP Czyli ciut wiecej niz norma.Silnik z przebiegiem ciut ponad 110k mil.Z tego ja zrobilem 60k.Wiec chyba nie bylo zle.Procz walkow wszystko seria.Na wiosne zobacze co da mi zmiana dolotu i wydechu,brak innych ingerencji w TF.W razie W zawsze moge wgrac wirusa do 135.Jest tylko jedna mapa wiec zobaczymy.Nie chce pchac sie w turbo bo bazuje na mocnym prawie ori
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
Nie ma czegoś takiego. Masz dojscie do jednego gotowca tak pisz pod dolot i wydech można normalnie wystroić na seryjnym ecu, nie ma to nic wspólnego z gotowym wsadem.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Tyle ze nikt nie chce sie tego podjac. Wszyscy bazuja na tej jednej mapie i maja reszte tam gdzie slonko nie dochodzi. Kolega Jerry1 przerabial ten temat. I wrocil do oryginalu. Prosciej jest wystroic vaga czy inne ustrojstwo.
_________________ Był: MG MGF Srebrna Strzała z wałkami Piper Cross (Tesknie )
Jest: MG TF Spark i sporo do zrobienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum