Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Raptile
Nie Wrz 06, 2015 11:58
MG ZS 2,0 TURBO - 294KM/426Nm!
Autor Wiadomość
karas_111 




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 126



Wysłany: Nie Sie 30, 2020 12:03   

Jak na to doładowanie, to wynik jest super ;)
Czekam na docelowy boost :D
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sie 30, 2020 12:03   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 14, 2020 23:49   

Coś mi się postimg.cc zbuntował i wcięło wszystkie foty...

Ale! na pokład wleciał legendarny JDMowy sprzęt - APEXI AVCR, czyli electronic boost controller. Sprzęt rewelacja, jaram się nim szalenie ;) Boost został podbity i na doładowaniu 1,05b osiągnąłem 287KM i 401Nm :)

Poniżej wykres :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
LilJohn 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 15 Mar 2016
Posty: 62



Wysłany: Nie Lis 15, 2020 09:24   

400 niuta fajna sprawa :twisted:
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Lis 16, 2020 13:03   

LilJohn napisał/a:
400 niuta fajna sprawa

już mało... :P

Ok, postimg się naprawił, to wrzucę parę fotek.

Wykresik po raz kolejny, widoczny dla niezalogowanych:


Kilka czasów udało się zmierzyć:
0-100 5,6s


60-100 2,2s


100-150 4,2s


Poniżej główny sprawca zamieszania, Apexi AVCR:


Ukryłem go w schowku nad nogami kierowcy, nie ma potrzeby, żeby cały czas był widoczny:


Pod maskę wróciła gruszka na 0,7b + ebc MAC Valve:



Przy okazji od Dzela23 dostałem nowe lusterko fotochromatyczne, bo moje szwankowało. Trochę ładniej je zamontowałem :D Dzięki!



Poniżej filmik ze sprintu 0-100km/h (check engine się pali bo zapomniałem wpiąć sondy lambda po montazu ebc :D ):
https://youtu.be/z_ddYvmyJ4M

Co do dalszych planów... Szczerze to sam nie wiem, fajnie byłoby powalczyć o 300+. Zabrałem się sam za wykonanie zaprojektowanego przeze mnie kolektora ssącego, mam nadzieję niedługo go pospawać. Może tylko to wystarczy na te brakujące kilka kucy :D

W trakcie jest też bardzo sprytny upgrade układu hamulcowego, jeszcze nie 4ro tłoki, ale coś w zasadzie p&p dla jarzm zacisków 282mm ;)

Pozdro!
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
Ostatnio zmieniony przez Markzo Sro Lis 18, 2020 06:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
karas_111 




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 126



Wysłany: Wto Lis 17, 2020 17:12   

Ładnie zamykasz sezon, Wynik bardzo zacny ;)
co do hamulców, to czyżby jakiś zacisk z hondy dwutłoczkowy? :razz:
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 17, 2020 18:55   

Dzięki :D dawaj swojego dzika na rolki!!!

Nieee, to nie ma sensu, wymiar tłoczków (jeden mniejszy, drugi większy) jest podobny do naszego seryjnego. Mam coś ciekawszego :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
andrewk 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Wrz 2010
Posty: 42



Wysłany: Czw Lis 26, 2020 20:28   

Lusterko od czego? :)
_________________
AgroDane
Przewodnik Grzybiarza
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 27, 2020 08:34   

andrewk napisał/a:
Lusterko od czego?

R75/ZT.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Sob Lis 28, 2020 22:44   

a co z dolotem sie dzieje?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sob Lis 28, 2020 23:09   

flapjck1 napisał/a:
a co z dolotem sie dzieje?

O co konkretnie pytasz?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1744
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Nie Lis 29, 2020 11:55   

zbudowales cos? widzialem watek na racingforum :)
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Lis 29, 2020 16:50   

flapjck1 napisał/a:
zbudowales cos? widzialem watek na racingforum :)

Tak, widziałeś pewnie makiete ;) czekam na materiał i będę lepił całość ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
karas_111 




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 126



Wysłany: Wto Mar 02, 2021 21:19   

Temat dawno nie aktualizowany, dzieje się coś przy czarnuchu?
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Sro Mar 03, 2021 10:53   

karas_111 napisał/a:
Temat dawno nie aktualizowany, dzieje się coś przy czarnuchu?

Tak jest :D dzięki za UP'a, lecimy z koksem :)

Pierwsza sprawa to hamulce. Obczaiłem, że p&p pasują zaciski z Subaru Legacy ;) przymiarki:



coś jakby pasuje ;D a czemu takie? 2 tłoczki o średnicy 43mm każdy ;)






I teraz, na potrzeby testu przerzuciłem do ZS same zaciski - nie zmieniałem klocków, tarcz, płynu, przewodów. Chciałem sprawdzić, czy taki mod coś poprawi..


No i poprawia sporo w moim przypadku :D nie są to docelowe hamulce do Turbaska ALE jak na budżetowy mod dają lepsze "czucie" hamulca, większą siłę i "agresję" przy ostrym hamowaniu.

Mały modzik wizualny to zmiana przewodu powrotu wody do zbiorniczka wyrównawczego - Bodzio mi wyszabrował z jakiegoś dyszla :D


Kolejny "modzik" to chlapacze na przednią oś, nie znalazłem żadnych gotowców więc zrobiłem sam:






Przejdźmy do tego, o co w tym aucie chodzi :D osiągi :twisted:
Jakiś czas temu, chciałem kupić drugie turbo TD04HL-15T z Saaba 95 Aero do VVC Turbo ;) trafiło się "po piniądzach" całkiem blisko mnie - bierim :D ale... pewny zonk przy odbiorze:



Wprawne oko od razu zauważy inny wlot spalin - bo to nie jest turbo z Saaba 95 a z 9000 :D czyli "biały kruk" :mrgreen: różni się wiekszą stroną wydechową, 6cm zamiast 5cm jak w zwykłym 15t.


Dodatkowo kolega Lil_John namówił mnie na porting kanału od WG, Kozik ogarnął tokarza i... zrobiło się 29mm średnicy :D


Porównanie z serią:



Dodatkowo poprawiłem kształt wlotu:


I siup na fureee:





Co to dało... Dużo lepszą kontrolę nad doładowaniem, jest dokładnie to co chciałem mieć od początku :) dodatkowo większa przepustowość spalin obniżyła EGT. Sam montaż innej "dupki" wymagał strojenia bez zmiany zadanego boostu itp, pojawiło się więcej powietrza już przy 0,8b. Czyli strojnko i dołożenie boostu - dobija do ~1,2b i od 5200 zaczyna opadać do 1,05b przy końcu obrotów :) tak to wygląda na drodze:
https://youtu.be/vWSzdN_Mt0Y

Na teraz taki setup zostaje, jak widać dość mocno brakuje trakcji na zimowych kołach. Po montażu letniaków "wygłaskam" mapki i zobaczymy na rolkach czy jest jakaś różnica...

Ostatnią zmianą jest nowa gałka zmiany biegów, Skunk2 (bankowo fejk):




Najbliższe dni to mam nadzieję poprawa wyglądu środka - podsufitka, boczki itp..
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
karas_111 




Dołączył: 22 Paź 2014
Posty: 126



Wysłany: Pią Mar 05, 2021 09:24   

Ładnie ładnie :D Dobrze że poprawiłeś WG na pewno nie zaszkodzi, a często się słyszy o tym jak turbo ma problemy z trzymaniem lub falowaniem boosta częsty przypadek w chińskich turbinkach i właśnie to WG jest problemem :D
A gała bardzo ładna, będzie pasować do wnętrza ;)
 
 
addb1 




Dołączył: 11 Lip 2016
Posty: 193

MG ZR

Wysłany: Sob Mar 06, 2021 01:28   

Świetnie jak zwykle :D ładnie to idzie, jestem pod wrażeniem.
A gałke taką miałem w swoim zr :d i to fake na 100%
_________________
Ja lubie SZYPKO
niech żyje zbrodniczy REŻIM
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Mar 07, 2021 09:44   

karas_111 napisał/a:
Ładnie ładnie Dobrze że poprawiłeś WG na pewno nie zaszkodzi, a często się słyszy o tym jak turbo ma problemy z trzymaniem lub falowaniem boosta częsty przypadek w chińskich turbinkach i właśnie to WG jest problemem

tutaj niby nie było całkiem mało...bo 25mm, ale jak widać - za mało :D

karas_111 napisał/a:
A gała bardzo ładna, będzie pasować do wnętrza

dzięki :D

addb1 napisał/a:
Świetnie jak zwykle ładnie to idzie, jestem pod wrażeniem.

kładź turbo do swojego ;)

addb1 napisał/a:
A gałke taką miałem w swoim zr i to fake na 100%

takem czuł :mrgreen:

AAALLLLLLEEE.... to nie koniec nowości ;) Grzebiąc przy turbo natknąłem się na dziwny element w DP - zwężkę :roll: :| To są efekty robienia "na prędkości" - spawając chwilę temu DP z kolegą zostawiliśmy starą flanszę - miała być zmieniona ale faken zapomniałem.



Zejście z 70mm na 48mm (!!!!) potem rurka 55mm ( :roll: ) i dopiero 2,5 calowe złącze elastyczne. Tak wiem - brawo ja... Teściu mi to raz dwa ogarnął:





Redukcja z 2,75' na 2,5' wspawana + nowy wspornik (4mm nierdzewka) DPka do miski + skręcana złączka też 2,5'.

Fakap jak jasna cholera... Nie spodziewałem się dużej różnicy w jeździe :mrgreen: :twisted: a była bardzo duża. Boost wzrósł z zadanych 1,18-1,2b do ponad 1,3b :mrgreen: w całym zakresie było więcej doładowania, musiałem wypełnienie zaworka zdjąć o 10%, żeby uzyskać poprzedni booscik :D warto było to ogarnąć, szkoda, że dopiero teraz... Znowu muszę go podstroić, bo AFR się rozjechał, boostu jest trochę więcej na wysokich obrotach. Zapobiegawczo sprawdziłem daje wydech - już nie ma dławików :D

NA koniec kolejny modzik stylistyczny ;)





Taka uniwersalna dokładka przedniego zderzaka ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Sro Mar 17, 2021 09:33   

Barrrdzo dobra robota :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Malignus 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 09 Lis 2016
Posty: 560
Skąd: Wrocław

MG TF

Wysłany: Sro Mar 17, 2021 21:13   

Dokladka zapewne z Seata,do wielu autek pasi.Chwile myslalem aby zalozyc do siebie....Ale i tak mam obnizony zawias to na 100% bym ja zostawil na krawezniku podczas parkowania.Dobra robota :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
tr4bel 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 14 Cze 2019
Posty: 31

MG ZR

Wysłany: Czw Mar 18, 2021 09:34   

Malignus, to raczej jest taka zwykła gumowa dokładka. Też taką mam tylko z czerwonym akcentem ;)
_________________
MG ZR 160
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  


Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink